dkv-spojujeme

Místo žabotlamů regionovy. Příchod konkurence na pražské koleje se odkládá

Pantograf řady 451. Autor: České dráhyPantograf řady 451. Autor: České dráhy

Českým drahám zůstane nejspíš až do konce prosince 2019 provoz na městské lince S41. Plány Ropidu a hlavního města Prahy

Českým drahám zůstane nejspíš až do konce prosince 2019 provoz na městské lince S41. Plány Ropidu a hlavního města Prahy vybrat v neformálním poptávkovém řízení nového dopravce, který by na trasu mezi Roztoky, Libní a Hostivaří nasadil lepší vlaky, se posouvají o rok.

Cestující na této trase mají zatím dvě jistoty: od 10. srpna skončí nasazování elektrické jednotky řady 451 přezdívané žabotlam a vystřídá ji třívozová Regionova. Jak dlouho bude jezdit, není jasné. Ropid zatím tvrdí, že oficiálně ještě není rozhodnuto.

Ropid už na jaře uvedl, že by rád nabídl provoz na městské lince i jiným dopravcům než Českým drahám. Právě na této trase je totiž organizátor pražské dopravy s drahami nespokojen. O rozpadajících se elektrických jednotkách věděl dopravce dlouho, přesto nepořídil nové. Dopravci, například Arriva, RegioJet a Leo Express už podaly nabídky, nakonec ale podle informací deníku Zdopravy.cz zůstane provoz u Českých drah. Leo Express si dokonce při objednávce kapacity na nový jízdní řád objednal stejné časy, jako nyní jezdí České dráhy.

„Jasno, kdo bude linku nadále provozovat, by mělo být do konce letošního srpna. Do té doby předpokládáme provoz pro nás nevyhovujících Regionov,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kvůli krátkému času na případný start linek nakonec podle informací deníku Zdopravy.cz primátorka Adriana Krnáčová rozhodla o posunutí startu smlouvy s případným novým dopravcem až o rok. Důvodem má být snaha, aby  měli dopravci stejné podmínky. Sehnat tak narychlo nové či modernější vozy pro některé bylo nereálné. V neformálním poptávkovém řízení se tak sešly nabídky na desítky let staré let motoráky i novější elektrické jednotky.

Praha chce navíc od nového jízdního řádu rozšířit provoz na městské lince i ve všední dny až do Hostivaře. Plán narazil na velký odpor nákladních dopravců: jednokolejnou trať z Libně do Hostivaře využívají nákladní dopravci, především Metrans. Mají obavy, že nákladní vlaky se na trať nevejdou. Spory zatím míří ke kompromisu: osobní vlaky pojedou ve špičce, mimo špičku ne.

Tagy České dráhy elektrické jednotky 451 městská linka S41 regionovy ropid
35 komentářů