Místo látky kůže. Leo Express začal měnit sedačky ve Flirtech
Renovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo Express

Renovace se postupně dočká všech 865 sedaček ve třídě Economy jednotek Stadler Flirt.
Spíš by měli přemýšlet, jak to předělat na 25kVAC, aby s tím za chvíli ještě měli vůbec kam jezdit 🙂
Na cestovaní s kočarkem na trase do Ostravy nejlepší vlak,nikoho jsem nemusel oslovovat, abych se mohl dostat do vlaku.
Spíš by měli vyměnit celé vlaky, protože provozovat příměstské vlaky v dálkové dopravě je dost mimo.
Kdyby radši vyměnili celé jednotky za něco pořádného. Příměstské jednotky provozovat v dálkové dopravě je dost neuvěřitelné. / Zase dostanu banána za svůj názor?
Spěšný vlak není dálkový vlak.
Ani kdyz jede fakt daleko? 🙂
Z Prahy do Bohumína jezdily kdysi i přímé osobáky a projížděly pouze jedinou zastávku: Tatenice.
ČD by se mohli inspirovat a zrenovovat sedadla v RailJetu, která jsou docela za hranou
Opravdu? Celej civilizovanej svet nahrazuje kuzi necim klimaticky/eticky min narocnym, a u nas se bude dělat tohle? Skoda.
Joo, vyšší pohodlí je škoda, pojďme jezdit na dřevěných prknech, hlavně, ať je to ekobio vegan 😀
Zkuste se někdy projet v moderním trochu dražším autě, kde jsou sedačky z eko materiálu a bude vám kůže (obzvláště v létě) připadat stupidní.
Zkus se projet v ještě více dražším autě s polstrováním z pravé kůže s přestaneš myslet na stupidní umělý “eko”materiál.
Nechci, díky. Stačí mi zvířata jíst, nemusím je nosit na sobě nebo na nich sedět.
Přesně tak. Není nad pravou kvalitní kůži. Té se žádná koženka tedy pardon eko kůže nevyrovná.
Ne, já jezdím vlakem, a kožené sedačky jsou to nejpohodlnější, co může ve vlaku byt, to samé v letadle a konec konců i buse. Dráha auta a obecně auta mě absolutně nezajímají, stejně jako ekkkexy těch, co dennodenně jezdí do práce autem 🙂
Jasně, protože ty kravičky vraždíme jenom na kůži a staženou mršinu pohodíme u potoka.
Tak se jeď projet novým NightJetem OBB ve dvojce a hned poznáš jak „super“ jsou ty nový trendy.
A jelikož u Leoše se v tom vlaku docela dost jí a pije, je kůže jedinej rozumnej povrch.
Ješte by jednotky mohl dualizovat. Jinak se časem daleko už nedostane.
V Polsku jezdí mnohem méně vlaků než u nás.
Doufám, že to není kůže z jistého ohroženého zvířete, byla o něm i písnička: Mám rád vůni Tvýkůže, hřej, když můžeš mě hřát.
Kupují předkožky z Izraele…
Myslíte, že to Ledecký zpíval sněžnému levhartovi? 😀
Byl to Pavel Vítek😉
Tvýkůž není sněžný levhart, je to kopytnaté zvíře, vyskytující se na Hané. Má bohatou, hřejivou vlnu a charakteristické čpící pižmo.
A tu o Měkoni znáte? „Už měkoně vyvádějí, už měkoně sedlají, už měkoně vyvádějí, už hornisti troubějí.“
To není kůže zvířete, ale kůže Janise Sidovského, o které Pavel Vítek zpívá.
Dotaz:
Jak se opravuje pěna v opěrce?
Vymění se?
Mně teď opravovali v servisu notebook, u kterého byl problém s nabíjecím konektorem tak že opravili (=vyměnili) základní desku…
To, co píšete by bylo logické, nicméně četl jste ten článek?
„Renovace zahrnuje výměnu pěny podsedáku za novou, opravu pěny v opěrce…“.
V textu je to tam rozděleno na výměnu a na opravu.
Proto jsem si dovolil vznést dotaz na to, jak se „opravuje“ pěna v opěrce.
Leo Expres svoje vlaky repasuje a modernizuje. Zato České dráhy ne. Na koberci v Pendolinu Českých drah jsou fleky na koberci, které tam jsou od zavedení Pendolina do provozu.
To určitě. A pro tenhle blábol máte celou řadu důkazů, viďte. Třeba fotodokumentaci jednotlivých fleků ze dne 19. června 2003 že.
Nejspíš je myšlen ten koberec ve 2. třídě, který v Pendolinech prvních 10 let provozu vůbec neexistoval. Dali ho tam při modernizaci už rovnou flekatý.
Zas tak moc nevybočuje z běžných výroků, kdy defektoskopie podvozků byla provedena pohledem přes Vltavu na Smíchovské nádraží.
Sorry, ale Pendolina prošla velkým repasem cca 5 let nazpět. Za mě pokud bych chtěl srovnat 2. třídu Pendolina s mírně vylepšenou tramvají jménem Leo Express, tak vždy volím Pendolino. Za mě je to spolu s Comfortjetem, nebo Interjetem suverénně nejlepší vlak na českých kolejích.
Myslíte to stejné Pendolino s malinkatými okénky jak v letadle, či dokonce s výhledem do sloupku mezi okénky, průvodčím, který po vás vyžaduje jízdenku, ačkoliv máte zakoupené a obsazené konkrétní místo, v porovnání v Leo nedostatečným servisem, nebo ono řvoucí a rušivé „ticho“ od klimatizace na sedadle 11 v tichém oddíle? Nebo máme každý jinou cestovatelskou zkušenost? 🙂
Jak můžete pendolino hodnotit podle toho, jestli po vás průvodčí chce jízdenku? To je snad záležitostí toho, jak má dopravce nastavenou kontrolu jízdenek, ale s vlakem to nesouvisí. Vyčítat můžete třeba malá okna (ale zase přehánět a tvrdit, že jsou jak v letadle, potřeba není). Mě osobně se teda mnohem lépe jezdí v Pendolinu než v Leo expressu.
Pouze reaguji na „tramvaj“ – nemyslím, že by byl posměch poukázáním na tramvaj namístě. Jinak s Leo i Pendolinem jezdím rád, každý má prostě něco lepšího a něco horšího a žádný není vyloženě špatný, pokud víte, kam si v nich sednout, aby byla cesta příjemná. Ale co se týče průvodčích, ty kontroly mě fakt vadí – proč bych to takto hodnotit nemohl? Tím spíše, že Pendolino je povinně místenkové stejně jako RJ (na trase Ostrava – Praha) či Leo, do něj cestující bez místenky nastoupit nemůže. Tak proč ČD jízdenky kontrolují? To nedokážou průvodčím pořídit jednoduchou aplikaci, aby své cestující… Číst vice »
Vylepšená tramvaj, tak jasně. Hlavně že u modrých by to byl konstrukcí vlak. Stejně jako u GTW, které modří nazývali tramvají. A jako když utne, totálně se změnila konstrukce vozu.
https://zdopravy.cz/drahy-slibuji-prvni-nove-pendolino-uz-za-par-dni-1260/
modernizace proběhla 2017 a 2018
Ty fleky od dob uvedení do chodu byla asi nadsázka, ale ČD se nikdy moc údržbou nezabývaly. Místo toho jejich mluvčí říkal, že vlaky nejsou špinavé, ale staré. Zase musím říct, že poslední roky se to zlepšilo nebo možná jezdím každý den jinak, tak si nepamatuju jako za starých časů každý flek na sedadle, podlaze, stěně, okně. Jo to byly doby, kdy jsem jezdil pravidelně každý den stejnou soupravou žabotlamu a sedával jsem na stejném místě.
Kůže to bude těžko, to by se pěkně prohli, spíše tradiční umělá koženka, občas nesmyslně nazývaná ekokůží 😀
Je to pravá kůže…
Tak ona může být pravá kůže opravdu v plné síle včetně lícové vrstvy, ale aby se výrobek mohl nazývat pravou kůží, tak stačí třeba 0,2mm štípenka, z jedné strany zalakovaná polyuretanem a nalepená na textilní podklad, který to ztuží. O životnosti jednotlivých řešení se nebavím, samozřejmě je pořádná hovězina nebo vepřovice někde jinde.
Z toho udělají takový lehký sado-maso salónek. Ke značce LEO se to docela i hodí.
Toť, a jezdit to bude až po 22. hodině, a předtím bude na pragotronu svítit hvězdička.
Co tak asi byla šotojízda řady 460 ze Střelné až do Chomutova….
Jsem zvědavý, jak to dopadne s dualizací flirtu, které Leoš už vícekrát poptával. Do budoucna se jí nejspíše nevyhne
No uzel Žilina bude po dokončení na střidavinu ne? 2025 podzim?
Snad interiér trochu prokoukne, už začínal vypadat hodně vybydleně.
Neprokoukne. Je to odporný šedý mor.
Kdo chce hezký vzhled, musí do ČD (zatím, než je šedý mor také pohltí).
Na ty plastové kryty sedaček jsem zvědavej, ty původní toho fakt moc nevydržely. Na pohled rozdíl nevidím, ale snad to bude poznat (resp. ve výsledku nebude)
Budou se renovovat i sedačky v business class? Ty už se docela rozpadají, tam je to taky potřeba
Nová economy sedadla vypadají přesně jako stará business sedadla.
V tom klimatizovaném prostoru bohužel kůže na sedadlech jen chladí, aspoň taková je moje zkušenost :/
I mě je koženka nepříjemná na omak, ale z opačného důvodu. V létě, když klimatizace nestíhá, se na ní člověk o dost více potí. Takže za mě krok zpět a důvod více využívat Pendolino.
Mám to stejně, jen většinou v LE nebývá problém, že by klima nestíhala, tam bývají opačné problémy
Právě že v LE mi přijde, že klima fičí vždycky naplno, až je tam chladno. V horku se na to člověk přilepí, ale horko jsem v LE moc nezažil
Moje cestovatelská zkušenost je taková, že se poslední roky Leo v uživatelském komfortu o dost zlepšil. Před mnoha lety to byla taková pojízdná lednička, že jsem si brával do vlaku raději navíc mikinu s kapucí (klima na vnitřních sedadlech nepříjemně studeně foukala kolem uší). Poslední roky už to vychytali (ale dost možná je to tím, že si ve vlaku sedávám jinde), takže paráda, v létě klidně v tričku, kraťasech a sandálech a zima z klimy není. Ale letos jsem už párkrát zažil, při odjezdu z Prahy, kdy je vlak předtím asi dlouho otevřený, že klima vnitřek vychladila až někde u… Číst vice »
O kterou přesně jednotku jde?
480 004-1
Od doby zkoušek ETCS ve Velimi mě pokaždé zajímá, s jakým číslem jednotky jedu, takže také děkuji za info. Mimochodem, dá se někde dopředu zjistit, jaká čísla na kterých spojích právě jedou či pojedou?
https://sledovani.55p.cz/leoexpress_2024/
Nutno ale brát s rezervou, nejde o nic oficiálního a občas tu tabulku pár dní nikdo nevyplňuje.