Místo pouhých křížů světla a závory. SŽDC vylepší 13 přejezdů na lokálkách
Centrální komise ministerstva dopravy schválila Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepšení 13 železničních přejezdů převážně na tratích s regionální dopravou.
Centrální komise ministerstva dopravy schválila Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepšení 13 železničních přejezdů převážně na tratích s regionální dopravou.
Teprve termín ÚPADEK společnosti (viz Vít Jůza v diskuzi dole) dal mým úvahám nad logičností a nelogičností západní civilizace směr. Příklad: Trať Křinec – Městec Králové. Jeden jediný přejezd před Městcem s nejopuštěnější vedlejší silnicí (do Záhornice) měl kříže s blikači, další přejezdy na trati (Dymokury, Deblice) se silnějším automobilovým provozem – obyčejné kříže se stopkou. Najednou se na trati objevily ZÁVORY, hádejte kde? Namísto zcela vyhovujícího přejezdu z blikači.. To nemluvím o výměně starších návěstidel a předvěstí v Městci za nové. Naprosté plýtvání a vyhazování peněz, protože na výhybně Obora jsou stále ze všech stran mechanická návěstidla. My měníme… Číst vice »
U křížů se stopkou byste asi udělal líp, kdybyste vyzpovídal místně znalého odborníka než nám to psal sem jako obžalobu zlého světa. Důvodů pro tento postup může být víc než jste schopen vidět vy z pozice laika. Regionoha s rychlíkem proti sobě vyjely proto, že ETCS je dvacet let zpožděné, což nikdo netušil a proto byl zastaven vývoj národního zabezpečovače. Koho za to chcete obvinit? Vám v životě všechno vyšlo podle plánu jako učiteli Hájkovi z Básníků? A zcela mimo záznam by mě zajímalo, co takový tepač nešvarů jako vy dělal za totáče, kdy těch „hrůz kolem“ bylo o řád… Číst vice »
Kdyby to radši zrušili… Blatná-Nepomuk nebo Bakov nad Jizerou – Kopidlno… to jsou fakt investice co nakopou ekonomiku ČR a přitáhnou zahraniční kapitál. 😀
Nejlepší by bylo zrušit tebe ty cype.
Lásku a porozumění, jerry <3
Páteční popíjení se vám vymklo z rukou a začínáte být agresivní? Bacha na to, záchytka je dost drahá sranda.
O tom naštěstí vy nerozhodujete, zda se trať zruší či nikoliv.
Mame takovou dobu všecko zrušit , kam to povede? Já ti to řeknu do sraček…
Ekonomika jí dožene.
Kdyby radši zrušili Soupravičku…byl by aspoň pokoj.
Úpadek začínává přílišným soustředěním jen na to, co nakopne ekonomiku … jednou je to těžba stříbra, jindy výroba zbraní, jindy těžba ropy výroba automobilů a zahraniční kapitál. A pak se pozdě přicházívá na to, že to není to jediné důležité, že to není podstatné, že to není spolehlivé a trvalé.
Ale dobře, že jste se ozval, někteří už o Vás měli starost!
Potrefená husa…
Tak z Bakova do Bousova jezdí na kladiva tři páry vlaků. Jinak se ten úsek používá pro odklony a obsluhu Kněžmostu. D.Bousov – Kopidlno by mělo být pod AŽD. Souprava musel holt rychle něco vyzvrátit, aby ho nepředběhl jiný zdejší inteligent. 😁
Trať Bakov – Kopidlno nikdo rušit nebude. SŽDC nevlastní úsek Dolní Bousov – Kopidlno a úsek Dolní Bousov – Bakov musí zůstat provozní jednak kvůli obsluze sila v Kněžmostu (jen tak někomu zrušit trať, do kterého má zapojenou vlečku, prostě nelze) a pak je tu jiný a hlavně velmi silný důvod – firma Škoda. Při jakékoliv větší opravě trati mezi mladoboleslavskými nádražími jezdí odklony z MB město přes Dolní Bousov do Bakova. Jinudy to z mnoha důvodů totiž moc dobře nejde… Dříve, než bude Souprava něco chtít rušit, tak by se chtělo podívat, zda to vůbec lze. Až se třeba… Číst vice »
já tedy bydlím kousek od trati Nepomuk-Blatná a je pravda, že je to trať spíš na postupné omezení provozu. Vede to krajem skoro nikoho, podstatná místa to vynechává . Např. Oselce (učiliště) Chanovice (dřevařské závody). Naopak to vymetá pole, louky, lesy , kde je to do obcí daleko. Kasejovice nejsou žádné velkoměsto a turistický ruch zde taky není na desítky tisíc hlav za rok…
Heretiku!
Teď budete za nepřítele ortodoxních šotoušků, vítejte do klubu. 😀
Nutno dodat, že obce Oselce a zejména Chanovice jsou natolik daleko od tratě č. 191 (resp. od silnice spojující Blatnou s Nepomukem), že i při eventuálním zastavení osobní dopravy na trati č. 191 a náhradě vlaků autobusy by taková autobusová linka tyto obce neobsluhovala, nemělo-li by dojít k výraznému prodloužení cestovní doby právě mezi Blatnou a Nepomukem.
Podobné situace jsou i tam, kde nevedou koleje… co tam? Postavíme lokálku? 😀 Ale chápu… než minibus pro ty 2 obce, tak zaplatíme vlak, co teď v tendrech stojí průměrně 165kč/km. 😀
Manipulativní „argumentace“ hned v několika ohledech: – Nepochopení textu (že i při případné náhradě vlakové linky Nepomuk – Blatná autobusem, nebude tato linka obsluhovat obce, které jsou od osy této spojnice výrazně odlehlé; tato role musí připadnout jiným bus-linkám, které ale jezdí tak jako tak, bez ohledu na to, zda vlaky po t-191 jezdí či nikoliv). – Údaj „vlak, co teď v tendrech stojí 165 Kč/km“ – pominu-li aspekt, že těch 165 Kč (opravdu?) je brutto (tzn. nákladová cena, od které se odečítají tržby), tak je tato částka zcela irelevantní vůči tomu, jaká konkrétní částka je dopravcem účtována za provoz… Číst vice »
„Světelná a zvuková signalizace pak nahradí výstražné kříže u přejezdů na tratích (…) Olomouc – Krnov“
Tato trať není „lokálkou“ (rozpor s nadpisem).
„Křížení poblíž Milhostova u Mariánských Lázní na spojnici Karlových Varů a Mariánských Lázní navíc získá i závory.“
Připomenu, že trať č. 149 prošla v nedávné době rekonstrukcí (resp. přesněji řečeno „odstraněním propadů rychlosti“), přesto nedošlo k instalaci výstražníků/závor na popisovaném přejezdu v době oné rekonstrukce, ale dojde k tomu dodatečně.
Klasika. Tomu se říká „salámová metoda“. Je to kvůli tomu, aby se v plánech investic a oprav na SFDI pokud možno nikdo nevyznal, kdyby tam náhodou byly nějaké duplicitní činnosti atp.
Světla beru (nemusí se omezovat traťová rychlost kvůli rozhledu), ale závory mi přijdou jako vyhazování peněz. Naprostá většina nehod na přejezdech je způsobena automobilisty a zároveň je pro ně fatální. Tak nevidím důvod, proč to blbům za volantem usnadňovat.
Protože světla blikající na kraji silnice přehlédnout, kdežto optickou překážku v zorném poli řidiče před sebou ne.
Na přejezd upozorňují minimálně 3 značky po 80 metrch, a kříž k tomu. Jestli tohle někdo přehlédne, tak nikdy neměl dostat řidičák.
přesně tak, když dokáže řidič kamionu nabourat do 18. vagonu nákladního vlaku na tomto přejezdu https://mapy.cz/zakladni?x=14.8802347&y=48.9167365&z=16
A to je argument proti závorám? Nebo co tím chcete říct?
A co Mělník – Mšeno, tam pořád zůstanou nesmyslné propady rychlostí na každém kilometru, přestože je trať rekonstruovaná?
Ta trať má nějaký význam?
Až na nějaké výjimky každá trať má svůj význam, některá menší, jiná větší, některé dokonce i mezinárodní. A tomu významu musí odpovídat i rozsah a finanční rámec investice/opravy. Trať Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav svůj význam pro region má, ale je nutné si přiznat, že zprůsob a rozsah investice v případě této trati byl zcela mimo mísu. Pouhá „konzervace stávajícího stavu“ a za takové finanční prostředky…
Někteří by v ní ale chtěli utápět další peníze.
Je to vtipné, šotoušci si neuvědomují, že vůbec nejde o ty jejich lokálky. Jde jen o to, aby se peníze protočily, dopluly do správných kapsiček a nestálo to moc úsilí. Takže nejdřív nainvestujeme 300 milionů do zbytečné tratě, pak zjistíme, že tam nejsou přejezdy se závorama. Nebezpečí, bububu, tak tam zase holt musíme investovat. A pak tu ti starší kosmonauti chodí poučovat, že na novou trať, nedej bože na 200 km/h, nejsou peníze.
Mělník – Mšeno není zbytečná trať. Je vidět, že neznáte místní situaci a jen se tady navážíte do šotoušů, jako by si to snad vymysleli oni.
Co se týká tzv. ZDO , tak je provoz v kladiva pro oblast docela kontraproduktivni. Navíc tam oprava ani zvyseni počtů spoju nevedlo prakticky k žádnému zvýšení počtu přepravenych osob.
Nezvládl by to tam autobus? Jezdí ten vlak aspoň do Kokořínska (skutečného, nemyslím okraj u Lhotky)?
Tak stokrát lepší pomýlený šotoušek než psychopat, který se raduje ze srážky vlaků (se zraněním), protože prý bude o jednu 810 míň.
À propos, nadcházející týden budu k dispozici út 10:15-12:30 a st mezi 8:00 a 10:00. Další možnosti po dovolené od 30.3. dále. Adresa Husova 1046 Přeštice.
No sláva. Ale touhle dobou normální lidi pracují.
Navíc Přeštice. Už chápu ten mindrák.
Jo. Kokořřřínskej motorrráček přece. 😉
Kokořínský motoráček naposledy jezdil v roce 2017. Od 2018 namísto něj jezdí Kokořínský rychlík (nepracovní dny po 7 měsíců v roce).
To je jen marketingová kamufláž (možná pro zdůvodnění většího „dosypu“), dopravce zůstal stejný …
Copak, máte mindrák, že už si kraj neplatí 854, kde by vám platila režimka? Chápu… platit 25% z jízdného je pro vás pálka.
Ano, význam má. Po celý týden ji využívají lidé k dojíždění (zkuste se v pracovní den odpoledne podívat jak vypadá vlak odjíždějící z Mělníka směr Mšeno) a o víkendech ji využívají především turisté směřující do CHKO Kokořínsko. Nejde o žádné šotoušství ani nic podobného. Když se v roce 2015 uvažovalo o zrušení místo rekonstrukce, byli to především místní (kteří po této trati jezdí za účelem přepravy odněkud někam) a také starosta Mšena, kteří bojovali za obnovu. Takže máte smůlu, tato trať má rozhodně větší význam, než některé jiné (tím však neříkám bezvýznamné) lokálky ve Středočeském kraji. Jediná chyba je, že… Číst vice »
Jezdí tam tolik lidí, že by se to nevešlo do busu či kloubového busu? A trasa z Mělníka do Mšena není busem rychlejší? A pro cestující ze Mšena je plusem, že vlak nejde na náměstí? Uznávám, že ta základka na kopci a zuška jsou od vlaku kousek a ten skladovej areál dole u nádraží taky, ale tím to hasne.
Když to berete takto, tak ano, vešli by se do busu (jelikož šukafon má zhruba stejnou kapacitu), ale zaprvé by ten bus měl o dost delší trasu (rychlejší bude možná jen o trochu, což by šlo ale napravit právě odstraněním propadů rychlostí na té trati) a za druhé je obecně snaha ROPIDu a IDSK preferovat kolejovou dopravu před silniční. Nezapomínejte také na cyklisty. Vlak je navíc výhodnější kvůli návaznostem na další vlaky v Mělníku (nemusím přecházet rušnou silnici před nádražím). Zkuste se zeptat místních, kteří vlakem jezdí, co by řekli na to, kdyby jim tam místo vlaku začal jezdit autobus.… Číst vice »
Takovou snůšku nesmyslů jsem ještě neviděl… vlak rychlejší, rušná silnice před nádražím… 😀 Si tu mapu aspoň otevřete, když už jste tam nikdy nebyl 😀
Narozdíl od vás jsem v Mělníku na nádraží byl a to několikrát. Pokud to nevíte, tak přímo před ním vede velmi rušná silnice, která je součástí silnic I. třídy č. 9 a 16.
Ale v každém případě, ať už tam rušná silnice je či není, důvod ke zrušení tratě Mělník – Mšeno není žádný. Jak už jsem vám zde jednou psal, svět se netočí jen kolem vás. Místní mají na tuto věc jiný názor a nikdo jako vy jim nemá co poroučet čím budou jezdit.
https://m.youtube.com/watch?v=n7D55AHSYmY&t=55s
Všiml jsem si jedné věci: SŽDC začala dávat řídící elektroniku dál od přejezdu, aby ta budka nezavazela ve výhledu. Konečně jim to došlo, že v rozhledovém trojúhelníku by neměla zavazet dráha sobě.
Škoda jen, že v ČR je na to potřeba celý 20stopový kontejner, zatímco jinde jim stačí budka velikosti elektrorozvaděče. No holt asi pak prší na osobu provádějící periodické kontroly a seřízení spínacích relé.
A všiml jste si, jak na tom jsou v zahraničí? Zamyslel jste se nad tím, zda v době elektroniky je vůbec potřeba mít u každýho přejezdu klimatizovaný domeček (nyní už kontejnery, které mají nahradit i některé drážní budovy), jestli by se náhodou nedalo dát veškeré zabezpečení přejezdů na dané trati, resp. uceleném úseku tratě, jen do jednoho domečku, třeba nějaké výpravní budovy? Když se podíváte všude kolem sebe, co všechno se ovládá a napájí, aniž by u toho byl potřeba takový domeček jako na SŽDC, tak si můžete rovnou odpovědět, že to jde. I zabezpečováci to potvrdili, že to technicky… Číst vice »
Ale z toho by neměli takový vejvar, ne?
Nepomuk Blatná!? Skvěle. Kolikpak jsme za tuhle malou domů pro AŽD všichni přispěli?
Tady ale nepíšou, že to bude “za peníze”…
Nene, rozhodně to bude za slova díků…
tak zrovna křížení s II/188 u žst. Kotouň beru velké zlepšení. Je vidět, že se lokálkou počítá i do dalších let…
s lokálkou se počítá… Má SŽDC, předtím než rozhodne o investici třeba zrovna tady, v ruce závazek od dotyčných kraj(ů), že zde budou dalších aspoň 10 let objednávat nějaký rozsah osobních vlaků? Jak se vlastně vybírají přejezdy k lepšímu zabezpečení, z těch tisíců?
„Má SŽDC, předtím než rozhodne o investici třeba zrovna tady, v ruce závazek od dotyčných kraj(ů), že zde budou dalších aspoň 10 let objednávat nějaký rozsah osobních vlaků?“
Nic takového vyžadováno není.
1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku. Pak to bude 100% bezpečné.
„1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku.“
Asi jste si toho nevšiml, když jsem vám totéž v této věci psal u jiných článků, takže znovu – pravidlo těch „1000 cestujících denně“ stejně není dodržováno ani v tom Německu, které si je kdysi vymyslelo (+ v Rakousku takové pravidlo nikdy aplikováno nebylo).
V Rakousku se lokálky často rovnou rušily. V Německu je to pravidlo poměrně často využíváno jako důvod, proč nějakou trať neobnovit. Váš oblíbený příklad s Viechtachem je spíše jen výjimka potvrzující pravidlo. O kus dál je trať z Pasova do Freyungu, která by skončila ve slušně velkém městě a pravidlo je na ní aplikováno už dlouho (jako odůvodnění, proč se neobnoví pravidelná osobka).
“ V Německu je to pravidlo poměrně často využíváno jako důvod, proč nějakou trať neobnovit.“
Argumentační klam red herring – pokus o uhnutí od původního tématu (které se bezvýhradně týká tratí, na kterých osobní doprava v rámci ZDO je objednávána).
Zruš nad Sázavou.
Lo-kál-ní ob-slu-ha, drahý VRT! Šukafon do každý chalupy, přejezd na každou polňačku! 😉
Šukafon ke každé chalupě! To by byl slogan do krajských voleb!
1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku. Pak to bude 100% bezpečné.
To že spousta tratí tolik cestujících nemá ale nebude často pouze vinou trati, ale i kraje, který objednává spoje v časech aby se neřeklo, aneb všude ale nikam pořádně.
Jasně. Je to takový jedno velký krajský spiknutí. 😉
Z okraje Blatné do Nepomuka (že ho ten vlak ale krásně obsouloží, jen co je pravda) nebo z Bakova nad Jizerou do Kopidlna (vyloženě trasa kde pendlují davy) to určitě bude vinou kraje. 😀 A nebo z Kácova do Zruše. Co navrhujete… platit cestujícím za to, že pojedou vlakem a ne autem? 😀 Neříkám rušit slabou veřejnou dopravu, ale je nějaký důvod, proč ji musí zajistit vlak? A postavíme lokálku do každé vesnice?
Opět vás musím upozornit na chybu, které jste se dopustil v názvu města Zruč nad Sázavou – město se jmenuje ZRUČ, nikoliv ZRUŠ.
LOL
Tp jste tak zabrán do té myšlenky rušení, když Zruč nad Sázavou neustále nazýváte Zruší?
Další autista?
To tedy říká ten pravý! 😀
Ne, ne: nikoli rušit trať, ale tu silnici, která té trati překáží – pak bude možno jezdit po trati rychle a bezpečně !!!
Šotoušův vlhký sen?
A Kralupy – Velvary opět nic. Ach jo
Podle mě je tam největší průšvih ten šikmej přejezd. Já bych ale celé místo řešil lokálním zahloubením tratě: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2579323&y=50.2426156&z=16&rm=9gbjkxYswYgdnefWhB1eLIgxnfCM
A odpadly by hnedka 3 přejezdy.
Je to tak. Tu trať jezdím a je to fakt děs.
No né, Vy jste snad byl na nějakém jednání, kde jsem to prezentoval? Tohle jsme řešili nedávno v souvislosti s „opravou“ tratě (ve skutečnosti to samozřejmě byla investice jako bejk), která proběhla na podzim. Akorát by se tím nezrušili tři přejezdy, jen dva. I tak by to spolu s lepším směrovým vedením tratě (= mírné zvýšení rychlosti) a úsporou investičních a provozních nákladů na dvou přejezdech (za nové zabezpečení si AŽD dneska říká cirka 15-20 mil. za přejezd) byl velký úspěch.
Když jsem jel naposled autem podél té trati, tak jsem čuměl, že místo „blaťáků“, co tam léta byly, je tam nově podbitá bezstykovka. Spíš jsem ale uvažoval o přeložce silnice II/240 na druhou stranu s přemostěním sousední tratě u zastávky Zeměchy a napojením zpět až jižně od stanice Kralupy-předměstí. Tam jsou bohužel ještě další přejezdy…
Ne, nebyl. Je to vlastní šoto nápad. 🙂
A nahradil bych 3, protože tu silnici směrem na Lešany navrhuji podjet (zahloubení).
Koukám že trať 041, která je nejhorší lokální tratí v České republice bude ušetřena. Přitom je to trať s velkým množstvím právě těch křížů na okresních silnicích.
Jezdí tam 1000 cestujících za den?
Když čtu v komentářích pod tímto článkem vaše (několikrát psané) dotazy, zda na té které trati (zde t-041) je dosaženo 1000 cestujících za den, tak (krom mnou již zmíněné poznámky, že pravidlo těch „1000 cestujících denně“ stejně není dodržováno ani v tom Německu, které si je kdysi vymyslelo (+ v Rakousku takové pravidlo nikdy aplikováno nebylo), také připomenu, že těch 1000 cestujících bylo svého času v Německu bráno coby POTENCIÁL poptávky v cílovém stavu „po modernizaci infrastruktury + nasazení odpovídajícího typu vozidel + zavedení dostatečně atraktivního počtu spojů“. Tzn. otázka typu „Jezdí na trati č. 041 (alespoň) 1000 cestujících za… Číst vice »
Máte smůlu, rušit se nebude. O takové věci totiž nerozhoduje ten, kdo si říká Souprava 😛
13? To si dělají srandu! Má-li železnice trochu rychle a bezpečně fungovat, tak by to mělo být spíše 13 tisíc! A určitě by se nemohlo při větší zakázce účtovat za každý přejezd nebo přechod milion, nebo kolik.
Jaj, takže místo 7000 přejezdů jich budeme mít 2x tolik! Nádhera.
Ano! Dobré zabezpečené přejezdy a přechody jsou nádherné, a jestli něčemu vadí, tak jen riskantnímu a nedovolenému přecházení na divoko a zbytečným objížďkám a obchůzkám kéž by jen stovky metrů … . Nepočítal jsem samozřejmě přesně, ale asi jsem to nepřehnal.
A podle Vás železnice nefunguje bezpečně? Za většinu střetnutí na železničních přejezdech můžou uživatelé pozemních komunikací. A paradoxně je víc střetnutí na přejezdech, které jsou zabezpečené přejezdovým zabezpečovacím zařízením…..
Funguje relativně bezpečně tam, kde na těch přejezdech a přechodech jsou omezení rychlosti na 5-30 km/h, jestli to považujete za fungování. Pan Souprava by místo takovéhoto „fungování“ raději zavedl autobus. Výsledek bývá ten, že že krom ještě málo autobusů ve špičkách pracovních dní kloudně nejede ani vlak, ani autobus.
Mnohem více bojím o bezpečnost na přejezdech které jsou zabezpečené, než tam kde je pouhý výstražný kříž, který nutí řidiče dávat větší pozor. Vím například jaké jsou důsledky, když je nedostatek zabezpečovacích techniků. A co se týče rušení, kdyby SŽDC chtěla, tak tlačí na přijetí nové legislativy, která by rušení některých zbytečných přejezdů alespoň urychlila. Nedivil bych se kdyby to znemožňovala silná lobby firem jako AŽD, Monzas, NaN…
Mnohem více se bojím o pana Soupravu. Asi ho trefí šlak. 😉
Na tom, že podobné tratě se ve zbytku světě ruší, se nic nemění. Dřiv nebo později to dojde i k nám, ekonomika to dožene. Zkus trochu odzoomovat ty mapy.cz a zjistit, jak je ČR maličká a její držení lokálek pouhou drobnou anomálií. Pozor ale, mohl by to pro tebe být šok. 🙂
Mno já vám nevím, ale tam kde se jezdí 160 nemáte šanci uvidět vlak včas. Pro představu, je to 400 metrů za 10 sekund. A při nižších rychlostech (80-100 km/h) stačí, aby byla trať v oblouku a kamion nestihne bezpečně přejet, když pojdede podle rozhledu. Máte 4 sekundy, řídíte autobus: https://mapy.cz/zakladni?x=17.9521260&y=49.4143072&z=18&pano=1&pid=57401606&yaw=6.267&fov=1.257&pitch=0.006
Nejvyšší dovolená traťová rychlost na přejezdu zabezpečeném pouze kříži je 60 km/h.
Světelná signalizace se spustí hodně dlouho předtím, než přijede vlak. Času na přejetí je tedy dostatek. A když je na přejezdu jen kříž, je snížená traťová rychlost+pískání. Nehledal bych problém, kde není.
Staré normy dovolovaly při dobrých rozhledech nejvyšší dovolenou rychlost na přejezdu zabezpečeném pouze kříži je 100 km/h. takhle to bylo například před zdvoukolejněním tratě Stéblová – Opatovice, respektive to je stále na některých místech tam, kde se přejezd nerekonstruoval.
A teď , co když přijde nějaký nečas … mlha, fujavice …
ještě že nám nemuže přijit i slota 🙂
Předpověď počasí pro Česko a Slovensko. V Česku nečas, Na Slovensku slota. 🙂
To samé co na křižovatce…
Ačkoliv je mi jasné, jak jste to myslel, jedná se samozřejmě o hloupost co jste napsal. Evidentně jste nikdy po lokálkách nejezdil jako strojvedoucí. Co si ridiči dovoli na nechráněných přejezdech si na chráněných rozhodně nedovoli a někdy je to do nebe volající. Když do toho započítám ještě šraňky, tak ten rozdíl je ještě markantnější.
Nechráněné přejezdy neexistují !
Samozřejmě že existují. To si pleteš s tím že neexistují nezabezpečené přejezdy.
Nechráněný nebo nezabezpečený, to vyjde na stejno. Všechny přejezdy jsou zabezpečené, tedy chráněné.
Prostě ne
Franz: Jak je vidět v praxi, tak zabezpečení přejezdů (proti vzniku nehod), byť zdaleka ne dokonalé, rozhodně nechrání před lidskou blbostí – z čehož m.j. plyne, že nemáte pravdu = není to totéž.
Tak to se bojíte blbě. Obecně je snaha dělat přejezdové ZZ tam, kde je největší dopravní moment (intenzita silnice a železnice dohromady). Tím, že tam je větší intenzita dopravy pak je větší pravděpodobnost vzniku nehody, což potvrzuje i statistika.
SŽDC je diletantská organizace, za současného pana generálního je – bohužel – ještě diletantnější, ale v tomhle SŽDC křivdíte, protože nějakou snahu na úpravu legislativy vyvinula, dokonce vypracovala návrh na úpravu legislativy (prosadit to však nebude jednoduché, něco se ale snad podaří prosadit). Nelze však vyloučit, že to udělala proto, „aby se neřeklo“. Na druhou stranu se, v honbě za urychleným vyčerpáním evropských dotací, vůbec nesnaží o systémový a koordinovaný postup o optimální a hospodárný návrh na úpravu zabezpečení jednotlivých přejezdů, pokud se tyto po předchozí analýze prokáží jako nezrušitelné, resp. zrušitelné za neadekvátních nákladů. Veškeré úsilí SŽDC v tomto… Číst vice »
Pokud si takový podnik jako AŽD má na sebe vydělat na 13 přejezdech za rok, tak to samozřejmě jsou pálky.