Místo A380 bude Airbus vyrábět v Toulouse A321
A321XLR v barvách Českých aerolinií: Foto: Airbus
Společnost Airbus postaví v uvolněných prostorách po výrobě letadel Airbus A380 ve svém hlavním závodě v Toulouse novou linku na
bylo uvedeno, že XLR má o třetinu nižší spotřebu na sedačku než nejmodernější widebody. Je to vůbec možné?
Je. Narrow body má daleko nižší odpor vzduchu a pravděpodobně i vlastní hmotnost na sedačku. Wide body naproti tomu uveze i víc nákladu, ale srovnáváme-li jen cost per seat…
Úzkotrupé letadlo na transatlantických letech je zločin proti lidskosti.
Jako proč? Menší průměr trupu má nějaký vliv na místo pro nohy a ramena? Zločin proti lidskosti je, hlavně na delší lety, malý pitch v jakémkoliv trupu.
No hlavně si lidé už v 60. letech dobrovolně zvolili úzkotrupé letadlo přes Atlantik místo prostorných a pohodlných parníků, které ještě v 50. letech dopravě dominovaly. A byly to tehdy hlavně Boeing 707 (jehož trup podědily postupně 727, 737 i 757) a DC-8.
Prace budu mat dost, po A321ceo,neo,lr,xlr je a bude velky zaujem. XLR je perfektna nahrada za 757, zaroven je to lietadlo po ktorom pojdu jak nizkonakladovky tak klasicke aerolinky, otvara nove moznosti pre nove linky. Tam kde by sa neoplatilo posielat sirokotrupe lietadlo a 737-800 alebo A320 nedoleti je to ako stvorene. Nizkonakladovky po celom svete su viazane viac menej na svoj region a kontinent ale o par rokov by som sa necudoval keby je konkurencia na linke Budapest – NYC wizz air s A321xlr, alebo Lauda resp Ryr Vieden – Boston tiez s A321xlr a pod. A viem si… Číst vice »
Za mě naprostý souhlas..už se těším až s nimi začnou létat ČSA..ikdyž ty se za lowcost zatím nepočítají 😀
Řekl bych, že se Airbusu podařilo dost ucpat mezeru mezi B737-900 a B787-8, kam chtěl Boeing umístit svůj „Middle of the market“, či „New Midsize Airplane“ nebo jak se to postupně jmenovalo. Jako přímou náhradu kdysi úspěšného B757 to už nestihne a nahrazovat A321XLR bude mnohem těžší. A teď má navíc úplně jiné starosti.
Na vyvoj novych lietadiel alebo modifikaciu tych starych treba financie, ktore Boeing tiez nema a mat nebude. Problemy s 777x, nenaplnene predstavy o predaji 787 a problemy s MAXom + kompenzacie a taktiez ma nejake spory s US army o dodavke lietadiel 767. Boeing kazdym dnom prichadza o extremne peniaze a ze by teraz pracoval na niecom podobnom ako A321XLR je to posledne co ich trapi. Boeing bude mat o par mesiacov velke problemy s financiami a nebude dlho trvat ked pozida vladu o nejaky stymul ale to by mohla byt zas nepovolena financna podpora, tak ako Boeing stekal na… Číst vice »
btw ve čtvrtek 10AM pacific bude první let 777X