Místo růžové šedomodrá. Frýdek-Místek změnil provozovatele sdílených kol
Jízdní kolo společnosti nextbike. Foto: nextbike
Frýdek-Místek považuje systém sdílených kol za doplněk k MHD.
Frýdek-Místek považuje systém sdílených kol za doplněk k MHD.
V Ostravě ale funguje Nextbike, nikoli Rekola..
Jestli je náklad na jednu výpůjčku ze strany města 14 Kč a výpůjček ročně přibližně 40 tis., tak to město stojí přibližně ročně půl milionu. To mi přijde celkem adekvátní za tu službu. Při návštěvě cizích měst, hlavně v zahraničí, méně u nás tuto možnost jako turista vždycky rád využiju, když je možnost. Situaci ve Frýdku neznám, tak to nedokážu posoudit blíže, zda to dává v tomto městě smysl. Hodilo by se rovněž porování s jinými městy.
Takže zhoršení služeb, když se nedá přejet z Ovy do FM a v druhém městě vrátit. Hlavně že se ušetřilo pár korun.
Za to město vybuduje workoutove hřiště pro seniory, nebo podobně užitečnou věc, kterou snad v zivote nikdy nikdo nepoužil 😂😂..
mě spíš sere, že v Ostravě jsou kola, v Havířově jsou taky, a Šenov nic
Tomuto nerozumiem.
„Rekola byl dotován 19 korunami v roce 2019 a 18 korunami v roce 2020“. To ako za kazde pozicanie bicykla mesto platilo tie sumy ci akym sposobom sa ta dotacia vyplacala ?
Je to sice šílené, ale dotovaná je skutečně každá výpůjčka, není to cena za den, zkrátka penězovod z veřejných peněz soukromé firmě, viz: „Zatímco v roce 2019 město na každou výpůjčku přispívalo téměř 19 korun bez DPH a nyní 18 korun, příští rok to bude zhruba 14 korun. Nejvýhodnější nabídku podala společnost Nextbike Czech Republic, růžová kola tak od března vystřídají kola šedomodrá,“ řekl náměstek primátora Jakub Míček.:“
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/obce-volicum/Frydek-Mistek-Rekola-nahradi-Nextbike-643840
Ďakujem za vysvetlenie.
Víte vůbec, jak moc jsou dotované silnice a parkoviště pro auta? Nehledě na spoustu negativních externalit typu zábor veřejného místa, emise, bezpečnost apod. Oproti tomu pár korun za tuhle službu je úplné nic.
Prosim vas, skuste hodit cislo, ako velmi su dotovane cesty. Rocne sa v ceskej republike len na spotrebnej dani vybere takmer 100 miliard Kc. Dalej tu mame cestnu dan a myto.
Takže v průměru 100 výpůjček denně. Tj. některá kola celý den někde zavazejí bez užitku.
Jo, to je ta slavná „sdílená“ ekonomika.
Je to sice k ničemu, ale dají se na to sosat dotace (nebo přefakturovávat firmám jako to dělá Nextbike) a hezky to vypadá v PR. A je jedno jestli to kolo je růžové nebo modré.
100 vyjpucek je na město jako je Frýdek Místek celkem dost. Je vidět že tomu nerozumite.
Většina aut zabírá cenný veřejný prostor celé dny bez užitku a kritizuje to někdo?
To mají úplně zadarmo 🙂