Infrastruktura Železnice

Místo pouhých křížů světla a závory. SŽDC vylepší 13 přejezdů na lokálkách

Přejezd bez závor. Autor: Zdopravy.cz

Centrální komise ministerstva dopravy schválila Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) vylepšení 13 železničních přejezdů převážně na tratích s regionální dopravou.

K doplnění závor a rekonstrukci zabezpečovacího zařízení dojde na celkem třech přejezdech na trati z Lipové Lázní do Javorníka ve Slezsku. Úpravou projdou na této trati dvě křížení nedaleko stanice Vápenná a jedno poblíž zastávky Lipová Lázně jeskyně. Závory získají také přejezdy na tratích Nepomuk – Blatná, Bakov nad Jizerou – Kopidlno a Žďár nad Sázavou – Tišnov. Na posledně jmenované dráze dojde dále k rekonstrukci přejezdu nedaleko stanice Nedvědice.

Světelná a zvuková signalizace pak nahradí výstražné kříže u přejezdů na tratích Kolín – Ledečko, Neratovice – Brandýs nad Labem, Olomouc – Krnov, Domažlice – Planá u Mariánských Lázní a Tábor – Bechyně. Křížení poblíž Milhostova u Mariánských Lázní na spojnici Karlových Varů a Mariánských Lázní navíc získá i závory.

„Statistiky vývoje nehodovosti na železničních přejezdech potvrzují, že zvyšování bezpečnosti v celém možném spektru od instalování výstražných světelných zařízení až po doplnění závor je v dlouhodobém horizontu účinné. Proto každoročně v rámci celé železniční sítě vytipujeme přejezdy, které jsou vhodné pro zvýšení zabezpečení či modernizaci,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Další formou zvyšování bezpečnosti je rušení přejezdů. Loni bylo podle Drážního úřadu oficiálně zrušeno deset přejezdů, takže se jejich počet zastavil na čísle 7858.

110
Diskuze

avatar
11 Komentáře
99 Reakce na komentáře
34 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
34 Autoři komentářů
ŠtěpánxyzSoupravaAlibabaželezničář v důchodu Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel Klicpera
Host
Pavel Klicpera

Teprve termín ÚPADEK společnosti (viz Vít Jůza v diskuzi dole) dal mým úvahám nad logičností a nelogičností západní civilizace směr. Příklad: Trať Křinec – Městec Králové. Jeden jediný přejezd před Městcem s nejopuštěnější vedlejší silnicí (do Záhornice) měl kříže s blikači, další přejezdy na trati (Dymokury, Deblice) se silnějším automobilovým provozem – obyčejné kříže se stopkou. Najednou se na trati objevily ZÁVORY, hádejte kde? Namísto zcela vyhovujícího přejezdu z blikači.. To nemluvím o výměně starších návěstidel a předvěstí v Městci za nové. Naprosté plýtvání a vyhazování peněz, protože na výhybně Obora jsou stále ze všech stran mechanická návěstidla. My měníme… Číst vice »

Michal
Host
Michal

U křížů se stopkou byste asi udělal líp, kdybyste vyzpovídal místně znalého odborníka než nám to psal sem jako obžalobu zlého světa. Důvodů pro tento postup může být víc než jste schopen vidět vy z pozice laika. Regionoha s rychlíkem proti sobě vyjely proto, že ETCS je dvacet let zpožděné, což nikdo netušil a proto byl zastaven vývoj národního zabezpečovače. Koho za to chcete obvinit? Vám v životě všechno vyšlo podle plánu jako učiteli Hájkovi z Básníků? A zcela mimo záznam by mě zajímalo, co takový tepač nešvarů jako vy dělal za totáče, kdy těch „hrůz kolem“ bylo o řád… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Kdyby to radši zrušili… Blatná-Nepomuk nebo Bakov nad Jizerou – Kopidlno… to jsou fakt investice co nakopou ekonomiku ČR a přitáhnou zahraniční kapitál. 😀

jerry
Host
jerry

Nejlepší by bylo zrušit tebe ty cype.

čecháček
Host
čecháček

Lásku a porozumění, jerry <3

Souprava
Host
Souprava

Páteční popíjení se vám vymklo z rukou a začínáte být agresivní? Bacha na to, záchytka je dost drahá sranda.

eratosthenes
Host
eratosthenes

O tom naštěstí vy nerozhodujete, zda se trať zruší či nikoliv.

jerry
Host
jerry

Mame takovou dobu všecko zrušit , kam to povede? Já ti to řeknu do sraček…

Souprava
Host
Souprava

Ekonomika jí dožene.

Štěpán
Host
Štěpán

Kdyby radši zrušili Soupravičku…byl by aspoň pokoj.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Úpadek začínává přílišným soustředěním jen na to, co nakopne ekonomiku … jednou je to těžba stříbra, jindy výroba zbraní, jindy těžba ropy výroba automobilů a zahraniční kapitál. A pak se pozdě přicházívá na to, že to není to jediné důležité, že to není podstatné, že to není spolehlivé a trvalé.
Ale dobře, že jste se ozval, někteří už o Vás měli starost!

Souprava
Host
Souprava

Potrefená husa…

Kirschner
Host
Kirschner

Tak z Bakova do Bousova jezdí na kladiva tři páry vlaků. Jinak se ten úsek používá pro odklony a obsluhu Kněžmostu. D.Bousov – Kopidlno by mělo být pod AŽD. Souprava musel holt rychle něco vyzvrátit, aby ho nepředběhl jiný zdejší inteligent. 😁

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Trať Bakov – Kopidlno nikdo rušit nebude. SŽDC nevlastní úsek Dolní Bousov – Kopidlno a úsek Dolní Bousov – Bakov musí zůstat provozní jednak kvůli obsluze sila v Kněžmostu (jen tak někomu zrušit trať, do kterého má zapojenou vlečku, prostě nelze) a pak je tu jiný a hlavně velmi silný důvod – firma Škoda. Při jakékoliv větší opravě trati mezi mladoboleslavskými nádražími jezdí odklony z MB město přes Dolní Bousov do Bakova. Jinudy to z mnoha důvodů totiž moc dobře nejde… Dříve, než bude Souprava něco chtít rušit, tak by se chtělo podívat, zda to vůbec lze. Až se třeba… Číst vice »

libor
Host
libor

já tedy bydlím kousek od trati Nepomuk-Blatná a je pravda, že je to trať spíš na postupné omezení provozu. Vede to krajem skoro nikoho, podstatná místa to vynechává . Např. Oselce (učiliště) Chanovice (dřevařské závody). Naopak to vymetá pole, louky, lesy , kde je to do obcí daleko. Kasejovice nejsou žádné velkoměsto a turistický ruch zde taky není na desítky tisíc hlav za rok…

VRT
Host
VRT

Heretiku!

Souprava
Host
Souprava

Teď budete za nepřítele ortodoxních šotoušků, vítejte do klubu. 😀

xyz
Host
xyz

Nutno dodat, že obce Oselce a zejména Chanovice jsou natolik daleko od tratě č. 191 (resp. od silnice spojující Blatnou s Nepomukem), že i při eventuálním zastavení osobní dopravy na trati č. 191 a náhradě vlaků autobusy by taková autobusová linka tyto obce neobsluhovala, nemělo-li by dojít k výraznému prodloužení cestovní doby právě mezi Blatnou a Nepomukem.

Souprava
Host
Souprava

Podobné situace jsou i tam, kde nevedou koleje… co tam? Postavíme lokálku? 😀 Ale chápu… než minibus pro ty 2 obce, tak zaplatíme vlak, co teď v tendrech stojí průměrně 165kč/km. 😀

xyz
Host
xyz

Manipulativní „argumentace“ hned v několika ohledech: – Nepochopení textu (že i při případné náhradě vlakové linky Nepomuk – Blatná autobusem, nebude tato linka obsluhovat obce, které jsou od osy této spojnice výrazně odlehlé; tato role musí připadnout jiným bus-linkám, které ale jezdí tak jako tak, bez ohledu na to, zda vlaky po t-191 jezdí či nikoliv). – Údaj „vlak, co teď v tendrech stojí 165 Kč/km“ – pominu-li aspekt, že těch 165 Kč (opravdu?) je brutto (tzn. nákladová cena, od které se odečítají tržby), tak je tato částka zcela irelevantní vůči tomu, jaká konkrétní částka je dopravcem účtována za provoz… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Světelná a zvuková signalizace pak nahradí výstražné kříže u přejezdů na tratích (…) Olomouc – Krnov“
Tato trať není „lokálkou“ (rozpor s nadpisem).

„Křížení poblíž Milhostova u Mariánských Lázní na spojnici Karlových Varů a Mariánských Lázní navíc získá i závory.“
Připomenu, že trať č. 149 prošla v nedávné době rekonstrukcí (resp. přesněji řečeno „odstraněním propadů rychlosti“), přesto nedošlo k instalaci výstražníků/závor na popisovaném přejezdu v době oné rekonstrukce, ale dojde k tomu dodatečně.

lokodepo
Host
lokodepo

Klasika. Tomu se říká „salámová metoda“. Je to kvůli tomu, aby se v plánech investic a oprav na SFDI pokud možno nikdo nevyznal, kdyby tam náhodou byly nějaké duplicitní činnosti atp.

Xander
Host
Xander

Světla beru (nemusí se omezovat traťová rychlost kvůli rozhledu), ale závory mi přijdou jako vyhazování peněz. Naprostá většina nehod na přejezdech je způsobena automobilisty a zároveň je pro ně fatální. Tak nevidím důvod, proč to blbům za volantem usnadňovat.

Jan Kučera
Host
Jan Kučera

Protože světla blikající na kraji silnice přehlédnout, kdežto optickou překážku v zorném poli řidiče před sebou ne.

Xander
Host
Xander

Na přejezd upozorňují minimálně 3 značky po 80 metrch, a kříž k tomu. Jestli tohle někdo přehlédne, tak nikdy neměl dostat řidičák.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

přesně tak, když dokáže řidič kamionu nabourat do 18. vagonu nákladního vlaku na tomto přejezdu https://mapy.cz/zakladni?x=14.8802347&y=48.9167365&z=16

Michal
Host
Michal

A to je argument proti závorám? Nebo co tím chcete říct?

Štěpán
Host
Štěpán

A co Mělník – Mšeno, tam pořád zůstanou nesmyslné propady rychlostí na každém kilometru, přestože je trať rekonstruovaná?

Souprava
Host
Souprava

Ta trať má nějaký význam?

lokodepo
Host
lokodepo

Až na nějaké výjimky každá trať má svůj význam, některá menší, jiná větší, některé dokonce i mezinárodní. A tomu významu musí odpovídat i rozsah a finanční rámec investice/opravy. Trať Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav svůj význam pro region má, ale je nutné si přiznat, že zprůsob a rozsah investice v případě této trati byl zcela mimo mísu. Pouhá „konzervace stávajícího stavu“ a za takové finanční prostředky…

Souprava
Host
Souprava

Někteří by v ní ale chtěli utápět další peníze.

VRT
Host
VRT

Je to vtipné, šotoušci si neuvědomují, že vůbec nejde o ty jejich lokálky. Jde jen o to, aby se peníze protočily, dopluly do správných kapsiček a nestálo to moc úsilí. Takže nejdřív nainvestujeme 300 milionů do zbytečné tratě, pak zjistíme, že tam nejsou přejezdy se závorama. Nebezpečí, bububu, tak tam zase holt musíme investovat. A pak tu ti starší kosmonauti chodí poučovat, že na novou trať, nedej bože na 200 km/h, nejsou peníze.

Štěpán
Host
Štěpán

Mělník – Mšeno není zbytečná trať. Je vidět, že neznáte místní situaci a jen se tady navážíte do šotoušů, jako by si to snad vymysleli oni.

Svojsin
Host
Svojsin

Co se týká tzv. ZDO , tak je provoz v kladiva pro oblast docela kontraproduktivni. Navíc tam oprava ani zvyseni počtů spoju nevedlo prakticky k žádnému zvýšení počtu přepravenych osob.

Souprava
Host
Souprava

Nezvládl by to tam autobus? Jezdí ten vlak aspoň do Kokořínska (skutečného, nemyslím okraj u Lhotky)?

Rampa
Host
Rampa

Tak stokrát lepší pomýlený šotoušek než psychopat, který se raduje ze srážky vlaků (se zraněním), protože prý bude o jednu 810 míň.

Rampa
Host
Rampa

À propos, nadcházející týden budu k dispozici út 10:15-12:30 a st mezi 8:00 a 10:00. Další možnosti po dovolené od 30.3. dále. Adresa Husova 1046 Přeštice.

VRT
Host
VRT

No sláva. Ale touhle dobou normální lidi pracují.

VRT
Host
VRT

Navíc Přeštice. Už chápu ten mindrák.

čecháček
Host
čecháček

Jo. Kokořřřínskej motorrráček přece. 😉

xyz
Host
xyz

Kokořínský motoráček naposledy jezdil v roce 2017. Od 2018 namísto něj jezdí Kokořínský rychlík (nepracovní dny po 7 měsíců v roce).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je jen marketingová kamufláž (možná pro zdůvodnění většího „dosypu“), dopravce zůstal stejný …

Souprava
Host
Souprava

Copak, máte mindrák, že už si kraj neplatí 854, kde by vám platila režimka? Chápu… platit 25% z jízdného je pro vás pálka.

Štěpán
Host
Štěpán

Ano, význam má. Po celý týden ji využívají lidé k dojíždění (zkuste se v pracovní den odpoledne podívat jak vypadá vlak odjíždějící z Mělníka směr Mšeno) a o víkendech ji využívají především turisté směřující do CHKO Kokořínsko. Nejde o žádné šotoušství ani nic podobného. Když se v roce 2015 uvažovalo o zrušení místo rekonstrukce, byli to především místní (kteří po této trati jezdí za účelem přepravy odněkud někam) a také starosta Mšena, kteří bojovali za obnovu. Takže máte smůlu, tato trať má rozhodně větší význam, než některé jiné (tím však neříkám bezvýznamné) lokálky ve Středočeském kraji. Jediná chyba je, že… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Jezdí tam tolik lidí, že by se to nevešlo do busu či kloubového busu? A trasa z Mělníka do Mšena není busem rychlejší? A pro cestující ze Mšena je plusem, že vlak nejde na náměstí? Uznávám, že ta základka na kopci a zuška jsou od vlaku kousek a ten skladovej areál dole u nádraží taky, ale tím to hasne.

Štěpán
Host
Štěpán

Když to berete takto, tak ano, vešli by se do busu (jelikož šukafon má zhruba stejnou kapacitu), ale zaprvé by ten bus měl o dost delší trasu (rychlejší bude možná jen o trochu, což by šlo ale napravit právě odstraněním propadů rychlostí na té trati) a za druhé je obecně snaha ROPIDu a IDSK preferovat kolejovou dopravu před silniční. Nezapomínejte také na cyklisty. Vlak je navíc výhodnější kvůli návaznostem na další vlaky v Mělníku (nemusím přecházet rušnou silnici před nádražím). Zkuste se zeptat místních, kteří vlakem jezdí, co by řekli na to, kdyby jim tam místo vlaku začal jezdit autobus.… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Takovou snůšku nesmyslů jsem ještě neviděl… vlak rychlejší, rušná silnice před nádražím… 😀 Si tu mapu aspoň otevřete, když už jste tam nikdy nebyl 😀

Štěpán
Host
Štěpán

Narozdíl od vás jsem v Mělníku na nádraží byl a to několikrát. Pokud to nevíte, tak přímo před ním vede velmi rušná silnice, která je součástí silnic I. třídy č. 9 a 16.
Ale v každém případě, ať už tam rušná silnice je či není, důvod ke zrušení tratě Mělník – Mšeno není žádný. Jak už jsem vám zde jednou psal, svět se netočí jen kolem vás. Místní mají na tuto věc jiný názor a nikdo jako vy jim nemá co poroučet čím budou jezdit.

Štěpán
Host
Štěpán
Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Všiml jsem si jedné věci: SŽDC začala dávat řídící elektroniku dál od přejezdu, aby ta budka nezavazela ve výhledu. Konečně jim to došlo, že v rozhledovém trojúhelníku by neměla zavazet dráha sobě.
Škoda jen, že v ČR je na to potřeba celý 20stopový kontejner, zatímco jinde jim stačí budka velikosti elektrorozvaděče. No holt asi pak prší na osobu provádějící periodické kontroly a seřízení spínacích relé.

lokodepo
Host
lokodepo

A všiml jste si, jak na tom jsou v zahraničí? Zamyslel jste se nad tím, zda v době elektroniky je vůbec potřeba mít u každýho přejezdu klimatizovaný domeček (nyní už kontejnery, které mají nahradit i některé drážní budovy), jestli by se náhodou nedalo dát veškeré zabezpečení přejezdů na dané trati, resp. uceleném úseku tratě, jen do jednoho domečku, třeba nějaké výpravní budovy? Když se podíváte všude kolem sebe, co všechno se ovládá a napájí, aniž by u toho byl potřeba takový domeček jako na SŽDC, tak si můžete rovnou odpovědět, že to jde. I zabezpečováci to potvrdili, že to technicky… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Ale z toho by neměli takový vejvar, ne?

VRT
Host
VRT

Nepomuk Blatná!? Skvěle. Kolikpak jsme za tuhle malou domů pro AŽD všichni přispěli?

mfr
Host
mfr

Tady ale nepíšou, že to bude “za peníze”…

VRT
Host
VRT

Nene, rozhodně to bude za slova díků…

libor
Host
libor

tak zrovna křížení s II/188 u žst. Kotouň beru velké zlepšení. Je vidět, že se lokálkou počítá i do dalších let…

Kubrt
Host
Kubrt

s lokálkou se počítá… Má SŽDC, předtím než rozhodne o investici třeba zrovna tady, v ruce závazek od dotyčných kraj(ů), že zde budou dalších aspoň 10 let objednávat nějaký rozsah osobních vlaků? Jak se vlastně vybírají přejezdy k lepšímu zabezpečení, z těch tisíců?

xyz
Host
xyz

„Má SŽDC, předtím než rozhodne o investici třeba zrovna tady, v ruce závazek od dotyčných kraj(ů), že zde budou dalších aspoň 10 let objednávat nějaký rozsah osobních vlaků?“
Nic takového vyžadováno není.

Souprava
Host
Souprava

1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku. Pak to bude 100% bezpečné.

xyz
Host
xyz

„1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku.“
Asi jste si toho nevšiml, když jsem vám totéž v této věci psal u jiných článků, takže znovu – pravidlo těch „1000 cestujících denně“ stejně není dodržováno ani v tom Německu, které si je kdysi vymyslelo (+ v Rakousku takové pravidlo nikdy aplikováno nebylo).

Souprava
Host
Souprava

V Rakousku se lokálky často rovnou rušily. V Německu je to pravidlo poměrně často využíváno jako důvod, proč nějakou trať neobnovit. Váš oblíbený příklad s Viechtachem je spíše jen výjimka potvrzující pravidlo. O kus dál je trať z Pasova do Freyungu, která by skončila ve slušně velkém městě a pravidlo je na ní aplikováno už dlouho (jako odůvodnění, proč se neobnoví pravidelná osobka).

xyz
Host
xyz

“ V Německu je to pravidlo poměrně často využíváno jako důvod, proč nějakou trať neobnovit.“
Argumentační klam red herring – pokus o uhnutí od původního tématu (které se bezvýhradně týká tratí, na kterých osobní doprava v rámci ZDO je objednávána).

Souprava
Host
Souprava

Zruš nad Sázavou.

čecháček
Host
čecháček

Lo-kál-ní ob-slu-ha, drahý VRT! Šukafon do každý chalupy, přejezd na každou polňačku! 😉

VRT
Host
VRT

Šukafon ke každé chalupě! To by byl slogan do krajských voleb!

Souprava
Host
Souprava

1000 cestujících denně, kde nejezdí, nemá se dávat lepší zabezpečení, ale zrušit trať, jako v Německu či Rakousku. Pak to bude 100% bezpečné.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

To že spousta tratí tolik cestujících nemá ale nebude často pouze vinou trati, ale i kraje, který objednává spoje v časech aby se neřeklo, aneb všude ale nikam pořádně.

čecháček
Host
čecháček

Jasně. Je to takový jedno velký krajský spiknutí. 😉

Souprava
Host
Souprava

Z okraje Blatné do Nepomuka (že ho ten vlak ale krásně obsouloží, jen co je pravda) nebo z Bakova nad Jizerou do Kopidlna (vyloženě trasa kde pendlují davy) to určitě bude vinou kraje. 😀 A nebo z Kácova do Zruše. Co navrhujete… platit cestujícím za to, že pojedou vlakem a ne autem? 😀 Neříkám rušit slabou veřejnou dopravu, ale je nějaký důvod, proč ji musí zajistit vlak? A postavíme lokálku do každé vesnice?

xyz
Host
xyz

Opět vás musím upozornit na chybu, které jste se dopustil v názvu města Zruč nad Sázavou – město se jmenuje ZRUČ, nikoliv ZRUŠ.

Souprava
Host
Souprava

LOL

Štěpán
Host
Štěpán

Tp jste tak zabrán do té myšlenky rušení, když Zruč nad Sázavou neustále nazýváte Zruší?

Souprava
Host
Souprava

Další autista?

Štěpán
Host
Štěpán

To tedy říká ten pravý! 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ne, ne: nikoli rušit trať, ale tu silnici, která té trati překáží – pak bude možno jezdit po trati rychle a bezpečně !!!

Souprava
Host
Souprava

Šotoušův vlhký sen?

JarynJarin
Host
JarynJarin

A Kralupy – Velvary opět nic. Ach jo

Alibaba
Host
Alibaba

Podle mě je tam největší průšvih ten šikmej přejezd. Já bych ale celé místo řešil lokálním zahloubením tratě: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2579323&y=50.2426156&z=16&rm=9gbjkxYswYgdnefWhB1eLIgxnfCM
A odpadly by hnedka 3 přejezdy.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Je to tak. Tu trať jezdím a je to fakt děs.

lokodepo
Host
lokodepo

No né, Vy jste snad byl na nějakém jednání, kde jsem to prezentoval? Tohle jsme řešili nedávno v souvislosti s „opravou“ tratě (ve skutečnosti to samozřejmě byla investice jako bejk), která proběhla na podzim. Akorát by se tím nezrušili tři přejezdy, jen dva. I tak by to spolu s lepším směrovým vedením tratě (= mírné zvýšení rychlosti) a úsporou investičních a provozních nákladů na dvou přejezdech (za nové zabezpečení si AŽD dneska říká cirka 15-20 mil. za přejezd) byl velký úspěch.

Martin V.
Host
Martin V.

Když jsem jel naposled autem podél té trati, tak jsem čuměl, že místo „blaťáků“, co tam léta byly, je tam nově podbitá bezstykovka. Spíš jsem ale uvažoval o přeložce silnice II/240 na druhou stranu s přemostěním sousední tratě u zastávky Zeměchy a napojením zpět až jižně od stanice Kralupy-předměstí. Tam jsou bohužel ještě další přejezdy…

Alibaba
Host
Alibaba

Ne, nebyl. Je to vlastní šoto nápad. 🙂
A nahradil bych 3, protože tu silnici směrem na Lešany navrhuji podjet (zahloubení).

Lukáš Smolka
Host
Lukáš Smolka

Koukám že trať 041, která je nejhorší lokální tratí v České republice bude ušetřena. Přitom je to trať s velkým množstvím právě těch křížů na okresních silnicích.

Souprava
Host
Souprava

Jezdí tam 1000 cestujících za den?

xyz
Host
xyz

Když čtu v komentářích pod tímto článkem vaše (několikrát psané) dotazy, zda na té které trati (zde t-041) je dosaženo 1000 cestujících za den, tak (krom mnou již zmíněné poznámky, že pravidlo těch „1000 cestujících denně“ stejně není dodržováno ani v tom Německu, které si je kdysi vymyslelo (+ v Rakousku takové pravidlo nikdy aplikováno nebylo), také připomenu, že těch 1000 cestujících bylo svého času v Německu bráno coby POTENCIÁL poptávky v cílovém stavu „po modernizaci infrastruktury + nasazení odpovídajícího typu vozidel + zavedení dostatečně atraktivního počtu spojů“. Tzn. otázka typu „Jezdí na trati č. 041 (alespoň) 1000 cestujících za… Číst vice »

Štěpán
Host
Štěpán

Máte smůlu, rušit se nebude. O takové věci totiž nerozhoduje ten, kdo si říká Souprava 😛

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

13? To si dělají srandu! Má-li železnice trochu rychle a bezpečně fungovat, tak by to mělo být spíše 13 tisíc! A určitě by se nemohlo při větší zakázce účtovat za každý přejezd nebo přechod milion, nebo kolik.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jaj, takže místo 7000 přejezdů jich budeme mít 2x tolik! Nádhera.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ano! Dobré zabezpečené přejezdy a přechody jsou nádherné, a jestli něčemu vadí, tak jen riskantnímu a nedovolenému přecházení na divoko a zbytečným objížďkám a obchůzkám kéž by jen stovky metrů … . Nepočítal jsem samozřejmě přesně, ale asi jsem to nepřehnal.

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

A podle Vás železnice nefunguje bezpečně? Za většinu střetnutí na železničních přejezdech můžou uživatelé pozemních komunikací. A paradoxně je víc střetnutí na přejezdech, které jsou zabezpečené přejezdovým zabezpečovacím zařízením…..

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Funguje relativně bezpečně tam, kde na těch přejezdech a přechodech jsou omezení rychlosti na 5-30 km/h, jestli to považujete za fungování. Pan Souprava by místo takovéhoto „fungování“ raději zavedl autobus. Výsledek bývá ten, že že krom ještě málo autobusů ve špičkách pracovních dní kloudně nejede ani vlak, ani autobus.

MartinLT88
Host
MartinLT88

Mnohem více bojím o bezpečnost na přejezdech které jsou zabezpečené, než tam kde je pouhý výstražný kříž, který nutí řidiče dávat větší pozor. Vím například jaké jsou důsledky, když je nedostatek zabezpečovacích techniků. A co se týče rušení, kdyby SŽDC chtěla, tak tlačí na přijetí nové legislativy, která by rušení některých zbytečných přejezdů alespoň urychlila. Nedivil bych se kdyby to znemožňovala silná lobby firem jako AŽD, Monzas, NaN…

X 1
Host
X 1

Mnohem více se bojím o pana Soupravu. Asi ho trefí šlak. 😉

Souprava
Host
Souprava

Na tom, že podobné tratě se ve zbytku světě ruší, se nic nemění. Dřiv nebo později to dojde i k nám, ekonomika to dožene. Zkus trochu odzoomovat ty mapy.cz a zjistit, jak je ČR maličká a její držení lokálek pouhou drobnou anomálií. Pozor ale, mohl by to pro tebe být šok. 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno já vám nevím, ale tam kde se jezdí 160 nemáte šanci uvidět vlak včas. Pro představu, je to 400 metrů za 10 sekund. A při nižších rychlostech (80-100 km/h) stačí, aby byla trať v oblouku a kamion nestihne bezpečně přejet, když pojdede podle rozhledu. Máte 4 sekundy, řídíte autobus: https://mapy.cz/zakladni?x=17.9521260&y=49.4143072&z=18&pano=1&pid=57401606&yaw=6.267&fov=1.257&pitch=0.006
Nejvyšší dovolená traťová rychlost na přejezdu zabezpečeném pouze kříži je 60 km/h.

Ondra
Host
Ondra

Světelná signalizace se spustí hodně dlouho předtím, než přijede vlak. Času na přejetí je tedy dostatek. A když je na přejezdu jen kříž, je snížená traťová rychlost+pískání. Nehledal bych problém, kde není.

Alibaba
Host
Alibaba

Staré normy dovolovaly při dobrých rozhledech nejvyšší dovolenou rychlost na přejezdu zabezpečeném pouze kříži je 100 km/h. takhle to bylo například před zdvoukolejněním tratě Stéblová – Opatovice, respektive to je stále na některých místech tam, kde se přejezd nerekonstruoval.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

A teď , co když přijde nějaký nečas … mlha, fujavice …

AAA
Host
AAA

ještě že nám nemuže přijit i slota 🙂

Alibaba
Host
Alibaba

Předpověď počasí pro Česko a Slovensko. V Česku nečas, Na Slovensku slota. 🙂

Alibaba
Host
Alibaba

To samé co na křižovatce…

JarynJarin
Host
JarynJarin

Ačkoliv je mi jasné, jak jste to myslel, jedná se samozřejmě o hloupost co jste napsal. Evidentně jste nikdy po lokálkách nejezdil jako strojvedoucí. Co si ridiči dovoli na nechráněných přejezdech si na chráněných rozhodně nedovoli a někdy je to do nebe volající. Když do toho započítám ještě šraňky, tak ten rozdíl je ještě markantnější.

Franz
Host
Franz

Nechráněné přejezdy neexistují !

JarynJarin
Host
JarynJarin

Samozřejmě že existují. To si pleteš s tím že neexistují nezabezpečené přejezdy.

Franz
Host
Franz

Nechráněný nebo nezabezpečený, to vyjde na stejno. Všechny přejezdy jsou zabezpečené, tedy chráněné.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Prostě ne

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Franz: Jak je vidět v praxi, tak zabezpečení přejezdů (proti vzniku nehod), byť zdaleka ne dokonalé, rozhodně nechrání před lidskou blbostí – z čehož m.j. plyne, že nemáte pravdu = není to totéž.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak to se bojíte blbě. Obecně je snaha dělat přejezdové ZZ tam, kde je největší dopravní moment (intenzita silnice a železnice dohromady). Tím, že tam je větší intenzita dopravy pak je větší pravděpodobnost vzniku nehody, což potvrzuje i statistika.

lokodepo
Host
lokodepo

SŽDC je diletantská organizace, za současného pana generálního je – bohužel – ještě diletantnější, ale v tomhle SŽDC křivdíte, protože nějakou snahu na úpravu legislativy vyvinula, dokonce vypracovala návrh na úpravu legislativy (prosadit to však nebude jednoduché, něco se ale snad podaří prosadit). Nelze však vyloučit, že to udělala proto, „aby se neřeklo“. Na druhou stranu se, v honbě za urychleným vyčerpáním evropských dotací, vůbec nesnaží o systémový a koordinovaný postup o optimální a hospodárný návrh na úpravu zabezpečení jednotlivých přejezdů, pokud se tyto po předchozí analýze prokáží jako nezrušitelné, resp. zrušitelné za neadekvátních nákladů. Veškeré úsilí SŽDC v tomto… Číst vice »

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Pokud si takový podnik jako AŽD má na sebe vydělat na 13 přejezdech za rok, tak to samozřejmě jsou pálky.

Partneři