Místo auta autobusem. Kraj výrazně posílí počty spojů pro běžkaře do Jizerek
Autobus ČSAD Liberec na Smědavě. Foto: Korid LK
Liberecký kraj se rozhodl řešit problém s blokováním nástupních míst Jizerskohorské lyžařské magistrály automobily výrazným posílením autobusových spojů. Od soboty
Klasické řešení po česku. Místo aby se upravily prujezdné profily silnic a zvýšila se kapacita parkovišť, protože tam lidi jezdí autem, tak se jim raději z hlav centrálních plánovačů bude vnucovat jiné schéma dopravy, které je pro přespolní neakceptovatelné. Jak píše jiný diskutující, těžko někdo pojede třeba 50-100 km autem, aby ho nechal někde v centru Liberce v nákupáku a pokračoval další půl hodinu busem se vším lyžařským vybavením. Člověk potřebuje mít auto po ruce, aby se k němu mohl kdykoliv vrátit a něco si z něj vzít, nebo odjet dle libosti. Skibus dává smysl pro místní, nebo pro turisty… Číst vice »
Jeďte se, prosím, na tu Smědavu podívat, a pak sem pište něco o rozšíření silnice. Ono to tam z velké části prostě nejde, a nejde jen o nesouhlas ochranářů. No a postavit na Smědavě patrový parkovací dům … to je doufám vtip?
Požaduji okamžité postavení alespoň čtyřproudé dálnice do Bedřichova!!! Mám právo dojet komfortně až ke stopě, kdekoliv na západě je to zcela běžné!!! Platím daně, jenže ty si rozkradou pánové nahoře a na nás nic nezbyde!!! No ale vážně. Super krok, už dříve se o víkendech tím autobusem dalo jet poměrně slušně, teď to bude naprostá paráda. Ještě by bylo dobré na příjezdech do nejexponovanějších míst umístit informační tabule s obsazeností parkovišť a případně uzavírat příjezdové cesty. Jinak se vytváří dlouhá kolona aut čekajících, až někdo odjede z parkoviště a autobusy pak stojí v koloně taky. Ale chápu, že je to… Číst vice »
Byl jste někdy na Smědavě, nebo alespoň v té oblasti Jizerských hor? Nebo alespoň v Jizerských horách? Váš příspěvek je směs (nesmyslných) názorů automobilového řidiče, kterého nezajímá okolí, jedině vlastní pohodlí, ať to stojí co to stojí.
Ja jsem taky proti, jako by vsichni byli zvedavi na autobus
Na to se nedá napsat nic jiného, než TO JE DOST!
Nejsem si jist. Většina stejně pojede autem. Když vidím skibus z Jablonce, který velmi často jezdí téměř prázdný, je zcela jasné, že když někdo jede z města xy, nenechá auto v městě pod horami, ale pojede rovnou na místo. Představte si rodinu s dětmi, jak ochotně vylezou z auta, poberou lyže, hůlky, helmy, boty atd. a jsou se nadšeně nacpat do busu s vědomím, že za to ještě zaplatí víc než za benzín do vlastního auta.
Pohádky nechte panu Andersenovi.
Např. letos v Jeseníkách jsem zažil autíčkáře ochotné nachat auto u chaty(hned několik rodin známých).
Bohužel tam OPAKOVANĚ! ale nebylo ze strany objednatele/dopravce reagováno na vysoký zájem veřejnosti, takže u mnohých zůstalo mírně řečeno rozhořčení.
Takže je fajn, když se alespoň nějaký kraj snaží….
Záleží na nastavených podmínkách, regulovat individuální dopravu lze různými způsoby od zón placeného stání, přes zpoplatnění vjezdu až po zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy. Po zavedení regulace budou návštěvníci ještě rádi za existenci spojů veřejné dopravy.
Vy jste pane Vaa asi nikdy na běžkách nebyl. To co popisujete je o sjezdovém lyžování. Na běžkách je to zcela jiné. Pro běžkaře to smysl dává. Ty autobusy jezdí plné a jejich posílení je zcela na místě. To same vlaky do Harrachova a dál do Polska. Za mne jednoznačně plus. Jezdim na běžky jak na Smědavu tak do Berichova a vim o čem píšu.
Vážený pane, sjezdovky jsem opustil někdy před 30ti lety. Běžky mám dvoje, do stopy chodím pěšky, protože to mám kousek. Na zmiňovaný Maliník či Severák jezdí zejména sjezdaři. Nesleduji bus z Liberce, psal jsem o tom z Jablonce, který mi jezdí před okny, takže vím o čem mluvím.
A ty vlaky, které jsou na místě (před hromadou let jsem vyřezával trať osobně, když se bojovalo za obnovení) jsou jistě přínosné, lepší a prostornější než bus. Ujišťuji vás, že všechny plné nejezdí a že většina cestujících v průměru nejsou lyžaři.
Takže milé placebo, píšeš placebo.
Ano pojedu autem. Zkoušel jsem to busem, ale zpocený z běžek, když autobus ještě každou chvíli pustí dovnitř studený vzduch, byl otřesný zážitek a riskování zdraví.
A BTW, ten kdo platí parkování, přispívá na upravu tratí. Na rozdíl od busu, na který doplácí kraj.
Dobrý den,
všude, kde jsou stopy upravovány je možnost přispět na úpravu často zakoupením samolepky, či přispěním na účet.
S pozdravem
V. Táborský
To může udělat kdokoliv, i ten, kdo přijel autem. Ostatně taky jsem si koupil samolepky, krom toho, že jako občan lib. kraje na to jdou mé daně.