Mladá Boleslav vypsala soutěž na 17 nových autobusů pro MHD

Autobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá BoleslavAutobusy Iveco Urbanway v Mladé Boleslavi. Foto: Dopravní podnik Mladá Boleslav

Autobusy mají být dodávány postupně do roku 2027.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
CSI

Já se divím že tam vůbec MHD funguje, většina spojů prázdná a když to srovnám s Táborem který je o 10 tisíc obyvatel menší tak zjistím že MHD v Táboře i když je provozovaný soukromníkem je mnohem více rentabilní než v Mladé

CSI

Boleslavi*

Lang

Souhlasím, Mladá Boleslav je mimořádně tragická.

Blzx

Je to smutné, ale je to pravda. Jasně, hodně obyvatel je zvyklých se dopravovat autem. Ale MHD v MB je prostě mimořádně nepoužitelná. Trasování linek je šílené, koordinace JŘ jakbysmet (3 linky jedou třeba skoro stejnou trasu v jeden čas, a pak hodinu v daném směru nic nejede), připočítejme opravdu běžné nedodržování JŘ (ve špičce 10 minut zpoždění x večery, víkendy, svátky klidně předjetí o 5 minut), k tomu středověký odbavovací systém s nástupem pouze prvními dveřmi.

Skutečně reklama na hromadnou dopravu. Ale člověk pak aspoň ocení jakákoli jiná města.

CSI

Je to tam strašné, ten systém odbavení je vlastně strašná chyba už jem ze svého základu. Automaty jakoby neexistují, v některých vozech prostě platba kartou není a když je, často nefunguje. V MB častokrát lépe funguje meziměstská doprava více jak samotná MHD, to je to smutné.

Cestující

MHD v Táboře provozuje město a i ten soukromnik zas takový soukromnik neni

CSI

Jasný no, ale ty autobusy jsou možná v majetku dopravce ne?

Marek

Bude integrace MHD MB do PID, nebo nebude?
Co myslíte? Nějaká jednání už prý proběhla….

Jenda

Do PID se integrovala meziměstská doprava, kterou následně ROPID setsakra domrvil (zcela zrušil obsluhu největšímu boleslavskému sídlišti), a současně MHD, která už víc domrvit nejde, integrována nebyla. Nechápu.

Mirek

Ropid těžko, tohle má dávno na starosti IDSK.
Bez MHD je slovo integrace dopravy dost k smíchu.

Blzx

Nebude, to by byl DPMLB víc na očích, řidiči by nemohli jezdit o 5 minut dřív a třeba by se i ukázalo, jaká hrozná díra na peníze to je.

Petr Vít

To by město přišlo o trafiku a to nechce 🙁 Ale kdyby byla v PID bylo by to super.

Miloš Zikmund

Zajímavé požadavky do výběrového řízení, alespoň podle informací.
Nízkoemisní autobusy, nebo nízké nastupování. Takové autobusy dnes nabídne i Brazílie. Nebo chce Mladá Boleslav být ještě níže než předepisuje nejnižších norma? Jistě dopravní podnik díky tomu, že vozy vysoutěží za nejnižší cenu, tak bude možné mít i nízké ceny jízdného. Hodně zdaru v Nízké Boleslavi…

Viktor Nárožný

Já bych se nevyjadřoval s despektem o Brazílii. V Brazílii mají své závody přední evropské autobusové značky a ty zásobují odsud celou latinskou Ameriku…

Blzx

Klimatizace už i v Boleslavi? To nevěřím. Těch posledních 21 autobusů to přece nepotřebovalo.

Nejlepší by stejně bylo nechat provoz soukromníkovi. Ale proč se připravovat a tak hezkou díru na peníze. Fakt nejhorší MHD v zemi.

Pavel 2

Pokud by soukromník byl levnější, než městská firma, musela by být mizerně vedená. Jinak by to byl ekonomický zázrak, protože soukromník musí generovat zisk, zatímco vlastní firma může být v nule.

Kubrt

Mno, z veřejně vlastněných firem zase existují jiné způsoby vyvádění peněz, než zcela legální a legitimní tvorba zisku u „soukromníků“.

Frantík

Může ale i město by se pochopitelně melo snažit vydělat nejvíc…

Viktor Nárožný

Město by nemělo podnikat. Městská správa má řešit opravené chodníky, veřejné osvětlení , kulturu v rámci města. Ale určitě ne to, jak na něčem vydělat. Od toho máme podnikatele…

Blzx

Ona ale je opravdu neskutečně mizerně vedené. Stačí se podívat na to, jak funguje a kolik peněz ročně to město stojí (+ vtipné je, že na některé výkony si DPMLB sám najímá soukromníka, pochopitelně za dobrý peníz…)

Viktor Nárožný

Ten soukromník je kámoš boleslavských politiků a jejich parťák v podnikání i v jiných oblastech než je doprava

Frantík

Nepřehánítě trochu s tou nejhorší MHD?

Blzx

Rád bych, ale nikoliv. Zkuste si to. Středověké nastupování předními dveřmi, retardované trasování linek či třeba nutnost přijít na zastávku v dostatečném předstihu, protože autobus běžně jezdí buď o 5 minut dříve nebo o 10 minut později (a to je prostě v malém městě k ničemu, když cesta obvykle trvá max 10 minut)

Viktor Nárožný

MHD v Boleslavi kdysi bylo provozováno soukromou firmou SECO Trans, což byl nástupce tehdejšího ČSAD. Bohužel tato firma se snažila město finančně vydírat, město pořádně ani nevědělo za co platí. Tyto konflikty vyústily v to řešení, že tehdejší vedení města rozhodlo poslat SECO trans do háje a založit si vlastní firmu. Nutno podotknout, že tehdy ještě nebylo podnikání ve veřejné autobusové dopravě tak rozvinutou záležitostí jako je dnes. Obě varianty, ať provozování městskou firmou anebo najatou firmou mají své výhody a nevýhody. Do těch výhod z pohledu vedení města patří i to, že malá firma (cca 80 zaměstnanců) může mít… Číst vice »

Blzx

Rozumím, samozřejmě to není samospásné. A jestli chce vedení šmelit, povede se to i přes soukromníka. Dnes už jsme ale jinde. Navíc by to ukázalo, jaká je skutečná tržní cena takového provozu a zajistila by se mnohem větší efektivita provozu (trasování linek, odbavování, včasnost atd.).

No asi jak říkáte. Kdyby aspoň u těch koryt udělali něco, aby to nefungovalo tak příšerně. Ale oni nedokáží ani pořádně zadat zakázku na ty autobusy.

Blzx

Ještě mi přijde komické, jak jsem psal výše, že si DPMLB přes ty všechny štědré dotace musí na některé výkony najímat soukromníka – ten navíc jezdí v největších šrotech, které v ČR najdeme (hlavně ale že máme jeden z nejmodernějších vozových parků).