Místo interpanterů honeckery. České dráhy se kají za kvalitu vozů na cestujícími nejhůře hodnocené lince

Elektrická jednotka InterPanter na rychlíkové lince R19 z Prahy do Brna při průjezdu stanicí Cerhenice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czElektrická jednotka InterPanter na rychlíkové lince R19 z Prahy do Brna při průjezdu stanicí Cerhenice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravci chybí tři jednotky kvůli plánovaným i neočekávaným opravám.

188 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K6_

Stejný zážitek s lidma lapajícíma po dechu mám ovšem i z pendolina apod… Když je vlak plný, tak je to dobytčák v sebelepší soupravě, klimatizace nestíhá. Naopak, staré vagóny mají aspoň otevírací okna, díky bohu.
Narvané pendolino, několik nás stálo mezi vagónama a mysleli jsme, že nepřezijem. Klimatizace mezi vagónama není vůbec, ani se tam nedá nikde nic otevřít, doslova peklo. Ve starých vagónech se dají otevřít mezivozová vrata, kudy aspoň jde dovitř vzduch.

Filip

Tož to je daň za „Qualitätszug“, no. 🤷🏽‍♀️ Jo, když je všecko OK, pasantů je „podle plánu“, nenamrzne trolley, nebo – co já vím – se tomu nezblázní „CD-ROMy“, tak je to lepší. Ale jakmile se něco posere, no tak ta „kvalita“, doslova, cestující posere. 😅 Nějaký takový „uhlák“, ať už opravdu uhlák, nebo „uhlák“ s dieselovým topením, no tak co: kamna na dřevo / uhlí se tak, aby v nich nešlo zatopit, jenom tak – náhle – nepokazí. I takové B(d)tax za Šukafon mají ty dieselové agregáty dva, takže posere-li se jeden, cestující pořád ve vlaku nezmrzají. No a… Číst vice »

Filip

No jo, no: „silničáři překvapeni jsou velice, že sníh zasypal jim silnice“‚! 😃 To je nevýhoda „panťáku“: klepne se čelo, protože bába vjede s Fóbií na přejezd – odstaví se tři, pět, sedm vozů, včetně lokomotivy. Takhle by se odstavila lokomotiva. Posere se jeden podvozek na druhém vozu – odstaví se tři, pět, sedm … vozů, takhle by se odstavil jeden vagon (a vrazil by se místo něj Bymee, že, ale místa by bylo dost). Když, nejprve, koupím vagony pro 2. třídu, jako že ti cestující víc platí, tak se to tak vždycky dělalo: plynové osvětlení, topení, záchod, a pak… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ony by ty náhrady samy o sobě až tak devastující dopad na cestující nemusely mít, pokud by se dodržovalo, že za jedno nahrazované místo v „moderním“ voze budou nasazena 2-3 místa v náhradách. Prostě nahradit komfort jednotlivého místa alespoň dostatkem prostoru. Když se v béčku sedí po 3-4 v kupé, tak se to celkem dá i v tom létě, přinejmenším lze najít aspoň většinou místa ve stínu apod.
Blbé jsou náhrady a ještě na stojáka.

Filip

To není ale tak asi úplně jednoduché. Ne, netvrdím, že to nejde, kde je vůle, je i cesta, akorát by, třeba, musely CD avisovat SŽCZ, že ta náhrada, která je delší a těžší, pojede tak 3 roky dopředu. 😅 A, samozřejmě, zaplatit vyšší poplatek za dopravní cestu atp. Já tím vůbec nechci říct, že Bymee náhrada za Cai, které byly ještě do roku 2008 součástí státního fondu hmotných reserv AČR, takže se na ně nesmělo sáhnout jinak, než že přečalouníš sedačky, je adekvátní vozidlo na D-Zug Brno – Praha. Není, už konstrukčně není – je to regionální vagon, no a… Číst vice »

Michal Kupsa

Místo deseti sedm jednotek InterPanter?? Oproti rychlíkům Vysočina nádhera, tam není moderní jednotka ani jedna, doslova skanzen na kolejích, narváno po dveře, místenky do vozů, které v soupravě vůbec nejsou (v neděli, kdy je nejvíc narváno jede klidně jen polovina deklarovaných vozů), klimatizace? Co to je??? Atd…

Petr

Naprostý souhlas. A navíc notně opepřen skutečností, že spousty cizinců cestujících z Prahy do Kutné Hory a zpět si nedobrovolně „užívají“ tohoto skanzenu a dělají si tak obrázek o české železnici. A to je zajímavé, nikomu z papalášů to nevadí…

Jiří

Jen lži ČD naprosto mimo realitu jen odměny gaunerům ve vedení je všechno jedno chudáci průvodčí , každý z těch na hoře jedenkrát týdně průvodčím a potom by se děly věci . Shnilé vedení s nenasytným chřtánem.

Košičan

Honeckery měly být již dávno být reko level Bdpee a k nim řídící vozy po vzoru ř. 660/661 tj. 1. + 2. třída, nízkopodlažní, kola, invalidé… V regionálce je měl nahradit masivní nákup jednotek, třeba Panterů, z dotací EU v rámci jednoho integrovaného, dotačního programu. GHW by bylo poté možné poslat natrvalo do PL nebo do šrotu.

rudlafara

Proč neustále dáváte k jakémukoliv reko Honneckerů minusy? Ve spoustě zemí tyto v úpravách úspěšně jezdí….když pominu jednotky (jak někdo zde píše lehce vyřaditelné), jaký jiný moderní vůz si představujete?? Doplnit klimatizaci, překopat interiér, vyměnit okna a dalších pár vychytávek a máte dobré rychlé klasické vozy s velkým WC, prostorem pro kola, dobrou 1 třídou atd…. Ale opravdu kvalitní REKO. Nevidím v tom problém…..?? Takto samozřejmě absolutně nepoužitelné…. Nebo co by jste chtěly? Stálý skanzen kupátka, nebo dnes nový vůz dle TSI za 60 mega? Na regionálku? takto by to stačili i na většinu „rychlíků“ plazících se 100 km/h po… Číst vice »

rudlafara

Jen doplním….někdy nevím, s kým se vlastně tady na foru bavím…dostávám mínusy a výtky za toleranci, když se mi nelíbí brajgl ve vlacích (jsem normální člověk a jistě celý vagón nemusí slyšet, co mi Mařka navaří k obědu, nebo jistě neskáču doma v posteli v botech a první třídu uznávám spíše jako klidný „tichý“ pohodlný oddíl atd….). Veřejné peníze jsou v rozvratu, přesto po socialisticku vozíme skupiny obyvatel, kteří se prezentují iPhoney, NTB, drahým oblečením atd… za 50% ceny ( o svátcích, sobotách, nedělích, prázdninách atd ) proč? To samé spousty „režijkářů“ v důchodu…každý někde pracoval? O důchodcích ani nemluvím.… Číst vice »

Petr Novák

Aby bylo jasno, mínus jsem vám nedal za rekonstrukci Honeckerů, i když si myslím, že na to je dnes už pozdě a mělo se to udělat tak před 15 lety. Dnes už ani ty Honeckery nejsou ve stavu, kdy by se daly snadno rekonstruovat, což, bohužel, už platí i pro ty podvozky, jak by vám jistě rádi potvrdili lidé z údržby. Ne. Mínus jste ode mne dostal za ten zbytek vašich keců, ve smyslu „dřív bylo líp“ a „dnešní mládež je nechutná“. Takové kecy opravdu nemám rád a kdybyste si je odpustil, mohl jste ode mne dostat i plus 😉

rudlafara

Pane Nováku, mládež není hrozná, je mi do ní „kulové“, jen nechápu proč by měla mít slevy v době kdy nedojíždí přímo za studiemi….(platíme to všichni, a právě i Ti, kteří na tom sociálně nejsou nic moc) nevím proč dotovat lidi, kteří to nepotřebují. A kdy prosím dříve bylo lépe? Kde to píšu? Víte jak zní moje heslo? “ Vy jste se měl dříve lépe? To jste musel být pěkná svině…..“. Nikdy bych si nedovolil porovnávat dobu rudejch sv.ní s dobou dnes. Jen bychom mohli pokročit… Nemáme li peníze a to bohužel nemáme, nemůžeme si dovolovat „sovciální inžinýrství“ a nakupovat… Číst vice »

Practicus

Jó Pane, na to si zvykněte, většina zdejších jsou šotoušci, co řeší barvičky a Wi-Fi, to, že to člověku přidělává akorát práci, zhoršuje pracovní podmínky, častokrát je konstrukce nebezpečná odporující nejen normám, ale i zdravému rozumu, o tom raději ani nemluvit, to neváhají kvůli fotce někoho zabít, a ještě se vztekají

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Hm.

Karl vB.

Nemusíte to brát tak zeširoka. 🙂

Někdo

Už vám došly nadávky axel ?

Jan

Chce se snad ještě někdo posmívat soudruhům z NDR?

Josef Švejk

To by se za komunistů nestalo. Tehdy byly vlaky dostatečně dlouhé a navíc byly k dispozici záložní vagony a i lokomotivy. A dnes? Škoda mluvit…

Jiří Kocurek

Nápis na dveřích ve vagoně: Blokovací zařízení odebráno.

Tolik k údajnému dostatku náhradních dílů.

Karl vB.

Pane Švejku, to máte naprostou pravdu.
Pokud ovšem řeknete „A“, musíte říct i „B“.
Porovnejte si prosím četnost vlaků za 24 hodin na libovolné trati kdysi a dnes!
Příklad:
– rok 1981/82 – trať 22 Praha – České Budějovice
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf
– rok 2022/23 – trať 220 si jistě dohledáte sám 🙂
Rozdíl v počtu vlaků na této trati mezi roky 1982 a 2022 nám tady můžete oznámit.
Stačí, když se, pro usnadnění, budete zabývat pouze rychlíky.

Lapil Z.

„Klaun! To je klaun!“ volaly děti.

Někdo

A co se stalo za komunistů dědku ? Ale tak upřímně ?

Petr Novák

Nedostatek InterPanterů se už projevuje i na R13. Včera na jednom vlaku sysel s Honeckery, na jiném třívozový (v pátek odpoledne!) RegioPanter. A údajně ještě i na dalším vlaku byla kombinace dvou- a třívozového RegioPanteru, ale to jsem neviděl osobně, tak to nemohu potvrdit. Prostě, ČD to s InterPantery nezvládají a nemají za ně adekvátní náhrady, takže jezdí, co se najde v depu. Ale pravda, alespoň to jezdí. U mnoha soukromníků by se prostě vlak zrušil bez náhrady. Takže alespoň toto budiž připsáno ČD k dobru. Protože já pořád raději pojedu Béčkem, nebo přeplněným třívozovým RegioPanterem, ale pojedu, než abych… Číst vice »

Pavel

Včera ráno na R19 jsou opět nasazeny vozy B249. Na dveřích upozornění, že dveře nejsou za jízdy blokovány. To mi připadá, že je vytažena z kopřiv už záloha zálohy.

Practicus

To jsou vozy Bd264, v rámci šetření z nich kdysi dávno bylo demontováno centrální zavírání a blokování dveří, jen aby se ušetřilo

Petr Ševčík

Taková R 12,Brno-Olomouc-Šumperk/Jeseník,taky lahůdka,vagony jako když jsem před 20-ti lety dělal lakvedoucího,pardon, mají dálkové uzavíratelné dveře a misto koženky je látka,záchody děs stejně jako dřív,kterými je spodem krásný výhled na ubíhající koleje…

Mirek Zv.

No ono horších tratí a souprav bude mraky, mě napadá zejména souběžně jezdící Vysočiny (i když dneska ve 12 měla lepší soupravu, zato jako pravidelně – narvanější). Jenže na Svitavách si ČD cestující příliš rozmazlili, proto to teď těžce nesou. Ale objektivně to nejhorší jistě není.

Martin M

S tou tratí souhlasím, občas jedu v úseku Brno – Nezamyslice a poslední dobou je řazení vždy mimořádné a zaprášená látka (koženka po renovaci) je standardem…

Nina

Copak cestující ale co pak chudák vlakoš

Dos22

Krásný to dojemný příběh, kdyby si ho pan Bareš nepřibarvil.
1) vlak byl plný podle něho plný, že ani vlakvedoucí nemohl nastoupit, a on se hrdinně prodral v Pardubicích ven, aby udělal foto? (Viz. příspěvek na FB). Evidentně jel dál.
2) vlaková četa normálně kontrolovala JD, žádný ústup o kterém mluví.
Jen nafouknutá bublina.

Dos22

To je holt realita, lepší než odříkat spojr. Já vím, pane Sůro, že vás potěší jakýkoliv kopanec do ČD, jen jsem upozornil na trochu nafouklý příběh od onoho pána, nic víc.

Aleš

Rychlík Vysočina a spěšný vlak Vrchlice má takové primitivní vagóny pořád!!

Joe

Honekry na Vysočině? A kdy naposled? Za poslední měsíc jsem je viděl na Svitavě, občas i nějaký Ostravan jeden vyfásl, ale na Vysočině ještě ne.

Krakonoš

Nechci být obhájcem nikoho, ale článek byl napsaný hezky, tak dramaticky, že se ptám, zda vůbec někdo tu jízdu přežil…. Funguje vše v našem rozkradeném státě? Kdo dnes jezdí vlakem, tomu se říká „socka“ a za ty peníze, co by člověk chtěl. Jsme dnes členy EU, takže komu se zde nelíbí, tak může změnit působiště a pak pozná, že i jinde není vše jak by člověk chtěl. Jezdím vlakem 70 let, v létě teplo, v zimě zima… Prostě takový je život a myslím, že se máme na to, jak pořád „skuhráme“ dobře…

Michal

Možná se v Indii mají hůře. Ale, jak se tu máme údajně dobře, stačí porovnat různé tratě v ČR. Před 15 lety těch kvalitních vlaků moc nejezdilo, ale dnes jsou ty rozdíly vážně brutální. Pro učebnicové příklady bych nemusel chodit daleko.

Jiří Kocurek

Na internetu najdete porovnnání indických a pakistánkých železnic, YT je toho plný.
Blbé je ovšem to, že express jedoucí 180 km/h, rozestavěná VRT a nákladní vlaky se dvěma kontejnery na sobě posouvají ČR z pozice před Indií na pozici těsne vedle Indie. Jen nevím, jestli z rakouské nebo pakistánské strany.

A že švec Ádi Dassler založil fabriku? No neznárodnili mu ji ve snaze vzít si zpět, co podle jejich přesvědčení zaručeně ukradl.

Někdo

Co mají společného bratři dassler s českými dráhami?

Karl vB.

1. „…v létě teplo, v zimě zima… Prostě takový je život“
Pokud by všichni, mnoho generací zpět, měli tak smířlivý přístup k životnímu nepohodlí, tak bychom možná ještě dnes bydleli někde pod skalním převisem.
2. Pokud se domníváte, že nynější jízdné na železnici (navíc za popisovaný produkt) je levné, tak si spočítejte náklady na jízdné na víkendový výlet pro čtyřčlennou rodinu.
Pokud by jste byl hypotetickým vlastníkem režijky, tak lze pochopit zcela jiný, velmi smířlivý, úhel pohledu na věc.
Závěr: :*Cestující chce cestovat a ne být přepravován*

Lapil Z.

Vy si na druhou stranu spočítejte, kolik stojí elektřina, vagón notabene s klimatizací a tak. A pak se zeptejte sám sebe, jestli byste to za ty peníze dělal.

Michal

Možná nedal, ale pak by aspoň tomu měla odpovídat cena. Něco, co se (nejen) u elektroniky řeší pořád, ale u hromadné dopravy vůbec.

Metropol

Můžu se prosím zeptat, proč z naší R19 zmizela ta pěkná souprava s vozy Bee238,Bdpee231,Bmz224,… ( Pravdou je že také občas první dva vozy byl řazen Honecker). Jezdila v roce 2021 myslím, a od té doby jsem ji tam neviděl, takhle jsem si vždycky představoval kvalitu rychlíků, nevím proč najednou zmizela a nahradilo ji toto utrpení. Myslím že ČD by mělo na tak významné lince ( mezi dvěma největšími městy v ČR) a hlavně ministerstvo dopravy chtít to nejlepší z nejlepších a v dostatečné kapacitě, většinou když jedu, tak už nestačí ani ten jeden dlouhý Interpanter

Rychlé Eso

ČD je na hodně linkách pojízdný skanzen. Zlatej RJ.

Mikitrabi

Nedávno jsem jel s RJ a byla to dost hrůza! Ty vozy už měly „něco za sebou“ a tak jsem se zase pokorně vrátil k ČD

Michal

RJ není dokonalý, má taky občas problémy, ale chová se k cestujícím jak k lidem ne jak k dobytku.

Jeden příklad za všechny je R8 a S6.

kix

nebyla tu nedávno aféra s 628 na rychlíku u RJ v původním stavu?

Michal

Tak to Vám neřeknu, tak moc se o to nezajímám. Ale byť po R8 nejezdím pravidelně, za ty roky, co tam působí RJ, jsem tam najezdil dost, abych si udělal obrázek o tom, jak to funguje a kam se dopravce za tu dobu posunul. Jistě, i dnes dochází k nějakým problémům, ale co má paměť sahá, napočítal bych je na jedné ruce a vzhledem k reakci dopravce nestojí ani za zmínku. Zatímco na S6, kde jezdím pravidelně (i když ne denně), by mně problémy stačily na slohovku. A za ty roky je to čím dál horší, jelikož kraj odmítá objednat… Číst vice »

Někdo

A víte že regiojet je ještě větší bída než ČD jenže naleštěná do žlutá

Michal

RJ je horší než ČD? Jak může být něco horší než trabant, to teda vážně nechápu?

Jelen

Včera jsem jednu Svitavu zahlédl…tři honeckery, několik B/Bd a na konci jedno BDs. Z pohledu z nástupiště vypadala jako dost narvaná, což je v pátek odpoledne běžné. A to byl spoj, kde má jezdit panter.
No jo, holt teď se v Brně uvolnila spousta honeckerů z osobáků, tak šup s nimi na rychlíky.

Tukan

Být tam soukromník, tak ten vlak odřekne. Jako cestující radši pojedu bymkama, než abych zůstal ve výchozí stanici..

Jelen

To zcela nepochybně, lepší šrot než nic. Jen mě to včera celkem pobavilo, když jsem to viděl a byl jsem rád, že tímhle nejedu.

Jiří Kocurek

Viz nahoře: nebyla tu nedávno aféra s 628 na rychlíku u RJ v původním stavu?

Takže zaručeně odřekne vlak a ještě drze přistaví náhradní soupravu!

Kernteriér

Neslýchaná dvojitá drzost soukromníka.

Leinad

To dělá i ropid při nedostatku autobusáků 😀
Napíše dlouhý seznam zítra odřeknutých spojů, a následně jak se daří shánět, tak v seznamu škrtá.

Martin

Ono když se to tak vezme u ČD je tolik zbytečných funkci které se musí platit a je pak jasně že nejsou peníze do provozu u ČD se ovšem musí řídit podle různých předpisů a nařízení což také není moc dobře pro provoz a další věc je hodně cestujících prasat kterým by stačil nějaký nákladní vagón a dřevěné sedačky

Lord Pitzbudka

Ktere funkce to jsou?

Šimon Kuchař

Třeba revizor ( má je snad RJ, nebo Arriva?), co kontroluje po průvodčím znovu jízdenky. Jeho plat x 12 mesicu. Hned by se ušetřila nějaká ta koruna… A třeba lidí,co nosí v dnešní době v Ústí n.L. hl.n. strojvedoucímu na EC směr Nemecko Mezinárodní zprávu o brzdění. Copak ji nemůže dostat už v Praze? Vždyť se na tom vlaku nemění sestava vlaku….. A k čemu je okénko Informace, když stejne informace vám dá pokladní.

Leinad

Revizor se hodí do vlaků se samoobsluhou. (Kdo nemá jízdenku, má říct strojvedoucímu nebo koupit z automatu ve voze) A kontroly průvodčích u RegioJetu se točí rychle, je to funkce „fiktivní cestující“ (občas se pokusí jet načerno). Fakt že průvodčímu neznámý toho může zjistit víc, než známý nadřízený, neochotu, nepřinesení dortíku. Nadruhou stranu, vždycky vzít z ulice někoho četám neznámého, to jsou náklady na personální. Zpráva o brždění, pokud se souprava nemění, může být stejná. Rozlišení front na x pokladních(vnitro, mezinárodní jízdenky, informace, reklamace) – stejně bude frontu odbavovat x pokladních, dneska když se jedna nudí tak si zavolá čekajícího… Číst vice »

Martin

Někdy se podívejte co jezdí na rychlíkové lince Praha – Brno přes Vysočinu anebo na rychlíkové lince Brno – České Budějovice – Plzeň….kéž by tam místo toho někdo dal krasné a moderní honeckery 😂

Michal

Honckerů je v Brně po dodávce Ibalginů volných víc jak 100 ….

Lapil Z.

Jen to ne!!! V zimě celkem fajn, ale v létě? Nemají pořádně oteviratelna okna.

Leštění

Za mne jedna z největších nevýhod jednotek je právě že se kvůli jedna závadě odstavi prakticky pět vozů nejednou a to je obrovský rozdíl odstavit s provozu jeden nebo pět vozů.

Trizub

Skoda-PPF mluvit

David

Leo s tím problém nemá, pokud mu nevjede něco do cesty na přejezdu. Tohle je spíš problém jednotek od Škody.

Petr Novák

Že nemá? Kolikrát už LE nevyjel kvůli závadě jednotky. A to, na rozdíl od ČD, zcela bez náhrady!

Michal

Nevím, jak u LE, ale u ČD je odřeknutí bez náhrady naprostý standart.

Petr Novák

Tak to musíte být neskutečný smolař. Já za více, než čtyřicet svého života, kdy jsem se něco najezdil po železnici u nás i v zahraničí, toto u ČD zažil jen párkrát, vždy kvůli počasí, nehodě (zpravidla na přejezdu), nebo sebevrahovi. A i tak se ČD snaží nějakou náhradu zajistit. Třeba před měsícem se mi stalo, že vlak kvůli sebevrahovi nejel a ČD promptně zajistili náhradu autobusem, takže domů jsem dojel jen s minimálním zpoždění. Chci vidět soukromníka, který by takhle promptně zajistil náhradní autobus, pokud by se o to vůbec snažil. Navíc informovanost o události také příkladná, jak od vlakového… Číst vice »

Michal

Tak to Vám závidím. Jenom v tomto roce jsem několikrát zažil, že souprava vůbec nevyjela nebo chcípla někdo po cestě a náhrada nikdy nebyla. Naposledy se mně to stalo dva týdny nazpět (a to nejezdím každý den). O ono nejde jenom o odřeknutí, i velké zpoždění je problém, pokud je člověk závislý na přípoji, kde čekací doba je dost velká záhada.

Petr Novák

Hmm, já měl z vašich předchozích příspěvků pocit, že jezdíte hlavně na Vláře. Ale teď mám pocit, že jezdíte spíš někde na divokém západě. Není možné, aby se v rámci IDS JMK něco takového dělo a už vůbec ne tak často, jak tvrdíte. Jakkoliv mám vůči fungování IDS JMK své výhrady, zrovna toto mají dobře ošéfované a náhradní doprava, je-li to alespoň trochu možné, tu funguje dobře. Stejně tak návaznosti a čekací doby nejsou v IDS JMK nic tajného. Jdou veřejně dostupné třeba v Idosu, nebo vám je rádi sdělí dispečeři Kordisu, kam si můžete s jakýmkoliv problémem zavolat. Ti… Číst vice »

Lapil Z.

Vážně, kde?
Na čekací dobu se zkuste zeptat na nádraží, podle mě je predepsana konkrétně pro každý připoj.

Michal

Na stránkách ČD je uvedena čekací doba za cenu 5 minutového zpoždění, avšak, tato doba se neustále mění. Ono, když v tom vlaku jste, tak je schopen čekat i 15 minut, ale když na ten vlak potřebujete přestoupit, tak někdy nečeká ani těch 5 minut. A při výlukách, kdy jezdí autobusy, je to ještě horší.

Lapil Z.

Koukl jsem a nasel: čekání je předepsané 5 minut, ale v konkrétním vlaku se doporučuje kontaktovat pruvodčího; je schopen zařídit i delší čekání, je-li vás víc, je-li to poslední spoj a tak. Jinak jsou ČD ochotný a schopný jako náhradní dopravu zajistit taxi, zaplatit sousedovi, že pro vás dojede autem a tak.
Konkrétně třeba v té hokejové soupravě, kterou to všechno začalo, byť na jiném spoji, nabízel a tisknul nějaké nejspis tricetikorunove náhrady. Možná kdybych si nesedla do klimatizované řídícího vozu, tak jsem na kafe dostal taky 😀.

Michal

Průvodčí není všemocný. Když jsem se ho naposledy ptal, jestli přípoj počká, protože čas na přestup tam byl malý a navíc to mělo dost zpoždění, tak řekl něco ve stylu, že se za mě bude modlit, protože sám neví.

Avšak, nejednou se mně stalo, že se nás průvodčí přímo zeptal, jestli někdo chce jet přípojem. A i když těch lidí bylo víc, nakonec nám přišel oznámit, že bohužel čekat nebude.

Samotné vypravování vlaků je zmatečné hlavně kvůli křížení na jedné koleji. Tam si člověk připadá, že ten, kdo o tom rozhoduje, asi neumí počítat.

Pepa z Depa

Takže za to vlastně můžete vy. Protože ani já, který jezdí vlakem denně, už roky nebyl ve vlaku, který by nejel z důvodu poruchy. Pokaždé to byla vyšší moc (počasí, srážka atd)

Petr Novák

Je fakt, že až příště pojedu po Vláře, ujistím se, že v tom vlaku není pan Michal, protože je zjevně magnet na katastrofy LOL
(sorry, vím, že to není hezké, ale na tuhle nahrávku na smeč jsem prostě reagovat musel LOL)

Lapil Z.

Kde? Já jezdím vlakem docela dost, ale tohle jsem nezažil snad nikdy. Kecám, na jeden případ jsem si právě vzpomněl, ale i tehdy jel ještě ten den další spoj. */ Stává se, jednou za několik měsíců. Že kvůli nějaké havarii vlak nedojede na konečnou a otoci to dřív, aby stíhal cestu zpět, ale to opravdu jen na tratích, kde vlaku jezdí povicero, takže nejhůř za dvě hodiny jede vlak další. */ Pokud znáte a ocenite: byl to dvanactivozovy noční expres Cheb – Ústí- Košice a jel z Roudnice do Kralup odklonem přes Straškov: lokalka nejlokálkovatější, navíc v tom Straškově s… Číst vice »

Michal

Kde? S6 je jeden případ za všechny. Tam když něco chcípne, tak náhrada nikdy. A ano, když jede následující spoj, tak OK. Ale tam je problém, že to jezdí po hodině. A i když jezdím všude s předstihem, dojet do cíle o hodinu později je sakra hodně. Psát slohovky, kolikrát se to stalo, se mně nechce. Zkuste se podívat v IDOSu na historii zpoždění.

Rosolozub

Rozmazlenost dnešních uživatelů železniční dopravy, co si v Česku říkají zákazníci, se nebes dotýká. Kde jsou ty časy, kdy člověka přicucla a objala červená nebo zelená koženka, někdy jedničkový hnědý plyš s dírkami po molech. Kdy nám neustále nevnucovali, kde se právě nacházíme a na kterou stranu máme vystoupít a vystoupit jsme si mohli i za jízdy. Kdy netěsníci parní topení nahrazovalo výlet do peruánských mlžných pralesů. Kdy nás neumravňovalo modré zábradlí a mohli jsme se potácet v kolejišti, jak bylo libo. Kdy jsme ještě v pátek přesně vědělil, co posvačili cestující v kupé v pondělí dopoledne. Kdy se přes… Číst vice »

Rakousko-Uherský občan

Rozmazlenost dnešních uživatelů železniční dopravy, co si v Československu říkají zákaznící, se nebes dotýká.

Kde jsou ty časy, kdy člověk spokojene stál ve čtvrté tříde ve voze bez střechy a měl tak přímý přísun slunce?

Kde jsou ty časy, kdy topení vůbec nebylo, tak každý věděl, že se cestuje hlavně v létě?

Kde jsou ty časy, kdy cesta z Prahy do Vídně trvala celý den? To byl ten správný cestovní zážitek. Mnohem rychlejší, než na vozíku taženým koněm.

No nic, po dvou letech jsem si konečně vydělal na třetí třídu, jdu si objednat jízdenku 😀

Chronosphere

Jo,a taky tam bylo neotevírací okno bez záclonek,a v kupé na sluníčku tudíž cca 50 stupňů bez přívodu čerstvého vzduchu? Ty rozmazlenosti. To kolabují i mladší a ani nemusí být astmatici nebo těhotné. Pitomečci tvého kalibru akorát vyhánějí lidí z vlaků.

Rosolozub

Ty sí vůl.
Zopakuj sí základku. Už tam se cca v osmé třídě učí analyzovat text a poznávat hyperbolu, nadsázku…

Ach jo….

Frantisek

Přitom ty záclonky a možnost otevřít okno by patrně stačila k přehodnocení nebezpečného na nepříjemné.

Ondra

Konečně realista! 😁

J.K.

Tak hlavně že se neopravilo pendolíno, za 200 mega zprovoznit sedmivozovou jednotku pro dálkovou dopravu? K čemu, honekrů dost.:)

Cestovatel z Vysočiny

Doufám, že v rámci oprav, obnovy a dodávek InterPanterů konečně implementují i důstojnou 1. třídu, protože nynější stav je též kolaps, akorát nikoli v důsledku nedostatku vzduchu, ale elementárního rozumu.

Frantisek

Tak zrovna kolaps, no… Nešikovné to je, to ano.

kan

+na R13 moc ČD nejde jedničku vymáhat

Jakub Zamazal

Tak co. Ministr Kupka se mohl zbláznit když RJ ojediněle vypravil motorák 628 na linku R23. U ČD na R19 se Panteři a klasické soupravy točí už asi 5 let a stalo se něco? Hodlá s tím MD něco dělat? Nebo když je to náš slavný Národní dopravce tak se to zamete a staré soupravy budou vesele bez sankcí jezdit dál. Kdyby tam byl soukromník, tak už by měl na krku tolik pokut a možná i řízení o odebrání zakázky.🫤

Jerys

To určitě ty tapalo ..žlutý vozy má ale radši je pošle do Chorvatska ..pak chybí na R8 a r23 ..

Někdo

Ještě kdyby měli aspoň na oběh ale ten vlak po většině dojede do Chorvatska tak minimálně hodinu po svém pravidelném odjezdu z Chorvatska zpět

Frantisek

Toť otázka. Možná to celé bylo jen příležitostné divadlo, jedno u kterého dopravce. Je stejně zajímají hlavně silnice a auta.

Karl vB.

Pokud si člověk přečte zdejší příspěvky s aktuálními zážitky z cestování vlakem mezi našimi dvěma největšími městy, tak se v pudu sebezáchovy zřejmě rozhodne raději jet autem (i s rizikem zácpy na dálnici), než absolvovat tuto „zážitkovou“ turistiku.

Gajda

Ještě máš autobusy. Ony taky z nějakýho důvodu jezdí furt plný. A žlutej se zeleným tam nějakou tu kapacitu dohromady daj.

Jiří Kocurek

Ale ty nejezdí o víkendu a v zimě nevyjedou nad 400 metrů nad mořem. https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/283812 Takže se tam nedá dostat!

Frantisek

Kolona a riziko nehody na dálnici je neminou tak jako tak. Auto nebo auto…

David

Já myslím, že na RailJety se dá spolehnout. Stejně tak InterJety / Pendolina na západ. Dřív jsem musel hledat co pojede, jestli tam bude místo na kočárek a jestli tam bude klimatizace, pokud bylo moc horko a nebo wifi pokud jsem chtěl pracovat. Teď se na tyhle spoje dá spolehnout, že pojedou v odpovídající kvalitě a lidé toho využívají. Pochybuji, že lidi na R19 jedou celou trasu Praha-Brno, tím jezdí spíš lidi na kratší vzdálenosti.

Juraj

„Evropský kolaps v opravárenství“ si dobře zapamatujte. Toto slovní spojení teď mají na Nábřeží trvale zkopírováno do schránky, aby stačilo rychlé Ctrl+V. V létě ho budeme číst ještě mnohokrát.

Karl vB.

…a že se ten „Evropský kolaps“ zaměřil ausgerechnet na ČD.

Jiří Kocurek

A že tomu ECM trvalo celý 1 rok, aby přivedlo ke kolapsu všechny železniční dopravce, když se tak náhle zjevilo v květnu… 2011.

Hara_Pes

No ono nezaměřil, jeďte se někdy podívat do zahraničí 🙂
Ale pravda, když DB denně zruší 10% vlaků bez náhrady, tak si nikdo na narvany vlak stěžovat nemůže, když vůbec nejel ..

Zesp

Ono se to táhne už dlouho. Záznam retro provozu ve Skalici nad Svitavou v únoru tohoto roku. Jako vystřižené z 80. tých let:

https://youtu.be/5C-Ra__7fcE

Karl vB.

No vidíte a přitom to bylo za normální jízdné.
Jízdy historickými vozidly mají jízdenky zpravidla dražší.

Gajda

Ale ty si většinou vybíráš pro zábavu a dobrovolně

Kumsta

No, to co tam je natočené je na R plánované. V článku je to popsané. Zbytek Os a Sp je v režiji IDSjmk. Od 1.1. maj přece jezdit krajské pantery že. Proto tam je samé B a Bimko, protože se jezdí se vším co je schopné..
Škoda, že čd jako správný hospodář nezaturnusovaly vozidla jinde. By si to pak kraj mohl odvozit třeba tříkolkama když nemaj co je ve smlouvě. 🙂

Os5600

Honekry nejsou žádná novinka. Jezdily jako náhrady na R19 už na podzim minulého roku. Někdo tu objevil Ameriku. 🤣

Zesp

No a nebylo by načase tu linku vysoutěžit, či předat jinému dopravci, který se o ni postará lépe? Např. když vidíme ten kvalitativní posun nahoru u R8, tak se to přímo nabízí. Dráhám je dle mých zkušeností zřejmě dlouhodobě úplně jedno, v čem lidi vozí. Viz Vysočiny, Rožmberky, Bouzovy, Labe aj. Přitom společnost takového rozsahu a síly by měla být kvalitativně někde úplně jinde… je to pro mě zklamání a pak rozumím tomu, že tady pomůže opravdu jen nástup konkurence…

JackBrno

Vážně myslíš, že jde během několika málo let vyměnit stovky vozů a desítky lokomotiv a ucelených jednotek, aby se skokové obměnil celý vozový park, který byl v dřívějším státním podniku dlouhodobě totálně podfinancovaný? ČD nakupují nové vozy, lokomotivy a soupravy jako o život, ale ani tak to nestačí na okamžitou výměnu všeho starého. Kdežto soukromník si koupí a zrekonstruuje několik málo starších jednotek a hobluje s ním jednu vysoutěženou linku a pak z toho někdo má pocit, že to je na pohodu. Jenže kdyby měl soukromník převzít nějakou větší část provozu, tak na tom bude stejně, respektive ještě hůř, protože… Číst vice »

Lord Pitzbudka

tohle vetsina sotousu neni schopna pochopit…

Vojtěch

Ono to kde, jen chtít. Totéž mleli autobusaci a přišel RegioJet. Teď mě napadá, pokud to u LOE mysli někdo trosku vážně, pronájem si těch par Vectronu a 50 vozu vyřazených u DB, tak da dohromady 6-8 souprav, a udělá tu velky poprask, ze se i RJ muže dost vydesit.

Mirek Zv.

Jenže ten problém je hlavně kapacitní. Jet ve starém vagóně je možná nepříjemné, ale jet v něm ve 120 lidech je průser. O to jde. Béčko je pohodlné, když jsou v kupé 2 nebo 3 lidi.

Pavel

Chápu že se něco porouchá, nebo je vůz mimořádně nasazen jinam. Ale nechápu proč nejde poslat náhradní vozy ve stejném počtu jako ty porouchané? A ještě když to je opakovaně.

Laďas

Protože prostě nejsou.

Mirek Zv.

A kam teda zmizely? Chytráci Béčka nechali sešrotovat, že?

Gajda

Už není kde to vzít, ony už ty náhradní tak nějak nahrazují něco někde jinde

Miroslav

Ve středu na R873 klasická souprava AB, B a BDs. V Pardubicích na nástupišti davy mládežníků. Do vlaku se nemohli pro zaplněnost vůbec dostat, vlak odjel s 15 min. než se podařilo všem nastoupit. Stálo se úplně všude. Totální ostuda.

Kumsta

No 5 vozů za 5 pantera tam bylo, což je správně. Problém asi byl spíš ty 3 nenahlášené skupiny lidí. To se pak není moc čemu divit s tou kapacitou.
Každopádně bez místenky bych nejel ani za nic..

Domis

Problém je v předpisu ČD o doprovodu vlaku, kdy na 5vz pantera stačí 1 vlakoš. Tak proto depo raději nasazuje záložní soupravy pouze 5vozové, protože někteří vlakoši by si stejně 6. a další vozy uzamknuli nebo by se mohli domáhat, že s tak dlouhou soupravou vůbec nepojedou (osobní zkušenost s jedním vlakošem z ČT). Druhý problém je, že kapacita 5vz Pantera je 350 míst, zatímco 5vz souprava v článku (4*Beer+BDs) jen 252 míst!!! Do toho nevleze ani běžná frekvence. Třetí problém je v tom, že z Brna na vlaku vyjede 5vz klasika, ale z Prahy se má připojit 3vz panter… Číst vice »

Kumsta

Zamknutý 6 a 7 vůz je bezesporu správně a měli by to tak dělat všichni! O problémech sem četl jak tady, tak v tom žblebtu odkud se cituje, až z Pardubic. Jaká byla situace z Prahy nevim, ale kapacitu resp. vozy řeší přece zadavatel..
Každopádně se v žádném případě nechci Beček na rychlíku zastávat, bohužel, to neplnění termínů dodání se týká prakticky všeho na dráze. Z toho pramení ty problémy kolem Brna a na obou rychlíkových linkách..

David

A kdyby byly ty skupiny nahlášené stane se něco? Pochybuji.

Kumsta

U nás je normální, že pro nahlášenou skupinu jede posila. Protože tu skupinu někdo schvaluje. Takže by třeba jel 6,7,8 vůz a měl by četu, tak jak je to v předpisech, aby nemusely být uzamčeny.
Tohle vylučuje ty případy kdy na jednu regionovu stojí na peroně 250 lidí, protože 6 učitelek s 3x skupinou po 40 si řeklo, že není třeba nic objednávat.

Jak to dopadlo asi nemusím vypisovat, bohužel pro četu to byl minimálně celej zkurvenej den..

Mirek Zv.

Praha – Kutná Hora každodenní standard. A že lidi nastupují 15 minut, když se nakonec vejdou, tak to je podle mě chyba průvodčích ČD.

Karl vB.

„..chyba průvodčích ČD“???
Takže takhle nějak byste si to představoval?
https://www.youtube.com/watch?v=RhRCWDu9JoQ

Leinad

Nezškodilo by na nástupištích značit místa, kde má vlak dveře. A mít vazbu vůz čislo – sektor.

Lucas

To jsi nemůžou půjčit Interpantery z linky R13?

Havlis

Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že na R13 prej musí jezdit Interpantery i za cenu toho že se stáhnou z R19!

Šalina na Špilas

R13 má úvrať v Břeclavi. To bude ten důvod.

Leinad

Z Prahlavního pokračují Panteři jako PID do Radotína a zpátky.

Zesp

Před Interpantery tam jezdila 362 s béčkama a řidičákem. V Břeclavě se neobjíždělo… Důvodem jsou evropské dotace na vozidla vázaná na konkrétní trať… Viz níže.

Zesp

Na linku R13 byly pořízeny Interpantery z evropských dotací, tudíž zde Interpanter jezdit MUSÍ, i kdyby ho měli stáhnout z jakékoliv jiné linky. Na linku Praha – Brno si je Dráhy pořídily za své, takže je jen na nich, zda ho tam dají, nebo ne… I když ho tam maji v řazení…

Petr Novák

Až na to, že ta dotace už je dávno pasé a InterPanteři už několik let mohou jezdit zcela beztrestně kam se jim zachce. O čemž svědčí i InterPanteři z eurodotací (což, pokud si dobře pamatuji, jsou třívozovky 001 a 002 a pětivozovky 101-104) objevující se nejen na R19, ale třeba i jihomoravských linkách S2 a S3 (ano, ještě nedávno tam skutečně bývaly, zejména na té S2). Navíc, jak píšu výše, oni už ti InterPanteři dochází i na R13 a i tam se už objevují neadekvátní soupravy. Třeba v pátek odpoledne na vlaku z Brna do Hodonína místo pětivozového InterPanteru třívozový… Číst vice »

Jiří 3

R13 má pravidelnou úvrať v Břeclavi, R19 nikoliv. Z toho důvodu se zde ponechávají Panteři.

Jiří Kocurek

Přesouváním hřebců mezi maštalemi, klisnami a kobylami lze zařídit hříbata a z nich vyrostou další koně. U vlaků to neplatí, namísto těch přesunutých by se muselo přesunout něco jiného.

PvvS

I kdyby ty vozy přesouvali každej den, tak se jejich počet nenavýší. A putovní výstavky ČD už známe.

Quartet

Jel jsem tím ve čtvrtek a sedět v tomto skoro 3 hodiny byl opravdu zážitek. Ať to daji někomu jinýmu, když CD nejsou schopny zajistit odpovídající vozový park a ne tento komunistický skanzen

Laďas

On ten “někdo jiný” bude asi mít hned nějakou super soupravu, že jo….. stačí trochu myslet.

kan

ono se stačí podívat i na jiné linky jak to tam chodí (R8, R23…)

DuDr.

100 let železnice fungovala bez klimatizace. Divím se, že lidé neumírali po tisících.

Zesp

Také mi přijdou ty debaty úsměvné. Vzpomínám si na začátek devadesátek, kdy se na EC Antonín Dvořák objevil první klimatizovaný vůz u nás a bylo to medializováno. Taková výstřednost pro zhýčkané rakušáky, co se k nám jedou podívat, říkali jsme si coby studentíci VŠ dopravní v Žilině. Jezdíce vlakem neustále sem a tam nám vůbec nepřišlo divné, že tam nebyla klíma. A bývaly taky horka! Tím nechci říci, že bych to chtěl tak i nyní, jak by to zas někdo mohl pochopit a to co Dráhy v roce 2023 předvádějí, je fakt neuvěřitelné. Ale jde spíš o to, že mohu… Číst vice »

Karl vB.

Jenže je rok 2023 a porovnávání úrovně služeb osobní železniční dopravy s tím, co bylo před 30 lety je jaksi mimo mísu.
Porovnávat můžeme aktuální stav s okolními státy.
Je pouze na vaší rozvaze, kterým směrem se budete chtět dívat…

Juraj

Což ovšem neznamená, že zdravotní potíže a extrémní nepohodlí nebylo. Já jsem taky svá univerzitní léta strávil v B nebo Bpee bez klimy. Byl to vopruz a už bych to dělat nechtěl.

Laďas

A taky bez wifi apod. Dneska už je to snad důležitější než kam jedu, hlavně když jsem na síti….

Richard Fiala

A není problém v tom že tam okna nejdou otevírat?

Petr

DuDr – 85 let fungovala, pak se začaly vyrábět vozy bez oken co se dají otevřít. Ono se jede suprově ve skleníku bez vzduchu…

Modré zábradlí

A ráčil jste si všimnout, že už nějakou dobu není hlavní konkurencí vlaku koňský povoz?

PvvS

A před tím to pár tisíc let fungovalo i bez železnice.

David

Před 50 lety byla průměrná červnová teplota 15°, teď je to již 18°.

Tomáš Záruba

Taky proto generace dnešních padesátníků a šedesátníků, do jisté míry i mladší, mají auta coby symbol svobody a komfortu. Díky, milé ČSD.

kix

tady z toho dělají drama, ale oproti 845 zlatý honeckery..ty mají aspoň velký okna a krom těch vyndávácích jsou otevíraící všechny..u 845 každé druhé okno mini sklopná šterbinka a to zjevně nikomu nevadí. A to je kraje a MD objednávají do nových závazků jako standard, nikoliv povolení jako dočasnou náhradní soupravu

dizgrafyq

Takže vlastně se nic tak strašného nestalo, protože u konkurence jezdí ještě hůře větratelné škopky…

kix

jsem řekl, že se nic nestalo? Ano taková náhrada rozhodně není správná, ale zajímavé, jak vlastnosti náhradní dočasné soupravy na jednom místě vadí a přitom to stejné se vesele objednává jako trvalé na několik let dopředu..a to ještě to klima v 845 je horší jak v honeckerech (mám zkušenosti z obojího), tak se ptám proč se z toho dělá takové drama, když jinde nikoliv?

MHD

Přesně tak. Tam bych pravděpodobněji čekal starší kardiačku marně prosící o trochu vody, kolabující těhotnou paní a paní učitelku mající strach o své astmatiky.

Ta dramatizace je ale tak krásná, že jsem ji nemohl nechat bez povšimnutí.

Jiří

Se divím že když je někdo na tom tak špatně, že si vodu nezajistí dopředu .

kix

ten kdo ten příběh vymýšlel určitě vodu měl 🙂

MHD

Asi tak. Ale zkusil nám vnutit do podvědomí pocit, že s těmi starými a špatnými vozy nadto jezdí zlí lidé, kdežto v interpartneru… to se nedá srovnat 🙂

Miroslav

Jenže i ta ARRIVA jezdí na R14A už pravidělně se dvěma jednotkami, dnes dokonce jely tři. Pokud místo dvou InterPanterů přijede souprava AB+3B+BDs, je to opravdu katastrofa. BDs má mizernou kapacitu a zbylé vozy prostě kapacitou nestačí. Je období zvýšeného cestování a mezi Pardubicemi a Brnem aktuálně skoro nic jiného než R19 nejezdí.

kix

s tím pravidelně bych to nepřeháněl, ale postupně se to lepší, solo během dne už jezdí méně spojů než tomu bylo dříve, ale stejně to pravidelně ve dvojici fakt není. Ale klimatické podmínky tam za vysokých teplot jsou tragické i v poloprázdné jednotce, takže tomu dvojice nepomůže

Pavel N

To byl nebyl objektivní serve zdopravy.cz s největšími expert na dopravu v CZ, aby se aspoň jeden neopřel do ČD:)

Herold

Ta zpráva není pravdivá?

Lukáš Chytil

Dovolil jste si poplivat ČD, to se u nás přece nedělá, takhle hanět národního dopravce.

Michal

Existuje nějaká mapa nebo tabulka hodnocení těch tratí? U spousty z nich by mě to dost zajímalo. Děkuji

Radek

Dnes i na lince R13 Brno – Olomouc na vlaku 807. Jel sysel a vozy..

Tom

A na vlaku 820/815 (R13) pro změnu třívozový RegioPanter.

Kernteriér

Náhradní soupravy na R19 potkávám pravidelně, ale honeckery jsem tam ještě neviděl.

Jiří Kocurek

Upřímnou soustrast cestujícím.

Kernteriér

Ach tak. Ten pokrok, kde se to zastaví…

jouda

Např. dnes na R 873 (Praha 16:03 – Brno 19:02). Z osmi vozů na vlaku byly první tři pomsty. 🙂

Domis

Buďte rád za 8 vozů, to je poprvé. Při všech předchozích klasikách na 873 (velmi často v pátky) jelo pouze 5vz, nejčastěji nízkokapacitní Bee273 (exBeer).

ItzFigo

minulý rok tam jezdili celkem hojně.

Petr

A další InterPantery už nebudou?

Rostislav K.

Myslím, že jim už propadly certifikáty pro výrobu a nejsem si jist, zda odpovídají poslední verzi TSI. Tj. pokud by na ně nepřišla nějaká velká zakázka, aby se výrobci vyplatilo projekt i se všemi nezbytnými certifikáty obnovit, tak se dalších nejspíš nedočkáme…

Tuňák

Vždyť je to stejné jako RegioPanter (které Škodovka chrlí po desítkách), jen s jinak uspořádaným interiérem.

VTT

A čím se vlastně liší interpanter od regiopanteru?

Cestovatel z Vysočiny

Výstižně napsáno.

Karl vB.

No, no, no!
Dovedete si vůbec představit, kolik bezesných nocí tým osvědčených projektantů prožil, než z nich vypadlo tak unikátní řešení?
Kolik úsilí je to potom stálo odpovědnou osobu objednatele přesvědčit, že to tak ČD vlastně chtějí, aby jim ten pakvil posvětila?

Rostislav K.

S projektanty jsme se při zkouškách na VUZ i bavili a také se snažili ČD přesvědčit, že toto fakt není úplně šťastné řešení. Ale zadavatel trval na svém…

Karl vB.

Ok, beru svojí jedovatou připomínku na adresu projektantů zpět a omlouvám se jim.
Předpokládal jsem (bohužel naivně) u objednatele větší kontakt s realitou cestování, než tomu tomu ve skutečnosti asi je.
Racionálně je takové rozhodnutí těžko vysvětlitelné.
Možná, že někdo nedoceněný, s rozhodovací pravomocí, nedostal režijku na 1. třídu, a tak se mohl chtít pomstít….

mic

A nechtěl tu takto průchozí jedničku zákazník? A pokud nechtěl, proč si ji neporučil jinam?
Věřím, že i v Plzni by dovedli umístit sedačky podle přání zákazníka…

Kumsta

Otázku „proč“ si asi klade kdo. Za mě tipuju kombinaci čd „ať je to co nejlevnější“ a projektanta škodovky „tady může sedět jen 150cm vysoký člověk, taky bude jednička přes kterou prochází celej vlak, taky dáme stolek, aby u okna mohl sedět jen jednonohý člověk, jedno uřvané děcko může být slyšet přes celej vlak, tak proč dávat dělící dveře, opěradlo uděláme tak, aby si po 20m proklínal škodovku atd atd“. Pak z toho vzniklo tohle no..

Tukan

Uspořádáním interiéru a mají méně dveří

PvvS

Vynechají dveře a za ušetřené komponenty zdvihnou cenu.