Místo modré oranžová. Správa železnic v Hustopečích vyměnila barvu zábradlí
Nová podoba stanice Hustopeče u Brna. Foto: Správa železnic
Od prosince budou jezdit z Hustopečí přímé vlaky do Brna.
Od prosince budou jezdit z Hustopečí přímé vlaky do Brna.
Někde, kde by se to zábradlí hodilo, tam ho neudělaj 🙁
A Šakvice jsou dělány 200 ready nebo šaškárna..
Byl jsem se v Šakvicích a Hustopečích tam podívat v září, Hustopeče již byly téměř hotovy, takže se tam toho už moc nezměnilo. Přidávám odkaz na pár fotek:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Sakvice_Hustopece_zari_2020
„Vyšli jsme vstříc přání občanů a vedení města Hustopeče u Brna. Barva odkazuje na městskou vlajku, proto dominuje i zrekonstruované stanici.
Ochota sama, kdyby byli tak vstřícní ve věci nádražních znělek.
Brno, Nádražní -> Hustopeče 30 km (autem). S tou jízdní dobou 40 min se dostáváme na průměrných 45 km/h, taková rekonstrukce za 1.6 mld mi uniká, zvláště když do Hustopečí vede dálnice. Podobně je na tom „zrychlování“ tratě Brno->Břeclav na 200 km/h, úspory budou v řádu desítek vteřin. To ukazuje, že největší časové úspory lze získat v lepší organizaci, a to za daleko menší peníz, než tyhle podivné investice.
„taková rekonstrukce za 1.6 mld mi uniká“ Jak již bylo psáno, součástí je mj. rekonstrukce žst. Šakvice (plná peronizace namísto poloperonizace; dvojice kolejových spojek na obou zhlavích namísto dosavadních jednoduchých spojek na obou zhlavích), která by byla vhodná v každém případě; bez ohledu na drátizaci Hustopečí. „To ukazuje, že největší časové úspory lze získat v lepší organizaci“ Jedno z těch organizačních opatření od 12/2020 vejde v platnost a právě díky němu bude možné z Brna do Hustopečí vůbec dojet za těch (obvykle lehce víc než) 40 minut; jde o opatření v podobě projíždění některých zastávek v úseku Brno – Hrušovany… Číst vice »
To je tak když plánují politici a ne dopravci. Viz Praha metro do Letňan, Motola, Hostivaře.
A ti dopravci by to podle vás naplánovali jak? Zrovna pro dopravce je metro do stávajícího depa poměrně výhodné, šetří tím náklady na zátahy a výjezdy z depa.
U Hustopeč díky projíždění Vojkovic a Popovic (a tedy umožnění ostrého obratu v Hustopečích) dopravce ušetří jednu soupravu na lince S3, a to zcela zadarmo, přitom mu to naplánoval objednatel, který neušetří nic…
Heh, soudruzi ještě nezjistili, že hlavní problém je to zábradlí.
Hanba projektantům. Hanba SŽ. Někdy se fakt stydím, pro koho pracuju.
máte můj respekt!
Nebo za půl roku zjistí, oranžová není dost IN…
Proč se do mě tady všichni hnedka navážejí?
Jeden fíra smutně zavzpomínal – Jezdili jsme do Bratislavy, pak do Kútů, pak do Břeclavi a teď už jen Hustopeče s osobákama.
Proboha, kdo by jel zastávkovým osobákem z Brna až do Bratislavy. Jo, ony vlastně byly rychlíkové přípatky, aby se zbytečně pálila energie zbytečným zastavováním s vagony plnými dálkových cestujících.
Může se za pár let stát, že do vzpomínek přibude položka „jezdili jsme (tehdy ještě) s ČD).
Barva odkazuje na městsku vlajku. Ta je žluto-červená. Proto jsme zábradlí udělali oranžové. Dobrý no
A? Nemohli si vybrat, tak to namichali.
Jo to je mnohem lepsi kdyz cloveku prekazi ruzovy zabradli nez kdyz musi prelizat modry.
Hlavně ho nelízat v mraze.
Nebude potrebné ho často natierať, na oranžovej, prípadne hnedej hrdzu nie je moc vidieť.
Ještě natřít koleje na žluto……………….
No vida pak že neexistuje pokrok. Jen tak dál.
No tak to je revoluce!
Teď tu linku musí dát GW Trainu, aby to barevně ladilo.
Vše je špatně Pane Sůra do dráhy už radši neser tak voliči co ti pochebujou jsou stejné mimo jako ty!
Pane Guláši, chápu, že asi prožíváte těžké dny. Nicméně své frustrace si prosím ventilujte jinde.
Pane Guláši, děkuji. Už dlouho jsem se tak nepobavil, jako při čtení vašeho příspěvku.
Co tam dělá ta modrobílá ludra?
Je
Do 11. 12. 2020 tam pravidelně zajišťuje dopravní obslužnost objednanou Jihomoravským krajem.
Jaký nelichotivý symbol? To už trochu přeháníte!
Oni nás tu snad nemaj rádi, nebo co.
„Samostatnou kapitolou je pak modernizaci Švestkové dráhy v majetku AŽD Praha, kde po modernizaci žádné nové kovové trubky nepřibyly.“ Za tu cenu, že tamní stanice (tzn. Třebenice, Třebívlice, Libčeves) NEMAJÍ bezbariérová (tzn. příslušně vysoká + široká) nástupiště. Pokud by měly, pak by zábradní dost možná bylo i tam. „Modernizace trati vyjde na 1,6 miliardy korun.“ Slovo „trati“ je zavádějící, protože (jak vyplývá i z dalších údajů) nemalou část výdajů tvoří právě přestavba žst. Šakvice. „Zároveň plánuje koncepci dopravy na předmětném úseku, kdy bude upřesňovat obslužnost jednotlivých zastávek konkrétními spoji.“ Přeloženo do češtiny: obce Pouzdřany a Popice nezískají 30min. interval vlaků… Číst vice »
Název zakázky: Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
Nebyl bych takový pedant na názvy zakázek. Všichni víme, že si SŽ ty názvy tak nějak cucá z prstu. Viz: „Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo)“, nebo „Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“
Ono to má dopady do rozpočtových kapitol. Na něco se můžou čerpat peníze z optimalizace, něco musí být jen rekonstrukce, a něco je snad konečně novostavba. Šaškárna.
Přesně tak. Pokud by byla kapacita, ideální by bylo vranovické Os v pracovní dny prodloužit do Šakvic, stejně tak o víkendu. Myslím si, že jízdní doba 35 minut do Popic/Pouzdřan s půlhodinovým taktem a s novými jednotkami by výrazně přispěla ke zvýšení počtu cestujících v úseku Brno – Vranovice a i dál.
Ale vždyť ve Vranovicích nově žádné vlaky končit nebudou, do Hustopeč budou prodlouženy všechny. Vaši poznámku nechápu.
Jenže to tak bylo zakresleno pouze ve studii proveditelnosti, resp. v dopravní technologii DSP+ PDPS stavby, ale realita je někde úplně jinde.
Když se podíváte do zveřejněného jízdního řádu od prosince 2020 na webu Správy železnic, státní organizace tak tam vidíte, že osobáky buď obě zastávky projíždí (30% spojů) nebo v obou zastavují (70%) spojů v běžný občanský den s tím, že jízdní doba je pak buď 45 (= Popice a Pouzdřany zastavuje) nebo 42 minut (= Popice a Pouzdřany projíždí).
xyz:
To honění minut je o to pikantnější, že to, co se ušetří, to se většinou prostojí v Hrušovanech u Brna z dúvodu předjíždění EC vlaky..
Jeste mohli udelat oranzove nazev stanice 😁
Tradiční barva popelářů a kropicích vozů, hned si člověk připadá jako v areálu technických služeb.
§1 Nikdy se to takhle nedělalo.
§2 Není na to předpis.
§4 Lidé by to zneužili.
No vida, člověk by řekl, že z barev ČD přešli do barev SŽ(DC), a ono nic.
No super, teď jim to nebude pasovat ke zbytku…
Zábradlí je k ničemu a jeho výstavba na palici…ale s oranžovou místo modré je nádraží veselejší 🙂
Copak veselejší, ale to zábradlí je viditelnější!
No ty kraso a já myslel že horší to s tím zábradlím nemůže být, no ty … to je strašný
Může.
„Pochopil bych hrubá a jemná česla. Tohle je ale schodiště!“ Co se stalo, ptáte se? Inu dali zábradlí ke všem třem schodům, ke každé hraně, každého ze třech schodů.
Docela by mě zajímalo, jaký postoj zaujímají odpovědní zaměstnanci SŽ při tvorbě norem. Především těch vnitropodnikových, které se potom používají pro zadání stavby.
Domnívám se, že při tvorbě norem pracovníci SŽ sedí.
Na hlavě…
… a nadávají na ten nesmysl. Až to uzraje, tak budou pedantsky vyžadovat doržování toho, co sami označili za nesmysl.
Jinak samozřejmě mohou tu normu připomínkovat i v sedě, nemusí u toho stát.
Ví se jaké tam budou jezdit soupravy? Předpokládám, že tam nebude možné, aby lokomotiva objela soupravu.
Plechovky s bimkama, dojedes vyvěsíš se přejede na druhou kolej počkaš jak dojede další souprava najedeš na její vozy a mažeš do štatlu
Cituji odpověď, které se mi dostalo před nějakou dobou: k Vašemu dotazu, který se týká složení souprav na budoucí hustopečské větvi linky S3, Vám mohu sdělit následující. Do doby nasazení nových „krajských“ elektrických jednotek, které by měly turnusovou potřebu plně pokrýt od JŘ 2022/2023, zůstane složení souprav na lince S3 stejné, jako nyní. Na hustopečské větvi tedy budou nasazeny klasické soupravy s lokomotivou řady 242 a vozy Bdmtee. Tzv. hlavové uspořádání stanice Hustopeče u Brna (tj. s kolejemi zakončenými zarážedlem) není v tomto případě nepřekonatelný problém. V Hustopečích bude aplikována dopravní technologie, při níž se soupravy budou otáčet tzv. ostře… Číst vice »
Díky moc za odpovědi
Proč nestáhnou pantery z S2?
Panteři z S2 se už stáhli částečně před rokem do Židlochovic. Na S2 zůstaly turnusované 2 640 kmenové a 1 650 jako posila. S tím to celé neobjezdíte, takže plecháče jsou nutností. A míchat vratné EMU a soupravy s přecházením mašiny obvlak (jako je navrženo) technologicky nedává moc smysl.
Kde jsou ty časy, když u nádražní budovy byl hrad, kvetoucí zahrádka a i ty slepice…, teď jen studeno – beton a zábradlí.
Švestka!
😂😂😂😂
Nesmysl 🙂 Minimálně dalších 20 let se nepojede z Hustopečí do Brna méně než 40 minut 🙂 A to si ještě vemte čekání na EC/RJ/rj/R kvůli předjíždění…
Už v příštím jízdní řádu mají některé zrychlené osobáky jízdní dobu 38 min Brno – Hustopeče a 39 min Hustopeče – Brno
To se jako zrychlí trať nebo Popice a Pouzdřany bude už projíždět každý vlak, nebo co? To je úplně jedno, co je v JŘ, Os z Břeclavi má vždy zpoždění minimálně 8-10 minut z důvodu předjíždění s EC/R vlaky. Jízdní doba tedy stejně bude někde na 48-50 minutách.
A co tahle modro-oranžové, aby to bylo pěkně korporátní.
Copak jsou Hrušovany v Holandsku? https://www.ns.nl/reisinformatie
Podmínkami k životu se Holandsku rozhodně neblížíme, spíše Pobřeží slonoviny a tak podobně. Korporátní ve smyslu SŽ(DC)
Za čas to bude vypadat ještě hůř, začne to totiž korodovat a dopadne to jak terminál na pražském Čerňáku…
Mno řekl bych, že na modrém pozadí je koroze vidět víc než na červeném až oranžovém. Vrcholep je potom náteř v barvě zkorodované ocele. Na tom není vidět nic.
A co corten? Varnsdorf – Kocour. On to není nátěr…
Výsledek je stejný, i kdyby to bylo zelené, nebo žluté …
Ne, oranžová je v tomto případě lepší.