Místo povinnosti jen doporučení. Aerolinky nepřišly o povinnost vracet peníze za letenky

Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště PrahaPřistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha

Evropská komise zveřejnila nové doporučení, jak by měly členské státy postupovat při obnově dopravy a cestovního ruchu a návratu celého

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aneri

Právě řeším situaci: let tam zrušen (Paŕíž). Mezitím ČSA obnovili některé lety. Můj zpáteční je zrušen, ale přesunuli mi ho o cca půl dne dříve. Tj. Nemám let tam, ale zpáteční mi upravili!!! Přitom vstup do Francie je stále silně omezen. Mohou zachovat zpáteční let, když tam nemohu odletět???

Anonymus

Boze to je bordel. Snad je jen jeden zakon pro vsechny, ne? Tady se opravdu riskuje, ze si kazdy bude delat,co chce a ze cestujici neni nijak chranen. Doplati na to ale aerolinky do budoucna. I cestovky

Y.K.

Co by voucher měl mít je v originále napsáno podmiňovacím způsobem, takovým trochu stylem zasněného politika v teplé kanceláři dobře placené funkce a poněkud nereflektuje drsnou realitu ulice (návrh nějakých řešení, když není odkud brát). Na druhou stranu tam delegují pravomoci na národní politiku pomoci s tím, že vouchery by zřejmě mohly být zajištěny „skrze stát“ a zcela nekonkrétně je tam zmíněna dostupnost likvidity. Pak jsou tam finanční podpory EU na podporu pracovních míst atp., ale to asi není výhradně na obor cestovního ruchu, každopádně pozitivum je, že tohle je alespoň něco konkrétního. Poněkud mám z vyjádření EK rozporuplné pocity,… Číst vice »

Bína

Nevíte někdo, jak se bude řešit situace, když se let uskuteční, ale daná země vás na svoje území nepustí? Jde mi o to, že v červnu mám letět do USA přes Frankfurt a obnovení linky je reálné. Podle ambasády ale občané ČR nemají vstup do země povolen. Myslím, že podobných případů bude mnoho.

www.milosvillage.com

„Řešil jsem“ v dubnu s WIzzairem a Maďarskem. Let se podle všeho uskutečnil, ale Wizzair peníze nevrátil, i když na palubu by mě v Athénách nepustili.

Dan2

Realisticky se obávám, že se tlačí na cestující ať pomohou leteckým společnostem a nechtěj peníze a maj slitování. Ale v opačném směru s vámi zametou, jako že vaše chyba, tak co chcete.

Bob

To samé jako když máš letenku do země s vízovou povinností a nemáš vízum. Prostě ti letenka propadne a nikdo ti peníze nevrátí.

Tomas

Prosím, nevykládej tady nesmysly.

Tomas

Bob vykládá nesmysly.

Aerolinky jsou ohledne covidu vcelku benevoletní, a bez jakýchkoli podmínek umožnuji bez poplatku zmenit nebo zrušit cestu.

uz nyni se muzete podivat na web aerolinky, s kym letite, a uz nyni muzete zmenit / zrusit let.

Milan

Mno, tak jako tak se nic nezmění, většina aerolinek už delší dobu nabízí voucher jako jedinou možnost, bez ohledu na stanovisko EK.

M H

Naopak…toto znamená, že cestující, který si nenechá vnutit voucher, časem dostane peníze.

Lukas

Mne lidi z letuska.cz, i po argumentu ohledne stanoviska EK rekli, ze KLM penize prote nevraci. Ber voucher nebo nic.

Poutník99

Na webu ano. Ale když jsem řešil zrušené lety, na náhradní termín vouchery už neplatily (omezená platnost do). Takže mám přislíbeno vrácení peněz. Prý si akorát počkám delší dobu. Naštěstí to není existenční částka…

Modré zábradlí

Povinné místenky v dálkové dopravě. Přesně proti „moudrému“ rozhodnutí ČD prodej místenek zrušit, aby si snad nemohl zákazník předem vybrat (třeba sólo místo ve velkoprostoru 1. třídy) nebo se podle obsazení rozhodnout, že tímto vlakem raději ne.

M H

Povinné místenky v dálkové dopravě jdou především proti principu základní dopravní obslužnosti…tedy může se stát, že daným vlakem už prostě nepojedete, což je OK u komerčních spojů, ne však u spojů zajišťujících ZDO.

Vít Jůza

Povinné místenky nejsou proti principu základní dopravní obslužnosti, pokud jsou reálně vhodně obstaratelné, ba, dokonce zvyšují pravděpodobnost, že se do spojů i následně do místa určení člověk skutečně dostane …. lepší možnost přizpůsobení kapacity vlaku poptávce nebo přidání vlaku, nenaplánuje se cesta spojem, do kterého se člověk nevejde.

Ddddd

Jsem zvědav, co na tohle řeknou diskutující, co tu u posledního článku s tímto tématem nadávali na Evropskou Unii a nevadilo jim, že za to hlavně lobbují země jako Česko.

Peet

Zavést povinnost cestovat v rouškách….. Tak toto opravdu cestovní ruch nerozproudí, ale naopak utlumí. Pokud mám někam cestovat, tak to musí být minimálně pro mne, komfortní. hadr, který propustí 40-90% (viz web státního zdravotnického ústavu) , hadr, který zapřičiňuje hypoxii, díky vdechování výrazně většího množství CO2 a méně O2, je trestem a měli by jej doživotně použítat všichni, kteří vládním nařízením tak tleskají.

V.H.

Blabol

Butrusik

Lékaři je při práci používají běžně mnohem delší dobu, než kolik zabere krátký let po Evropě, každý den a vůbec nikdo se nad tím nepozastavuje. Evidentně smysl mají, i když možná jiný, než jak ho chápete vy, tedy jako ochranu vás samotného. Takže nezaměňujte svojí neochotu se přizpůsobit s pseudoargumenty o hypoxii.

Peet

Sorry ale než napíšeš totální hloupost, tak by sis mohl přečíst jinde než ve stranickém tisku, že rouška tě vůbec neochrání, kdo se chce z jakéhokoliv důvodu chránit, tak si pořídí respirátor třídy 3!

Y.K.

Ale on píše, že rouška se nenosí kvůli ochraně sebe samého.
Celý to je o tom, že když si někdo v letadle kýchne, tak s rouškou „materiál“ nerozhodí na metry daleko.

Bob

Četl jsem výsledky testů provedených tuším AVČR a ČVUT… výsledek: čínské respirátory třídy 3 chrání stejně jako bavlněné roušky.

Pete

Právě díky lidem, co zlehčují nebo odmítají doporučení a opatření, jako je i nošení roušek, můžeme my, co jsme závislí na leteckém průmyslu, poděkovat, že nám klesly příjmy a nemůžeme cestovat. Ve většině zemí v Asii je nošení roušek běžná věc a ani je nemusí nařizovat a možná i to je jeden z důvodů, proč se tyto země s nákazou vypořádaly daleko lépe než Evropa..

Peet

Promiň, ale lidé s tak hloupým názorem si zaslouží o práci přijít!

Peet

A ještě pro doplnění. V arabských zemích je taky běžné ukájet se na kozách a dělat to s malýma holkama. To , že to dělají jinde, opravdu není relevantní argument.
A pokud si za tím stojíš, tak pokud máš dítě ve věku 10ti let, tak mi ho určitě rád dáš k dispozici, když to dělají jinde, že jo?
A to byly jen dva příklady z tisíců, proč je tvůj názor hloupý…..

Y.K.

Když není logický argument, vymyslí se absurdní argumentace zcela mimo pointu. Takže, co to má společného s šířením viru kapénkovou cestou?

Peet

Teda já si nepamatuju, kdy jsem naposledy v letadle kýchal a jestli vůbec, co tedy aby lidé, kteří jsou nachlazení či jinak nemocní nosili z té ohleduplnosti roušku a nenutili se do toho všichni? Ale klidně si ji noste i na spaní, mně to je fakt jedno, ale mne k tomu nedonutíte, bez ohledu na to, že tu někdo vyřvává, že tím přišel o práci. Co třeba ti lidé, kteří kvůli nějaké variantě chřipky (což COVID je) příjdou o práci protože se ekonomika totálně utlumí? Zkusili jste si najít, kolik lidí normálně běžně umírá? Mně jste všichni jenom pro smích,… Číst vice »

Y.K.

Co kdybyste zkusil jít pracovat do nemocnice? Vám je evidentně jedno, že kvůli blbému viru lidi musí každý den doslova a do písmene nasazovat život, spousta život i položit, v práci chodit ve „skafandrech“, zatím vy tu plačtíte a dupete nožkou, že roušku nerad a teda nehnete malíčkem, aby oni nemuseli kurýrovat zbytečně nemocné a předávat je márnici.

Protože všichni co tohle svinstvo roznesli po světě si mysleli, že oni ne, oni jsou zdraví. A teď je to všude.

Dan

Proboha už otevřete oči. Statisticky u nás zemře 308 lidí denně. Tolik na ten „zabijácký“ virus neumřelo ani za dva měsíce celkem. Ale jestli myslíte, že tím něčemu pomůžete, noste klidně roušku napořád.

Y.K.

Hmm, u létání je hrozně důležité, jak je to tady. Tak jo, no. Může začít druhá vlna.

PatriK

Je to jednoduché, bez roušky docílíte jen toho, že budete vyloučen z přepravy.

Peet

A tím se dostáváme zpět. Dokud bude tato šílenost platit, tak spousta lidí nepoletí právě z tohoto důvodu.

Miloň