Autobusy

Místo auta autobusem. Kraj výrazně posílí počty spojů pro běžkaře do Jizerek

Autobus ČSAD Liberec na Smědavě. Foto: Korid LK
Autobus ČSAD Liberec na Smědavě. Foto: Korid LK

Liberecký kraj se rozhodl řešit problém s blokováním nástupních míst Jizerskohorské lyžařské magistrály automobily výrazným posílením autobusových spojů. Od soboty 2. února přidá autobusy na linkách do Bedřichova a na Smědavu.

Spolu s vedením obcí Hejnice a Bedřichov sledujeme znepokojivý vývoj v individuální automobilové dopravě, která dlouhodobě přetěžuje průjezdnost komunikací a mnohdy překračuje kapacitu parkovacích míst,“ konstatuje ředitel Koridu Jiří Hruboň. Policie v posledních týdnech musela několikrát zejména Bedřichov uzavřít a zakazovat vjezd dalším autům kvůli  dopravnímu kolapsu.

V sobotu tak dojde ke změně jízdních řádů linek 145 z Liberce do Bedřichova  a 650 z Frýdlantu na Smědavu.

V případě linky 145 dojde o víkendech ke zvýšení počtu spojů z 12 na 21 párů spojů o sobotách a nedělích. V pracovní dny poté z 5 na 6 párů spojů. V kombinaci s linkou MHD 18 z Liberce, kterou do Bedřichova také přiobjednává Liberecký kraj, budou mít zájemci zimních sportů nabídku 2-3 spojů za hodinu v každém směru. Pro mimoliberecké je možnost zaparkovat o víkendech zdarma u terminálu MHD Fügnerova v obchodním centru Fórum Liberec, parkoviště je i u autobusového nádraží. Lyžařům tak odpadne často dlouhé čekání na volné parkoviště na Maliníku či v Bedřichově.

Na lince do Smědavu jde o zdvojnásobení počtu spojů. Každou sobotu a neděli pojede z Hejnic od vlaku z Liberce 8 párů spojů místo současných již posílených 4. Ranní spoje navíc budou připraveny na nápor vypravením dvou autobusů. „V případě Smědavy se jedná již o druhé posílení v této sezóně,“ informuje zástupce ředitele Otto Pospíšil. Zvýšení kapacity vypravením dvou autobusů najednou cestující přivítali a kapacita se naplnila, ale stále to neodrazuje velké množství řidičů od volby jízdy autem, přestože se nakonec k cíli nemusí dostat“ připomíná výsledky opatření z minulých víkendů

Podle něj je posila na Smědavu komplikovaná i tím, že autobus musí projet velmi dlouhým úsekem se zúženým profilem průjezdnosti. Spoje navíc musí navazovat na vlaky od Liberce, které jezdí v hodinovém intervalu. Na obou linkách platí běžný tarif IDOL. Provoz na obou linkách zajišťuje ČSAD Liberec.

14
Diskuze

avatar
2 Komentáře
12 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
Leoš KonečnýJirkaPetrV. TaborskýVaa Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Panoramix
Host
Panoramix

Klasické řešení po česku. Místo aby se upravily prujezdné profily silnic a zvýšila se kapacita parkovišť, protože tam lidi jezdí autem, tak se jim raději z hlav centrálních plánovačů bude vnucovat jiné schéma dopravy, které je pro přespolní neakceptovatelné. Jak píše jiný diskutující, těžko někdo pojede třeba 50-100 km autem, aby ho nechal někde v centru Liberce v nákupáku a pokračoval další půl hodinu busem se vším lyžařským vybavením. Člověk potřebuje mít auto po ruce, aby se k němu mohl kdykoliv vrátit a něco si z něj vzít, nebo odjet dle libosti. Skibus dává smysl pro místní, nebo pro turisty… Číst vice »

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Jeďte se, prosím, na tu Smědavu podívat, a pak sem pište něco o rozšíření silnice. Ono to tam z velké části prostě nejde, a nejde jen o nesouhlas ochranářů. No a postavit na Smědavě patrový parkovací dům … to je doufám vtip?

Pavel
Host
Pavel

Požaduji okamžité postavení alespoň čtyřproudé dálnice do Bedřichova!!! Mám právo dojet komfortně až ke stopě, kdekoliv na západě je to zcela běžné!!! Platím daně, jenže ty si rozkradou pánové nahoře a na nás nic nezbyde!!! No ale vážně. Super krok, už dříve se o víkendech tím autobusem dalo jet poměrně slušně, teď to bude naprostá paráda. Ještě by bylo dobré na příjezdech do nejexponovanějších míst umístit informační tabule s obsazeností parkovišť a případně uzavírat příjezdové cesty. Jinak se vytváří dlouhá kolona aut čekajících, až někdo odjede z parkoviště a autobusy pak stojí v koloně taky. Ale chápu, že je to… Číst vice »

Jirka
Host
Jirka

Byl jste někdy na Smědavě, nebo alespoň v té oblasti Jizerských hor? Nebo alespoň v Jizerských horách? Váš příspěvek je směs (nesmyslných) názorů automobilového řidiče, kterého nezajímá okolí, jedině vlastní pohodlí, ať to stojí co to stojí.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Ja jsem taky proti, jako by vsichni byli zvedavi na autobus

MirekP
Host
MirekP

Na to se nedá napsat nic jiného, než TO JE DOST!

Vaa
Host
Vaa

Nejsem si jist. Většina stejně pojede autem. Když vidím skibus z Jablonce, který velmi často jezdí téměř prázdný, je zcela jasné, že když někdo jede z města xy, nenechá auto v městě pod horami, ale pojede rovnou na místo. Představte si rodinu s dětmi, jak ochotně vylezou z auta, poberou lyže, hůlky, helmy, boty atd. a jsou se nadšeně nacpat do busu s vědomím, že za to ještě zaplatí víc než za benzín do vlastního auta.
Pohádky nechte panu Andersenovi.

svojsin
Host
svojsin

Např. letos v Jeseníkách jsem zažil autíčkáře ochotné nachat auto u chaty(hned několik rodin známých).
Bohužel tam OPAKOVANĚ! ale nebylo ze strany objednatele/dopravce reagováno na vysoký zájem veřejnosti, takže u mnohých zůstalo mírně řečeno rozhořčení.
Takže je fajn, když se alespoň nějaký kraj snaží….

Ondra
Host
Ondra

Záleží na nastavených podmínkách, regulovat individuální dopravu lze různými způsoby od zón placeného stání, přes zpoplatnění vjezdu až po zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy. Po zavedení regulace budou návštěvníci ještě rádi za existenci spojů veřejné dopravy.

Placebo
Host
Placebo

Vy jste pane Vaa asi nikdy na běžkách nebyl. To co popisujete je o sjezdovém lyžování. Na běžkách je to zcela jiné. Pro běžkaře to smysl dává. Ty autobusy jezdí plné a jejich posílení je zcela na místě. To same vlaky do Harrachova a dál do Polska. Za mne jednoznačně plus. Jezdim na běžky jak na Smědavu tak do Berichova a vim o čem píšu.

Vaa
Host
Vaa

Vážený pane, sjezdovky jsem opustil někdy před 30ti lety. Běžky mám dvoje, do stopy chodím pěšky, protože to mám kousek. Na zmiňovaný Maliník či Severák jezdí zejména sjezdaři. Nesleduji bus z Liberce, psal jsem o tom z Jablonce, který mi jezdí před okny, takže vím o čem mluvím.
A ty vlaky, které jsou na místě (před hromadou let jsem vyřezával trať osobně, když se bojovalo za obnovení) jsou jistě přínosné, lepší a prostornější než bus. Ujišťuji vás, že všechny plné nejezdí a že většina cestujících v průměru nejsou lyžaři.
Takže milé placebo, píšeš placebo.

Petr
Host
Petr

Ano pojedu autem. Zkoušel jsem to busem, ale zpocený z běžek, když autobus ještě každou chvíli pustí dovnitř studený vzduch, byl otřesný zážitek a riskování zdraví.
A BTW, ten kdo platí parkování, přispívá na upravu tratí. Na rozdíl od busu, na který doplácí kraj.

V. Taborský
Host
V. Taborský

Dobrý den,
všude, kde jsou stopy upravovány je možnost přispět na úpravu často zakoupením samolepky, či přispěním na účet.
S pozdravem
V. Táborský

Petr
Host
Petr

To může udělat kdokoliv, i ten, kdo přijel autem. Ostatně taky jsem si koupil samolepky, krom toho, že jako občan lib. kraje na to jdou mé daně.

Newsletter