Místo motoráků elektrické jednotky. Na trati z Brna do Střelic začaly jezdit RegioPantery
RegioPanter (640.006) mířící do Brna jako vlak Os 11911 v zastávce Ostopovice. Autor: ČD/Filip Novotný
Aktuálně na lince jezdí dva RegioPantery.
Klasický příklad, kde krajská hranice „brzdí pokrok“. Ty elektrický vlaky by dávaly smysl minimálně do Třebíče.
kez bych se dozil, kdy nejaky takovy vlak bude jezdit i do krumlova/miroslav a ivancic. Trat je celkem vytizena.
Nasazení Panterů je super a budoucí S4 bude suepr, jen škoda toho chybějícícho terminálu ve Starém Lískovci, s ním by to byla ještě větší paráda. Jen bude prdel, jak si budou cestující pípat jízdenky na validátorech v zastávkách.
mě je úplně jedno co jezdí,ale není mi jedno za kolik.zlevněte ceny a zpřístupněte dráhu pracujícím a lidu !!!!!!
Tak to asi pracujete nějak špatně, když si nedokážete vydělat na jízdné u nás. Začal bych se sebou něco dělat. Kvalitní zaměstnanec či OSVČ si dnes vydělá dost.
Ty jseš taky koumes, Zdendo.
Moje babička měla důchod 800 Kčs a lístek rychlíkem z Brna do Prahy stál okolo 50 Kčs jedna cesta.
K dnešnímu důchodu je to ekvivalent tisícovky. Za tu cenu tam byl týden nemytej hajzl bez vody, mýdla, ručníků, všechno olezlý, špinavý, jelo to o dost dýl a s pravidelným zpožděním…
Měl bych dotaz… po dokončení rekonstrukce mají jezdit vlaky do Zastávky 2-3x za hodinu. Nepočítá se třeba s nějakým “zrychleným spojem”, který by nezastavoval na většině zastávek (jen ve Střelicích a Rosicích např.) a mohl by tak zvládat Brno hl. – Zastávka za nějakých dvacet minut? Protože využívat tyhle spoje by vůbec nebylo špatné
Sp vlaky tam mají jezdit..
V pondělí 29.4. jsme si udělali s přáteli jízdu posledním motorákem ve 23:00 z Troubska do Tetčic a včera už jsem vyzkoušel nový elektrický RegioPanter do Brna. I s tím přesedáním z vlakového busu ve Střelicích je to velký pokrok. A autobusy tam i zpět nevazovaly perfektně. Dokonce Kordis protáhl IDS linku 421 až do Střelic, takže ta obslouží téměř všechny zastávky po městě Rosice.
To druhé jmenované je ale dočasné – naopak cílový stav počítá se zhoršením obsluhy Rosic – po osekání linky č. 405 a upřednostnění vlaku, který ale má zastávku na okraji Rosic.
Ano, ale v Rosicích se kvůli chybějícímu terminálu v Lískovci počítá s trochu lepšími návaznsotmi než byl původní koncept.
Střípek z provozu ve stanici Tetčice v pondělí, kdy byla trať ještě poslední den průjezdná až do Brna:
https://youtu.be/Md-ssGOrIXw
Bude třetí etapa Zastávka – Náměšť nad Oslavou?
Co myslíte u stavby Brno – Zastávka ?
No tak prostě jiná stavba a taky ne jenom Náměšť, ale Třebíč a postavit ve Studenci spojku, aby tam mohůy zajíždět vlaky z Křižanova.
Tak už byl nejvyšší čas. Trať Brno – Střelice byla zrekonstruována, elektrifikována a uvedena do provozu před rokem a půl. Za více než dvě miliardy Kč. Pravidelný elektrický provoz začal teprve dnes. Neuvěřitelná časová prodleva.
Takže měli cestující, stejně jako nyní, ve Střelicích přestupovat, poslední rok a půl?
Dvě miliardy není žádná sranda. Možná měl být celý úsek z Heršpic do Zastávky vybudován naráz. Ale když to nevadí investorovi, tak co už.
Bohužel, mělo být hotovo už před více než deseti lety, ale to by nesměli na trati stát obec Tetčice, kde bydlel největší odpůrce dopravních staveb v ČR – „Voda z Tetčic“, naštěstí podle posledních informacích už není mezi živými.
Ing. Josef Dvořák figuruje v OR coby předseda spolku: trik-firma.vysledky?subjektId=784705&typ=PLATNY Není možné, aby v OR byl dlouhodobě veden jako aktivní statutár zemřelý člověk. 31. 12. (!) 2009: SŽDC požádala o územní rozhodnutí 2. pol. 2010: Bártova „Superkoncepce“, předpoklad vyškrtnutí projektu z eurofinancování jaro 2011: Bárta odstaven, navrácení projektu do eurofinancování 5/2011: veřejné projednávání územního řízení na stavebním úřadě v Rosicích pak rok 2012: Obec Tetčice (obecní úřad, žádný spolek!) má námitky vůči výšce PHS v Sušilově ul. + aby na západním konci nástupišť byl zabezpečený přechod; úprava projektu 2013 – rozhodnutí nezávislého soudu https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/soud-pozastavil-pripravu-zdvoukolejneni-trati-brno-zastavka-319416 přeskočme do roku 2019 – územní… Číst vice »
** Oprava odkazu: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=784705&typ=UPLNY
P. S. Nechápu, jak takový objektivně nepravdivý příspěvek p. Kopečka mohl dostat tolik plusů.
A zajímavý je i tento dokument ze sklonku roku 2012: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjYhI6M6eqFAxXcgP0HHShGDX0QFnoECBUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.kr-jihomoravsky.cz%2FDefault.aspx%3FPubID%3D197167%26TypeID%3D7&usg=AOvVaw1c-Z0d8kTghasbGT09RcLh&opi=89978449
Odvolání Obce Tetčice, dále jedné soukromé osoby z Tetčic a dále společné odvolání osmi soukromých osob z Tetčic.
Ani jednou z nich v tu chvíli nebyl Ing. Josef Dvořák.
Tomuto odvolání proti územnímu rozhodnutí bylo vyhověno.
Pořád by mě zajímalo vysvětlení od p. Kopečka, jak by podle něj už bylo „více než 10 let hotovo“ (tzn. např. dokončení již v roce 2013, tedy začátek 2011 nebo 2012, a to jen v případě, kdy by si to Dobrá správa nerozdělila jako dosud), nebýt „dědka z Tetčic“.
Jinak doporučuji též https://www.sudop.cz/admin-data/storage/get/382-26_jiri-pelc-elektrizace-trati-brno-zastavka-u-brna.pdf a zamyslet se nad „datačními děrami“ mezi lety 2012 a 2014, jakož i 2018 – 2020 (a pak samozřejmě i 2021 – 2024).
Z těch dvou miliard šlo nejvíc do kolejí.
Aby pak muselo na nových kolejích přestupovat, protože to chtěl nějaký šotouš, co tam nejezdí.
Mstít se cestujícím, že to Správa neudělala naráz? Mstít se cetujícím zato, že je tam sklad státních hmotných rezerv, který nejspíš nemohli znepřístupnit pro vlaky?
To přece není o mstě, ale o efektivním vynakládání veřejných prostředků.
Takže efektivní vynaložení veřejných prostředků je zavést na 1,5 roku povinně přestup těm, co předtím měli přímé spojení?
Se skutečností, že to není hotové celé, už totiž neuděláte nic.
PS: Ten přestup prodlouží jízdní doby, přičemž se to zrychlovalo pro jejich zkrácení…
Čímž by rozhodně nebyl přestup ve Střelicích, který by mmch. těžko byl realizován hrana-hrana plus znamenal by zřejmě nárůst počtu potřebných souprav (obraty „ob hodinu“).
Kromě přestupování je taky možnost jezdit na baterku nebo duální mašinou (ele+diesel). 😀
Mít putovní výstavu něčeho takového, co by jezdilo vždycky tam kde je rozestavěná elektrifikace nebo ele výluka.
A tu „putovní výstavku “ by měl který dopravce?
Teoreticky by se to dalo třeba půjčovat… Sice se mi to nepozdává, ale rozhodně mi to přijde tzv. „méně blbé“, než baterky coby tu či onde na pár tratích finální stav.
Stalo se tak před 2,5 lety.
Ne 1,5 rokem.
Tu prodlevu si udělala sama Dobrá správa – územní rozhodnutí měla v předstihu pro CELÝ úsek Brno – Zastávka. Sama si to rozdělila na dvě stavební řízení, což by ještě a priori neznamenalo rozdělení do dvou termínů. Ale stalo se – dokončení s více než 3letým odstupem od sebe.
Nesmíte zapomenout že druhá etapa stala taky rok kvůli nedostatku peněz.
Za „nedostatek peněz“ ale nemůže Dědek z Tetčic (mmch. tehdy v roce 2014 či kterém by jich byl dostatek a k rozdělení by nedošlo?).
A i zde se dá namítnout, že jestli byl „nedostatek peněz“ i na toto, jak bude dostatek peněz na stovky nových VRT, na brněnský uzel, konverzi 3 kV ss na 25 kV 50 Hz atd.?
On by začal dřív aspoň v nákladní dopravě, ale to by se musel někdo obtěžovat ještě s dráty na spojce do dolního. To je fakt neuvěřitelný lapsus…
A stejně jako zprasené Židenice, nijak nepotrestaný…
Dotaz na znalé: Byl nějak upraven oběh souprav pro Rožmberky? Jezdí teď o jednu soupravu méně a souprava od Jihlavy obrací v Náměšti „ostře“ ?
Určitě se změnil, ty lokomotivy normálně vozily i osobáky s honeckery, ale jak přesně si budeme muset počkat po výluce.
Ano, otáčí se ostře. A první/poslední rychlík jede busem už z / až do Jihlavy, aby nemusela spuprava nocovat.
Je zvláštní, že např. při 2,5měsíční výluce v létě 2021 (neprůjezdné Střelice) souprava mezi R 655 a 654 v Náměšti nocovat uměla.
Mmch. ten „ostrý“ hodinový obrat v Náměšti se projevuje právě teď, kdy R 669 dojel do Náměště s hodinovým zpožděním (což mmch. dojel i včera, ale tehdy ještě mohl pokračovat do Brna) a na obratový R 650 přenesl 23min. zpoždění.
„Obsluhují více zastávek“ – ano, o jednu (Troubsko a zároveň Ostopovice) https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k240-2024vyluka11.pdf
A to pořád v 1h taktu, tzn. „opačný druhý“ spoj naopak obojí projíždí.
Do včerejška to bylo střídavě (buď v jedné, nebo druhé zastávce).
S4 má do budoucna obsluhovat všechno – ve variantě s ŽUB i bez ŽUB, akorát že v taktu 30/60 min. a ne pouze 60 min. Takže to, jak je to teď, je v zásadě dobře. Zrychlenka S4 je taky v obou variantách (s ŽUB/bez ŽUB) jasná – staví ve Starém Lískovci/Tetčicích/Rosicích u Brna/Zastávce u Brna.
Zásadně se liší jen S41-ka, která ve variantě ŽUB staví jen Střelice/Střelice dolní/Starý Lískovec (3x), kdežto bez ŽUBu staví ještě navíc v Troubsku a Ostopovicích (5x).
Nějak mi ty počty nesedí.
V čem neexistence ŽUBu determinuje „nutnost“ S41 zastavovat v Troubsku a Ostopovicích, resp. v čem existence ŽUBu tu „nutnost“ odstraní?
Řekl bych že to leží na kapacitě spojky v Heršpicích a proto to nebude nutnost, ale spíš možnost. Jinými slovy S41 nemůže na trase ztrácet čas, aby projela těsně za R11 nebo S4 ve stejném směru. Nicméně ruku do ohně za to nedám
Právě že de-facto jednokolejnost úseku Brno hl. n. – Brno-HH zSS znamená nevhodnost vést dva vlaky těsně za sebou, protože jakýkoliv protijedoucí vlak by se na jednom místě potřeboval vyhnout oběma.
Tzn. že právě minimální rozestup je obdobný tomu, jaký dosud byl mezi S4 a S41 – tedy sudý S4 projede až za ZSS, ke kterému se blíží lichý S41, který v HH křižuje se sudým S41 a ten se za ZSS v Bohunicích potká s lichým S4.
Principálně vzato by každý z nich měl dost času zastavit i v několika zastávkách, aniž by se dojely.
To se dá celkem snadno vysvětlit: 1) Ve variantě bez ŽUB vychází v GVD S4 i S41 na takty 30/60 min. symetricky – čili Ostopovice + Troubsko – to má oboje stavět v obou směrech ve špičkách i mimo špičku a v prokladu to má udělat 15/30 min. = to je super. 2) Ve variantě ŽUB ale již staví pouze S4-ka v obou směrech v taktu 30/60 min. Ale S41-ka je polohou již vázána ŽUBEM, takže jede časově cca. 5 minut za S-4 kou a vedena je tak, že v časech špičky v Ostopovicích i Troubsku zastavuje/mimo špičku oboje projíždí… Číst vice »
Vždyť bez ŽUBu je S4 plánována jen v 1h taktu ryzích couráků (zato 30min. intervalu zrychlenek). To v úhrnu nedá 15min. interval, i kdyby tam zastavovaly všechny bránické vlaky.
Nechápu pojem „vázána ŽUBem“, když ŽUB snad má znamenat zkapacitnění + odstranění „vázacích bodů“ (tzn. jednokolejných úseků či dalších kolizních prvků).
S41 nikdy v Troubsku a Ostopovicích nezastavovala a rozhodně nikdy ani nebude. Za to se vam klidně zaručím.
Pokud bude ŽUB, tak ve špičkách bude v Troubsku i Ostopovicích – takto je to navrženo a odsouhlaseno KORDISEM.
Žel neradostná ukázka toho, jak je pro Kordis linka S41 nedůležitá.
To zastavení S41 v těchto zastávkách nedává smysl jednak z hlediska zdržování (či nevyužití možnosti zkrátit cestovní doby) cestujících z Ivančic/M. Krumlova a jejich okolí, jednak z hlediska dimenzování kapacity soupravy dle „krátkého úseku před Brnem“.
Jenže tady jdou ty požadavky proti sobě – jednak a) logická snaha mít takt 15/30 min. v důsledku skládání dvou taktů 30/60 min. linek S4+S41 a současně b) snaha zkrátit cestovní doby linky S41 – jediné řešení je dnešní stav vedení tří Sp-vlaků linky S41 v ranní a odpolední špičce – jinak těmto protichůdným požadavkům nelze bohužel současně vyhovět.
To „a“ se stejně nikdy nepovede – nelze mít 15min. interval odjezdů z Brna hl. n. směr Zastávka (4x S4) a zároveň 15min. interval odjezdů z Brna hl. n. směr Troubsko/Ostopovice (2x S4, 2x S41). Je zajímavé, že např. pro zast. Troubsko, ležící na samém okraji „protáhlé“ obce, Kordis tedy požaduje 15min. interval, zato pro obdobné Vojkovice nad Svratkou totéž „není potřeba“. Ta situace je přitom obdobná. Stejně tak je zajímavá dvojakost, že tedy do Tetčic/Rosic/Zastávky v cílovém (ŽUBovém) stavu „musejí“ jet 2 páry zrychlených vlaků za hodinu (a to přesto, že jeden z nich bude končit v Zastávce bez… Číst vice »
… a k tomu dvojímu metru v „požadavcích na interval“ vypíchnu i pouze 1h takt obsluhy Pouzdřan a Popic, byť by tam i ten „opačný druhý“ hustopečský spoj zastavovat stíhal.
Taky kvůli tomu „nejezdí třetí spoj za hodinu“, který jako jediný by jel do Hustopečí zrychleně.
Ale počínaje dneškem došlo k zavedení 1h taktu v Ostopovicích a Troubsku i v sedlech a o víkendech. Příští rok přibude ještě zastavení v Ostopovicích ve špičkách prac. dnů.
Pro mě to je příjemné překvapení. Tak nějak jsem se bál, že budou náhradní busy jezdit až do Brna a topit se v nekonečných kolonách na D1. Když jsem viděl plán náhradní dopravy, čekal jsem pod dráty nadále motoráky. Kde se najednou v polovině platnosti JŘ vzaly 2 Pantery?
Vrací se z Olomouce, kam průběžně docházejí nové 640.2.
Konkrétně tenhle podle mě byl po celou v Brně
Míněn 640.006? Od prosince do dubna jezdil v Olomouci.
Akorat ze jsou k dispozici jen 3 dlouhé pantery z 5, 1 měl nehodu a opravuje se a 1 si zase nechal MSK
Navíc Olomoucký turnus je pro 27dnu což by byly jen 2 zálohy
Budou se tedy na trati střídat 2 krátké a 3 dlouhé? (Až se prodlouží el úsek)?
Olomoucký turnus je pro 25 dnů a Jednotek bude 30, takže 5 záloh. MSK si nic nechat nemůže protože ten vlak není jejích. Je tam dočasně do konce roku, protože do konce roku není v Brně potřeba.
V MSK je turnusovych 10 panteru a 2 jsou záložní
, v tom případě musí byt nějaká alternativa jak nahradit zmiňovaný Panter který se přesune do JMK
Nevíte někdo, kde byly po dodání tyto čtyři Pantery? Bylo jim dodáváno ETCS?
Nebylo. Bude se se teprve dělat.
Předpokládám, že se bude jednat o původní brněnské 640.004-008, které si jen po nástupu ibalginů odskočily dočasně do Olomouce/Bohumína.
Správně. 👍
Do Bohumína tuším natrvalo, již nemá JMK polepy a tvoří zálohu/turnus pro ostatní pantery
Panteru nebudou muset mít nátěr?
Po soutěži tu mají jezdit hybridy až do Třebíče, takže tyto půjdou zase někam o dům dál
Třeba se tam vrátí poté, co bude do Třebíče (ne-li do Jihlavy) zadrátováno.
… nebo k tomu zadrátování dojde ještě předtím než by ty bateriové jednotky byly pořízeny.
P. S. Jak se vyřeší, aby mohly jet až do Třebíče, když elektrické jednotky po elektrizované trati z Brna najednou od loňska „nesmějí“ dojet až do Žďáru jako tomu bývalo kdykoliv předtím?
Ona nějaká taková soutěž probíhá? Myslel jsem že všechny osobáky bude čekat v Zastávce přestup na elektrické vlaky.
Zvláštní ze u soutěže na diesely nátěr musel byt a u elektrik ne
Stará soutěž..
A ví někdo z diskutujících jestli tu elektriku museli zapnout ? Nebo jestli byla zapnutá celou dobu ? Předpokládám že tam před tím nic elektrického nejezdio.
Už někdy před rokem jsem viděl fotku laminátky ve Střelicích, takže už zapnutá byla a pochybuju, že by ji mezitím vypínali.
Ta laminátka je tam na manipulační koleji dosud.
Pokud lze je to vždy pod napětím. Z důvodu odrazení nenechavců…
K vidění byla ve Střelicích jednak již zmíněná laminátka, ale i plecháč a vectron na nákladu do Čepra
Byla zapnutá.
25kV je nejlepší hlídač 🙂
Troleje funkční pod napětím…aby je náhodou někdo nešlohl do sběru. Nákladní elektrické vlaky musí, když náhodou jedou přes BNH, protože spojka Dolní – Heršpice st.silnice (odbočka pod dálnicí) je bez troleje 🙂
prostě
#MY NIC
JMK od SŽ její elektrizaci požaduje spolu s propojkou v Komárově a zdopravnenim koleje v odstavném nádraží, ale SŽ se k tomu zatím nějak nemá
Podle informací hned po otevření rekonstruované trati byla trolej pod napětím, jezdily po ní ale motoráky. Z mých zkušeností s venkovním vedením VN by zapnutí po třeba roční odstávce taky mohl být malér.
Až tak ??? A co by se tomu mohlo stát ?
Že v okamžiku zapnutí už bude dávno ve sběrně 🙂
Není se čemu divit, když ve Starém Lískovci pořád neexistuje terminál MHD, který město slibuje už snad dvanáct let, nebo jak dlouho.
Jinak ČD dobře plkají, prý zvýšení dopravní obslužnosti. Tudle nudle! Přidání služeb možná jo, ale zvýšení obslužnosti těžko, když musí cestující přesedat na náhradní dopravu. By mě zajímalo, jestli na té náhradní dopravě jezdí vůbec nějaký nízkopodlažní autobus.
Minulý rok jezdil na vysočinské větvi z J.H. do Okříšek Crossway. Data bohužel neměl nahraná, takže vysílačkou pro nevidomé nešlo zjistit, co to je za spoj a v jakém směru jede.
A to tam ty vlaky mají přenášet vrtulníkama ?
A zastávka Brno-Starý Lískovec stále ve dvouhodinovém taktu 🙁 Jsem doufal, že nasazením RegioPanterů se zvýší četnost obsluhy této zastávky. Byť by byla jen na znamení.
Dokud tam nebude nějaký solidní přístup a hlavně dotažena MHD je v podstatě zbytečné tam stavět. Je škoda, že to město tak moc nezvládlo, protože vzhledem k blízkosti kampusu a Bohunické nemocnice je tam potenciál jako hrom..
To by ale mesto muselo umet pracovat s uzemnim planem a pany developery. Jenze z toho nejsou prachy pro pany politiky, tak proc se v moravskem palermu namahat
Z toho je prachů, to byste se divil…
Toho z 1994 ?
Zastavka stary liskovec hyne na nedohode s developerem. Ktery neco chce co mu nikdo nechce dat. Kdyby se chtelo, dalo se to vyresit
A ví se veřejně co je, to developerem požadované a volenými zástupci občanů odmítané mu dát?
Jedná se o tzv. veřejný zájem, tak není správné to tajit …
podívejte se na ulici u leskavy.
Hyne to na jediné paní, která nechce přijít o pozemek, ale nerozumím, proč ho nezkusí vyvlastnit, konec konců je to veřejně prospěšná stavba
Tak jedna paní.
Hádám, že ti, co mají plnou hubu „develotrů“, by jim taky nic neprodali.
Jde o pozemky 1749/67,75, a 1903/24, které paní Špačková Jitka nechce prodat městu, pokud není paní developerka, tak je to spíš fáma
Mmch. ty pozemky na sebe navazují a dohromady tvoří jeden velký obdélník.
A dívám se v katastrální mapě, že budoucí trasa VRT jižně od t-240 v Bohunicích/St. Lískovci taky je rozparcelována na desítky parcel. Jsem zvědav na jejich výkup při výstavbě VRT.
A nemá se náhodou územní plán teprve schvalovat ? V nejoptimističtějším scénáři letos koncem roku ??? viz. https://upmb.brno.cz/pripravovany-uzemni-plan/
a dílčí změny územního plánu nic? to myslíte, že se nic jiného než to nakreslené v roce 1994 nepostavilo? prostě výmluvy, je jim to jedno.
To je ta nová zastávka, kam se dá dostat jen pochodem skrz křoví na konci ulice Šoustalovy? Pak si lidi nemají dělat z Brna legraci…
Proč by to někdo dělal?
To stejné město nám slibuje, že až (jestli) Správa železnic postaví v Komárově to nové hlavní nádraží, tak k němu po třech nových tratích bude jezdit šest tramvajových linek. Sázkové kanceláře by měly vypsat kurzy, jestli se tam při zahájení provozu bude chodit po prknech položených v blátě, nebo jestli tam povede aspoň chodník 😀
https://mapy.cz/s/navopukebo
Já tam vidím chodník.
Ale ne z nejbližších protějších bytových domů, pro něž by zastávka měla největší smysl. Odtud je přístup možný jen přeskočením nebo přečvachtáním potoka. Není divu, že v tomto bodě je Brno terčem vtipů, když v rámci miliardové rekonstrukce nezbylo ani na prkno přes vodu.
To prkno tam je (resp. přinejmenším nedávno ještě bylo), ale neoficiální a (aniž by tam taková cedule byla, nicméně to vyplývá z kontextu) „na vlastní nebezpečí“.