Místo nepoužívané trati Heřmanův Městec – Chrudim by mohla být cyklostezka

Obce, které jsou kolem nevyužívané železniční trati Heřmanův Městec – Chrudim, navrhují její zrušení. Ve společném memorandu požadují, aby tam

211 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ene bene

O neslušném slovu „potenciál“. 1) Za normálního přístupu by se z Pardubic do Chrudimě nejezdilo úvratí přes Rosice, ale jezdil by po půlhodině pantograf Jaroměř – Hradec – Pardubice – Chrudim. Tento by byl cestujícím obecenstvem bohatě využíván. Toto vše by v normálním státě k dnešnímu dni plně fungovalo. 2) Za situace ad1) by se k jakkoliv pitomě trasované dráze z Chrudimě někam jinam přistupovalo úplně jinak, protože cestujícím rychle a komfortně dopraveným na přestupní nádraží v Chrudimi by se vyplatilo vážit těch pár stanic cesty i nepříliš rychlým přípojem. A Heřmanův Městec rozhodně není zanedbatelný cíl. Tedy by se… Číst vice »

Milos

Proč jen tuto trať????? Proč nezruší i Holice – Borohrádek a neudělají z ní cyklostezku? Těch pár nákladů přece zastanou kamiony.

Kdy už konečně doženeme západ a všechny místní tratě budou zrušeny a všechny 810 zlikvidovány a nahrazeny NÍZKOPODLAŽNÍMI vozidly a budeme mít moderní železnici ???? Na západě by přežila možná tak trať 238. I 261 by šla k zemi. Prostě přežilo by jen to, co se vyplatí nadnárodním korporátním železničním dopravcům. Zbytek obstarají kamiony a autobusy.

pejan

Kolik jezdí nákladů z Borohrádku do Holic?

Odpadlik

Až na to, že teď je všude na tom moderním „západě“ tlak na to náklad vozit po ekologictejsi železnici.
Třeba Amerika je dost odstrašující příklad kde kapitalismus v tomto smyslu totálně selhává. Vše se tahá po silnici, a zpátky není cesta, pac už není infrastruktura.

Milos

Vám stará rezatá vysokopodlažní 810 přijde ekologická proti moderní nízkopodlažní SOR na CNG?

Dominik

A kolik těch SOR na CNG v kraji jezdí? Pár jich má možná DPMP.

pejan

Kdo vám to povídal? V USA mají naopak jednu z nejproduktivnějších železnic co se nákladní dopravy týče. (vlaky dlouhé několik km a přepravující náklady tisících tun, kontejnery na patro a pod)
Takže evidentně hloupě blábolíte

Danel Brvnišťan

V USA je modal share nákladnej dopravy 44%, čo je oveľa viac než je vlhký sen EU. A to sú tie železnice všetky súkromné a nedostávajú žiadne dotácie. Takže o tom že zlyhal kapitalizmus by som pomlčal 🙂 Naopak v Európe po sto rokoch socialistického vlastníctva železnice sme to dopracovali tam kam sme.

Dominik

Tak Holice – Borohrádek se nemůže zrušit, protože se jedná o náhradní trasu odvozu jaderného odpadu. Navíc cyklostezka je z Borohrádku do Velin, takže po tělese dráhy by se vedla možná v úseku Holice – Holice zastávka, tam by se jevilo rozumné ji odklonit a vést krajem lesa a napojit na stávající cyklostezku. Hlavně při dostatečné modernizaci trati 020 a vytvoření vhodných přípojů (zabil ji hlavně nezájem krajů vytvořit rozumné přípoje) by její potenciál byl v cestách do Orlických hor, či naopak na Broumovsko a i na Choceň a dále na Moravu. Jen pro trasu do Hradce Králové by asi… Číst vice »

Miloš

Asi tak, samotné MOs Holice – Borohrádek byly k ničemu, ale pravidelné vlaky (Pardubice-) Moravany – Týniště, a dále přestup směr Náchod či Rychnov, aspoň v kladiva po 2 h (špička 1h) by vzduch určitě nevozily. Navíc by nebylo od věci zastávku Holice zastávka přemístit blíže k obci Koudelka a zavedení zastávky Veliny (stezka z obce tam vede).

Dominik

Rvát na koridor (Pardubice – Moravany) je blbost a pověsit to za Os do Třebové je blbost (maximální rychlost – v Pardubicích není nic jiného jak 810 a 814, pár 844 nepočítám, ty jezdí na Hlinsko a nutnost posunu v Moravanech) a MOs klidně končit v Borohrádku, pokud bude rekonstrukce 020, zbytečně by se zabírala kapacita dráhy. To spíš zrychlit trať na Chrudim a obnovit přímé MOs Chrudim – Borohrádek. A Holice zastávka buďto zrušit nebo nechat na znamení a vytvořit novou Koudelka (sice by byly kousek od sebe, ale nepočítm, že by by Holice zastávka byla hojně využívána, spíš… Číst vice »

mocanita

DPP odborník : děkujeme za pěknou a inspirativní ukázku typické manipulativní demagogie tzv. optimalizátorů života moderní společnosti. Jistě máte nějaké ocenění ze strany různých ekonomických institutů financovaných vaší vzornou ČLR.
Naštěstí je život také o různosti a alternativách a nedá se poměřovat jen penězi a výhodností a výkonností. Vaše ekonomicky výhodné a nastřádané peníze vám zdraví a štěstí nenahradí a na věčnost si je také nevezmete.

Oskarák

Když armádě trať nechyběla 10 let, tak ji nebude chybět ani další desítky let. Z pohledu osobní dopravy ta trať bohužel ztratila význam už před více než 10 lety. I kdyby vlaky vyjížděly z Chrudimi a jely do Chrudimi města a pak do Heřmaňáku (na okraj města), tak ta jízdní doba bude zhruba dvojnásobná proti autobusu. Bylany, Klešice i Rozhovice mají v současnosti velmi kvalitní spojení autobusem do Chrudimi, Heřmaňáku i Pardubic. Píšu to jako příznivce železnice nerad, ale někdy je nutno sundat růžové brýle. Navíc s čím tam jednou jezdit? Řada 810 je podle mě v poslední dekádě provozu… Číst vice »

Dominik

Holice – Borohrádek je taky jako náhradní trasa pro odvoz jaderného odpadu a bylo využita možná jednou a jako záloha zůstává i nadále. Za současného stavu je bohužel opravdu nepoužitelná. Muselo by se do ní masivně investovat, tzn. (mimo jiné) vytvořit triangl, pro možné přímé spojení Prachovice – HM – Pce, nejspíše už z Medlešic, aby zbytečně nebyla prodlužována jízdní doba, zvýšení rychlosti, posunutí některých zastávek, vytvoření nové za transportou, následně by se spojení HM – Pce dostalo na stejný čas jako bus, ne-li rychleji, hlavně, když si vezmeme jak bývá střed Pardubic kolikrát ucpán. V Chrudimi bych ji nechal… Číst vice »

Miloš

No na Vámi navržených Os Pardubice – Heřmanův Městec – Prachovice by právě Chrudim byla klíčovým zdrojem cestujících. To spíš kdyby jela ta 810 z Rosic do Chrudimi zastávky bez zastavení a dále zastávkově, nebo přípojné Os Chrudim – Prachovice od Spěšných vlaků v Chrudimi.

Dominik

Neznám tamější poměry až tak dobře, předpokládal jsem ale spíš větší počet cestujících do Pce, ale to byl asi omyl. V tom případě triangl nemá význam, ale trať z města na HM zrychlit a některé zastávky posunout. Kdybych byl velký snílek, tak navrhnu propojit Prachovice s Třemošnicí, ale poloha stanice v Třemošnici by to moc dobře neumožovala.

DPP odbornik

Mozna by se to chtelo zeptat mistnich, zda jim chybi trat nebo jsou za cyklostezku Koleje hodne radi. Vzhledem k tomu, jak malo vyuzivali vlaky pred jejich zrusenim, by se ale odpoved sotouskum nemusela moc libit. 😀

Radim

Kdyby se propojilo Prachovice – Třemošnice, vzniklo by zajímavé spojení do oblasti Železných hor. Jinak cyklostezka místo trati je v pohodě, těleso pro každý případ zůstane. Zatím nejhorší trasování cyklostezky je Nový Jičín – Hostašovice, tam vás to vyhodí k silnici I. třídy, trať tam byla zrušena po povodních a přervali spojení NJ – Valmez, dvě poměrně dost průmyslová města.

Dopravak

Přesně tak….. Bohužel….u padla byli lidé, kteří měli jen tu svou pravdu….a bohužel se ještě v médiích pasovali do postů se svatozáří, cože to pro obec udělali…. To, jak to tam vypadá, a že cyklostezka vede reálně nikam (a při boji za stezku tolikrát proklamovali, jak to nahradí tu obslužnost…..) a nějaký stojan v Hostašovicích byste hledali marně (když měla nahradit vlak) stejně jako nějaký smysluplný pokračování kamkoliv…. Jediný, co se tam děje, že partičky omladiny z Jičína se jedou zhulakat do nádražky v Hostašovicích a pak nadraný zpět…..prostě velehnus….do toho se motajici inlinisti a pejskari…..fakt, nelze se jít venčit… Číst vice »

DPP odbornik

A odkud kam by ta 810 jezdila? 😀 Nebo by se ta trat opravila sama a zadarmo? 😀

pleticha

Cyklostezka se postavila zadarmo?

DPP odbornik

No urcite ne za 200 milionu, kolik by stala oprava trati. A a jeji provozovani rozhodne nestoji 20 mega rocne, jako vlaky na te trati. Cykliste podobne jako lidr v autech a na motorkach jaksi nepotrebuji motivovat k pouzivani komunikace tim, ze stat nebo kraj zaplati 90% nakladu.

KarelF

A k čemu to je i za těch 20 mega když tam jezdí omladina akorát chlast. To jim za 2 mega mohli postavit betonovou čekárnu do tý vesnice z který tam jezdí. a mohli to nechat zadarmo ležet ladem.

vlada749

No 200 mega za opravu této tratě nikdo nechtěl, kecali se o osmdesáti, ale i to bylo nadhodnocené. Pokud by došlo k opravě, bylo by to dnes celkem výhodné spojení do V.Meziříčí, a troufám si říci, že při dobré vůli by dokonce bylo možné propojit v N.Jíčíně obě tratě, což by mělo celkem velké pozitivum na osobní dopravu. Ale u nás se hledá vždy důvod, proč to nejít, než by se udělalo něco, aby to šlo.

D J

Tak je ta stezka na guwno nebo plná lidí? 🙂

pejan

No před tím se jela mládež zhulákat prázdnou 810tkou, dneska jede aspoň na kole :))

Pavel

Jen nechápu, proč by měl být v Hostašovicích stojan. Lidé si tam parkují kola doma a do NJ pojedou na kole. Z hlediska trasování je tato cyklostezka OK, vede z místa dojížďky (NJ) do míst rezidenčních.
Cyklodoprava není nepřítelem hromadné dopravy, naopak je jejím spojencem.
Kromě toho, kde by jste v NJ postavil tu stezku pro inlinisty?

pejan

Nevyhodí. Z Hostašovic je kolem pramene Zrzávky cyklo 6016 takže po jedničce fakt jet nemusíš. stačí se podívat do mapy. Pak dál na Byninu a Valmez

Radim

Ale jo, 6016 je v mapách vedena jak mimo tak i hrůzostrašně částečně po té 57. Nejsem odtamtud, ale čerpal jsem ze zkušeností místních, že při rušení tratě jim tvrdili, jak cyklostezka nahradí dráhu, to ale samozřejmě nelze. Lepší je to s cyklostezkou z Morkovic do Nezamyslic, tam místní i turisté lítají ostošest.

pejan

Ale v tom Novým Jičíně tam jsou taky lidi a když se podíváte do mapy, tak pokračování najdete a po té hlavní jet nemusíte.
A nenahradí dráhu, nebo jak? Nebo dráhu zrušili do Valmezu?

Dopravak

Ano, místní pan starosta blabolil neuvěřitelné kecy….bohužel všichni mu sedli na lep…..(neb prostě nerozumí dopravě a realitě) a vyloženě lhal o tom, že opravit nejde…..

Pišta

Nerušit. Trať opravit a zprovoznit.

PatriK

Nejprve je třeba se zamyslet „pro koho“ zprovoznit a proč byl v minulosti provoz zastaven. Nejspíš proto, že chyběla poptávka cestujících. A kdoví jak by dopadla trať do Heřmanova Městce, nebýt prachovické cementárny.

Lech Malý

Tak zrovna na této trati jezdily šukafony prázdný už za Husáka.

Nekdo

Tak tady je to primarne pri vojaky, maji tam velke sklady…

pejan

Našetři, rozbij prasátko a můžeš opravovat

KarelF

Tak ať si to opraví vojáci ze svého rozpočtu nebo z rozpočtu SSHR případně půl na půl.

ušatá

Takže on to někdo nechal zchátrat, zdevastovat a jiný to pak má zaplatit?

Josef Nový

Drátěné vši mají jako vždy navrh. Co naplat že projeví zájem armáda, která mimo jiné nikde jinde žádný zájem nikdy neprojevuje. Co na to národní hrdost, co dědictví našich předků. Jo vlastně jsme v EU, tak zrušíme trať a v rámci ekologie, vylejeme asfalt. Ona se skrz něj dobře vsakuje voda. A ještě se to zaplatí i proti mé vůli z mých peněz. Svět se v prdel obrátil.

DPP odbornik

Z mych penez se zase proti moji vuli plati vlak do kdejake prdele.

KarelF

A z mých peněz se platí cyklostezky které kolikrát ani novými cyklostezkami nejsou protože jen někdo za předražené peníze namaloval pár chujovin na silnici a dal tam značku široká vozidla mohou přejet do cyklostezky. Výsledek takovéhoto průjmu loni mrtvý cyklista v Praze na Broumarské. autobusák si myslel, že cyklista musí uhnout, aby se tam on vešel s autobusem.

No a pak se ani neplatí opravy silnic a řeší se to značkama nerovnost vozovky.

Taky se z mých peněz platí nesmyslné jednosměrky jako například v Milovicích. Kde obousměrný provoz v většině ulic nikomu nevadil. Ale proč neutrácet státní prachy za debility.

Danel Brvnišťan

Pletiete si pojmy s dojmami… To čo popisujete je ochranný cyklopruh a ten prípad čo popisujete bol úplne inak…
„Ochranný cyklopruh (v zákoně nazvaný jednoduše jako jízdní pruh pro cyklisty) mohou na rozdíl od vyhrazeného jízdního pruhu pro cyklisty pojíždět rozměrnější vozidla, která se do svého jízdního pruhu nevejdou. Musí dát ale přednost cyklistům jedoucím v cyklopruhu. Pro méně rozměrná vozidla se pak ochranný cyklopruh chová stejně jako vyhrazený cyklopruh. Jde o ochranné integrační opatření, které lze používat i ve stísněnějších podmínkách, zároveň ale poskytuje větší ochranu než obyčejný piktokoridor.“
https://www.dopracenakole.cz/25845/cyklostezka-cyklopruh-cyklotrasa

Jiří Kocurek

Dědictví našich předků? No kola by byla, nápravy taky. Zbytek už by se dal dostavět. Jenom zapřahat traktorek do žebřiňáku je takové divné. Ikdybych sehnal dva voly na potah, tak mě na Karlův most už nepustí.
A ve vodním mlýnu už se mouka taky nemele mezi kameny. Máme zdravější zuby, v mouce je méně písku. Ne všecko staré je automaticky to nejlepší možné.

Nekdo

Zelezny or plasi dobytek, podpaluje obili v polich a domky v dedine. Kravy prichazi o mleko, kdyz houka a divky vsak vy dobre vite co. Tyhle novoty u nas nechceme! A krome toho jizda rychlosti vyssi nez 42 kmh neni mozna, protoze z vagonu vytahne vsecek vzduch a pasazeri se udusi strasnou smrti!

pejan

Takže budete ekologicky udržovat ze velký prachy, co nikdo nepoužívá? Klikatou trať v polích s V max 40 se zastávkami v lese??
To radši ať zruší za ty prachy jeden přejezd na koridoru a nahradí ho mimoúrovňovým křížením…“ekologu“
Už se těším, až si sjedu novou cyklostezku

ušatá

Rychlost 60km/h

pejan

Ale kecy, pokud si pamatuju, když jsem tam naposled jel, tak to tam byla samá čtyřicítka

ušatá

Postupně po naprosto žalostné nebo nulové údržbě.

DPP odbornik

Když máš k chalupě orchestrion, nevadí že do ní prší. 😀 😀 (aneb pohled milovňýků lokálek a 810 na svět, stát a ekonomyku v praxy)

Martin

Myslel jste v praxi ?

MarSei

Ale nejdřív se naučit správně česky…

KarelF

Jenže tady to nebude o šotouších, ale vyšší moci a tou jsou vojáci a státní správa hmotných rezerv.

Hanzi

No, konečně se s těmi ,, potencionálními,, lokálkami blýská na lepší časy. Že už by konečně začal někdo ekonomický uvažovat?

Jiří Kocurek

Výhoda cyklostezky je v tom, že se na ni v nejhoším dá naskládat důlní drážka 600 mm, kdyby přišlo na nejhorší a nebyly ani pneumatiky pro bicykl. Mám na ymsli koněspřežku, aby nebyla mýlka.
Jenže tento scénář patří někam mezi knížky od Jiřího Kulhánka (Noční klub, Stroncium…)

D J

Tak s trochou snahy se dá cyklostezka udělat tak, aby byla schopná z fleku fungovat jako pražcové podloží typ 5 a pro obnovení provozu stačilo (mimo mosty, přejezdy apod., kde je to pochopitelně složitější) jen nasypat štěrk, položit kolej a podbít.

MarSei

Zase cyklostezka místo trati? A co nějaká snaha o zachvání a obnovení provozu? Mělo by se to včas zatrhnout, nejlépe pod pořádnou pokutou!

Původní Pražák

Já bych pod pořádnou pokutou zakázal tyhle zoufalé výkřiky do tmy „mělo by se“.

Jiří Kocurek

Mělo by se .. a udělá to Onoseto nebo Samoseto? Mají docela nabitý kalendář, co vím. Na několik pětiletek dopředu.

DPP odbornik

Japoncici jsou celkem rychli, tuhle meli krater v silnici…

ušatá

Tato trať byla vždy uvažována jako strategická, je řada plánů jak ji přestavět, minimálně přímým zaústěním do Chrudimi kolem Transporty nebo spodním obchvatem do Chrudimi od jihu. Částečně i jako odklonová pro cementárnu v případě problému ve směru na Přelouč. Dále se zde počítalo i s průmyslem, zemědělskou výrobou a doprava osobní provázaná s autobusovou. Docela dobré nápady a řešení. Jenu už, proboha, žádnou další cyklostezku. To už je šílenství a jejich využití i smysl se vytrácí. Silnice jsou zde přetížené nákladní dopravou a neustále je snaha rušit tratě namísto jejich přestavby a neustále rozšiřovat silniční provoz a stavby pro… Číst vice »

noerf

Silnice jsou přetižené proto, že vlak nákladní vlak mezi Ostravou a Prahou jede 12 hodin a kamion 6 hodin. Kdyby byla dostatečná kapacita koridorů, či příměstské a regionální doprava nejezdila po koridoru bylo by více místa pro nákladní dopravu, která by to jela za cca 4 – 5 hodin a bylo by výrazně méně kamionů, protože vlak by byl rychlejší.
Obdobně to platí pro trať Praha – Břeclav či Praha – Mnichov.
Pokud nákladní doprava nebude časově efektivnější, tak kamionů bude jezdit stále hodně.

KarelF

6 hodin takto jo a teď tu o karkulce nebo klidně i jinou.

ušatá

Jenže zde existující nákladní silniční doprava obsluhuje jiné oblasti než hlavní tah.

Georg

na kahanku? tyhle pateticky recicky lidi co celej zivot makali na spinavy a neefektivni komunisticky draze me fakt bavej…

ušatá

Co to je komunistická dráha? To je nějaký technický termín? Neznám. Prosím vysvětlit.

DPP odbornik

Sotousi se jak vidno muzou vzteky zblaznit a uz pisou jedovate neprejici zavistive prispevky vuci tem, ktere potesilo, ze budou mit kam jet na vylety. Zrejme asi fakt nemoc. Na koleje se jim nesmi sahat, nebo zavisti vuci silnicim a autum puknou. Predelat tuhle trat na stezku je pritom opravdu asi to nejrozumnejsi, co s ni udelat. Aspon zacne znovu a tentokrat uz za rozumne penize, slouzit lidem. Takze tleskam a tesim se.

Štěpán

A teď cyklisté nemají kam jezdit na výlety? Vážně si myslíte, že si někdo udělá výlet na pár kilometrů dlouhou cyklostezku?
Nejrozumnější to rozhodně není. Jenže to vám nebudu raději vysvětlovat, vy si stejně budete tvrdit svoje, protože pravdu máte vždy jenom vy a nikdy nikdo jiný.

DPP odbornik

Presne tak a proto vam nebudu ani odpovidat, mrhani casem.

ušatá

Škoda času, který trávíte na odborných diskusních forech. Není vám ho líto? Možná by se vám podařilo ten čas naplnit nějakou smysluplnou činností.

Vojtěch

A co navrhujete vy? Ta trať vede vcelku odnikud nikam a rovnoběžné se silnicí 1. třídy a o ZDO není třeba se strachovat. Nákladní doprava – a to i ta armádní – je naprostá utopie… Údržba trati, kde nic nejezdí a jen tak jezdit nebude je vysoká. Navíc pokud budou milionové náklady na most(y) na přeložce silnice s touto tratí, tak jen stavbu zdraží a vlak to nezachrání. Cyklostezka je v tomto případě opravdu lepší řešení. A za ušetřené peníze raději postavit kus dvojkolejky Choceň – Hradec Králové – Velký Osek, ta je 1000x důležitější. Když už mám zůstat v… Číst vice »

Štěpán

Co pořád máte všichni s tím nesmyslným tvrzením „odnikud nikam“? Chrudim a Heřmamův Městec je podle vás nic?
Ne, cyklostezka k ničemu nebude, v okolí je navíc místa pro cyklisty dost a dost, stačí se podívat na mapu. A nevím o jakých ušetřenývh penězích mluvíte, cyklostezka také není zadarmo. A i kdyby byla, tak za to té dvoukolejky fakt moc nepostavíte.

Vojtěch

Ta trať v Chrudimi ani nevede na hlavní nádraží, vazba na autobusy, vlaky Pardubice – Havl.Brod téměř nemožná – nebo za cenu provozu autobusů tak na 5-10 let. Míst pro cyklistiku je určitě dost, ale široké cyklostezky s minimálním převýšením bez provozu aut už tak časté nejsou. A ta dokáže do obcí po cestě dostat mnohem více lidí a třeba tam udržet hospodu… To provoz prázdné 810 opravdu ne. A nemám pocit, že by se to mělo změnit třeba po přechodu na Desira či jiná nízkopodlažní moderní vozidla. Je třeba na věci dívat ekonomicky a tato trať opravdu nemá moc… Číst vice »

Dopravak

Ok, tak zrušme adekvátní počet okresek, který já taky v životě nebudu potřebovat a je to cajk.

Zdravý sluch

Tak už je konečně zrušte, už nám tím tady vyhrožujete dlouho, jsme strachy bez sebe. 🤣🤣 A napište pak do jakého ústavu vás zavřeli. Ať se zasmějeme. 😁

Petr

Nejde o vás. Jde o to, že na tu trať se doprava nikdy nevrátí. Žádný člověk ani zvíře už nikdy po té trati nepojede. Kdyby se tam organizovaly turistické/nostalgické jízdy, tak budiž. Nicméně obce okolo se do toho nehrnou a navrhují trať zrušit. (obvykle právě obce okolo jsou ty, které protestují proti zastavení dopravy) Proč ji tedy zachovávat a nepostavit místo toho cyklostezku?

KarelF

Protože vojáci a protože státní správa hmotných rezerv. Prostě to může zůstat jako vlečka v jejich režii. Mimo jiné píše se zde, že město z toho začíná vycouvávat. Proč asi co myslíte. protože jim došlo, že jaksi státní správě hmotných rezerv z toho cyklostezku nemůžou udělat. Všimněte si proč dávno není v Mstěticích jen dvoukolejka o dvou hranách? Protože sklady podzemní nádrže. Většina takovýchto strategických skladů je vybavena vlečkou. Několik bez vlečky mne jich napadá, ale záleží co tam chtějí nebo nechtějí vozit.

ušatá

Opět všemu rozumíte a nic jiného než napadat odborná stanoviska, neumíte. Zkuste se dostat mezi skutečné odborníky, kteří se těmito profesemi zabývají a akorát se ztrapníte. Otázkou je, jestli by vám to vůbec vadilo.Proč poslouchat chytré a vzdělané lidi, navíc s velkou praxí. Že?

Georg

a to je tady presne kdo? jaky odbornik potrebuje trat chridim-hermanuv mestec?

ušatá

V podstatě jde o celkovou koncepci dopravy a její řešení. Pak se může teprve řešit konkretní trať, její zachování, přestavba apod.

KarelF

Netěšte se, protože jak jsem vám napsal výše Vojáci a Státní správa hmotných rezerv. Takže z toho bude možná pouhá vlečka, ale pokud tam mají zájem tyto instituce tak přesto nejede ani cyklostezka ani odporník a ani souprava.

Dopravak

Bohuzel, například na jicince vojáci dali výslovný nesouhlas, a stejně se trhalo….(pak byl i soud)

Pokolník

Trochu to tam znám. Relativně hustá síť opuštěných silniček – trojek, na kolo ideální. Od Pardubic se to trochu zvedá, ale žádné velehory. Když tam přibyde stezka – dobrý. Když ne, nevadí.

Dopravak

No jo, jenže oni ti cyklisti umí jezdit jen po stezkách…..nejlépe se záchytným parkovištěm na obou koncích, a s cedulí jak je to vše eko a bio

D J

Tak ono jezdit po silnicích je s rostoucím provozem čím dál víc o hubu, a když ty stezky nedělají ucelenou síť, tak se dotyčným nedivím, že se na začátek nějakýho použitelnýho kusu stezky přiblíží autem.

pejan

To jsou samozřejmě kecy, v jiných diskuzích najdete bláboly řidíčů o tom, jak je na silnici obtěžují cyklozmrdi a pumpičkáři, že tam nemají co dělat a mají jezdit po cyklostezce.
Nikdo kdo má horský kolo, nechce primárně jezdit po asfaltové cyklostezce, která je navíc plná chodců, matek s kočárkama, idiotů venčících psi na 5m vodítku, bruslařů dělajících cik cak, běžců a pod…

Adamgolias

Trochu z jiného pohledu ,… Kola jsou fenomén , to už vidí i benzínem nasaknuti volanti. Aut je moc , kol taky , navzájem se urážejí a ohrožují. A co jít cestou např Beneluxu? Cyklostezka nemá sloužit primárně rekreaci , ale hlavně dopravě . Bude se stavět obchvat pro auta za miliony . Mělo by být samozřejmě , vytvořit stavbu umožňující cyklistům z okolí cca 15 km od města se bezpečně , nekomplikovaně se dostat s maximálním možným omezením kolize s auty do města. Ne cypoviny typu červené kluzké malůvky na asfaltem , 85 m dlouhá cesta končící 20cm obrubníkem… Číst vice »

DPP odbornik

Zajimave. Minule jsem se do vas pustil a popravde stale s vasi retorikou vuci autum natoz obchvatun nesouhlasim, ale uplne hloupe nazory nemate. Dal jsem vam tentokrat plus. Ale musim vas upozornit, ze za tohle si tu znepretelite jak tabor sotousu, tak tabor autickaru. Za sebe vam radim, neurazejte zbytecne ridice. Maji sve duvody. A jeste vec vam chci. Pokud mate rad cyklistiku, uvedomte si i te nove silnice pomahaji. Obchvaty zase tak ne, ale nove dalnice obvykle stahnou hodne aut z puvodnich silnic a tim z nich udelaji skvele silnice pro cyklisty. Protoze jsou obvykle sirsi nez dvojky a… Číst vice »

malej-jarda

Tak to doporučuji silnici II/425 vedoucí podél D2. Po té jezdí všichny. co chtějí ušetřit za dálniční známku. A že jich není málo, včetně náklaďáků. Na kolo vhodná opravdu není.

DPP odbornik

Nejsem z Moravy, neznam. V nedeli jich tam ale asi moc nebude a porad je tady to zlate pravidlo o tom, ze moudrejsi ustoupi a nepojede ve smeru hlavni poptavky, ale proti ni na protejsi strane silnice, ne? Pak byt to vyzni osklive, je na tom cyklista lepe nez motorista, pokud se auta predjizdi, protoze je od aut dal. Pokud jede klasicky kolem cary.

DPP odbornik

Ja si v tomhle hodne slibuji od novych useku D6 a D7 a i te D4. Melo by se pro cyklisty uvolnit hodne puvodnich silnic nebo vzniknou nove doprovodne silnice s kvalitnim asfaltem snizujicim odpor (na horskem kole hodne ocenite).

D J

Mimochodem jeden detail z NL je to, že když se udělá obchvat, tak se v trase původní silnice nedá projet durch, zato se použije k dovedení stezky vedoucí mezi obcemi až do obce. Česky je to popsaný třeba tady: https://prahounakole.cz/2014/06/nizozemsko-v-cesku-2-vyuziti-potencialu-obchvatu/#caption-attachment-34831

D J

Mimochodem v NL tu červenou barvu dělají probarvením asfaltu, proto není tak sytá. Ale zato vydrží.

(Druhá věc je, že takový asfalt je dražší než normální, tak se dává jen tam, kde je potřeba např. zdůraznit přednost cyklistů před auty.)

KarelF

Krasně vyhozené peníze jsou vidět v Praze na Broumarské. 2 Cyklostezky vedle sebe. jedna mimo silnici druhá namalovaná na silnici, protože ta mimo jaksi byla od nikud nikam přesněji od chodníku k chodníku. Na silnici je cyklostezka doplněna vtipnou značkou široká vozidla mohou jet po cyklopruhu. Výsledek loni 1 mrtvý, protože autobusák si myslel že cyklista musí uhnout když se tam nevejde.

pkajetan

Když stavíte cyklostezku dostanete na její realizaci 100% peněz z EU, když kvůli ní zlikvidujete trať, dostanete 2x tolik. Báječná dopravní politika EU, báječná komunální politika – tunely a zase tunely.. jenže už bude dotunelováno – a samospráva se bude moci třeba stavět na hlavu a odstrkovat se po těch nepojížděnejch kolejích ušima.
Kraje zkrátka nebudou opravovat silnice třetích tříd, ony se budou stavět cyklostezky odnikud nikam.

Georg

v nejake dotaci muzete dostat vic nez kolik jsou vycislene naklady? nehrabe vam???

KarelF

Bohužel mu nehrabe. jedny prachy dostanete na likvidaci tratě druhé na stavbu cyklostezky. Vítejte v světě dotací.

Jedine vlaky

K čemu je cyklostezka odnikud nikam za miliony..prostě tu trať zrušte, pokud už nemá žádný potenciál.

Adamgolias

Jak odnikud nikam? Z Chrudimi do Heřmanova Městce. Zkuste to na kole po hlavní silnici. Zážitek . Přehlídka plechové nadutosti.

DPP odbornik

Napul souhlas, napul ne. Kazite si to tou zbytecnou narazkou na ridice. Takhle nemuzu dat ani plus ani minus.

D J

si to na kole v provozu zkuste. I pro mě, kdo jezdí na kole v městským provozu denně, je jízda mimo město hodně adrenalinový zážitek. :/

DPP odbornik

Ja uz jel na kole i v Italii, ja uz jsem obrneny. Ale chapu co myslite. Sam se citim lepe na kole v Praze nez mimomesto. Ve meste i pres vetsi provoz, je to vetsinou bezpecnejsi.

Jiří Kocurek

Máte pravdu, já tam potkal kombajn. Dokonce se motal na místní silničce ze Stojic do Svojšic. To už je trochu moc, nemyslíte?

Dopravak

V dobách, kdy jsem zde prechodně žil a lokálka ještě jezdila, si pamatuji, že snad nebyl jízdní řád, kdy by byla nějaká návaznost z Chrudimi do Ch.mesta. Heřmaňak vždy vyjížděl jen z města…. A jen pouze sporadicky pár dobře znalych místních přeběhlo na město….přestože místo stání mohl sukafon vpohode dojet na hlavní, a udělat tak připoj…..ale to asi nebylo chtěno….
Takže teď se může vklidu vyhlásit, že tím „nikdo“ nejezdil….
Ale snahu o to, aby jezdil, jsem nezaznamenal.

Jiří Kocurek

To není možné! Vždyť všude kolem čtete, že jeden celosíťový dopravce znamená záruku přípojů.

ušatá

To nemá co dělat s dopravcem, ale s těmí, kteří tvořili a tvoří JŘ a organizaci dopravy a jejími objednateli. Zářný příklad tzv. Kozí dráha a další. Tady byl kdysi hlavně požadavek na to, aby autobusům nikdo neházel klacky pod kola, protože oni chtěli být rentabilní a vlaky vadily. Takže žádné dobré počty spojů, žádné přípoje, žádná modernizace a přeložky.

ušatá

Správně, tak to bylo a děje se to tak u všech tratí, které někomu strašně překážejí. A navíc se ruší vlečky, nákladiště, sklady apod. a dává se to do volné krajiny a k tomu dálniční přivaděče. Ó jak krásná, levná a citlivá řešení.

Spravedlnost

No konecne. K cemu je trat co vozila par lidi. Tu cyklostezku nejspis vyuzije jen za letni měsíce vic lidi, nez kolik tam vozil vlak za cely rok. A to nemluvě o tom, ze cyklisty a bruslare nemusi nikdo dotovat, aby vubec prijeli. Vlakem za realnou cenu by tam nejeli ani rezijky.

KarelF

A jak si myslíte, že se k těm cyklostezkám dostávají?? Překvápko vlaky a auty. Mne spíše fascinují dráhy pro inlainisty kam si lidé jsou schopní zajet uatem i z 500 metrů vzdálených paneláků například praha letňany. Už za první zvrhlost považuji, že v projektu je parkoviště. Když se zeptáte důvody jsou 2 nejde tam dojet na těch inlainech odpověď jde tam dojít a 2 je fakt mocný a souvisí s tim 1 všimněte si co dělá většina inlainstů autařů obouvá si brusle povětšinou sedíc v pátých dveřích důvod tedy je nemám si kde obout inlainy. Takže dotujete stavbou parkovišť u… Číst vice »

Zbyněk

Likvidace strategické infrastuktury? To je věc, proč nezasypeme minimálně využívané silnice? Mohli bychom z nich udělat pěšiny a přilákat turisty a navíc ušetříme hromadu peněz. 🙂

Jiří Kocurek

No on tu dráhu nikdo zasypávat nebude. Totiž na silnici není moc co sebrat a prodat do starého železa. Rozhrunutý a uválcovaný štěrk sice nějakou hodnotu má, ale nevím o tom, že by se nějak zvlášť vykupoval.
Mnoho silnici totiž vypadá jako rozhrnutý a uválcovaný štěrk. Např. tady: https://mapy.cz/s/donusegolu
Ale může místního vystěhovat jako to udělali předtím komunisti a před nimi nacisti.

Zbyněk

Pokud vím, výkupní ceny jsou minimální a doprava té druhotné suroviny, rozřezání a další manipulace převišuje zisk.

Petr

A on někdo chce rušit minimálně využívanou trať? Já mám dojem, že se tady mluví o trati, po které se už dlouho nejezdí. Tak to nesrovnávejte s minimálně využívanými silnicemi. I kdyby po té silnici projelo jedno auto týdně, je to víc, než kolik projede vlaků po této trati.

KarelF

Takže když projedu tady vedle po polňačce 1x týdně mám dle této filozofie žádat její vyasfaltování?

KarelF

No s některými „silnicemi“ by jste nemuseli dělat vůbec nic jen změnit značky na zákaz pro auta a dát cestu pro pěší.

-TR-

Když místní samosprávy cyklostezku samy prosazují, tak se s tím nedá nic dělat. Stejně tak jsem ale zastáncem názoru, že pokud by měly samosprávy jiný názor a chtěly zavést vlaky, mělo by se jim vyhovět.

Uvidíme ještě, jak do toho promluví armáda, to je docela významný faktor.

Dopravak

Místní samosprávy obvykle nevidí dál než za konec náměstí….
Nezapomenu na oficialni odpověď jednoho obecního úřadu, kde jsem připomínkoval ukázkové nepripoje jimi objednávaného spoje, a pan radní pro dopravu odpověděl: “ A kery by tym tak jezďal“….. Pak se bavte o nějaké invenci ….

Spravedlnost

Jasne, ta trat ma úžasný potencial. Pro vsechny lidi z HM do Chrudimi je protismeru cesty a na nadrazi 2km a v Chrudimi je doveze taky na okraj mesta. A to nemluve o tom, ze vetsina hermanaku uz ani nevi, ze to je trat a ne nejaka zarostla vlecka ze sociku. Jezdi totiz hlavne do Pardubic a to bud busem ci autobusem. Vzacne par kousku pres Valy. Ale ti spis do Prelouce ci na Prahu. A z Chrudimi do Hermanaku nejezdi vubec nikdo. Co tam. Ono to chce vedet vic nez jen co je videt na mapy.cz. Ta trat prestala… Číst vice »

Jiří Kocurek

Soudružka ušatá vám vysvětlí, že pokud místo 810 pojede autobus ŠL 11, tak z toho budou nedozírné ekonomické a ekolgické škody, které se v objednávce autobusového spoje neplatí. Proč ŠL 11, která nesplňuje vůbec žádné ekologické limity? Má identický motor vůz ř. 810.

Svojsin

Pan Usata je lokalkovych fanatiků král, ve Francii, Spanělsku apod. by už nezil, pac by neprezil…..

DPP odbornik

Ani v Nemecku by to nedal. Pritom to je v podstate lokalkova velmoc zapadni Evropy, i Rakusak s Italem cumi, kam jeste v Nemecku dotuji vlaky. 😀

ušatá

Nejste poněkud víc než drzý? A pokud chcete technicky argumentovat, tak musíte konečně začít.

ušatá

Ony už ty samosprávy zařízly přestavbu tratě z Pardubic do Chrudimi, zato ale požadují další silnice a obchvaty namísto toho to řešit právě kolejovou dopravou. Kupodivu jim hluk a emise vadí, takže proto ty velké požadavky na obchvaty a nové silnice, ale že tím silniční dopravu a zatížení obcí a měst nevyřeší, jim nedochází. Prostě opět jsme u toho, že se nerozhoduje koncepčně a odborně, ale podle toho, co koho napadne, co komu vyhovuje. Bohužel. A to nás stojí zdraví, životy, prostředí a existenci obecně. Hlavně že budeme mít cyklostezky a na silnicích a v městech desetitisíce aut denně, a… Číst vice »

Martin z Moravy

V Heřmanově měšci asi mají plný měšec, tak neví kam ho jinam nasypat.

Jedine autem

Vynikajici zprava. Uz aby to bylo. Nalozime kola na strechu a po dalnici pekne skoro az k Pardubicim, pak autem do Chrudimi, snad tam bude kapacitni parkoviste a pak se projedeme. Zeleznicni cyklostezky jsou skvela zabava, pokud bude asfalt, tak i na brusle to pujde.

Frantisek

Tak abyste cestou nenabourali do nějakého toho kamionu, co bude místo vlaků obsluhovat průmyslovou zónu, když je to vše tak skvělé. Nic zlého nikomu nepřeji, ale když už chcete pro zábavu smrdět pod nos jiným… 😉

Jedine autem

Vyhledejte psychiatra.

Štěpán

To spíš vy.

Spravedlnost

Frantisek je vlaky tezce posedly fanatik. Ma mindrak z kazdeho kdo nepouzije vlak. Závidí, ze mu nikdy nedali řidičák jako castecnemu autistovi. Ja vam preji stastnou cestu. Podobně jako vsem normalnim lidem. 🙂

Jiří Kocurek

Jste zlý čvlověk, víte to? Přát smrt každému, do nemá stejný názor, to o tom svědčí.

DPP odbornik

Take si myslim, ze je to velmi zly clovek. S kazdym dalsim prispevken je stale radikalnejsi. A tohle je uz dle me na zasah admina, protoze to je fakt uz vylozene nenavistne. Byt na miste Jedine autem, tak si stezuju. Jako me tu take urazi do cyklozmrdu a nechavam to byt, protoze se nebudu zabyvat primitivy co umi jen nadavat a pomlouvat za zady, ale co si dovoluje Fanatisek je uz fakt za carou. To je zjevne clovek plny nenavisti a ventiluje si to tady. Hnus. Tohle je opravdu na admininuv zasah. Pane Sura?

Štěpán

Že to říkáte zrovna vy, co tady pořád pomlouváte ty, kteří o železnici, narozdíl od vás, alespoň něco vědí. Nejste náhodou přejmenovaný Souprava? Jeho příspěvky totiž byly až podezřele podobné těm vašim.

KarelF

Ano správně Odporník je souprava a když zapátráte zde více najdete i soupravovo odporníkovo jméno a příjmení včetně jeho kontaktů pak vyhledáte už pohodlně googlem.

ondra

Vemte prosím v potaz,že dnes se až na naprosté výjimky průmyslové zony na okrajích měst budují bez kolejového napojení.

Dopravak

A to ježdění 7 km tam a zpět vam stačí? To nikde v prahe nemáte 7km asfaltu?

Spravedlnost

A proc by mel jezdit porad na stejne misto? Vy chodite na procházku 50 let do protejsiho parku? K cemu potrebujete nejake turisticke vlaky? To u vas neni zadna priroda?

Jedine autem

Prsne tak. Mame ale zname. Tady dle mapy to vypada pekne, z Chrudimi do Heanova Mestce po byvale draze (snad tam nechaji ty patniky s kilometrazi, to je vzdycky super sledovat, mam projeto uz hodne stezek ze zeleznic) a pak zpatky po 4179 to vypada dobre. Fajn vylet s rodinou, zadne nervy z deti s kolem na nastupisti. K panu Frantiskovi lze rict jen to, ze jezdime opatrne a bezpecne a deti vychovavame, aby nikomu neprali nic spatneho. Pan Frantisek bude zrejme dost smutny pan, kdyz lidem preje hnusne veci jen za to, ze nezijou podle jeho predstav. Ale co,… Číst vice »

Spravedlnost

Pekne, uplne Vam rozumim, take jezdime autem s kolem s dětmi takhle. Pekne je to i pres Vapenny Podol a Prachovice a pak zpatky po silnici, ale to uz je delsi, to uz je na starsi deti. Zase ale byste si to novou zeleznicni stezku projel i obracene.

Robil

Aby tě prasknul řetěz, cyklofanatiku :)))

Zdravý sluch

Kto by po tej trati jazdil? Akurát leží ladom. Cyklochodnik bude dobra voľba.

Jiří Kocurek

„cyklochodník“ to mi prostě nedá:
Viete aké národnosti boli Flintstones? Slováci! Chodili predsa vozom. 😀

Štěpán

Pro cyklisty je na Zemi místa habaděj, nechápu, k čemu potřebují stále víc a víc. Ta trať by mohla fungovat, kdyby se ovšem chtělo. Jenže když tam nic nejezdí, tak tam ani nemůže nikdo jezdit.

Adamgolias

Pane , zkusil jste někdy dojet např v ranní špičce do nejakého města na kole? I takové na první pohled cyklistům zaslíbené město v rovině jako je např Nymburk , je pro kolaře ze směru od Prahy ( Sadská) životu nebezpečné. Jedna lávka stržena , druhá ,,sesedání z kola,,třetí přes 30 schodů a most se 40 cm obrubníkem přez který není kam uhnout . Kolín? Komedie . Tam jde o život . Chrudim jsem nezkoušel , ale jak ji znám , nebude to lepší. Jsem cyklista . Nechci víc a víc . Chci se večer vrátit domů . A když… Číst vice »

DPP odbornik

Ja Vam nevim, neznam to na kole v Nymburce, ale v Praze se na nem nejezdi spatne. Samozrejme to tu neni na male deti a lidi co neznaji pravidla silnicniho provozu, ale kdo se uplne neboji, tak se mu tu docela prijemne pojede pri krajich silnic ci v tech cyklopruzich. Ridici jsou tu dost ohleduplni a jen malokdy nekdo jede neprijemne rychle vedle vas. Navic se Vam tu nedeje ta klasika z dvojek, kdy jedou 2 auta proti sobe a vy jako cyklista mate uhnout do prikopu, protoze auta nebudou prece brzdit. V Praze je vetsina silnic rozdelena a vytlacovani… Číst vice »

DPP odbornik

Jinak uplne vynikajici cyklostezka ze zeleznice v CR je usek Pribyslav Sazava. Zde bodla stezka z zeleznice jako sul. Alternativni silnice mimo jednicku zadne a teren narocny pro kolare i podel te jednicky. Tam by stezka nebyla ono. A k tomu smrad z auta za autem. Zato vyuzit byvalou trat bylo skoro genialni. Nadherna trasa a ani ten, kdo nesedel na kole 10 let nepozna, ze vystoupa 100 vyskovych metru na te stezce. Uplne skvela trasa na to jet s kamaradem vedle sebe a klabosit u toho co noveho. Psi tam totiz maji vyznaceny zakaz, takze zadna voditka.

Robil

Cyklomor navždy 🙁

ušatá

Škoda těch pejsků, snad mají také nějaká práva.

Jiří Kocurek

A komu a co se má chtít? Přesunout z Chrudimi fabriky do Rozhovic, aby to bylo po železnici dál, po horší trati a do areálu, který ani vlečku nemá, přičemž vyrábět začnou, až vlečka bude a ta prostě bude hned potom? v nejhorším za hnedy dva.

Štěpán

Chtít se má zajistit kvalitní veřejnou dopravu. Což by na této trati šlo, spojuje dvě města, která nejsou nijak malá a k tomu tři vesnice mezi nimi, kterými prochází a zastávky jsou v nich. Takže stačí udělat pořádný jízdní řád a vlaky jezdící v časech, kdy to lidi potřebují. Tato trať byla, stejně jako mnoho jiných, beztak zlikvidována tím, že někdo upravil jízdní řády tak, aby tím nikdo nejezdil. Pak se není čemu divit.
Navíc je to spojka, takže může sloužit jako alternativní trasa při mimořádnostech nebo i pro nákladní dopravu, která by tak nemusela jezdit po přetíženém koridoru.

DPP odbornik

Koleje na kraj vsude, kde jsou 2 mesta a mezi nimi 3 vesnice! A zrusit busy! 😀 Sotosvet je fakt funny. 🙂

Jedine vlaky

Nikdo nenavrhuje autobusy zrušit.

ušatá

Řešení autobusů zde byla navrženo velmi solidně. A to tak, že obsluhovaly obce nenapojené na trať a současně zajišťovaly návaznost na vlaky . Pročpak to asi neprošlo?

PetrB

No alespoň, že máme ty cyklostezky 😂

Alibaba

A pokusil se někdo zamyslet nad nevhodným zapojením do Chrudimě? Podle mě by to chtělo zapojit trianglem do tratě 238, v Marklovicích udělat zastávku a k ní dotáhnout místní linku MHD, co projíždí kousek okolo. A kdyby se udělala nová trať okolo Ostřešan, tak by po staré třeba mohli jezdit přímé vlaky Pardubice – Heřmaňák.

john334

Já upřímně nechápu, co tolik lidem tady v diskuzi vadí na cyklostezce – v Čechách jsou bohužel potřeba, protože spousta řidičů si myslí, že půlmetrový odstup v 90 km/h je vlastně v pohodě.

Robil

Cyklomor v Čechách je horší než mor ve středověku!

Petr

Vážený pane, tím, že používám kolo místo auta, uvolňuji plno místa pro vás, motoristy. Snažím se jezdit po cyklostezkách, v cyklopruzích a nebo v postranních uličkách, tak, abych vám, motoristům nepřekážel. Kdyby 20% automobilových jízd, bylo provedeno na kole, hned by to bylo na dopravě ve městech znát.

D J

Jako že nezabíjí třetinu populace, ale polovinu? 🤔

pejan

No jasně a proto je město plný smradlavých plechovek, kam se podíváš

Hodně štěstí

Na co další cyklostezku?

Zdravý sluch

Je to pre ľudí urcite lepšie ako zarastajúce lokálka odnikiaľ do nikam.

Frantisek

Tak nepochybně, Chrudim = nic, Heřmanův Městec = nic, obce na trase nepočítaje. Hlavně, že budete mít novou silnici a kamiony. 🙂

Štěpán

Odnikud nikam to rozhodně není. Chrudim ani Heřmanův Městec není „nic“, jsou to města. A cyklostezka bude ještě zbytečnější, k čemu bude pár kilometrů asfaltu, po kterých cyklista akorát dojede z jednoho města do druhého, kde se může akorát tak otočit a jet zpátky?

Petr

Přece k tomu, aby mohl jet třeba z Heřmanova Městce do práce do Chrudimi a po práci zpátky? Aby nemusel kvůli tomu jezdit autem, vlakem, busem.

Adamgolias

A na co další dálnice?

Brian Griffin

Cyklostezka je vynikající způsob, jak železnici, skvělé technické dílo našich předků, které už ale ztratilo smysl své existence, probudit k novému životu, kterým ještě udělá radost tisícům lidí a zachová se v této formě pro další generace.

Dopravak

Jen další asfaltovy tunel….a že těch turistů se tam pohrne, aby se projeli do Heřmaňáku….už to ví i v zástupci CK, aby věděli, kam vozit turisty?? Takovou stezku totiž nikde jinde neuvidi, proto je potřeba promrhat miliony stůj co stůj…. Aneb Morkovička, 200tisic na provoz nemáme (zastavení v r.97) ale 71 mega na cyklostezku máme….a že dnes neudrzujeme ani tu stezku? Však na co, propustek se pročistí sám, tráva se poseka sama….a v od září do května SE přece na kole nejezdí, že…..

Pavel

Zrovna z Tištína je lepší na kole do Nezamyslic a pak dál vlakem, než se rychlostí kola hrkat šukafonem, co jezdí 1x za 2 hodiny. Kromě toho jezdí i tudy děcka do školy.

Dopravak

Děcka do školy. V lednu. V únoru. V prosinci. Jasně. Celé školní třídy najednou…..

Petr

Já jsem jezdil na kole do školy za každého počasí vyjma hustého slejváku či ledu. To bylo ale řádově jen 10-20 dní v roce. Hrozně rád bych jezdil na kole dál, nicméně momentálně žiju v Brně a tam je to s ježděním na kole o hubu, tak musím šalinou. Půl roku jsem žil v Salzburku a tam jsem se nikdy nepohyboval jinak než na kole. Na kole tam jezdilo plno lidí, takže silnice měly dostatečnou kapacitu pro ty, co chtěli jet autem. Nikde žádné kolony. Každý si vybere to své, jen k tomu musí mít možnost.

Jiří Kocurek

Hmm v cyklistické sezoně jsou školy zavřené a hádám, že letní prázdiny jen tak někdo nezruší. To k tomu ježdění do školy.

Pavel

I v lednu a únoru. Na Hané je sníh vzácností. A když napadne, tak se cyklostezky proměňují stejně jako chodníky.
Neznáte místní reálie.

Pavel

protahují ( ne proměňují… )

Michal Jaroš

…takhle nádraží v Chrudimi už dloooouho nevypadá 🙂

Kamui

Armáda trať považuje za strategickou, ale pro její uvedení do sjízdného stavu nic nedělá. Trať předat od SŽ k armádě (prohlásit za vlečku) nebo trať zlikvidovat už definitivně.

K.S.

Tak možná by stačilo jí upravit zapojení a dalo by se s ní něco vymyslet, ale ať dumám jak dumám, tak nejsem stavu vydumat co krom zálohy pro armádu by trať mohla dělat. Leda tak spojit Heřmanův Městec s Třemošnicí a pak možná, možná by se dalo o té trati uvažovat ale i tak mám problém v ní vidět potenciál. Nestačilo by armádě pokud se postaví spojka z Třemošnice. I když ano, jedna věc mne napadá, postaví se spojka do Třemošnice a pak se elektrifikuje a budou přímé vlaky z Pardubic přes Chrudim… A že je to šotoblbost říkám i… Číst vice »

Jakub P

A nemohla by armádě bohatě stačit ta trať z Heřmanova Městce na Přelouč?

Alibaba

Asi ne, když má trať Z Heřmaňáku do Chrudimě sloužit jako záloha.

Jiří Kocurek

Pak tedy budou potřeba diverzanti dva. 😀

Jakub P

Nebo jeden dostatečně inteligentní na to, aby zaútočil mezi Kostelcem a Heřmaňákem předtím, než se ty tratě rozdvojí…

MildaIV

Ono nemusí jenom o záškodníka, ale i havarii, popřípadě rozsypání se tratě pod zvýšenou zátěží.

Martin

To spojeni Hermanova Mestce a Tremosnice je docela na zvazeni, me to napadlo taky, nebo protazeni k Seci… Me to prijde jako dobry napad… Kazdopadne mezi Kolinem, KH, Caslavi, Tremosnici, H.Mestcem a Chrudimi nevypada jako spatny spojeni obci.. S tim, ze asi mezi H.Mestcem a Chrudimi to spise vhodne jedine pro cestu do Pardubic… Koukal jsem na zakonceni tech trati a vetsinou je to spise opacnym smerem nez by bylo treba… A take je faktem, ze vojaky uzivana letiste, SHM, PED, Semtin,… je toho tak kolem hodne… PS: prece neni nutne rusit trat jako takovou, ale jen postavit cyklostezku a… Číst vice »

K.S.

No tak ještě by se dala ta trať zadláždit a bude z toho oboje, armáda bude mít záložní trať a místní cyklostezku, akorát ty žlábky budou trochu o čumák.

Myslím že pokud se poukáže na strategickou výhodnost projektu, tak by se o spoluúčast na spojení do Třemošniice dalo získat financování i z armádního rozpočtu, ale bude to trať s opravdu náročným sklonem, možná podobná tomu co je do Harrachova, takže sklon >30 promile.

Martin

jojo, vim o tom… ale jinak nedava ta trat moc smysl, leda vazne pro armadu…

Lech Malý

Ano, spojku do Třemošnice dávám na poličku hned vedle Drah Orlických hor a tunelem pod Červenohorským sedlem.

K.S.

Máte tam i ŠEDku?

Ten tunel pod Červenohorským jsem nikdy nepochopil moc, náklad tam nevytáhnete, na osobáky mi to přijde dost předražené.

Pavel

Tunel pod Sedlem jste nepochopil? Jasně, levnější je darovat Jesenicko Polsku. Nebo snad máte pocit, že provoz a údržba silničního tunelu bude levnější?
Je velký rozdíl OL-JE 1,5 hodiny a OL-JE 3 hodiny, respektive OL-SU 1,5 hodiny a OL-SU 45 minut. Redukce na poloviční čas, to je v kategorii jak stavba VRT.
To by byla pro dostupnost tohoto odříznutého regionu pecka.

K.S.

Ten tunel nechápu protože bude mít minimálně 6 kilometrů a z Koutů se tam nedá dostat pod 25 promile a je to zastavěným údolím, tomu nemůže vyjít rozumě ekonomika. Z Jeseníku to je zase nad 20 promile. VRT tam také nepovede. Jasně uměl bych si představit jistý model kdy se postaví trať na 25t/náprava někde v Mikulovicích bude triangl, NEX od Polska najede, přijede k němu těžká mašina s 450kN při 80km/h, pověsí se na opačný konec a pojede tunelem. Taková úprava a postup ale by znamenal takový posun v myšlení kolem železnice u nás že by množství omezení padlo.… Číst vice »

ušatá

Napojení na Třemošnici se zde plánuje přes sto let a poslední nápady na tuto realizaci byly cca kolem 50. a 60. let a i ekonomika vypadala dobře, jenže jako vždy, na výstavbu železnice nebyly peníze. Prvotní byly silnice a dálnice a proto máme ty problémy.

K.S.

Máte někde odkaz na trasu? Mohlo by to přistát zde, nebo na Káčku?

Myslím že v 50. a 60. v tom mohla mít prsty právě armáda, to si třeba v několika regulačních plánech Brna vydupala dost šotočar s triangly, nebo dokonce triangl u Střelic aby se od Radostic do Rosic a pak do toho šíleného krpálu, kdyby náhodou válka a byly třeba přesuny do Rakouska.

ušatá

Pokusím se to zjistit. Kdysi jsem to viděl i nakreslené ve variantách, ale kde to bylo, si už nepamatuji.

ušatá

Zkoušel jsem to, ale zatím jsem zdroj nenašel. Budu na to pamatovat, ale asi to bude déle trvat. Ono se to objeví. Pokud chcete, dejte mně sem mail, poslal bych Vám to.

Frantisek

Jistě, do Třemošnice odtamtud chtějí všichni, do Chrudimi nikdo. 😉 I když proti spojení na Čáslav bych nebyl.

Martin

Ne ja chci do Sece.. :-D…
Ne vazne, ono by se to nabizelo, ale je tam hrbet, pres ktery by se muselo tunelem a jeste viaduktem, dost draha zalezitost…

Mirek Zv.

Že se to projektovalo snad 1895 se snad dá ještě pochopit, ale že o tom v téhle diskuzi, snad vážně, píše tolik lidí, to mi přijde jako naprostý úlet. Jestipak víte, že Železné hory jsou z jedné strany opravdu hory, a že trať by při sklonových „schopnostech“ železnice měla tak trojnásobek vzdušné vzdálenosti a nebylo by zas o tolik horší jít pěšky? A ten všeobecný zájem o tenhle směr! Opravdu geniální projekt. Jasně, kdyby se to 1900 postavilo, mohlo to asi vývoj Seče nebo Podola i trochu ovlivnit. Ale i tehdy to myslím byl hodně podivný projekt. Na rozdíl od… Číst vice »

K.S.

To vzniklo spíš jako reakce na prohlášení armády. Navíc je tam nešťastné dělení na okresy a kraje kdy Třemošnice je za kopečky od Chrudimi i Pardubic.

KarelF

Tak to, že existují Železné hory zjistil i pan Perner když stavěl v Týnci nad Labem okolo svého domu byť na druhém břehu železnici. A vlaky se mu tam trhaly a trhaly. Takže, až za soudruhů se trať zdvojkolejnila a v úseku Záboří nad Labem Kojice i narovnala.

Jiří Kocurek

To by mohlo fungovat. Ale armáda bude (a má na to nárok) požadovat, aby vlečka byla převedena ve sjízdném stavu. nesvědčí o dobré správě, že bude půl století něco neudržovat a pak to předhodí někomu v dezolátním stavu: „Starej se!“

Luděk S.

Cyklostezka? To se nedá za 1,4 miliardy opravit a honit tam jednu 810 pro 8 lidí denně? To je prostě promrhaný potenciál!

Ketchup1970

No ona asi tá strategická potřeba taky hraje roli. Ale proč mít trať kvůli armádě, která téměř nikdy nebojovala, že?

Martin z Moravy

Váš argument bych připodobnil: K čemu mít nadále armádu, když se nemůže té německé rovnat?

ketchup1970

Martine , to byla ironie, což jste nepochopil.

K.S.

Ona by i bojovala, ale politika…

Frantisek

A proč zrovna kvůli armádě? Zapojit do Chrudimi na hlavní, připojit průmyslovou zónu a je to. Ne, my musíme ještě víc vozit autama a cyklisty uklízet na bývalé tratě…

Jiří Kocurek

Myslíte připojit průmyslovou zónu, do které vede tato vlečka z hlavního nádraží v Chrudimi?
https://mapy.cz/s/nuleluroro
Chlape proberte se!

Jiří Kocurek

Správa státních hmotných rezerv neslouží jen armádě.
Jinak ta armáda v posledních 30 letech bojovala docela dost. Že o tom nevíte, svědčí ve váš neprospěch. My ostatní jsme rádi, že ČR nebyla za posledních 30 let vojensky napadena ani okupována stálou posádkou cizí armády.

ketchup1970

Milý JIří , nejsem zastáncem konce vleček a lokálek. Takže to měla být nadsázka a ironie. Musím se polepšit, aby to poznali všichni…

Martin

Vy jste tim potencialem uplne posedly…

Jakub P

On to má v popisu práce, ne?

X 1

Luďku, na tu cyklostezku už jsou kunčafti. Čekají rozpočet kolem miliardy. Za to, tam v těch údolích bouchnou i pár rozhleden. Tak se sakra snaž. 😉

Jiří Kocurek

No děláte si srandu. Ale udržovači lokálek ze všech sil vám na plné plíce řeknou, že obyvatelé Zlína si mají dojet trolejbusem do Otrokovic, že jim otrokovické vlaky stačí.
Vedle lokálky vede totálně narvaný čtyřpruh a z města o 78.000 obyvatel jezdí 1 dálkový vlak denně, který se večer vrací. A za městem je kontejnerové překladiště… jenže na to jezdí soukromník.

ušatá

Jak jste přišel na to, že tzv. udržovači lokálek jsou proti přestavbě tratě do Zlína a její dostavbě na východ pro napojení na Slovensko? To už mělo být provedeno (bohužel to Baťa nestihnul) před skoro 80 lety. Navíc i tato trať je stále loklákou. Takže ji proto zrušit?