Místo moderních push-pullů Regionovy. České dráhy reší dočasné odstavení dvou jednotek Škoda 13Ev

Regionovy ve stanici Ostrava střed. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýRegionovy ve stanici Ostrava střed. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Odstavené push-pully by se měly začít vracet do provozu ke konci května.

164 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Nebylo by lepší půjčit spíš syslograf s brejlovcem (na Beroun místo toho můžou třeba tornáda :=) ) ?

El Barto

Sysel v Bohumíně nedávno byl a reálně se uvažovalo, že by na 323 jezdil spolu s vozy AB a Bdtee276. Nakonec z toho sešlo, nejspíš kvůli absenci nízkopodlažnosti.

Jurášek2

Přesně tak

vjkm

Jeden Btmo patrák v soupravě by nebyl nízkopodlažní ?

p.n.

Jak dlouho už PushPull jezdí? Rok? Dva? A stále to vlastně nejezdí?

petr

tak to vždycky bylo..co bylo nové,na tom se vychytávaly mouchy a zaskakovaly starší vozidla..nic nového

rudlafara

Koupíte si auto, na kterém se budou rok-dva (nikdo neví) vychytávat mouchy a Vy budete muset jezdit na kole? To by Vám mistře manželka dala…. Platí se za finální výrobek, je li to šmejd, existuje jasně daná záruka a vrácení. Jsme v Evropě (ale dle myšlení lidí asi jen geograficky).

Frantisek X

Při vrácení auta nebudete jezdit na kole, nebo nevyužijete vlak či autobus? Budete mít stejné záložní? Jako ne, že by to bylo příjemné, ale…

Vapch

Zcela souhlasím. Jsme v Evropě, ale bafuňáři na dráze (od GŘ ČD až po MD) to ještě stále odmítají akceptovat. Dokud budou soudruzi na GŘ se slzou v oku vzpomínat, jak to bylo „krásné“ když jsme všichni byli jedna rodina (myšleno ČD a SŽ byly ČSD), potud se nikam nepohneme. GŘ nemá koule na to, aby šláplo na krk komukoliv (možná vyjma vlastních zaměstnanců z řad provozu). GŘ není schopno šlápnout na krk SŽ aby byla zainteresovaná na řešení výluk a slepě akceptuje veškeré nesmyslné výluky SŽ. A nechá si dělat na hlavu, když SŽ alibisticky oznamuje že „zpoždění vlaku… Číst vice »

rudlafara

A ještě, pro Vaší informaci (nebyl li Váš text brán jako vtip). Kousek za západní hranicí je dost výrobců, kteří toto umí, bez vychytávání much, ale jsou zde neustále ignorováni…. Pak je pro cestující (pro které se to celé dělá a kteří to vše platí ať cestují, či necestují ) přistavováno díky „motivovanému“ úředníkovi toto. A je to tu neustále dokola, už 35 let….úředník, placený Vámi s provařeným obličejem na bilboardu rozhodne, přijme prebendu a my všichni trpíme. A ještě jsou tu tací, co to omlouvají a „plusují“.

Jurášek2

U nás jezdí vozy od Siemensu nebo pesy tak nekecej

rudlafara

Tobě (tykáme li si) už tady dole někdo něco napsal. Tak se ty blázne raději neozývej a v klidu si mlůžeš léčit komplexy mezi tvojím depem a ostatními….

Avlaky

Poslední 4 dny jezdí dokonce jen 2 jednotky naraz

Karl vB.

Důvod?

Jurášek2

A to si redakce všimla brzo že jezdí Reginy za push pull..po měsíci

Hřebíček

Ty regíny takto jezdí snad už třetí měsíc. Pro místní opravdu žádná novinka.

Tenda

Není až tak problém samotný push pull, ale technický stav jejich hybné síly, tzn.lokomotiv ř.750.7…..tem moc nevyhovuje režim 24hod/7dní v týdnu a na některých motorech už je to znát.
Za mě je motorová lokomotiva pro potřeby příměstské regionální dopravy naprosto nevyhovující hnací vozidlo, zejména když jezdí s push pullem, který je potřeba neustále dobíjet, klimatizovat nebo topit.Tudíž motor furt jede.

Jurášek2

Původní 750/753 taky dobíjely vozy a topily a jezdily s dvojitými patry a služebnim vozem až do Kojetína.. 750.7 jezdí jen do Frýdlantu a má větší výkon než 750.

Tenda

No a? 750.7 je jina lokomotiva, s jinyným motorem než původní 750, 753 a 754….to je zásadní rozdíl. Je to úplně jiný typ lokomotivy. Push pull se musi topit i pres noc v topné sezoně a mimo topnou sezonu zas klimatizovat. Tím nabíhají motoru tzv. Motohodiny limitující jeho životnost. Staré soupravy se netopily v době odstaveni nebo mimo topnou sezonu atp. Kdyz o tom vite prd, tak se příště zeptejte, jaký je v tom rozdíl, než začnete sázet své šoto moudra a argumenty, kterými odkrýváte svou neznalost celé problematiky. A výkon motoru opravdu nemá vliv na schopnost nebo neschopnost lokomotivy,… Číst vice »

Jurášek2

A chytrák z Bohumína..tam co si myslíte že umíte jezdit a dílna tam taky stojí za kulové. Jasně že vím že to jezdí do valmezu odstavovat.ze nejsou ve Frýdku stojany má řvát ČD po SZ, ne zbytečně pálit naftu..

Tenda

Naučte se počítat od nuly.Chytráka děláte vy, já jsem Vám to jen vysvětlil.Bohužel nesnesete kritiku, tak hned prskáte všude kolem, nicméně začátek výpočtu začíná u Vás, jelikož kdybyste všechno věděl tak, jak zde tvrdíte, tak nenapíšete takovou hloupost v reakci na můj první příspěvek.
Všechno víte, bohužel,úplně špatně.😁😁😁😁.Problematiku topných stojanů Vám také rád vysvětlím. Jak říkám, klidně se přijďte ukázat zítra.
A propos, že jezdím v Bohumíně jste zjistil prosím kde?

Jurášek2

Chytráka děláte vy

Tenda

Proc prosím?

Jurášek2

Tak celou noc není 750.7 nastartována.. nemusí topit.. proč jezdí soupravy do valmezu ze srandy že? Výkon motoru je asi sranda.. catr točí výši otáčky. Stojany ? Když SZ čeká na elektrifikaci ..spíše ji brzdí.

Tenda

Opet nemáte pravdu.vůbec nemáte představu o obězích, kolik souprav kde stojí, kolik se jich předtápí z lokomotivy apod. Do Valmezu jezdíme od dubna, do té doby jsme předtápěli podle vas ty soupravy jak?lokomotivama…..chytraku.

Jurášek2

Když ve Frýdku nejsou stojany do valmezu se jezdí pro srandu králíkům. A 842 tam neběží na jeden motor v noci .. jo Bohumín to je elitní depo.

Tenda

Debata s Vami je duševně toxická.Ani po dvou dnech jste nepochpil, proč jezdí místo push pullu klasiky a regionovy. Tudíž se s Vámi loučím.Zas někdy napište, pobavil jste nejen me, ale i mé kolegy.Zřejme trpíte nějakými komplexy,které si léčíte neustálým odmlouváním a shazováním relevantních příspěvků dopisovatelů, kteřî znají problematiku.Žřejme jste chtěl být strojvedoucí, ale krz výše uvedené okolnosti Vás nepřijali. Tak se z Vás stal jen takový chudák co vykřikuje schovaný za počítačem.Pokud se Vám nelibí, že redakce píše o problematice na trati 323 až ted, můžete kontaktovat redakci přímo.Nebo je upozornit a ne je shazovat po vydání člànku.Nashledanou.

Tenda

A furt nechápu co řešíte kolem výkonu motoru a jeho otáčkách neustále…..s čím to souvisí jako nebo co to ovlivnuje…..řekněte mi, víte jaká je životnost motoru catterpilar?vîte kolik motohodin?víte kolik mají ty motory aktuálně natočených motohodin?víte proč se jezdí do valašského meziříčí?víte kolik souprav bylo v noci odstavených ve frÿdku místku a jak jsme je topili?proto říkám, že tímto systémem mají lokomotivy natoçených spoustu motohodin, dochàzí k závadám na motorech a tudíz nejsou k push pullum lokomotivy.vy furt melete pate pres devate, rozumite tomu jak osel velînu na Temelínu a furt se tady snazíte být důlezity.

Petr

Jsem laik, omlouvám se tedy za hloupý dotaz. Proč se musí vytápět při odstavení?

petr

vždycky se to jen temperovalo..když to vystydlo,většinou to vyteklo propojkama

Tenda

Lokomotivy v mrazech se dají připojit k externímu napájeni na káblu a temperují se.push pully musí být připojeny na 3000V a musí se topit nebo aktivne odstavit.tam kde nejsou předtápěcí stojany holt musí hrčet mašina a topit.tím dochází k velkému nárústu motohodin a tím pádem i ke zvýšení opotřebení motorů catterpilar

Tenda

Topí se to proto, aby nezamrzlo vodní hospodářství a fekální jímky.

SYN

No, řekl bych že už tak dva měsíce nemrzlo??

Tenda

No nemrzlo.vsak pri odstaveni stopujeme.ale masiny jaksi nejezdi jen ty dva mesice, ale pres dva roky s puskama a pulkama.

Jarek

Celkem větši problém než regiošuk je Bdtn, kde ve Vratimově do toho dostat kolo chce fakt kus chlapa.

Jurášek2

Bdtn ..je furt lepší než uskakana Regina.

Petr

Nevím jak moc je informace o jednotce push-pull pravdivá, ale včera v Kunčicích 20:23 čekala na příjezd spoje od Havířova.

Jenki

Mohla by 742 tahat Tornádo a napájet dveře žlutýma hadicema?

Mohla.

Tak nebrečte, mohlo by být i hůr.

Pája

Ještě to sem pište a někdo to fakt udělá 😆

Jurášek2

742 ČD nemá.

Granja

Může si, v případě akutní potřeby, půjčit od dcery.

petr

složitá záležitost

Kuba2

Odkdy?

Honza

Musím potvrdit, jaká tragédie opět jezdí na této trase. Ve středu cesta z Ostravy do Beskyd, tam tři napraskane regionovy až po střechu a zpátky cesta Bdt, kde bylo vedro k padnutí. 5minut nabráno jen za prostoje ve stanicích, než vlakvedoucí zavřela všechny dveře. Hlavně si od našeho kraje přečteme, jak nám tedy jezdí moderní soupravy…

Jurášek2

Bdt má otevíratelná Okna..problém se zvednout.

Jan pesina

A to je takovej problém u lidí vytáhnout ruce z kapsy vzít za kliku a ty dveře zavřít?chudák vlakvedoucí ta se musela nabehat 😀

Granja

Jenže vlaková četa za řádné uzavření dveří je plně zodpovědná.

Desura

průměrného cestujícího nenapadne, že ty dveře zavřít smí.

SYN

Rozhodně, a že tím naopak něco nepokazí! To by tam museli dát vhodný nápis…

Kdo já

A to ne vždy jezdí 3, dneska 2 a na zítra je psáno taky jenom dvě. Pokud se to nezmění.

http://sledovani.55p.cz/bohumin_710_2024/

Tomáš Záruba

Specialista externí komunikace. To snad vymyslel nějaký marketingový expert moderní doby…

Šejdr

Ne, to vymyslel nějaký podržtaška z HR, který potřeboval vykázat činnost. Donedávna byli všichni manažeři, i uklízečka mohla být manažer čistoty. Ale pak se objevila móda specialistů, tak se začaly přejmenovávat pozice na specialisty.

Michal M

Proto jsem to měl v pracovní smlouvě před 25 lety…

petr

takových všelijakých specialistů tam sedí…

Michal M

Ne, tak se jmenujou běžné pozice v korporacích. Specialista, vyšší pozice je manažer.

Kuba2

Lepší specialista externí komunikace než externí specialista komunikace. Ani tomu bych se už u SŽ nedivil.

Pepa z Depa

ÖBB mezitím kupují další jednotky CityJet.
Nebylo by lepší vysr..kašlat se na nějaké šunty od Škody a koupit pořádné a praxí vyzkoušené železo?

PeDazOl

Bylo, ale od Siemensu nedostanete šmééé…. 🙂

Pepa z Depa

Umíte číst mezi řádky 🙂

rudlafara

Bylo, ale to se u nás (ze spousty důvodů-čistě vymyšlených a „zaplacených“) nikdy nestane!!! Království za RegioNovy a 810-8xx. Zastanou prakticky vše….. (a dokonce jezdí autonomně..). Ne, beze srandy, co by ta slavná ČD bez těchto „autobusů na kolejích“ , vozů B249 dělala….. Hlavně, že testuje stále nové a dražší s dražší nedodělky a paskvily od Škodawerke…. Ale důvod známe, že. Vlastně je v této zemi stále stejný…jak je něco rozhodované úředníky, podléhá to stále stejným a známým „tlakům“. Tak vzhůru k volbám (nic ve zlém, vlastně je to jedno…)

knedlo

V autonómne idúcej RegioNove by som cestovať nechel. A vôbec, v akejkoľvek reinkarnácii šukafonu by som rozhodne cestovať nechcel.

Pája

Náhodou, ten pocit, když ty jednonápravové podvozky kmitají a silou vůle udržují Reginu na trati při rychlosti 100 km/h , tak to by byl adrenalin 😆

Jan pesina

Tak začni chodit pěšky uděláš líp aspoň bude v Regionove místo pro mne😀

Granja

Pěšky nepůjde. Pojede Mravcem.

knedlo

Pôjdem autom, ak bude železničnou alternatívou šukafon.

Jarda V.

co by nahradilo autobusy na kolejích? no přece autobusy na silnici…. a v mnoha případech by to mělo i smysl, jezdilo by to častěji, zastavovalo by to i ve vesnici a lidi by s tím začali i jezdit. Tady u nás na jihu jsou koleje fajn akorát tak nějak kličkují mezi obcemi poměrně promyšleně. Ještě by jim tam jezdili lidi.

SYN

Tak jasně, ale chyběl by tam ten styk kolo-kolejnice… jako je hezké že se tu „dočasně“ tahá relativně moderní push-pull dieslovou loko vyrobenou před 50ti lety (mezitím dvakrát rekonstruovanou, naposledy před 13ti lety), ale někdy už ty sliby o „zelené“ budoucnosti musí skončit, buďto skočit nebo to vzdát…

PvvS

Asi by to šlo kdekoliv jinde než v MSK…

Jiří Kocurek

V Libereckém to šlo s „cizáckým vlakem“ již před mnoha léty.

Vykašlat se na myšlenky národního socialismu, jinak se Šsokovna nenaučí vyrábět kvalitní vlaky a bude to patlat jak v TAZ, Trnavských automobilových závodech: Dvanáctsettroska nejela, žrala, netopila, přehřívala se a navíc byla čtyřstopá, zatáčky potřeba lovit.

Jiří Kocurek

Pardon, překlep: Šsokovna má být Škodovka.

a8n

V okamžiku, kdy máte v turnuse 5 souprav z 5, by vám ani CityJet nepomohl. Tady není primární problém ve Škodovce, ale v nesmyslné koncepci provozu.

SYN

No a když kromě vcelku běžných smůl máte též běžné dětské nemoci a běžnou údržbu, tak vám to dohromady dá vypravitelnost 40%, čímž se asi Škoda moc nechlubí…

rudlafara

Kolik problémů prosím (mimo nehod způsobených primitivy na silnici, kteří neumějí ani přejet přejezd) nadělaly prosím Flirty (také bez zálohy) LEO Expresu? Prý koncepce provozu, jak květnatě se dá popsat šmejd od Škody, dejte se na básničky….

M262

CityJet by na neelektrifikované trati daleko nedojel

Pepa z Depa

Jsi chytrý chlapec. Posílám ti cukrátko.

Karl vB.

Z článku jsem pochopil, že dva push-puly jsou z důvodu kombinace „mimořádných událostí a běžných krátkodobých poruch“ mimo provoz.
Formulace, že to vytvořilo „provozní tlak na zajištění kapacity“ je sice kouzelná, všeobjímající, ale také nicneříkající.
Kdopak je autor této perly? Autor textu sám, nebo pouze převzal floskuli specialisty externí komunikace ČD?
Neříká to nic o konkrétních příčinách odstavení těch souprav.

rudlafara

Pravda se neříká…prostě tristní stav lidskéjo myšlení při dodržovánií siln.zákona a testování nedodělků a paskvilů od Škody na cestujících…klasika né.

Pája

Tak přece neřekne, že dvě soupravy jsou momentálně neschopné provozu a ani v kopřivách nic použitelného není. To zní moc přímočaře a někdo to potřeboval zdůvodnit líp. Mně ta kostrbatá formulace třískla do očí úplně stejně a věřím, že je nás mnohem víc.

Avlaky

Momentálně 3

SYN

Tak žejo, ale „jen“ dvě z nich jsou mimo celý měsíc, ta třetí je něco „na pár dní“ o tom nestojí za to mluvit že… a z těch druhých dvou je „jen“ jedna vinou Škody… takže v podstatě všechno je krásně růžové 🙁

Avlaky

Odstaveny jsou dokonce 3 naraz ne jen 2

Marcel

Z velkého očekávání opět zklamání. Zrovna tahle trať měla být priorita. Vše jako by mělo být podřízeno jen wi-fi a zasuvkam na dobíjení. 🙂 Kraje by to měly už zabalit. Je to o ničem a lépe se nežije.

Jiří Kocurek

Kraje to mají zabalit, protože Správa nezvládá postavit troleje a Škodovka vyrobit kvalitní soupravu.

Příčinná souvislost mezi existencí kraje a těmito problémy je kde?

Marcel

14 koncepcí, 14 soutěží, nesmyslné hranice obslužnosti mezi kraji , je toho hodně, určitě vás taky něco napadne.

Petr

Tyhle nesmyslné jednotky, vlastně prototypy, jsou dítětem kraje, hlavně Unucky, který má nejspíš vedlejšák jako obchodní zástupce ČD a Škody zároveň.

rudlafara

Ano podpis….jednoznačně řečeno….

Marcel

V podstatě jste vystihl jádro pudla. Správa je stát a kraje ji omezují svými krajskými prioritami.

Marcel

Připomeňme si třeba jen žhavou aktualitu v Ústeckém kraji – Kozinu. Pouze příklad.

Marcel

Dále třeba trať Lužná – trojkrají – Žatec . Nesmyslné a nekoncepční vlakokilometry Kralovice, a zmíněná Lužná – Žatec. V podstatě odnikud nikam.

Marcel

Ve své podstatě se spojkou u Málkova nejrychlejší, teoreticky, spojení Praha – Vary.

Marcel

Napadlo by vás před 20 lety jezdit do Varů přes Ústí? Asi ne že?

percula

Před 20 lety ne ale před 40 a více ano. Existovalo spojení KV které jezdilo pres Usti, jezdily to maďarské Ganzy (před tím Hungarie) až Masrycky pokračovaly až do Brna. Samozřejmě i zpět.

tarten

Ne že Škodovka nezvládá vyrobit kvalitní soupravu, ale že kraj nezvládá vysoutěžit kvalitní soupravu, nebo tu nekvalitní hodit výrobci na hlavu.

Jurášek2

Chyba škodovky je že soupravy stojí po MU? Tak vy jste mimo

Avlaky

005 vykolejila z důvodu chyb personalu, jen se to cele ututlalo

Takže ano tato MU je jen a pouze vina ČD

Karl vB.

Máte k tomu případu vykolejení nějaký odkaz?
Já jsem na internetu nic nenašel.

rudlafara

Ano zabalit..za hranicemi jezdí vysoce spolehlivé a vyzkoušené soupravy, zde je nikdo „nechce“ vysoutěžit, že? Prostě koncept, kdy rozhoduje úředník (zde buď hloupý, či k hlouposti motivovaný) je zde vidět na každém kroku. Také je tu vidět, mentalita a priority českého národa (prachy, zlodějina, blahobyt a užívání bez práce…nikdo za nic neručí, ruka ruku myje…). Proč se rozčilovat 😂😂😂

rudlafara

Jen na okraj, v civilizované cizině také nejsou všude troleje (ono to také něco stojí a né všude jsou podmínky k napájení, zvlášť né systémem 25kV) a vlaky tam úspěšně jezdí a ještě, kde máte jistotu (jistě je to Škodou dobře zaplacené) že by pod tou trolejí nejezdil tento paskvil jen tažený navíc pershingem na 140 km/h. Tady předsi šlo o testování tohoto paskvilu. Takže SŽ asi nevinně….

Okoloidúci

Ja by som model objednávania krajmi úplne nerušil. Problém centralizovaného riešenia (tj. všetko objednáva ministerstvo) je zasa ten, že: 1.) Ministerstvo nemá šancu rozumne vedieť kde, v akom objeme objednávať dopravu. Na koridoroch a pár významnejších tratiach určite. Na vedľajších tratiach a lokálach bez šance – tratí je príliš veľa. Tak vznikajú potom linky kde sa vozí vzduch alebo naopak je nedostatočná kapacita. 2.) Tvorenie väzieb na MHD/VHD objednávanú krajom sa tažko koriguje – kraj sa musí dohadovať s ministerstvom a to nie vždy výjde. 3.) Tarifné peklo tým aj tak nezmizne a ostane tu. Suma sumárum – treba model… Číst vice »

Jaaa

On je celý problém v tom, že ty kraje jsou prostě moc malé. 14 politických pašalíků a hlavně zničit identitu Moravy, přestože je to v Ústavě.

smasska

Identitu Moravy nejvíc ničí kecy o identitě Moravy.

Granja

Ona by možná nebylo od věci, aby ministerstvo mělo vysunuté pracoviště v tom kterém kraji, za účelem organizace regionální dopravy. Tarif by byl všude stejný.

noerf

Tak přiznejme si, že všude od netrakčních jednotek ustupují ve prospěch standardních elektrických, bateriových či dieslovych jednotek. Ale moravsko-slezský kraj si jede zvláštní styl.

Karl vB.

Vážený pane Marceli, vaše fňukání lze utřít jednou větou, (jak spocené okno): – „Co jste si ve vašem kraji a krajském městě zvolili, to tam máte.“ Žádný jiný kraj, neperlí různými progresivistickými výstřelky tak intenzivně, jako zrovna ten váš, vodíkovými koly, za pouhých 200 tis. Kč za kus, počínaje, nutností taky mít pušpul a „EMU s baterií“ konče. Kromě DB, která vypustila testovací balónek (a má na dlouhá léta jasno) a vašeho kraje už nikdo jiný (dokonce ani Praha), tuto potřebu neměl. To, že vaši specialisté z kraje i krajského města (viz DPO) jdou na ruku jedinému správnému výrobci, není… Číst vice »

Jirka

Problem v MSK je ten, ze at dopadnou volby jakkoli, vzdycky na tech klicovych mistech (kodis, dpo + nevolene pozice kraje a mesta) zustanou elitni odbornici na dopravu, ktere svet nevidel, ba dokonce cela galaxie ani cely vesmir. Protoze „nikdo to nevymysli lip“ dle vlastnich slov jednoho z techto nejpokornejsich odborniku, ktery zde pusobi uz radu let bez ohledu na volby…
Vysledky vidime vsichni – kdo jen trochu muze, jede radeji autem, protoze to neni jen VHD, ale i cyklostezky a komunikace vubec. Uz i ty semafory v ostrave, mam pocit, ze programuje nejaky student pomocne skoly z bangladese…

Petr

Napsal jste to dobře, tady je prostě Unuckovo.

Jan Sova

Obávám se že asijské státy mají proudy křižovatek řešeny za pomoci teorie chaosu, která v tom hustém provozu nastolí větší pořádek než ty semafory laděné na přání městských politiků.

Petr

V MSK je problém, že ať volby dopadnou jakkoli, do dopravy pak stejně mluví „pan“ Unucka, který je zřejmě velmi úzce navázaný na ČD i Škodu.

Marcel

Já nejsem z MSK, ale to je jedno. 🙂

Karl vB.

…ale vypadá to tak. 🙂

Ten co ví

Push-pully na této trati měly být hlavně předvolebním „tahákem“ 2020 té bandy Spolu. Bilbordy ODS+TOP+KDU s P-P visely na nádražích. Unucka (ODS) kandidoval na hejtmana MSK a sliboval …….. Pak přišlo roční zpoždění dodávek, bezhlavé nasazení nazvané „roční zkušební provoz“, navíc s „novým provozním konceptem“ (s 5 min. obraty ve Frýdlantě a minutovými pobyty ve F-M) diletantů z KODISu, zprasený jízdní řád s novými přestupy a rozpadlými přípoji, měsíční odstavení kvůli jízdám s otevřenými dveřmi a následné problémy s komunikací s 750.7…….Nehoda na přejezdu v Lískovci a vykolejení v Bohumíně pak tuto tragikomedii pouze umocnily. Předpokládám, že obdobná „překvapení“ budou… Číst vice »

Petr

I když je Unucka z ODS, tak v kraji už dost dlouho vládne koalice s ANO, máte to trochu popletené.

Ten co ví

Popletené to máte vy. Vládnout může kdo chce, ale Unucka (ODS) byl v MSK 2016 -2020 náměstkem hejtmana pro dopravu s jistou odpovědností a tedy i právem rozhodovacím, bohužel.

Granja

Je to o lidech, ne o krajích. I když i ty by mohly být poslučované do NUTS 2. Jenže ubylo by koryt…

Jméno.m

A dožijeme se té elektrifikace do Frýdlantu?

Jurášek2

Ne

Pavel

Jo dožijeme, akorát to nebude trať 323, ale bude to dálnice D56, nebude to realizovat SŽ, ale ŘSD, a nebude to trakční vedení nad kolejemi, ale indukční nabíjení z vozovky.

Jurášek2

Je to částečně na kraji.. mohly se koupit regisharky v třívozové variantě by to krásné odjezdily valmez – Ostrava ..a nic by se nedělilo ve Frýdlantu.. další průser je SZ která má čas na modernizaci a elektrifikaci tratě … Prostě nic tady nefunguje a jezdí tady popelnice r. 814.

No comment

Tak myšlenka je taková, že až to SŽ jednou zadrátuje, tak se nebudou muset shánět nové EMJ a řešit co s „nepotřebnými“
3vozovými Sharky, ale jen se vymění loko.

Jurášek2

Použily by se jinde

asdasdfsdfasd

Za 10 let, když už bude víceméně všechno nějak modernizované?

Kdyby to drátování mělo proběhnout příští rok, tak ok, ale …

Twix

To jsem zvědavý jak bude za 10 let vozový park MSK modernizovaný, například co bude jezdit na této trati do Valmezu. Ty DMU se nemusely ani pořizovat jako nové, stačí se podívat do sousedních krajů. Už to mohlo 3 roky jezdit, bez přestupu na Valmez i na Ostravici… no tak nic. Máme v depu pushpull který Škodovka nevyvíjela kvůli DB zbytečně.

Avlaky

Elefanty nemaji doteď ani zasuvky a asi mít dlouho nebudou

asdasdfsdfasd

Mají v 1. třídě

SYN

No ale to je hrozné! To určitě 2-3 lidi odradí od jízdy VHD… kdežto nefunkční push-pull nahrazený Regínou odradí rovnou 20-30…

Petr

Než budou dráty, tak nejspíš budou ty slavné jednotky ve šrotu.

Pája

Jednou….😃

Ivo

Tipuju to na vysloužilé Peršany po Jančurovi 🤣😂😂

Granja

Jen jestli ty loko do té doby, po technické stránce, to vydrží.

SYN

No ale to je irelevantní k současnému nákupu push-pullů, ty už tou dobou budou mít životnost za sebou!

Chronosphere

Hele,tam to patří Škodoffce,ta to řídí a organizuje, takže žádné maliny,teda Sharky. To by tak hrálo,aby dotace vysosal někdo jiný. Pěkně namazat zásadní modernizací vlakové dopravy,zabalit do ekologie,převázat pracovními příležitostmi v regionu,a to by bylo. Že v reálu to je úplně na …..? Koho to zajímá,je vysosáno. A teď se chystá druhé kolo,nikdy žádným výběrovým řízením neprošlé BEMU, když se ten MSK tak osvědčil coby kasička a výzkumný ústav kolejových vozidel. A cestující? Nezájem.

Jurášek2

Hlavní bordel je sz

SYN

Je zbytečné v tomto bordelu se snažit identifikovat na cílovém fotu vítěze…

Kladeňák

Bylo nebylo… nějaký všeználek z MSK vymyslel kosočtvercovinu v podobě nějakých puschpooolu- čti bazénu na prachy a teď sklízí plody své práce.

Nezlobte se na mě, kdyby ta ředina jela jeden den, ale do konce května???

Do toho Bemu a je ze mě Emu….

Bude třeba panu Unuckovi připomenout něco o ojetých šrotech z Německa… U těch se ale díky věku počítá s nějakými poruchami, ale u takového High Tech výrobku kdo by to byl tušil.

Petr

To víte, tady je Unuckovo.

Jirka

Nechcu se zastavat Unucky, je nekompetentni, o tom zadna, spis mam pocit, ze hraje politickou loutku nekomu vlivnejsimu, protoze spatna, nelogicka a „smrdici“ rozhodnuti delal MSK uz i pred jeho nastupem.

Ten co ví

Kdepak je ta avizovaná klima a 1. třída ? Jako čiré zoufalství se pak jeví i nasazování klasik Bdt na vlaky s v JŘ i aplikaci Můj vlak avizovanou bezbariérovostí ! Matky s kočárky a invalidi se mohou radostí utlouct !

To vše je výsledkem dlouhodobého naprosto diletantského přístupu vedení MSK k železniční dopravě. Pořídit 5 nedělitelných push-pullů bez zálohy, náhradou za 5 čtyřvozových souprav s dostatečnou zálohou vozů může jen idiot jako je Unucka nebo Podstawka. (Ne)nasazování (ne)poruchových 750.7 je pak další kapitolou této tragikomedie.
A ještě to soupravové zajíždění 2×25 km na noc pod dráty do Val. Meziříčí……….

Jurášek2

Je to bordel..celého SZ a kraje. Přesně zbytečně pálení nafty a když už to jede do a z valmezu tak to může jezdit jako vlak.

Jiří Kocurek

Že by těch až 300 lidí povinně přestupovalo v Kunčicích, protože tam začíná trolej? Co by asi tak nastalo…

Jurášek2

Soupravove se jezdí z Frýdku do valmezu odstavovat push pully.

Kdo já

Je to trochu jinak, jedná jezdí z Frenštátu do Frýdku, a dvě z Frenštátu do Valmezu.
Ráno soupravověz Frýdku do Frýdlantu, a ty dvě do Frenštátu.
Dále jako vlak.

Kdo já

750,7 nejsou úplně stravěné na celodenní provoz, obzvláště když to ještě celou noc jelo a dobíjelo PP.

Teď se začínají blížit k hranici 40 tisíc motohodin, a co dále? Nový motor milion, dolarů, nebo budeme jezdit i přes tuto hranici? Nevím jak je smlouva s majitelem těchto strojů, ale dovolí to? ( Modernizaci finančně zaštítila společnost Impuls-Leasing-Austria, jež odkoupila stroje určené k přestavbě. Dráhy se následně zavázaly modernizované stroje postupně pomocí zpětného leasingu splatit, zdroj Wikipedia)

Ten co ví

Ano, 750.7 jsou jen „modernizované“ šroty a na celonoční temperování P-P ve F-M opravdu nejsou stavěné Náhradou po elektrizaci mají být „esa“ – taky už budou po morální smrti. Nových pět e-lok ? A krajská novinka – 19 BEMU á 152 mil. k tomu „zatím“ 3 nabíječky á 80 mil = 3128 mil. Kč. Za to by bylo 26 EMU. (bylo slyšet i o 26 BEMU za 4 mld) A potom ještě Unuckovo vodíkové údolí….. Pozn.: Elektrizace a dvoukolejka (s reko 4 stanic a 2 nových) Ova – Frenštát v osmdesátkách cca za 2 mld……. Elektrizace a dvoukolejka Ova –… Číst vice »

Jurášek2

To bylo u ČD Cargo

Avlaky

Zna někdo důvod proč je jednotka 005 už 10 měsíců mimo provoz? Žádná nehoda ji nepotkala

Petr

Vykolejila

Janko

Push-pull 005 je už v „provozu“, jinak řečeno je jen otázkou času než zase na něco zdechne, viz to že 3x po sobě po složení nevyjel na oběh jak měl…

Avlaky

Zajímavé je že ČD sem tahají pardubické regionovy, přitom v pardubickým kraji jezdí žluté …

Michal

Nwm jestli je to pravda ale msk si údajně vyžaduje pokud možno vozidla s WiFi apod… Takže tam jezdí pardubické které mají tuším WiFi

Avlaky

A v pardubicih tedy jezdí bez Wi-Fi? V tech žlutých?

Hroch

Lepší než spoje odříct.

Granja

To každopádně.

Jiří Kocurek

Jen nevím, co by se stalo, kdyby ty Regionovy nasadil jako náhradu soukromník, byť z důvodů zaviněných třetí stranou, nikoliv provozovatelem ani výrobcem/servisem.

DCHDC

Ten by nasadil 845, nebo autobus…

Jiří Kocurek

Jedna věc je jasná: Hádali by se, proč je Regionova novější (řada 845 vznikla později).

Pája

Tak ona je 814 vlastně taková vylepšená 810. Její původní agregát se zkoušel ještě v M131. A buďme upřímní, 810 je oproti 845 přece jen starší. Na druhou stranu chápu, že se to v nouzi snaží vyjezdit alespoň něčím nízkopodlažním.

Jarda V.

patra z Budějovic nechtějí, co já vím tak tu jezdí 2 se zálohou tři a je jich tu nepočítaně.

Tomáš Juřen

Asi se dostaly na hranici své životnosti…

tarten

Moment, a dostaly už se přes tu hranici, kdy životnost začíná?

Jan Širc

Zajímavé: “ jednotky řady 814, které jsou kapacitně schopny požadavky na trati pokrýt.“
Takže 2 regionovy o kapacitě 168 sedících bez problémů nahradí Push-Pull o kapacitě 356 sedících. Push-Pull je evidentně vzduchovozič.

Filip

V době špičky trojčata regin fakt nestačí…

Jurášek2

Lidí už jsou nasráni no tak jezdí málo. Už dávno mohla být trať z valmezu modernizovaná a zadratovana .. ale je to od Frýdlantu tankodrom.. sama výluka a bordel SZ

SYN

Sice to nechci moc obhajovat, ale zde by možná i zadrátování tankodromu vyřešilo aspoň polovinu docela vážných problémů… i když, třetinu z nich by vyřešili i jen pitomé předehřívací stojany! 🙁

Petr Křístek

Mě se líbí jak šotoušci vždycky počítají naftu na litry ale už nevědí že díky smlouvám vyjde nastejno tam nasadit pendolino 🙈a Kraj zaplatí dopravci úplně stejně. Že je u ČD drahá i 810 bylo taky zjištěno. Kraj chtěl push Pully má push Pully a počítá se tam s nějakým časovým horizontem takže to vytíženost spojů po elektrifikaci ještě může zvednout.