Místo každých 30 minut jednou za hodinu. Finiš s modernizací tratě omezí vlaky mezi Prahou a Berounem

Modernizace úseku Karlštejn -Beroun. Foto: Správa železnicModernizace úseku Karlštejn -Beroun. Foto: Správa železnic

Dojde i k posunu odjezdů vlaků linky S7 z Berouna.

Cestující na trati mezi Prahou a Berounem podél Berounky musejí od 1. srpna počítat s novým omezením. Správa železnic v souvislosti s dokončováním modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem omezí kapacitu trati v tomto úseku. To bude mít za následek hlavně redukci osobních vlaků Českých drah v rámci systému Pražské integrované dopravy.

O změně dnes informovaly České dráhy, výlukový jízdní řád potrvá až do změny grafikonu v prosinci. V úseku mezi Karlštejnem a Berounem dočasně pojede jen polovina z obvyklého počtu regionálních vlaků a interval mezi jednotlivými spoji se prodlouží z obvyklých 30 minut na jednu hodinu. Mezi Prahou a Karlštejnem se naopak interval v průběhu celého dne sjednotí na 30 minut.

V dálkové dopravě se výluka dotkne jen dvou večerních spojů Českých drah, které budou mezi Prahou a Berounem nahrazené autobusy.

Ve směru do Prahy budou v souvislosti se stavebními pracemi posunuté časy odjezdů ze stanice Beroun. Osobní vlaky budou s výjimkou ranních a večerních spojů odjíždět v pravidelných časech vždy 10 minut po celé hodině (od 6:10 do 20:10), tj. oproti současným časům odjezdů o čtyři minuty dříve. V úseku z Karlštejna do Prahy pojedou vlaky v obvyklých časech.

K drobné změně dojde i na přípojné trati ze Zadní Třebaně do Lochovic. V pracovní dny pojede vlak se současným odjezdem ze Zadní Třebaně v 11:03 (Os 27710) o 30 minut později, tj. v 11:33. Díky tomu bude zachován přípoj z Berouna ve směru do Litně a Lochovic.

V době přepravního sedla v pracovní dny dopoledne bude naopak zkrácen interval v úseku mezi Zadní Třebaní a Karlštejnem. Mezi Prahou a Karlštejnem tak pojedou vlaky v denní době v jednotném intervalu 30 minut.

Expresy a rychlíky Českých drah (linky Ex6 Západní a Bavorský expres v trase Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice / München a R16 Berounka Praha – Klatovy / Železná Ruda-Alžbětín) pojedou v denní době bez omezení.

V pozdně večerních a časně ranních hodinách až do 12. / 13. prosince 2025 bude kvůli stavebním pracím Správy železnic pokračovat výluka se zastaveným provozem v úseku Karlštejn – Beroun. S touto výlukou se cestující setkali již v několika předchozích měsících.

V souvislosti s tímto omezením v nočních hodinách budou čtyři regionální spoje v části trasy nahrazené autobusy. Vlaky s odjezdem z Prahy hl.n. do Berouna ve 23:15 (Os 8874) a v 00:30 (Os 8800) a vlaky v opačném směru s odjezdy z Berouna v 03:44 a 04:14 (Os 8803 v pracovní dny a Os 8807 denně) budou nahrazeny v úseku Karlštejn – Beroun a zpět autobusem. Z důvodu silničních uzavírek bude náhradní doprava u těchto osobních vlaků do konce letních prázdnin rozšířena na úsek Řevnice – Beroun.

O osm měsíců dříve. Výluka podél Berounky skončí v listopadu, příští rok se rozjedou dvě akce

V dálkové dopravě se budou noční výluky týkat vlaků R 748 Berounka a EC 363 Bavorský expres, které budou v úseku Praha hl.n. – Beroun (a opačně) nahrazeny náhradní dopravou dle samostatného výlukového jízdního řádu.

Během roku na trati 171 Praha – Beroun souběžně probíhá řada dalších stavebních prací, například v souvislosti s přestavbou nádraží Praha-Smíchov, s výstavbou silničního nadjezdu v Praze-Velké Chuchli nebo se zmiňovanou modernizací úseku Karlštejn – Beroun. Zásadní opatření lze čekat při zcela zastaveném provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Smíchov, který je naplánován ve dnech 27. – 31. srpna 2025. Dopravní opatření pro tuto výluku se v současné době připravují.

Tagy České dráhy PID Pražská integrovaná doprava Správa železnic Trať 171 Trať 171 Praha - Beroun úsek Karlštejn - Beroun výluka na trati 171
34 komentářů