Místo velkokapacitního autobusu dva najednou. Praha posílí spojení na letiště

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan SůraAutobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Dva autobusy najednou budou jezdit od poloviny června o víkendech na lince 119 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

tak ja nevim, neni to malo, Ivane Petrovici, pouze dva autobusy? jinak jeden z duvodu, proc z Viklef Hejvl Erport litam jen pokud to nejde jinak a preferuji letiste se slusnym zeleznicnim spojenim, tedy Viden.

shr3k

IMO největší peklo je dostat v noci v normálním čase do/z centra. Pravidelně to jistí bus na Divokou Šárku a zbytek Uber.

Xyz

nedostatok autobusov a vodičov nie je finančný problém? to máte dosť zaujímavé zmýšľanie

Xyz

za čo minusky? minuskujuci si snáď myslíte, že ak by ponúkli zaujímavé platy tak nenájdu vodičov? za čo si myslíte že sa kupujú tie chýbajúce autobusy, za krásne modré oči? všetko je problém financii

MartinS.

Rozdělení 119 na expresní vrstvu Veleslavín – Letiště a zastávkovou vrstvu by přece nemusel být problém. Stačí expresní autobus označit letadélkem a nápisem Airport a nechat ho nabírat lidi na Veleslavíně na nejbližším stání u východu z metra. Zastávkový se posune na další stání, odstraní se letadélko, napíše se česky Letiště. Zaměstnanci letiště, aerolinek a obslužných provozů to pochopí. Český turista si může vybrat. Cizinec nastoupí do expresu. Ten bude mít kratší jízdní dobu a možná by se podařílo i jeden autobus ušetřit… A v číslech linek je 219 pro ten zastávkový bus volná a přitom už kdysi 219 na… Číst vice »

Martin

Ono by expresni linky vubec nemuseli mit cislo, podobne jako meli donedavna linky pro telesne postizene, totez skolni linky mohou nest jmeno skoly, obdobne i autobusy do ZOO… Specialni letistni busy by mohli mit i jinak usporadany interier… Celkem me mrzi, ze stale jeste se nezacla stavet zeleznice na letiste, a Kladno, ktera by tento problem vyresila… Jen mi prijde zbytecne na zeleznici stavet nektere zastavky typu Vystaviste,… Skoda jen, ze neni v planu zadne propojeni zeleznicni trati ze smeru Dejvice na Nadr. Holesovice v primem smeru, pak by rada vlaku mohla i zamirit z Wilsonova nadrazi na Letisne (hned… Číst vice »

železničář v důchodu

V samém principu je to pitomost: dyž už dva vozy, tak jako dvě linky = jeden vůz „přímý“ a druhý „zastávkový“ – i když souhlasím s „Josefem“ v tom, že „dav kidí je tupé stádo“, tak by to mnoho lidí třeba pochopilo, byť by aspoň zpočátku bylo vhodné stavět tam nějakou informační službu (aspoň by někteří úředníci z ROPIDu byli aspoň chvíli něčím užizeční) – kdo má zkušenosti s NAD při výlukách na železnici, kdy jezdí „přímé“ a „zastávkové“ spoje, jistě potvrdí, že mám pravdu. A třeba by to mohlo ušetřit i jeden autobus s řidičem, a tedy hloupé připomínky… Číst vice »

Jarda

Jejich personalistu chci mít ve svém imaginárním podniku….

Ondra

Nechápu.

Jarek

A co kdyby jeden z těch dvou jel rovnou na letiště?
Stále moc radikální myšlenka na vymetákový Ropid?

Gogo

A co kdyby všechny 119 jezdili rovnou na letiště? Na obsluhu ostatních zastávek stačí 191. Kdykoli jsem jel 119 jsem nezažil že by někdo použil nějakou mezilehlou zastávku.

Fedexak

njn – tak nesmíš jezdit večer po tmě… první 3 zastávky obsluhují rezidenční lokality v okolí a ty všechy další (za pražským dálničním okruhem „D0“ obsluhují střední školu a komplet zázemí celého letiště …. Mimochodem všechny zastávky po cestě jsou na znamení a byl tu podobný expresní nesmysl použit při zavedení linky 100 na terminál do Zličína – a lidi si vyřvali aby to stavělo všude v prostoru letiště (tj. všech 7 zastávek )- tj. zastávky „K Letišti – Terminál 3 – Dlouhá Míle – U Hangáru – Terminál 1 – Terminál 2 – Letiště“

železničář v důchodu

Jenže „stovka“ není kvůli „Béčku“ pro většinu leteckých cestujících tak zajímavá, jako spojení na „Áčko“. Linka č. 191 sama by asi pro obsluhu mezilehlých zastávek nestačila, ale všechny „stodevatenáctky“ v krátkém intervalu by určitě „zastávkové“ být nemusely, a to ani v případě, že mezilehlé zastávky jsou provozovány v režimu „na znamení“ – navíc stojí za úvahu, jestli by nebylo lepší, aby ty „přímé“ spoje nemohly spíše jezdit po „D7“ = nebylo by to rychlejší?

MartinS.

191 jezdí po půl hodině. Nejezdí z Veleslavína, ale z Petřin. Zajíždí k OC Šestka. Jede od metra k T1 22 minut (proti 14 minutám 119). Když se připočítá ještě úsek Veleslavín – Petřiny, tak by se cesta lidí do práce na letiště protáhla o 10 minut.

Josef

Obavam se, ze vzhledem k tomu ze dav lidi je tupe stado tohle moc nepomuze, dopadne to tak, ze se vsichni budou rvat do toho prvniho a ten druhy pojede poloprazdny. Viz bezne chovani za stavu kdy se sjedou dva spoje jedny linky, tak lidi i kdyz vidi v zastavce dalsi bus, tak se rvou do toho prvniho i kdyz je uplne plnej.

PetrB

Fakt problem koupit, a ne pronajmout… treba Van Hool AGG300

Arthur

VanHool AGG300 se dá koupit blbě, když neexistuje v €6 verzi. Zaplatíme v necelé dvacítce kusů i vývoj a homologaci, pokud by se vůbec podařilo výfukovou chemičku do stávajícího auta nacpat? Velmi drahý špás

Milan

Vyfukova chemicka v buse je pohoda tam to nejak nastrkate klidne na strechu ale je na obzoru uplne jinej problem
Remotorizace lokomotiv tam se to proste nevejde ani za nic takze bud snizit vykon a nebo zaprihneme jeden vuz na emise sebou😉
At zije EU

Tomáš V.

Až libchavská traktorka nabídne dvoukloubovou hrbatost, tak bude i velkokapacitní bus. Ale to už snad bude jezdit na letiště vlak, takže by to nemohlo dělat před cizinci ostudu. 😀

železničář v důchodu

Hlavně by k letišti měly jezdit trolejbusy, nejlépe případně aspoň v části trasy po vyhrazené jízdní dráze, a byl by pokoj …

Nekdo

tak normalni vlak na letisti je asi pro obyvatele Prahe a zejmena jejich oblibene taxikare a zastupitele asi moc punk, ze?