Infrastruktura Železnice

Místo obchodu prezentace projektů. Správa železnic buduje informační centrum, budovu osadí logem za 1,5 milionu

Budoucí Infocentrum Správy železnic na hlavním nádraží.
Budoucí Infocentrum Správy železnic na hlavním nádraží. Foto: Tomáš Valenta / Aliance drážního provozu
Proměna obchodu na informační centrum vyjde na 5,6 milionu korun.

Správa železnic (SŽ) otevře na pražském hlavním nádraží své první informační centrum. Jeho provoz zaměstná tři lidi na plný úvazek. Nejde o jediný nový výdaj, který má zvýšit povědomí o největší státní organizaci v tuzemské dopravě. Za 1,5 milionu korun soutěží dodavatele velkého loga, které umístí na budovu centrálního dispečerského pracoviště v Praze na Balabence.

Nové infocentrum vzniká ve spodní části odbavovací haly namísto prodejny Domi. Správa železnic tak kromě nákladů na jeho provoz přijde i o část komerčního nájmu.

Správa železnic chce prostřednictvím svého infocentra na největším nádraží v zemi prezentovat svoji činnost, připravované i realizované projekty. Pořádat i tematická setkání veřejnosti s odborníky Správy železnic, například v souvislosti se stavbou tratě Praha – Kladno, přípravy vysokorychlostních tratí a dalších,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Zařízení infocentra a kompletní rekonstrukce včetně vybavení vyjde na 5,6 milionu korun. „Správa železnic využila možnosti po uvolnění prostor. Původní nájemce vzhledem k omezením v souvislosti s koronavirem využil možnosti dřívějšího ukončení nájemní smlouvy,“ dodala Pistoriuosová. Podle ní bude infostánek sloužit i pro cestující pro podání aktuálních informací z provozu. „Zaměstnanci budou připraveni poskytnout asistenci občanům s omezenou schopností pohybu a orientace,“ dodala Pistoriusová.

Podle ředitelky odboru komunikace Správy železnic Kateřiny Šubové budou v infocentru tři zaměstnanci s minimálně středoškolským vzděláním a požadovanou znalostní anglického jazyka. Půjde o směnný provoz 7 dní v týdnu. „Mzda zaměstnance Infocentra bude na úrovni průměrné mzdy v ČR,“ dodala Šubová.

Správa železnic se rozhodla i pro jiný výdaj z oblasti marketingu. Za 1,5 milionu hledá firmu, která umístí na budovu Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence velké logo.

„Rozhodli jsme se toto logo umístit na nejmodernější technologickou budovu Správy železnic. Cílem je, aby si veřejnost, která tudy denně projíždí, logo identifikovala s naší činností,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Projektovou dokumentaci zpracovala společnost Sudop Praha, která se nedávno přiznala, že uzavírala u soutěží Správy železnic kartelové dohody se svými konkurenty.

Vizualizace loga SŽ na budově CDP. Foto: Správa železnic
Vizualizace loga SŽ na budově CDP. Foto: Správa železnic
Odebírat
Upozornit na
guest
100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hara_Pes

Tady se zase sešlo dementů. ÖBB běžně staví spousty informačních center. Jenom k Nordstrecke jich je více než 20.
Ale klasika, když SŽ neprezentuje, je to špatně. Když chtějí prezentovat, je to taky špatně…

Gwann

tak ono IC na hlavním nádraží, s těmi pochc*nými schody na parkoviště nahoře atp. je totiž dost provokace.

z rakouských nádraží znám akorát wien hauptbahnhof ale přišel mi takový nějaký udržovanější a uklizenější….a kupodivu ani tratě ve vídni a v okolí nevypadají jako takový chlív, co běžně vidíme u nás.

Lxxxx

Další nápad jak naprosto zbytečně vyhodit několik milionů z peněz daňových poplatníků!

Gale

Bude tam plakát s ICE4?

milan

Dokázali jsme, že to dokážem.

Y.K.

Tři lidi? Hmm.
„Símvás a už to jede na letiště?“.
„Ne, již brzy.“
„Aha, tak já se stavím příští týden“.

Adam K.

Nekritizoval bych Správu železnic za ten samotný záměr. Ten se mi zdá dobrý. Každá firma má dnes na budově logo a chce být vidět, to dává smysl. Stejně tak dává smysl prezentační místo pro infrastrukturní projekty, ještě navíc pokud bude umět i poradit cestujícím, kdy a odkud jim jede vlak či kde a jakou si mají koupit jízdenku a jít si stoupnout doprostřed haly a informovat v případě mimořádností. Jen to provedení… Že musí i reklamu na budově projektovat SUDOP, že to musí stát tolik, kolik to stojí (infocentrum za 5,6 milionu se mi zdá v této době jako pořádný… Číst vice »

Marian

Bude součástí Informačního centra na pražském Hbf také vosková figurína maskota SŽ páně Kolovratníka?

Marian

Ještě mě napadlo, že by nebylo od věci před vchod umístit modré zábradlí. Bylo by to takové symbolické …

Gwann

budou distribuovat hadrové woo-doo panenky s jeho podobou

V. K.

O tu bych zrovna měl docela

Marty

To aby na Krejcárek dali ještě zrcadlo, aby logo viděli i Ti na druhé straně vlaku

abc123

Mít krom internetu i nějaké místo, kde SŽ může prezentovat své záměry a projekty je jen dobře.
Nechápu ten veškerý sh*tstorm.

DOPRAVAK 01

Prezentace záměru trati Pha- Liberec je tedy skutečně důkladná a věřím, že bude prezentována minimálně několik dalších desetiletí 🙂

mirek

Třeba někdy v daleké budoucnosti bude existovat počítač propojený s dalšími počítači naplněnými informacemi, aby si každý mohl o těch projektech přečíst a nemusel kvůli tomu jezdit do Prahy.

Tomas

a pán vynelezl internet 😀

provokatér

Tak přemýšlím, jestli takovou pitomost jako je zřízení IC SŽ nenavrhl náhodou Svobodovi třeba sám Kolo***ník – ani bych se tomu příliš nedivil, podobné by mu to bylo.

Gwann

mno, zabydlel se jim na dobre správě nějaký vnitřní nepřítel…protoze dávají jejich akce asi ještě menší smysl než doted…ale o co menší smysl o to větší ostuda a naštvaní…

Zesp

Podívejte se třeba do Rakouska, tam je infobox u každé stavby, viz třeba u východního portálu stavby tunelu Semmering:

https://youtu.be/XwBTgjiG-M4

Další je v Klagenfurtu ke Koralmbahn atd. Mají to hezky zpracované. Myslím s proto, že by to bylo určitě přínosné i pro zvýšení povědomosti u laické veřejnosti, byť bude jen jedno, centrální…

glosátor

On je ovšem trochu rozdíl mezi „infoboxem“ o konkrétní stavbě umístěným u té konkrétní stavby a plytkým IC o chimerických aktivitách firmy neschopné se presentovat skutečně patrnými pozitivními výsledky její činnosti: normální lidé (a kupodivu i většina zdejších přispěvatelů) to ostatně docela chápe …
A propos: i pražská „Blanka“ měla na Letné v době výstavby své „infocentrum“ – takže za takovými „PR“ aktivitami ani není třeba cestovat do zahraničí.

Vostruha

Jj, více infoboxů u jednotlivých staveb = více štvavých článků na zdopravy.cz

Jinak dle mého je infocentrum na hlavním nádraží zcela správná a i v zemích na západ od nás běžná věc.

pkajetan

čtu správně: Kolozvratník?

Gwann

dají se tam doplnit různá zlá písmenka…ve vaší variantě je doplněno více než ony tři ***

Bpee

Achjo, to je zase omezených pohledů… co je špatého na tom, jak se třeba ve Španělsku prezentuje Adif, správce infrastruktury? Budování nějakého infocentra možná je sporné, když zbytek hlavního nádraží stojí za prd, ale pořád je to nějaká snaha, nějaký začátek… s takovou tu opravdu navždy budou „jen České dráhy“ a teda nemám za to, že by se to tak chtělo. A nějaké kecy o tom, že to člověka nezajímá… já chápu, že pojem „podprahové vnímání“ je spoustě lidí neznám, ale takto bagatelizovat je naprosto hloupé a omezené. Alespoň, že se v diskuzi najdou tací, co smysl propagace rozlišování SŽCZ… Číst vice »

Gwann

pokud začátek zlepšení má být IC dobre správy a svítící logo na CDP, tak to je provokace, ne počátek zlepšení. pro CD jediné dobre, rozprostre se nenávist davů…za nefunkční infra. pokud by SZ chtěla něco dělat…pro zlepšení své nevalné pověsti, tak by mohla začít uspořádáním nějakých dnů otevřených dveří v Martinicich, na Masarycce, Wilsonaku atp. vč třeba pak pravidelných prohlídek. logem za mega a půl uprostřed tratí v libni akorát naštve. dtto kiosek. reakci na vylepšování pověstí nevalné fungující organizace pomocí drahé kiosku musí u všech znalých či alespoň trochu poucenych byt vztekle vzpomínky na rozpadle veksle (malesice, u hluboké),… Číst vice »

Bpee

Tak samozřejmě, proto píšu že je dobře, že se nad tím někdo zamýšlí a iniciuje snahu. Vesměs to bývá úplně jiný odbor, než na kterém stojí ta tragická infra a neochota se chovat vstřícne vůči věcem, které velice dobře navrhujete (den otevřených dveří).

Tzn. pokud opravuji rozpadlý dům, je to jako si pořídit nová okna a dveře. Pořád mě čeká vymlácení podlahy, fasáda, přestavba přívodů energie,… ale pořád je to něco, čemu se dřív či později nevyhnu, abych měl hotovo.

Gwann

PS: na hlavním můžou začít např. odstraněním onoho jednoho plotoveho pole (10tis Kc), respektive výměnou za bránu (cca 250tis Kč). můžou pokračovat – výměna neaktualnich tabuli (přilepený CD Kurýr). úklid pochc*nych schodů na parkoviště. včasné hlášení nastupiste. lepší algoritmus hlášení zpoždění (nikoliv furt přidávat po 5 min). neruseni znelek. trochu architektonického vkusu pro opravách stanic. méně modrého zábradlí a více laviček.a tak se může pokračovat…ale nic z toho není kdo ví jak moc drahé…jen to je práce. a ta boli.

realistický odhad

Jen dodám: roční „MOON“ na ty 3 „zadarmo drahé“ zaměstnance toho IC lze odhadnout na minimálně 1,8 milionu Kč …

Gwann

a usly nájem minimálně milion. nejake náklady na režii. a hlavně – tisk letáků, co tam budou distribuovat…

realistický odhad

No, a za všechny ty sečtené peníze by pak asi nová zastávka v Libni „U kříže“, kterou zmínil kdesi dřív v debatě „provokatér“, mohla třeba klidně fungovat už možná i za 2 roky, kdyby Svoboda a jeho poskokové nedávali přednost svému vlastnímu zviditelňování u politiků před skutečně užitečnou prací pro českou veřejnost! Stejně se přitom po volbách u svých koryt neudrží.
(Okolí k zastávce by „město“ a MČ do té doby zajistit jistě zvládly také.)

Eda

Nejlepší reklama, je (vlastní) špatná reklama – a ta se jim tedy náramně povedla!

Takže státní organizace nám chce, pravděpodobně ne zrovna cenově efektivním nákupem loga, a evidentně nepotřebným a mrhavým způsobem obsazení lukrativních a jinak prodejných prostor, ukázat jak DOKÁŽE PARÁDNĚ MRHAT našimi penězi (státní firma – daňový poplatník).

Alespoň mě je JASNÉ, jak asi hospodaří s penězi VŮBEC!! HNUS

Marian

Z dětských let si pamatuji, že na přístupové cestě k nádraží od Opletalky byl jakýsi stánek Česko – Sovětského přátelství, snad tam bylo i nějaké kino, či co, nikoho to nezajímalo a když jsem se tam jako dítě chtěl podívat, byl jsem rodiči z ostra hnán pryč, něco jako ve smyslu Fuj je to! 😀

Tak dneska budeme mít obdobný stánek …

pamětník

Ano – mezi prostým lidem to mívalo trefnou přezdívku „kinopisoár“ (protože tam m.j. i na nějakých obrazovkách promítali agitky o úspěších socialistické společnosti) …

Jaaa

„Mzda zaměstnance Infocentra bude na úrovni průměrné mzdy v ČR,“

Výborně, a pracovníci specializovaných odborných útvarů SŽ s vysokou školou a odbornou pracovní náplní, která se dotýká činností celé SŽ, takovou mzdu často ani nemají.

Jen tak dál…

realistický odhad

Takže roční náklady minimálně skoro 2 miliony Kč jen na mzdy a ostatní osobní náklady těch tří tam nasazených zaměstnanců – a kde jsou další náklady na provoz.

Gwann

za toto si zaslouží hoši z dobré správy jediné…jízdenku na tramvaj na nejbližší úřad práce.

logo za mega a půl…
a přestavba obchodu, který nese nájem, na infokiosek k sebepropagaci. výši nákladů nezmiňuji, to budou pozlacené sadrokartony.

Schmidt

5,6 mega za přestavbu kiosku, který už stojí? to tam bude platinová elektroinstalace? za 5,6 mil. se dá postavit solidní rodinný dům

px50

pardon, ale je vidět, že netušíte, kolik stojí úprava takového kiosku/pobočky. je to běžná cena na klíč postaveného interiéru (např. shop mobilního operátora, banky apod.)

Gwann

ano, bankovní pobočka může stát iks milionů celkem běžně. i když jsem nikdy nepochopil. proč ta skříňka stojí pár desítek tisíc…a to trochu tuším, za kolik se dá vyrobit…

jako do sudu

“to muselo dát práci, a přitom taková blbost”

Schmidt

takže státu dochází prostředky, zadlužujeme se o závod a tady si jedna státní organizace vydává na marketing…

M&R

1,5 mega za 1 logo je teda hodně přestřelené. V oboru jsem pracoval a pokud bude mít rozumné rozměry (dejme tomu metr na výšku) tak je i 500 tisíc celkem dost…

V. K.

To nemáte představu, kolik takové věci stojí. Jenom instalace vyjde na několik set tisíc.

M&R

Myslím, že trochu ještě mám 🙂 Místo je dobře přístupné – dostane se tam v pohodě jeřáb. Dejme tomu do těch 500 – 600 se i s montáží a rámem musí dostat. Ale je pravda, že firma, kde jsem dělal asi neměla ty správné kontakty u SŽ 🙂

Jackub

A proč by měli lidé mít povědomí o SŽ??! K žádné interakci mezi nimi a Správou nedochází, veřejnost není ani zákazníkem. Navíc se jedná o státní monopol. Tak proč o SŽ budovat u veřejnosti nějaké povědomí a renomé? Opravdu to nechápu, přijde mi to jen jako tunel. Když už jsme tedy na železnici…

Haha

Třeba kvůli projednávání. O ŘSD skoro všichni vědí.

Jackub

Kvůli projednávání čeho? Aby věděli, že až budou číst „Správa železnic“, aby věděli, o co jde? Jednak název mluví sám za sebe, jednak je možné to vysvětlit v závorce. Na to není třeba infocentra, kam stejně přijde jen zlomek lidí, která tedy chce Správa oslovit. Prostě je to nesmysl.

Gwann

asi tak. protoze jinak se brzy dočkáme reklam v mafre…dobrá správa, udržuje vaše koleje sjízdné…nebo mf bude inzerovat na TV barrandov…díky našim, jak zaklekli, je na vaše důchody…

když takto plytvaji na takové blbostí (ale není na údržbu vyhybek a CD musí šetřit 90tis/mesic na dozorčí radě…), nechci vidět jak hospodaří se stamiliony

Jaaaa

Si povíme u Telnice a Trojan, jak jsou koleje sjízdné…

Gwann

ale když je to v novinách, tak to přece musí být pravda, ne?

DOPRAVAK 01

Nevím jak ostatní, ale o ŘSD slyším jen díky korupčním aférám

Alibaba

Na infocenrum jsem zvědavej.
Logo je jen kravina do kravína za těžké prachy.

medical_examiner

Loga jsou obecně u státních organizací k ničemu.
Naši občané budou nadávat (nezřídkakdy právem) vždycky. Bez ohledu na nějaké logo…

Koro

Bezedna firma. A to lide, kteri neznaji drazni prostredi do ted a ani s logem nebudou vedet o existenci nejake SŽ.

Pavel

Neskutečné! Na Hlavnim nadrazi nemate kloudnou restauraci, pekarnu, lavicky, ale SZ buduje informacni centrum :-/ .

medical_examiner

Asi aby posílala ty hladovce někam hodně daleko (např. na Vítězné náměstí)…😀

T478.5

Kdyby alespoň to infocentrum poskytovalo informace o spojích všech dopravců…ale to bude předpokládám utopie.

DOPRAVAK 01

K čemu je potřeba prezentovat SŽ? K čemu je třeba povědomí veřejnosti? 90% lidí si stále i přes prezentace ids myslí, že jim stačí jízdenka ČD, aby se dostali všude a mají ČD i za správce infrastruktury. Skutečnost je takové, že to nikoho nezajímá a jsou to vyhozené peníze. Každý se potřebuje co nejrychleji a nejlevněji přepravit, což zatím není úplně vizitka SŽ. Takže by bylo asi lepší, kdyby se SŽ prezentovala namísto infostánku raději rychlejší prací a co nejrychlejší výstavbou VRT. ….PS doufám, že do stánku bude přístup oklikou a lemovaný modrým zábradlím 😉

Alibaba

Právě jste popsal důvody, proč by se SŽ mělo prezentovat, aby vůbec vzešlo v podvědomí občanů co vlastně dělá a má na starost.
A tu VRT musí i nějak pro veřejnost odprezentovat, aby ji s ní veřejnost nevyhodila.

Jackub

Co asi tak dělá „Správa železnice“? To je přece jasné už z názvu… 😉

Alibaba

A ten název je tu teprve rok (a 3 měsíce), a mnozí občané ještě ani nezaregistrovaly, že se nějaké ČSD roztrhalo na několik částí.

Gwann

no, většina lidí taky neví, že existuje FAU. natož co dělá. bude další infocentrum? nebo soud či policie, že by si otevřeli svá infocentra…

jako WTF…

abc123

Asi není od věci lidi nějak informovat o tom, že existuje něco jako správa železnic. Lidi mají za správce infrastruktury pořád ČD.
Navíc nějaké míst na prezentování projektu je dobré.

jako WTF…

Růža

Vám snad pane praskne žilka. Tak nejezděte vlakem a budete mít klid.

Gwann

mně to štve právě proto, že jezdím a hodlám jezdit vlakem.

PS: je rozhodně lepší se z naštvání vymluvit než ho nechat v sobě hezky zrát a probublávat, ne?

Alibaba

FAU to je nějaká státní firma/organizace?

Gwann

finančně-analytický útvar

celkem užitečná organizace. dostává povinně hlášky z bank ohledně pohybů na účtech. jejich nejhezčí zásah je promopro

Alibaba

Vidíte, neznal jsem.
Infocentrum bude asi u téhle firmy zbytečné, tato firma nic nestaví za veřejné peníze, nespravuje žádný majetek, neudržuje síťovou infrastrukturu.

DOPRAVAK 01

Důvody jsem uvedl zároveň s tím, že lidé nemají úplně zájem něco takového pochopit. K čemu by jim to také bylo? Aby byli chytří večer v hospodě? Naopak si myslím, že nejlepší prezentace je co nejrychleji modernizovat/vytvořit novou infrastrukturu. Už v současné době jsou občané nakloněni VRT, jediné, co SŽ prezentuje jsou neustále překopávané návrhy a studie, ve kterých topí spoustu peněz a v čem je opravdu dobrá, je prezentace trati Praha-Liberec. Opravdu mají potřebu takhle občany v dnešní době provokovat?

Alibaba

Pokud neví co lidi mají očekávat, tak se nelze divit, že nemají zájem.
Vytvořením nové infrastruktury si vytvoříte spousty nepřátel v místě jejího nového vedení. Aby to mohla SŽ se opřít o zbytek (většinu), musí to té většině vysvětlit, co jí to přinese za klady (ale i zápory).

medical_examiner

Akorát že za 20 – 30 let bude ta nynější neznalost naprosto vymýcena…😂
Protože „fůze“…

V. K.

Logo na CDP podle mě patří a nemám s tím žádný problém. Ale infocentrum v jednom z nejlépe komerčně využitelných prostor je těžko obhajitelné.

Josef Král

Označit pracoviště logem budiž. Ale za takovou cenu? Navíc když se logo a název organizace často mění.
Pracovat v infocentru bude dobré bydlo. Už se těším, až se tam přijdu zeptat třeba na trať Kralovice – Mladotice.

Jiří Kocurek

To je ten nejpalčivější problém české železnice. Ještě přihoďte zrušenou trať do Doupova.

Gwann

a já chci obnovit podkovanku a trať do Bitysky. to tam bude kabaret.

Bpee

To s tou změnou je poněkud nešťastná úvaha. Jakože když se změnilo teď, tak se bude měnit často? Není to třeba tak, že se až teď vypracoval designmanuál a toho se bude logicky držet?

Pokud Vaše vnímání není omezeno jen logem a názvem Správy železnic, určitě jste si všiml, že po nasazení takto komplexního designmanuálu (barva, logo, fonty,..) u většiny firem není absolutně žádný důvod k tomu cokoliv měnit.

Nebo byste si nenatřel dům, protože byste se obával, že by se Vám třeba za týden líbila jiná barva?

Gwann

jenže design manuály jsou prave to, co tak akorát všechny naštve… a nejen veřejnost u státních organizaci ale i v případě soukromych firem je z toho totálně naštvaná většina zaměstnanců…

Růža

Pane,neříkejte o mě „všechny naštve“. Když už jste tím světem kolem vás tak naštvaný, běžte třeba do parku na procházku, dnes má být krásně , vyhněte se všem logům a informačním stánkům a možná prožijete i něco příjemného, než ten váš neustálý stres.

dejf

Radši bych ty peníze viděl utracený za provoz třeba podbíječky, ale aspoň se budu moct zeptat, jak chtějí vyřešit vstup z chodníku smrti na nádraží. Teda jestli to ještě není hotový.

Tomáš V.

Co tam je za problém? Normálně se dá vlézt přes parkoviště na 1/1A, nebo ne?

T478.5

Ovšem po doplnění původně chybějícího pole plotu se musí vstupovat do vozovky.

Gwann

a to tak, že musí. protoze tam i naproti je vstup do podchodu.

dejf

Já se omlouvám že do toho tepu při každé příležitosti, ale je to věc, která je regulérně na pěst. Na místo možnosti tam udělat kulturní vstup je to tam ohrazený jako by tam měli jednorožce a arabelin prsten. Už chybí jenom ostnáč.

Gwann

ale mně to taky štve…šílené.
a do té silnice musíte vlézt, protože přes tu odbočku nepomůže ani přejít naproti, bo je tam ten vchod do podchodu a tím je i protější chodník zablokovany

Iveta

Jo jen tak dál ,na CDP dělají recepční za 2 či 3 třídu plat okolo 18.000kč ,protože to tabulkově jinak nejde.A že tam jsou vzdělaní lidé,zde za průměrnou mzdu a ejhe jde to.Co budou prezentovat?Na nádraží potřebuji služby a to zajištují dopravci (i přepravu invalidů)Za jeden a půl míče nápis na budovu ,která je každému ukradená a 5 míčů za stánek na hl/n ?Za to mohla být např postavená zastávka u autobusáku v Jirkově ,nebo v Chomutově u autobusáku a spustit ML

provokatér

Kolik by stála třeba výstavba nové zastávky „U kříže“ v Praze-Libni = z nově v ŽUP navrhovaných jako aktuálně pro možnost využívání železnice v MHD velmi užitečná?
A kolik by stála třeba přestavba zabezpečovacího zařízení v Praze-Bubenči tak, aby perony zastávky Praha-Podbaba byly skutečně ve výhybně a ne de facto až na trati do Roztok u Prahy?

Alibaba

Zastávky „U Kříže“ by se hodila.

Zastávka (nástupiště) Podbaba jsou ve výhybně (dopravně) Bubenči, protože dopravna Bubeneč je vymezená vjezdovými návěstidly do ní. Nástupiště jsou umístěny ve zhlaví, to by jste tam směrem do Kralup chtěl ještě cesťáky?

PIDofil

Samozřejmě by tam ty „cesťáky“ velmi potřebné byly, a nejen při výlukách, kdy se v případě jízd „proti srsti“ nedá z Prahy vjet až k peronům a vlaky musejí čekat na staničních kolejích výhybny – i při běžném provozu, jede-li sudý vlak v těsném sledu za vlakem zastavujícím v zastávce, běžně za ním zastaví, protože ten zastavující vlak musí uvolnit ještě i celý první oddíl autobloku!
Zkuste se někdy chvíli podívat, jak to tam v reálu (ne)funguje – a to nemusí být ani žádná výluka, jichž je v posledních letech pořád hodně.

Alibaba

Tak tímhle směrem tak často nejezdím, takže mě zas do detailů nenapadlo, že jsou tam takovéhle problémy, že 1. oddíl autobloku je tak daleko..

Hodně štěstí

Já myslím, že jejich největší prezentace je stav kolejí, trakčního vedení a hlavně informování zákazníků dopravců o zpoždění.

pohledem realisty

Nebo aby se aspoň jezdilo trochu víc včas …

medical_examiner

Což je reklama, po které by se normální manažer spláchnul do záchoda a zakryl se deklem…😂

px50

lépe bych to nenapsal!

Gwann

taky se tam budu chodit ptát odkud jede vlak. když to zobrazují 5 minut před odjezdem…

Bpee

A jste si vědom toho, že normální člověk neví, že to není prezenatace Českých drah, ale jiné firmy, tedy Správy Železnic? Pokud ano, došlo Vám, že jediný způsob, jak toto povědomí rozšiřovat, je Správu železnic propagovat? Stav kolejí a informování zpoždění je vizitka SŽCZ možná tak pro pár nadšenců a lidí, co umí rozlišit jednoho dopravce od druhého, ale i s tím má řada uživatelů veřejné dopravy v Česku nemalý problém. Kupříkladu mimořádně inteligentní kolegyně z práce se divila, proč jí v Arrivě neuznali jízdenku ČD, protože si myslela, že Arriva je jenom nějaká značka ČD. Zkrátka normální člověk neví,… Číst vice »

pohledem realisty

A vy jste opravdu tak naivní, že si skutečně myslíte, že to zachrání jedno přihlouplé IC na jediném nádraží v síti, kde se pravidelní čeští cestující vůbec nezdržují a cizinci zase vůbec netuší a ani k ničemu nepotřebují vědět, že tady nějaká SŽ(DC) existuje?

Marian

Na druhou stranu tam zase budou chodit masturbovat echtovní šotouši radující se z přestavby naší železnice v moderní skanzen absurdit.

pohledem realisty

To možná ano – ale potřebujeme to skutečně (navíc za tak hříšné peníze), když třeba na leckteré zastávce není ani vylepený jízdní řád, natož pak možnost si někde sednout a být krytý před deštěm?

Bpee

Píšu někde, že to stačí? Samozřejmě, že nejsem, jen se držím názoru, že je to takové „vstřícné gesto“, ta pomyslná jedna vlaštovka, která jaro nedělá, ale pořád je s tím jarem spojená. 🙂 Je otázkou, kde by takové IC mělo smysl. Je fakt, že platit tam člověka je poněkud podivné, byl jsem v Lipsku před otevřením tunelu a VDE 8 a to bylo bezchybné IC – malá kukaň s kombinací textů, obrázků a map, prostě taková galerie, kde si šlo zkrátit čekání na vlak čtením o tom, jak velký projekt město a region čeká. Já v tom asi vidím tohle,… Číst vice »