Místo Talentů Desira. ÖBB vypověděly smlouvu s Alstomem, 21 nových jednotek dodá Siemens
Jednotka Siemens Desiro ML. Foto: Philipp Horak / ÖBB
Nové jednotky od Bombardieru měly na západě země jezdit už dva roky, dopravci tak došla trpělivost a vybral nového dodavatele.
Tohle je důležitá zpráva především pro Škoda Transportation, protože krom Reichshoffenu jednají i o převzetí závodu v Henigsdorfu i s celým výrobním programem Talentu. Heningsdorf byl už tak ve velké ztrátě a teď bude mít Alstom, co dělat aby Škodu nějak ukecal k převzetí tohoto závodu.
Podle tohoto článku si francouzi s prodejem těchto dvou závodů stejně moc hlavu nelámou, takže to bude ještě zajímavé:
https://de.finance.yahoo.com/nachrichten/alstom-verliert-werk-hennigsdorf-milliardenauftrag-062100469.html?guccounter=1
Tak to je škoda. Hodně jsem se těšil na tyto jednotky.
Tak nic. Snad najdou vlaky od Alstomu nové využítí.
Siemens /tedy ne starý Werner/ píše, že na to byla opce a tak ji ÖBB využily.
Akorát mi to v mobilu nejde zkopírovat (já vím – vadný uživatel telefonu)
Tak v notesu mi to jde
https://www.siemens.cz/press/spolecnost-obb-objednala-dalsich-21-jednotek-desiro-ml-od-siemens-mobility
Jsem zvědav, co budou dělat ČDC a RJ, až jim dojde, že 388 jsou neschvalitelné, nebo se na to Alstom vyprdne.
Vrátí je dodavateli?
Proč jsou neschvalitelné?
A jak jsi na to přišel, že jsou neschvalitelné?
Naštěstí je to ošetřeno smluvně. Takže zbytečná starost 😉
Ošetřeno? To jako že smlouva měla nějaké zranění? Fakt odporná fráze něco ošetřit, mimo medicinskou sféru….
„Ošetřují“ se i rostliny, víno … není to jen medicínský výraz ….
Sláva. Konečně to ÖBB rozštíply.
Co tam jezdí, prosím, doteď, že to potřebují rychle nahradit?
Myslím že převážně Talenty 1, na něčem možná ještě CityShuttly, plus snad Montafonerbahn tam má švýcarské Pendelzugy, ale té se to asi netýká.
Montafoner Bahn už svoje vozidla od změny GVD nepoužívá.
,,Im Dezember 2020 ging der Einsatz von eigenen Triebwagen zu Ende, stattdessen kommen nun im Personenverkehr ausschließlich ÖBB-Fahrzeuge zum Einsatz.“ https://de.wikipedia.org/wiki/Montafonerbahn
BR4024, elektrický Talent 1
Jinak jlavním důvodem náhrady není věk, ale kapacita souprav. Čtyřdílné BR4024 mají 200 míst k sezení, nové Talenty měly být myslím šestidílné se 300 místy k sezení.
Existuje vůbec nějaký region, kde by Talent 3 byl dodán včas?
Do Německa soukromým dopravcům jakž takž. Tam to byly vlaky bez různých „specialit“, které si vyžádaly ÖBB.
No nevím, vlexx si musel pronajmout BR425 od DB, SWEG snad až doteď jezdí na některých tratích s Regioshuttly…
Zajímalo by mě, co bude s už hotovými jednotkami Alstomu (Bombardieru). Asi 3 týdny zpět jsem jednu viděl stát před výrobnou v Bautzen a jednu v Görlitz. Vypadaly hotově, ale dovnitř člověk neviděl…
Kdyby je koupili ČD, došlo by k velké kvalitní změně.
Na českém území by jim asi „nechutnala šťáva“ (pakliže tedy nejsou vícesystémové).
Nejsou, vícesystémové si objednalo jen Tyrolsko na Brennerbahn.
tak to ale neznamená, že by nešlo změnit vystroj, samozřejmě ne u těch již hotových. Vím, že to je blbost, ale kdyby se začali takovéhle soupravy objednávat, než ty hnusy od Škody, bylo by to mnohem lepší
Byla připravená i verze 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz pro zajíždění do Maďarska.
Všechny jsou 15/25kV.
Nejsou. Jezdil jsem na nich.
A co by je tahalo ? 15kV se tu moc nevyskytuje . A bez předělání výzbroje..
Těch jednotek je už vyrobených daleko víc, pro Vorarlberg 26 a pro Tyrolsko asi 20. Stojí většinou v Hennigsdorfu.
Dobře oni. U nás by to bohužel skončilo ještě pokutou pro dopravce, viz Škoda se Zátopkama.
Pravdou ovšem je že v tomhle nejsou ČD úplně viny. Lokomotivy 380 stejně jako Pendolina jim byly přiděleny vládou.
Ale smlouvou se ŠT podepsali modří hoši už sami. Takže za to, že zaplatily ČD to penále nohou pouze a jenom ČD. Měly si to ohlídat.
Tak u pendolin to bylo všelijaké nicméně ale 380 jsou velkou většinou ryzí neschopností ČD kdy z velké části ten projekt své doby i pohřbily. Tzv „pokuta“ byla zcela na místě.
Ty se pohřbily samy..
Potěmkiny vláda ŠKODAWERKE nepřidělila, za ministrantování Budinského se podepsala smlouva s tehdejším konsorciem ČKD & spol. … je to 25 let
Hmm…kolik by se ušetřilo kdyby se místo Panterů nakoupily tyhle Desira?
Co kdyby se do.toho nového výběrka opět přihlásil Alstom a opět vyhrál? Nebo snad už dopředu dostal zákaz se účastnit?
řekl bych, že v Rakousku jsou trochu jiné poměry.
To dříve dostane Scheißewerke Pilsen.
Takže bude moci vyrábět pouze na export. Doma zákaz…
Alstom se samozřejmě mohl přihlásit, ale podmínkou byl schválený typ pro ÖBB a krátká dodací lhůta. Což Talent 3 nesplňuje.
Opravdu to budou 3 vozové jednotky, když jsou dlouhé 100 metrů a mají mít 8 dveří? Nebudou spise 4 vozove?
A vlak má dveře jen na jedné straně nebo na obou
8 dveří = 4páry dveří
podle obrázků to vypadá na 1+2+1 na každé straně soupravy.
Podle obrázku jsou v každém vagonu dvoje páry dveří.
Určitě je počet vozů blbě.Vůz délky 33 metrů by musel být velmi úzký.
Jinde píšou, že jsou ty jednotky čtyřvozové.
A taky tam píšou, že tyto čtyřvozové jednotky Desiro ML jsou (narozdíl od Talent 3) již v Rakousku schválené.
4 vozové
http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/dalsi-desiro-ml-pro-obb