Místo stadlerů regionovy. Českým drahám chybí vlaky. I kvůli nehodám na přejezdu
Regionova mezi Hejnicemi a Raspenavou. Foto: Michal Chrást
Na nepozornost řidičů, kteří nerespektovali výstražná světla na přejezdech v Libereckém kraji, doplatili cestující na tratích z Liberce do Frýdlantského
Bohužel se Regionovám suplování za Stadlery nedaří a dochází ke zpožděním. A navazující autobusy (za zrušené vlakové spoje) na zpožděné vlaky nečekají:-(
a polka kamiónov mala ŠPZ PL, nie?
Lepší 814 jak zůstat na peroně. A v létě kolikrát raději 814 s otevřenými okny než, díky klimatizaci, „přemrzlou“ 840
Takže ČD opět nemusí plnit smlouvu s Libereckým krajem na JHŽ (kvalita, kapacita, odbavení), aniž by za to dostaly pokutu? A ještě se „vracejí do hry“ na L3?
Liberecký kraj se z progresivního soutěžitele mění na přihrávače Dráze…
Do hry na L3 je to jen šum od někoho, kdo řeší moc věcí najednou a trochu ztrácí přehled nad faktickým stavem věci. Aktuální stav na JHŽ je prostě souhra více faktorů, ale na druhou stranu to ukazuje jaká je skutečná disponibilita těch opravdu moderních motorových jednotek (neměl by přeci být problém sem rychle dočasně předisponovat nějaké Žraloky, vždyť je nabízejí prakticky všude, kde se něco poptává).
Jenže ty „poptávky“ se týkají výhledu (byť blízkého) a jsou něčím zcela jiným, než je řešení situace vzniklé ze dne na den.
Zejména když se BR650 dají „pronajmout do tří měsíců“ (na Vysočinu, jiný zdejší článek). Do Frýdlantského výběžku totiž nemusí jezdit „speciálně upravené“ 840, ty jsou potřeba jen na zubačku. A situace s vysokým správkovým stavem nevznikla ze dne na den, to zas jen železničáři hledají univerzální výmluvy – řazení se nedodržovalo už vloni, nasazováním 843 a 814 vytloukají ČD „nedostatek“ 840 dlouhodobě.
Ale za ty 3 měsíce už by ovšem mělo být těch Stadlerů ČD už zase dost, protože se vrátí z plánovaných oprav, o nichž je v textu zmínka …
Ještě jednou: „nedostatek“ stadlerů v Liberci a jejich „nahrazování“ (nebo taky ne…) je dlouhodobá záležitost.
A mezitím se zase jiné rozpadnou… kdyby Kremlík nebyl stejně neschopný jako Kupec, najde si na něj aspoň nějaká hard data… třeba srovnání disponibilit relativně moderních elektrických jednotek a stadlerů by byl důvod pro vyhazov určitě, protože obojí je pečlivě tajený průser…
Můžu potvrdit, začátkem loňského léta jedna 840 čadila jako tanker, následujícího dne lehla a na jiném vlaku nebylo dodrženo řazení dvou 840 (= armagedon a dobytčák), protože ta druhá 840 musela táhnout mršinu do depa.
Takže disponibilita 840 ve zlatých rukách Kupcových nijak zázračná není obecně a pokud se k tomu přidají ještě nehody, bude to na sezonu dost v háji.
Že on nekoupil i těch 8 zbývajících ojetin, má úplné houby a jak moc by se mu to hodilo…
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/ceske-drahy-cestujici-elektrarna-horni-pocaply-porucha-mezinarodni-rychlik-vlak.A190606_140704_usti-zpravy_pakr
Pred rokem jsem tady do diskuze psal, ze existujici prejezdy zvysuji celospolecenske naklady spocivajici v nasledcich nehod. Cili by bylo lepsi PREJEZDY MASIVNE REDUKOVAT. Vsude, bez vyjimky.
Zde opet mame staronovy typ dalsich celospolecenskych nakladu vyvolanych nehodamo na prejezdech. Prejezdy provozuje SZDC a poskozene vlaky dopravci, mj. i CD. Ale princip je stejny.
Jenže ty „poptávky“ se týkají výhledu (byť blízkého) a jsou něčím zcela jiným, než je řešení situace vzniklé ze dne na den.
Omlouvám se: to je reakce na příspěvek „Jendy“ (viz výše) – nevím, proč mi to přeskočilo sem.
Ono by možná stačilo překvalifikovat vjetí na přejezd ve výstraze jako TČ obecného ohrožení a on by se zredukoval počet těch pitomců, co ty nehody způsobují.
Hlavně tady chybí spouta rozhořčených příspěvků jak dopravce nedokáže nasadit nasmlouvaná vozidla a místo toho jezdí ojeté šroty a že to je na odebrání licence jako předváděla ČD šotoúderka v jiných případech.
zejmena kdyz se to stalo jancurovi na slovensku, ze mu sestrelili podobny pocet motoraku a on, tluchuba a klaun, nedokazal odnikud vyhrabat nahradni.
takze jsem ted prekvapeny, ze jedina spravna draha nevytahne nejake stadlery z klobouku…
Jančura na Slovensku vytáhnul z klobouku Bardotku a Béčka,ČD zase Regionovy.GW.T na Šumavě jezdí s několika 816,814,628 již od začátku smlouvy,Alex na tarti z Plzně do Mnichova s tím,co sežene .A bude to tak i v budoucnu . 🙂
Jančura ovšem nedokázal nasadit vůbec žádné náhradní vozy, protože je prostě nemá.
Dráhy poslali alespoň ty Regíny , a upřímně pokud pomineme jinou konstrukci podvozku a z toho vyplývající nižší rychlost a o něco méně komfortní pojezd na méně kvalitním svršku tak rozdíl v komfortu pro cestujícího veskrze žádný není. Na špatné trati je i Stadler skákavý kozel , jedinou jeho výhodou je vyšší rychlost a lepší dynamika, protože dva hnané podvozky
Jezdím obojím a vždycky dam přednost 814 pokud bych si mohl vybrat
Nechce se mi věřit, že takovýto příspěvek může napsat někdo střízlivý.
Regionova lepší než Stadler? Asi bez komentáře.
Ve Stadlerovi ten interiér navrhoval idiot. A je v mém o hodně méně místa
Budou za to ČD platit kraji penále dle platné smlouvy, nebo se se zástupci „kraje“ dohodly, že protentokrát se příslušná ustanovení smlouvy nedodrží?
Nebudou, ČD vždycky všechno projde…
Jak to víte? Četl jste smlouvu ?
Zde bych řekl, že pokuta by být neměla, jelikož nedodržení vozidel nevzniklo vinnou dopravce (MU).
Dva Stadlery jsou nabourané, je tu ještě dalších 15, bohužel ne v provozně dobré kondici. To je ten hlavní problém.
Nedodržení typu vozidla není vinou ČD, ale tím, čemu by pojišťovaci řekli vyšší moc.
Takže ne nebudou. Leda by to nauctovali SZDC a ta vinikovi srážky potažmo jeho dědicům
Aktuální stav vznikal bez ohledu na ty nehody diky kterým se to jen urychlilo.
To je podobné, jako když před několika lety po přívalovém dešti „ujel“ násep tratě 086 u Křižan. Místo okamžité opravy se několik měsíců ve veřejné soutěži hledal zhotovitel stavby… Byrokracie kolem nakonec zabrala více času než samotná oprava. Nedovedu si představit, že by se stejným způsobem třeba opravovala dálnice… On i stávající zákon o veřejných zakázkách umožňuje přímé zadání, ale zřejmě se manažeři bojí…
Na druhou stranu..Jaké vznikly škody díky tomu, že se po této trati nejezdilo…takřka žádné , že ? Tak proč spěchat s opravou. Jó , kdyby se to stalo na trati , kde projede x desítek nákladních vlaků denně , to by bylo o něčem jiném…
ono se neni co divit, ze se boji.
kdyz se kazdy porad soudi, a vzdy se objevi nejaky prudici stoura.
Výběrové řízení na opravu po nehodě….
Až sem soudruzi kapitalisté dovedli Československé státní dráhy, že si ani nemohou zadat opravu vlaku po nehodě a budou půl roku čekat až najdou někoho, kdo jim ten německej křáp opraví..
No jo, ono už to nejde zadávat bez rizika kámošům za přemrštěné sumy a dojit státní moloch za potlesku šotoušků…
Hrabe Ti dobře.
Představ si Trondo, že Č(S)D mívali svoje vlastní dílny , kde by si byly schopné nabořený motorák opravit ve vlastní režii.
Na 810tce nebylo nic, co by průměrný mechanik a klempíř nezvládli dát do pořádku bez toho aby se několik měsíců vybírala externí firma. U Helmuta by to bylo pravda složitější, protože spousta moderních blbosti a elektroniky ale mít součástky a výrobní dokumentaci, tak to zvládnou taky.
Beztak to je jen poskrabaný lak, par zmackanych plechů a možná nějaké elektro pod tím.
Jo, spousta blbostí, nízkopodlažní nástup, deformační zóny, EURO5, prostě hovadiny, který kluky na dílně zdržujou vod práce. A na 810 přitom stačil šroubovák a kladivo…
A na kardan pověsit rovnou 5 záložních klínových řemenů. Aby ho mohl vyměnit fíra na trati.
přesně tak,jen se ŽOS transformovaly do DPOV,takže mi taky hlava nebere,proč není možné ty 840 poslat rovnou do Veselí n.M.
Možná tam nejsou součástí nějakého „opravárenského programu“ a jsou vytíženi jinými plánovanými opravami – kdo ví …
A nebo možná může existovat i jiná a stručnější hypotéza: podpis Kupec.
ŽOSky byly spíš privatizovány.
Mám pocit, DPOV vznikly spíš s velkých dep.
Když se mi rozbije zánovní auto, zavezu ho do servisu výrobce, protože kdo jiný by mel znát svůj výrobek lépe než výrobce.
Takže v případě Stadlerů mi přijde logické prostě nechat opravit vyrobcem. Tak jakepak zdlouhavé vybírání .
Eventuálně vysoutezit jednu firmu, ktera umí předmětný typ opravovat a pokaždé když je třeba dovést k nim. Ale soutěžit na každé vyklepání plechů znovu firmu je pitomost
a jak to souvisi s kapitalismem?
toto s kapitalismem nema noc spolecneho.
Zřejmě tak, že za „nekapitalismu“ nebylo třeba se žádnými výběrovými řízeními zdržovat – zdržovalo ovšem zase špatně plánované hospodářství.
Na opravy se dají udělat i rámcové smlouvy, nebo se dá servis vysoutěžit spolu s nákupem jednotek. Tohle je amatérismus…
Na tom není vůbec nic kapitalistického ani dokonce tržního. Tohle obyčejná byrokracie.
Mimochodem Stadler není německý a na vývoji skříně tohoto typu se značně podílel VÚKV Praha 😀
Byrokracie to samozřejmě je, ale s českým „kapitalismem prvotní soutěže“ úzce související.
A to si zástupci ČD nevědí rady? Normální je OKAMŽITĚ zajistit náhradní vozy toho typu JAKYMKOLIV způsobem a na řidiče nebo jeho zaměstnavatele vypsat fakturu. Ať to zasaluje se vším všudy bez oprávnění zkoumat, jestli jde o přiměřeně vynaložené náklady. U nehody na přejezdu je vina VZDY JASNA! A okamžitě a doživotně zabavit řidičák!!!
Skutečně? https://www.youtube.com/watch?v=nr6EKaW0wKE
A proto jsou poláci zvyklí jezdit přes přejezd na červenou, protože u nich bliká až po projetí vlaku…
(kdyby to někdo nepochopil, tak je to ironie)
Kde ty náhradní vozy tohoto typu ale vzít a nekrást? Pokud vím, tak už se nevyrábí a i kdyby ,těžko vám fabrika půjčí jen tak pár Stadlerů, když se takováhle technika většinou dělá přesně podle objednávek zákazníků.
Takže je stáhněte z jiných linek ? (Kde byly pořízeny z dotací Čtvrté říše a tudíž je nelze provozovat jinde).
Mimochodem až se toto stane soukromníkovi, počkám si zda nasadí náhradní vozidla nebo linku prostě neodjede, protože nemá čím…
Vozidla se dají půjčit a umí to i soukromník..
Ovšem musíte mít kde si je půjčit.Tedy musí existovat stejná vozidla, co by tak půl roku stála nevyužitá v kopřivách.
(Podotýkám že Hans napsal “ vozidla stejného typu“)
Když LE vypadla jedna souprava po nehodě, tak prostě zrušil část spojů, takže ono půjčit si asi není zase tak snadné jak píšete. Přebytečné vlaky, co se dají na pár měsíců až rok půjčit se neválí nekde na odstavné koleji
Netahejte sem LE, LE je společnost, která zatím podniká na vlastní riziko, může zrušit všechny vlaky třeba ze dne na den. Kdežto ČD za provoz dostávají těžké prachy z eráru. Půjčit si dva až čtyři motoráky od jiných dopravců není zas tak nic nereálného. Třeba Jančura si půjčil dvě Desira na putovní výstavku od Alpha Trains.
Michale, vozidla se dají půjčit,ale zrovna tyto motorové vozy nikde nejsou a na Liberecký kraj jsou speciálně upravená. Proto bohužel není nikde dostatek. 😭
LE byl čistě příklad, protože jednu jednotku nabořili na přejezdu a museli zrušit část spojů. Pokud by bylo tak jednoduché „si vozidla půjčit“ jak tady kolega psal, tak si onen chybějící vlak spíše půjčí než si nechat unikat tržby ne? tím spíše, že jezdí (zatím) na komerční riziko a každá vydělaná koruna se počítá
Vy pořád předpokládáte, že ty dva Štadlery je od koho si půjčit. To je ten problém, že prostě neni. Když Polák naboural ve Studénce Pendolino, taky za něj náhrada stejné řady nebo koncepce prostě nebyla a to ani k půjčení a dráhy to museli řešit klasickou soupravou. Tady mají obecně velcí dopravci výhodu, že mají čím neschopné vozidlo nahradit, byť to je třeba jiny typ vozidla, nebo starý motorák. Protože v takové situaci je pro mne jako cestujícího důležité, že můj vlak odjede a dojedu kam potřebuji a to že pojedu místo RegioPantera , starými Bečky taženými žehličkou nebo motorakem… Číst vice »
Pokud se nepletu, tak si Regiojet půjčoval v roce cca 2010 desira na půl roku. A časem možná vznikne společnost jako Loko train, která některé jednotky bude půjčovat.
Dají , ale zrovna ty , které potřebujete ? Žádný řádný hospodář nemá odstavenou flotilu vozidel někde ve křoví pro případ , kdyby si někdo z toho někdy chtěl něco půjčit…
Bavíme se o dvou až čtyřech vozech ekvivalentu RS1, to by zas takový problém nebyl, jde o to za kolik. Nojo, když ČD mají hovno vozový park a nic obdobného RS1 nemají, nebo mají, ale z dotací. To je těžké..
Já nevím , zda by to byl či nebyl problém . Každopádně ve fungujících firmách se jede takřka „na krev“ a nehrozí žádné dlouhodobé odstavení vozidel. Já jako manažer v logistické firmě musím vedení obhajovat každý den prostoje některého z kamionů.
Nevíte , která bije a zjednodušujete. Pro ČD není partnerem řidič kamionové firmy , ale přímo firma. Firma má zase pojistku a některé škody jsou pokryté touto pojistkou. Co chcete napsat na fakturu ? Nejprve musíte škody kvantifikovat , až poté můžete něco po někom uplatňovat…….. Všechno se vším všudy zaplatit bez oprávnění zkoumat jestli jde o přiměřeně vynaložené náklady…… to Vám shodí soud ze stolu během prvního jednání… Nehoda na přejezdu není vždy jasná… viz Golčův Jeníkov a ožralý fíra… Já bych nikomu řidičák nezabavoval na doživotí …já bych ihned rozdával tresty smrti…..:-))
no… predstavujete si to jako hurvinek valku.
ukazujete, nakolik jste mimo.
1 – Hele tohle nejsou žárovky na skladě, aby sis došel koupit do marketu náhradní
2 – Řidič ani zaměstnavatel nebude mít na účtu volných pár desítek milonů, že
3 – Škoda určitě není v hodnotě ceny nového vozidla (takže nelze na nikom žádat cenu nově věci)
3 – Žádná nehoda není jasná, ani ta na přejezdu. Vina se musí prokázat.
Přísnost musí být, ale fakt ne totalita. Strojvedoucí po drážní MU také nepopravujeme.
>> bez oprávnění zkoumat, jestli jde o přiměřeně vynaložené náklady.
…
Super, tak mu naúčtuje 340 miliónů za opravu Regionovy. Proč se s tím –át. Právo musí stranou, když jde o prachy! Pryč s materialistickým kapitalismem a podvodem zvaným obhajoba.
(sarkasmus): Aby toho nebylo málo, tak nějakého toho řidiče na tom přejzdu vybrzdíme. Aby nemohl vyjet ven. A hned budou mít dráhy penež dost. Že to bude loupežná vražda?? Nebude, prachy přece připadnou státu!!!!