Místo mostu přívoz. Ve Štětí začne velká oprava spojnice přes Labe, potrvá 15 měsíců
Obyvatele Štětí čeká od 1. dubna velké dopravní omezení, kvůli kterému se přes Labe dostanou jen přívozem , autem pak
Obyvatele Štětí čeká od 1. dubna velké dopravní omezení, kvůli kterému se přes Labe dostanou jen přívozem , autem pak nejblíže v Roudnici nad Labem či Mělníku.
První dubnový den začne rozsáhlá rekonstrukce mostu v hodnotě téměř 200 milionů korun. Během opravy nebudou na most ani auta ani pěší, sedm měsíců ani vlaky. Očekávaný konec úplné uzavírky je 30. června 2020.
Kvůli uzavírce chystá Ústecký kraj, který je investorem opravy, chystá řadu dopravních opatření ve veřejné dopravě. Největší změnou je zavedení přívozu přes Labe, který bude v provozu od 4:20 do 23:00 v intervalu 20 minut. V pracovní dny během ranní špičky, v rozmezí od 7:20 do 7:40 hodin, budou zavedeny posilové spoje. Přívoz bude součástí tarifu Dopravy Ústeckého kraje.
V rámci uzavírky mostu ve Štětí dochází k prodloužení cestovních dob na některých relacích a k odlišným časovým polohám některých spojů. Kompletní informace jsou na stránkách Dopravy Ústeckého kraje.
Most je ve špatném stavu, je přitom klíčový nejen pro běžnou dopravu, ale i zásobování papírny po železniční vlečce. Most za 45 let neprošel žádnou rekonstrukcí.
Zakázku na opravu získala společnost Strabag, oprava vyjde na 197 milionů korun. Ústecký kraj zaplatí 181,6 milionu korun, město Štětí 9 milionů korun, 6,5 milionů korun papírny Mondi Štětí. Vlečka by měla být v provozu už po sedmi měsících.
Účelem rekonstrukce mostu je zlepšení stavebně-technického stavu mostu, prodloužení jeho životnosti, zesílení nosné konstrukce tak, aby umožňovala přejezd těžkých vozidel společně s vlakovými soupravami na vlečce, a zlepšení podmínek pro převedení pěších a cyklistů po mostě.
Stavba zahrnuje rekonstrukci stávajícího mostu, rekonstrukci severního a jižního komunikačního napojení v předpolí Hněvice, rekonstrukci severního komunikačního napojení v předpolí Štětí, včetně doplnění chodníku a novostavbu jižního komunikačního napojení v předpolí Štětí (rampu a okružní křižovatku). Ty poslouží k odvedení automobilové dopravy jednoho jízdního pruhu stávající silnice III/26119 mimo obytnou zástavbu.