cargo

Místo Talentů Desira. ÖBB vypověděly smlouvu s Alstomem, 21 nových jednotek dodá Siemens

Jednotka Siemens Desiro ML. Foto: Philipp Horak / ÖBBJednotka Siemens Desiro ML. Foto: Philipp Horak / ÖBB

Nové jednotky od Bombardieru měly na západě země jezdit už dva roky, dopravci tak došla trpělivost a vybral nového dodavatele.

Zpět na článek
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
yxc

Tohle je důležitá zpráva především pro Škoda Transportation, protože krom Reichshoffenu jednají i o převzetí závodu v Henigsdorfu i s celým výrobním programem Talentu. Heningsdorf byl už tak ve velké ztrátě a teď bude mít Alstom, co dělat aby Škodu nějak ukecal k převzetí tohoto závodu.
Podle tohoto článku si francouzi s prodejem těchto dvou závodů stejně moc hlavu nelámou, takže to bude ještě zajímavé:
https://de.finance.yahoo.com/nachrichten/alstom-verliert-werk-hennigsdorf-milliardenauftrag-062100469.html?guccounter=1

TPal.

Tak to je škoda. Hodně jsem se těšil na tyto jednotky.

Tak nic. Snad najdou vlaky od Alstomu nové využítí.

Pája

Siemens /tedy ne starý Werner/ píše, že na to byla opce a tak ji ÖBB využily.
Akorát mi to v mobilu nejde zkopírovat (já vím – vadný uživatel telefonu)

Já, kdo jiný

Jsem zvědav, co budou dělat ČDC a RJ, až jim dojde, že 388 jsou neschvalitelné, nebo se na to Alstom vyprdne.

Výkolejka

Vrátí je dodavateli?

Radek

Proč jsou neschvalitelné?

A. Mikulka

A jak jsi na to přišel, že jsou neschvalitelné?

Tonda Sehnal

Naštěstí je to ošetřeno smluvně. Takže zbytečná starost 😉

Zdenek

Ošetřeno? To jako že smlouva měla nějaké zranění? Fakt odporná fráze něco ošetřit, mimo medicinskou sféru….

Miroslav Zikmund

„Ošetřují“ se i rostliny, víno … není to jen medicínský výraz ….

Já, kdo jiný

Sláva. Konečně to ÖBB rozštíply.

libcha

Co tam jezdí, prosím, doteď, že to potřebují rychle nahradit?

Twix

Myslím že převážně Talenty 1, na něčem možná ještě CityShuttly, plus snad Montafonerbahn tam má švýcarské Pendelzugy, ale té se to asi netýká.

Anonymní alkoholik

Montafoner Bahn už svoje vozidla od změny GVD nepoužívá.

,,Im Dezember 2020 ging der Einsatz von eigenen Triebwagen zu Ende, stattdessen kommen nun im Personenverkehr ausschließlich ÖBB-Fahrzeuge zum Einsatz.“ https://de.wikipedia.org/wiki/Montafonerbahn

Pezos

BR4024, elektrický Talent 1

Pezos

Jinak jlavním důvodem náhrady není věk, ale kapacita souprav. Čtyřdílné BR4024 mají 200 míst k sezení, nové Talenty měly být myslím šestidílné se 300 místy k sezení.

Pezos

Existuje vůbec nějaký region, kde by Talent 3 byl dodán včas?

Ivan

Do Německa soukromým dopravcům jakž takž. Tam to byly vlaky bez různých „specialit“, které si vyžádaly ÖBB.

Pezos

No nevím, vlexx si musel pronajmout BR425 od DB, SWEG snad až doteď jezdí na některých tratích s Regioshuttly…

Louis de Mydlaque

Zajímalo by mě, co bude s už hotovými jednotkami Alstomu (Bombardieru). Asi 3 týdny zpět jsem jednu viděl stát před výrobnou v Bautzen a jednu v Görlitz. Vypadaly hotově, ale dovnitř člověk neviděl…

David

Kdyby je koupili ČD, došlo by k velké kvalitní změně.

xyz

Na českém území by jim asi „nechutnala šťáva“ (pakliže tedy nejsou vícesystémové).

Pezos

Nejsou, vícesystémové si objednalo jen Tyrolsko na Brennerbahn.

David

tak to ale neznamená, že by nešlo změnit vystroj, samozřejmě ne u těch již hotových. Vím, že to je blbost, ale kdyby se začali takovéhle soupravy objednávat, než ty hnusy od Škody, bylo by to mnohem lepší

Ivan

Byla připravená i verze 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz pro zajíždění do Maďarska.

Já, kdo jiný

Všechny jsou 15/25kV.

Ivan

Nejsou. Jezdil jsem na nich.

PvvS

A co by je tahalo ? 15kV se tu moc nevyskytuje . A bez předělání výzbroje..

Ivan

Těch jednotek je už vyrobených daleko víc, pro Vorarlberg 26 a pro Tyrolsko asi 20. Stojí většinou v Hennigsdorfu.

Radek

Dobře oni. U nás by to bohužel skončilo ještě pokutou pro dopravce, viz Škoda se Zátopkama.

Geralt

Pravdou ovšem je že v tomhle nejsou ČD úplně viny. Lokomotivy 380 stejně jako Pendolina jim byly přiděleny vládou.

Pražák

Ale smlouvou se ŠT podepsali modří hoši už sami. Takže za to, že zaplatily ČD to penále nohou pouze a jenom ČD. Měly si to ohlídat.

***** Petr

Tak u pendolin to bylo všelijaké nicméně ale 380 jsou velkou většinou ryzí neschopností ČD kdy z velké části ten projekt své doby i pohřbily. Tzv „pokuta“ byla zcela na místě.

PvvS

Ty se pohřbily samy..

Miroslav Zikmund

Potěmkiny vláda ŠKODAWERKE nepřidělila, za ministrantování Budinského se podepsala smlouva s tehdejším konsorciem ČKD & spol. … je to 25 let

medical examiner

Hmm…kolik by se ušetřilo kdyby se místo Panterů nakoupily tyhle Desira?

Kamui

Co kdyby se do.toho nového výběrka opět přihlásil Alstom a opět vyhrál? Nebo snad už dopředu dostal zákaz se účastnit?

Alois

řekl bych, že v Rakousku jsou trochu jiné poměry.

medical examiner

To dříve dostane Scheißewerke Pilsen.
Takže bude moci vyrábět pouze na export. Doma zákaz…

Ivan

Alstom se samozřejmě mohl přihlásit, ale podmínkou byl schválený typ pro ÖBB a krátká dodací lhůta. Což Talent 3 nesplňuje.

Cestující, teď ale doma

Opravdu to budou 3 vozové jednotky, když jsou dlouhé 100 metrů a mají mít 8 dveří? Nebudou spise 4 vozove?

Avlaky

A vlak má dveře jen na jedné straně nebo na obou

8 dveří = 4páry dveří

jarda V.

podle obrázků to vypadá na 1+2+1 na každé straně soupravy.

XXXD

Podle obrázku jsou v každém vagonu dvoje páry dveří.

Apollo17

Určitě je počet vozů blbě.Vůz délky 33 metrů by musel být velmi úzký.

Dash9

Jinde píšou, že jsou ty jednotky čtyřvozové.

Dash9

A taky tam píšou, že tyto čtyřvozové jednotky Desiro ML jsou (narozdíl od Talent 3) již v Rakousku schválené.