Místo lanovky zatím autobus. Nová linka pod Ještěd má vyjet v červnu
Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy
Kvůli zavedení linky probíhají milionové úpravy na parkovišti u Ještědky.
Kvůli zavedení linky probíhají milionové úpravy na parkovišti u Ještědky.
a tím by se to vyřešilo napořád , lanovka se může odložit na neurčito a radniční v Liberci mohou jásat, kolik peněz ušetřili
Hlavně aby se to stihlo do dalšího MS.
Tam by mohl jezdit minibus ne? (Taková ta předělaná dodávka) ale nejspíš asi jen k semaforu, pod lanovkou by se asi neprotahnul a nahoře by se asi blbě otáčel s „dodávkou“.
Přečti si pozorně článek…
Divím se že se město nesnaží zviditelnit elektrobusem. Zrovna je to v módě, i nějaká dotace by určitě přistála….
Dokonce v tomto případě by to dávalo smysl i technicky. Rekuperace cestou dolů se vysloveně nabízí.
A nahoru je to zase zátěž pro baterku, to není trolejbus.
Když tam pošlou poddimenzovaný stroj jako na souš, tak není divu.
Stejná hmotnost pomůže při rekuperaci. Samo, perpetum mobile z toho nebude.
Otázka na místní…je teď vůbec reálné v sobotu kolem oběda dojet autem a zaparkovat na Ještědu nebo se o to raději ani nepokoušet?
Někdo použije Google, někdo radši získává rady od kdo ví koho… https://www.jested.cz/cs/parkovani-a-trasy-na-vrchol-jestedu
Příště to už zvládnete sám, ne?
No právě že „kdo ví od koho“…od takových přechytřelých fakt ne. Takové informace si umí najít každý, i hlupák, za ty vám fakt neděkuji.
Ale vidím, že v diskuzi se vyjadřují i místní a znalí, kteří mě, kterému byl naposledy na Ještědu před 10 lety v chladném počasí a přes týden, tak zaparkovat šlo, poradí, jestli má cenu si udělat odbočku na kafe na Ještědu a udělat si pár fotek na památku nebo si udělat představku někde jinde.
Fakt? Tak proč jste si to prostě nenašel?
Google mapy mohou pomoct i s tou vytížeností. Ale spíš jako doplněk, protože samozřejmě evidují lidí jen když tam vysedají/nasedají. Ne když je tam prázdné auto.
Nechte auto doma, nebo někde na okraji města a pak pěšky. Prospěje to všem.
Bohužel těžko radit. Rozhoduje více faktorů. Termín, počasí atd. Když je krásně, bývá klasicky plno. Na druhou stranu se to dost točí. Plno lidí to má tak na hodinku (na vrchol a zpět, někdy s posezením v restauraci). Zkušenost z loňska.
Neznalost této stavby a problematiky mě nutí se zeptat:“Proč to sakra trvá tak dlouho?“
by mě docela zajímalo, co tam upravují za takové peníze, to parkoviště byly na busy uzpůsobené, takže stačí udělat jen nějaký nástupiště, ale to snad není za takový prachy?!
Dnes je vjezd na toto parkoviště autobusům zakázán. Výstavba včetně projektu nové zastávky se pohybuje v současné době okolo dvou milionů korun k tomu navíc se musí vyjádřit další subjekty jako Policie ČR atd.
Nejsem rozhodně místní znalec, ale podle mapy se nezdá nemožné otočení ani přímo na vrcholu. Nebylo by tedy lepší spíš jezdit až tam (popř. s posilami v horním úseku), a naopak IAD utnout na té velké ploše u Ještědky…?
To by musel být hodně malý autobus, tunel pod lanovkou má 3,1m na výšku. A mikrobus pro 8 lidí by to rozhodně nestačil obsluhovat – pouze v případě mlhy a plískanic.
A nahoře parkují auta hotelových hostů, tam máte co dělat abyste se vymotal s osobákem. To by museli vymyslet obousměrný autobus – na každém konci vozu volant.
Náhrada to sice je, ale na jednu stranu nedostatečná a na druhou stranu zase tu lanovku překonává, protože lanovka jezdila až nahoru což bus jezdit nebude, ale na druhou stranu dolů nejezdila až k tramvaji.Jinak náklady hezké. To bude chtít vymyslet kde nějaké ty korunky vybrat. Že by třeba…….
Pokud se dobře dívám na mapu, vrchol Ještědu je stále na území města Liberec.
Tak proč to řeší kraj a ne město?
To bude kraj provozovat vnitroměstskou linku MHD?
Akorát ten stánek a jedna řada laviček patří už na území Světlé pod Ještědem 🙂
A nestačily by posílit busy na Výpřež?
Ta silnice na parkoviště není vůbec vhodná pro autobusy i když budou kratší.
A těch 150 výškových metrů?
A co jako, město nemůže být v kopcích?
Tak to už není taková darda, jak šlapat rovnou od tramvaje až nahoru, jak tady nějaký sportovec(?) navrhoval.
Já to navrhuji taky, i několikrát jsem to šel. 🙂
Kdyby 150, ale Výpřež je 770 m n.m., takže na Ještěd je to výškových 244 m. 🙂
Když to vezmete zkratkou,je to těch 150 🙂
To jsou drobné.
Podle textu je zájem omezit nejen IAD, ale i potenciální pěší frekvenci na silnici z Výpřeže, což ovšem váš návrh nepodporuje.
Tak IAD můžou zmenšit velikostí parkoviště a velikostí poplatku za parkoviště na Jizerce. Nevím, proč by se měla snižovat potenciální frekvence pěších?
No, že by to bylo šťastný řešení, to nemohu říct. Jen aby to nebylo moc dlouho.