Místo Rosničky pojedou do Střezimíře Bardotky. Kraj zakázal provoz parních lokomotiv
Lokomotiva řady 749, zvaná Bardotka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Středočeský kraj ve čtvrtek kvůli suchu a hrozbě požárů zakázal řadu činností, mezi nimi i provoz parních lokomotiv.
Vráceno, chtel jsem vidět parní lokomotivu v provozu, takže spis se půjdu podívat do nějakýho muzea.
Když hrozí lesní požáry, tak by se v první řadě měl zakázat prodej cigaret, ty způsobí mnohem více požárů a dalších neštěstí než všechny vlaky světa.
Že si je dotyčný nakoupí do zásoby, to vás nenapadlo? A co špekáčky, ty taky zakázat, aby si je nikdo nemohl opékat na klacku?
Zásoby: intelekt kuřáků bych nepřeceňoval.
Já jsem ještě neviděl, že by někdo odhazoval hořící špekáček z auta.
Zase málokterý kuřák ty vajgly jí.
Máte na to nějakou statistiku?
Přesně, já když si jdu pro cigára, tak hned s nimi běžím do lesa, abych tam házel vajgly do podrostu, a stejně to takhle dělají i kuřáci, co si balí svoje.
Nabalí do zásoby a hned do lesa za buk…
Za parního provozu takové blbiny nikdo neřešil. Ano občas u trati hořelo, ale nikde nebyl bordel u trati jako dnes. Lokomotiva má požární atest. To je sice o ničem, ale má. Takže co úředníci pořád řeší. Když zkazit, tak zkazit. Takže rozlučka naprosto nedustojná. Chtěl jsem tam jet, ale už nechci. Ano, pokud tam nebyly dráty, baruny tam jezdily, ale na…..
Za parního provozu se kolem tratě dělaly protipožární opatření. Nedivím se, že si parní mašinu nelajsnou.
Když ještě běžně jezdila pára, tak při vyhlášení opatření proti požárům musely obce zajišťovat podél tratí hlídky dobrovolných hasičů.
Ouředník hodí vidle do čeho se dá, jen aby obhájil svojí důležitost.
Zeptejte se někoho z lesáků nebo hasičů na jejich názor. Asi bude poněkud jiný, než názor váš.
Projednou by to lesáci a hasiči vydrželi, pro zamezení potenciálního rizika si odbouráme všechno pěkný, co je jenom trošku rizikové…
ale kdyby vám ten oheň přeskočil na zahradu,moc by se vám to nelíbilo..před lety hořelo od Bezdězu až k Bakovu a bohužel částečně i v obydlené oblasti
Jak říkám riziko existuje vždycky, ale nevidím pro to důvod zakazovat všechno co by se mohlo „zvrtnout“
Vždycky. Ale teď zrovna je hodně vysoké.
Zákony o požární prevenci se vztahují i na nostalgické jízdy parních lokomotiv. Rozhodnutí padlo z objektivních důvodů a každý racionálně uvažující člověk to pochopí.
To, že zrovna vy nevidíte důvod ještě neznamená, že ten důvod neexistuje.
No a vy holt budete muset překousnout, že vám někdo rozkopal bábovičky.
Pokud byste se prošel lesem podél trati např. v roce 1965, divil byste se jak čistý, ochranný pruh ohraničený cestičkami bez trávy okolo trati byl, na rozdíl od dnešní divočiny.
I kdyby to zachránilo jen jeden smrček… 🤣
Vůbec nic se nestane, když ta pára pojede až v době, kdy sucho nebude. Není to ani omylem nic nezbytného, jde pouze o zábavu pro úzký okruh nadšenců, nic víc.
S tím suchem fakt blbnou. Hlavní průšvih je přebytek loňských trav. Jen je problém v tom, že všechno tohle hromadí a případný požár je špatně zvladatelný. Případný požár není přírodě má škodu to jen lidé přepočítávajíci vše na peníze to takto chápou.
Třeba loňský požár v Kalifornii byl úplně v pohodě, že?
Ta Kalifornie a Austrálie je jen následek množství přirozeného rostlinného materiálu v přírodě, čím více ho je tím silnější jsou požáry. Jsou určité druhy borovice, které potřebují oheň k tomu, aby se jejich šišky vysemenily. A spáleniště se znovu zazelená. A jsou dravci, kteří i přenášejí hořící větve a zakládají nové požáry, aby vylákali svou kořist. Příroda si s ohněm poradí, jen člověk to chápe jinak. Jsou národní parky, které používají metodu řízeného vypalování.
Je rozdíl mezi národním parkem, kde jsou původní společenstva, která jsou za miliony let požárům přizpůsobená, a kulturní krajinou, jako je už po staletí ta naše.
Tak ono to hlavně není tak docela pravda i v té Kalifornii. Jakkoliv je pro tamní les dobré, když prohoří, tak už to není pustina, vždy to zasáhne i obydlená sídla, při tom rozsahu co to nabírá.
A stejně jako povodeň, zemětřesení atp, pro člověka je důležitý aspekt z pohledu člověka.
jojo,říkali to kluci,teď jsem s nimi mluvil….tak příště…
Škoda, že to nepotahne Kyklop, když už teda ta pára nemůže. Dlouho nebylo Kyklopa vidět.
Nenašla by se nějaká provozuschopná mazutka? Ta jiskry nevypouští.
V Bratislavě, ale to by musel někdo z ČD Nostalgie něco zařizovat, to je moc práce..
A co chcete za dva dny zařídit? Víte v jakým stavu mají mašinu? Asi o parní lokomotive toho moc nevíte že….
Se aspoň mohli zeptat a poreferovat…
Ovšem ten zákaz kraje se vztahuje na parní lokomotivy obecně, to by ještě někdo musel debatovat s úředníkem a dokládat mu emisním protokolem obsah hořících částic v čoudu a čekat 30 dní na vyjádření 🙂
Škoda, že toto rozhodnutí padlo v tak významný den pro Střezimíře. Přeji jim, ať se jim projekt železničního muzea daří. Možná C.D. mohl darovat jeden z mnoha nadbytečných 810 . Bylo by to hezké gesto, protože obec není konkurentem žádného provozovatele. Udělalo by to radost mnoha lidem.
Tomu se říká danajský dar. Zastupitelstvo třísethlavé obce, které by takový dar přijalo, by bylo naprosto šílené.
Proč? Bouda pro něj ve stanici je, na naftu teď bude sleva, „interoperabilní“ (draze zabezpečený) být nemusí… Zároveň by to ale bylo k ničemu spíše z toho důvodu, že by s tím nešlo nikam moc dojet.
Povinné revize, opravy které přijdou. Pouze náklady, žádné výnosy. Takovéhle vesničky hospodaří s pár miliony ročně a občani fakt ocení radši uklizenou obec, než šukafon v garáži.
Pokud by to mělo jezdit.
NTM má v Chomutově kusy, které akorát maluje do vystavitelného stavu.
A i ten lakýrník chce dostat zaplaceno.
Tak, tak. Provozovat železniční dopravu šukafonem ze Stezimíře do Červeného Újezdu by nemělo žádný význam, ani turistický. To je opravdu jen na ty ruční drezíny. (Obě vesnice mají navíc zastávky kilometr od centra.)
“ Udělalo by to radost mnoha lidem.“
To možná, ale kolik z toho „mnoha“ jich bude bydlet ve Střezimíři?
Malé obce mají jiné priority, než ukájet potřeby fanatických šotoušů pohledem na vystavený Šukafon.
V tom Rybaku, nebo jaké vozy pojedou, stejně nikdo nepozná, jestli je veze Rosnička, Bardotka nebo Vectron 🤣
tak pokud to bude bardotka bez tlumiče výfuku, tak to asi slyšet bude.
Soupravu budou tvořit vozy retroOstravanu
To je čudný, když ani ČHMÚ nemá výstrahu na sucho a jen nějaký úředníček si rozmyslí že je moc sucho na parní provoz.
Je to velká škoda no, a je mi líto místních a organizátorů co tomu věnovali hodiny času, a pak přijde toto… Bohužel, poděkovat můžeme pár nebojím se říct blbcům, kteří měli nutkavou potřebu v posledních dnech vypalovat trávu, pálit klestí apod., přičemž se jim to vymklo z rukou a vznikaly požáry i se zraněním… Nejspíš na základě toho hasiči doporučili kraji tento zákaz vyhlásit a máme to tady. Škoda že na parní jízdu není nějaká výjimka, třeba i za splnění nějakých dodatečných bezpečnostních podmínek.
A přitom stačí se jít projít do přírody a človek zjistí, že fakt je sucho.
To bude tím, že meteorologické sucho, půdní sucho a riziko šíření požárů nemají úplný průnik. Teď jsou proschlé porosty, protože je po zimě a vyschlý povrch kvůli nedostatku srážek a tak je to fakt požárně rizikové, i když půdní sucho není kritické (i když na roční dobu to není dobré, teď mají být největší zásoby vláhy v půdě)
Tyhle věci se vyhlašují na žádost hasičů.
Jedna pára a jak zamotá úřadům hlavu 😀
Když bylo v roce 1947 katastrofální sucho, tak ty vlaky jezdily jak?
Rozmohl se nám tady takový nešvar: úřední zákazy…!
Jezdily a hořelo.
Předpokládám, že v rámci bojkotu pokroku doma svítíte loučema.
V roce 1947 neměli internet. V roce 1947 na poštu museli.
Mračouni leckde páry nahrazovali už v minulém století, i když z jiných důvodů. Ale pára je pára.
Zrovna tady jsou nakonec ty zamračené historicky autentičtější, zvláště 008, než rosnička, ale chápu, že když jde někdo na páru, může to být zklamání 🙂
Pro mě jo, já tam nepojedu. Na Bardotku nejsem zvědav. Škoda.
Hned bych jel za Vás, kdybych nebyl v izolaci s Covidem
Jo, to chápu no. Mně to třeba zas tak nevadí, ale pro spoustu lidí je prostě to hlavní lákadlo parní vlak. A motorový, navíc s lokomotivami, které nejsou ještě až zas tak vzácné, prostě není plnohodnotná náhrada 🙁 Byť samozřejmě lepší něco, jak nic, a věřím, že se akce povede i tak.
A já jsem spokojen, že pojedou konečně pořádné mašiny a ne sazomet 🙂
To je otázka co je pořádná mašina, na spoustě trati v době nahrazování parní trakce bylo nasazení diselu spíš krok zpátky a plnohodnotnemu nahrazení došlo až s elektrifikací.
Jenže ta zamračená si elektrárnu vozí sebou,když se podívám na princip tepelné elektrárny,tak bez uhlí a páry by ta elektrifikace tak velký zázrak nebyla..
Nepochopil, o pricip přenosu výkonu vůbec nešlo ale že disely
měli nižší výkon, rychlost než některé parní lokomotivy, tím došlo k prodloužení jízdních dob a dynamice jízdy.
..a kolik hodin se v depu před jízdou připravovaly parní lokomotivy a jak dlouho trvá zbrojení dieselové?
Myslím, že pokud byste pojal parní trakci kompletně, tak byste se po seznámení všemi aspekty tohoto provozu, velmi rychle vrátil k dieselu.
Pořádný mašiny? 😀 Vždyť Barča za modernějšími párami výkonově zaostává a platí u ní víc než jindy „řve to a nejede to“. 😉