Místo Heligónu vypraví dráhy do Kralovic Hektora. Pára má ve středních Čechách zákaz
Dieselová lokomotiva T435.0139 Hektor. Pramen: České dráhy
Ve středních Čechách začal platit zákaz provozu parních lokomotiv. Dráhy mění páru za naftu.
a budou blbnout se pozarama a budou. misto toho aby se domluvili s klukama z mistnich SDH na pozarnich hlidkach…
A zaplatíte jim to? Jak známo, „ani kuře zadarmo nehrabe“, navíc dnešní mládež už ani parní trakce příliš nezajímá, protože její pravidelný provoz ani nemůže pamatovat, a mnohem bližší jsou jítřeba „bardotky“ – takže většina mladých šotoušů stejně v sobotu bude „vyšilovat“ spíše na Chrdleho koláčkové akci na Švestkové dráze nebo u mladoboleslavských jízd kolem Humprechtu, a o zážitek tak přijdou jen opravdu malé děti. Relativně dobře ošetřené mají jízdy parních vlaků na Kolešovce pánové z KHKD, protože při prvním termínu jízd bývají místní hasiči „VIP hosty“ (a minimálně žízeň umějí hasit docela statečně) – ale i tam pojede minimálně… Číst vice »
Asi tak. I když je otázkou, kolik by hasiči chtěli za hlídky kolem trati, kdo to zaplatí.
Víte někdo něco více o tomto konkrétním Hektoru? …se mi nějak nezdá ta jeho „identita“. Kulaté nárazníky a vypouklá sklíčka světlometů svědčí o kusu z první výrobní série.
„Kryšpínovské“ značení „T435….“ v podsvíceném boxu též odkazuje na počáteční serii .
Ta by ale správně měla mít podvozky s tzv. Pensylvánskou rozsochou. tyto podvozky se montovaly, pokud vím až ke konci produkce první serie a pak standartně v serii další, která již byla vylepšena a měla značení T458….
To Vás bude zajímat:
https://youtu.be/Jzg78bcFKko?t=886
Tím to už ale ztrácí smysl… Připadá mi to jako že hejtmanství nemá nic jiného na práci, než škodit.
Bohužel hloupost vládne světu.
To sice máte pravdu, ale ne právě v tomto případě: zbytečně riskovat a vynakládat další finance jen pro ukojení vášní několika jedinců velký smysl asi opravdu nemá.
Vysvětlete mi to číslo Hektora, já tam vidím jiné. Je to k vzteku, ale můžete na Kolešovku, kde pojede Hurvínek. Odjezd z Lužné 9:52.
Pardon, je to opraveno. Chybné číslo jsem bez kontroly zkopíroval z tiskové zprávy ČD.
Vysvětlete mi prosím někdo jak se to dělalo v minulosti, kdy žádná motorová trakce neexistovala.
V minulosti pracovalo na polích v létě 30x víc lidí.
V minulosti se dělala kolem tratí protipožární opatření, např. kolem lesa byl zoraný pruh, aby se oheň nešířil od tratě. A v neposlední řadě suchá tráva ,,vyhořívala“ průběžně. A držely se požární hlídky.
Lokomotivy měly také lapače jisker, některé je mají i dnes včetně požárního atestu.
Když se chce leccos jde.
Bez lapače jisker a požárního atestu nesmí parní lokomotiva vyjet……
Ve vesnicích podél tratí byly požární hlídky, kterým se, když to vyšlo, podařilo požáry nějak uhasit … .
A taky bylo více pochůzkářů a strážníci trati …..
Mě to spíš přijde jako ne moc dobře udělaná regulace. Co je ale větší problém, řekl bych, že po 14 dnech od větších dešťů je zase takové sucho že je strach z požárů. Máme příliš rychle se odvodňující krajinu. To je třeba řešit.
Řeší to dotace do řepky a krátkodobé investice.
Není třeba dělat remízky a jinak se o pole starat, aby bylo v dobrém stavu pro další generace.
Za kolik týdnů po deštích má vyschnout zrající obilí? Jsou žně.
http://portal.chmi.cz/aktualni-situace/sucho
Stačí?
No prostě to občas někde chytlo. Pamatuji si, že jsme měli v Kralovicích zahradu u trati na Mladotice a co si vzpomínám (a to tam páry za mého života dlouho nejezdily), tak louka/pole mezi tratí a zahradou hořela asi 2x.