Místo A330 Iljušin Il-96. Rusko poslalo do Prahy pro vyhoštěné diplomaty vládní stroj
Ruský vládní Iljušin Il-96. Foto: Björn /Flickr.com
Rusko změnilo své plány, pro diplomaty poslalo vládní letoun.
Rusko změnilo své plány, pro diplomaty poslalo vládní letoun.
V Událostech na ČT říkali, že se jim nemohla bagáž ani vejít do nákladního prostoru a museli to cpát na palubu. Proto asi neletěli běžnou linkou, protože tam by se neměli cestující míchat s těžkými zavazadly. I když pro rusa není nic problém.
Nu možná měli zvolit ještě jiný tip iljušina ! Demostrativně použít Il 24, Ty Ruzině pamatuje ještě z 20.8 1968 22,hod. A do nákladového prostoru se bagáž i pakáž bezproblémově vejde.
Ty měkká Ruzyně…..
To bylo běžné i u vlaků (R 20 DUKLA) … bylo neuvěřitelné, co do vozů typu INGOT dokázalo vejít …
Když jsem viděl fotku diplomatů z Ruzyně, tak jsem čekal spíš Ruslana 😀
Budete se divit ale Ruslan byl dnes v PRG taky, ale s vyhoštěnými diplomaty asi neměl nic společného :))
Neblázněte. Antonov je ukrajinská značka, to by mohlo zapříčinit příkrou roztržku, v horším případě hlubokou urážku. To už raději Boeing 747. Vždycky je pak můžete odpálkovat s tím, že letadla značky Boeing má Aeroflot ve flotile, tak proč křiví hubu?
A proč to píšete mně vždyt já jsem napsal že Ruslan nemá nic společného s vyhoštěnými diplomaty
navíc ruslana má ve flotile i VolgaDnepr Airlines
Takže nakonec těžší stroj. Že by odlétali i velkým nákladem? Ale co už, aspoň mají spotteři co fotit.
Nechal bych je odvézt vejtřaskou, při troše snahy by se jich tam vlezlo víc.
Ještě by se cestou poztráceli.
Já bych je doprovázel Gripenama a až na polsko- běloruské hranice, Polsko bych požádal o strpení našich ve svém vzdušném prostoru. Jo a taky by mpohli letět ty Gripeny bez odpovídače. Prý je to tak za Karpatama zvykem. A při odpoutání jim hezký ukázat podvěšené zbraně.
Když už, tak požádat Poláky o společný doprovod nad územím Polska. Přecijen bylo by nedobré, kdyby došlo k nedorozumění a nějaký ukrajinec v Su-25 by se pokusil ten ruský vládní speciál sestřelit. Ano, vím že poletí v 10.000 metrech nad mořem a Su-25 nemá takový dostup. Ale už to podle Moskvy dokázali.
dobytcakem.
odvézt je dobytcakem bez jídla a záchodu. za tři čtyři dny by mohli být někde u brestu.
Spoj Vltava: Praha, hl.n. – Moskva, Belorusskaya; přímé vozy jezdily před virem až sem. Nevím, jak teďka.
Nyní NIC …
Je to sdostatek velký, aby se tam vešla celá místní rezidentura včetně figur z Hradu, ovšem obávám se, že to zpátky poléce zbytečně málo naložené.
To já mám bohužel jinou obavu.
Až Зэман doladí do víkendu všechny pokynu z Kremlu, bude následovat velká soudružská omluva a osazenstvo ambasády se vrátí v našem letadle na naše náklady s velkou slávou zpátky. Bureš tomu už umetá cestičku.
Aspoň už bezpečně víme, kdo jsou vlastizrádci a kdo koho řídí.
Tohle už jsou válečné činy a použití síly je tím pádem legitimní. I proti vlastním zrádcům.
tak hlavně aby si to pamatovalo dost voličů u voleb…a doufám, že většina národa opravdu není dementni…
PS: kratší bude seznam těch, co nejsou vlastizradci
Tak to myslím je většině lidí jasné už hodně dlouho, na tom Vrbětice nic nezměnily.
Jóó to pozor aby jsme se nezačali Rusákům nakonec ještě i omlouvat!! Podle toho „zjemňování“ výroků soudr. Bureše, nás na to pomalu asi připravuje.
Jedno letadlo, ať se s tím Iljušinem ještě jednou otočí, pár soudruhů tu zapomněli. Nechat je tu max 1:1.
Poslední týden jsou to v Čechách takové malé „žně“ pro letecké nadšence… 😀 🙂 Před pár dny Il-62 v Ostravě, teď Il-96 v Praze… Docela bych rád viděl i Il-86, drží ho ještě někdo „při životě“…? 😀
v komerčním provozu se už myslím nevyskytuje. Ruské letectvo ho stále provozuje ve verzi Ilyushin Il-80, tzv. doomsday plane, equivalent E4B u USAF
My tady máme háčky a čárky od dob Jana Husa a tedy umíme mpsát i Iljušin a Čajkovskij a Čechov. Jinde umí psát jen Tchaikovskiy. Vzhledem k tomu že jste slova „komerčním“ a další napsal s nabodeníčkama, (háčkama) je to jenom Váš zvyk, nebo jste už v USA dlouho?
Průměrně vzdělanému jedinci i bez hlubších znalostí v „letecké branži“ stačí napsat IL80.
Nějaký kus by mělo mít v provozu Ruské letectvo, jinak všechny vyřazeny.
V Čechách je taky nějaká Ostrava a má letiště?
Škoda slov, je mi tě spíš poněkud líto… 😀
Spíše líto Vás – vaše zeměpisné a dějepisné znalosti a těch vašich „plusařů“ jsou ostudné … pán má věcně pravdu.
Najděte v ČECHÁCH město (obec) OSTRAVA a navíc LETIŠTĚ.
Statutární město (obec) Ostrava se nachází zeměpisně / historicky částečně na Moravě (Markrabství Moravské), a částečně ve Slezsku (slezská knížectví).
Nějak si pletete pojmy ĆECHY (Království české) a ĆESKO (Česká republika)
Na území statutárního města Ostrava se žádné letiště nenachází.
Letiště nesoucí název Ostrava se nachází na území okresu Nový Jičín, částečně na katastru obce Mošnov, částečně v katastru obce Albrechtičky ….
Jeden let je málo. Letecký most by to chtělo.
Obávám se, že o jeho směru máme ovšem diametrálně odlišné představy než Rusko.
Letěl jsem s ním jedinkrát, asi před 20 lety, když ho za nějaký jiný porouchaný stroj poslal Aeroflot do Prahy. Měli jsme zpoždění snad 6 hodin, v Moskvě přistávali někdy nad ránem a celá parta jsme vybuchli smíchy, když se všechna opěradla neobsazených sedaček při brždění po přistání sklopila dopředu. Takový střípek ze vzpomínek na mládí 🙂
Moc „zpovykaní“ … co tak IL14 jen se dvěma piloty bez obsluhy, IL18, TU104, IL62,TU154 nebo AN24 z Taškentu do Samarkandu na – za SSSR – „polní letiště“.
Ilouš 96, to již asi očekávali aktualizovanou reakci z naší strany. Ale ta stále žádná. Alespoň jim zvedneme útratu, když jej pošlou nanovo. Jinak stroj je to zajímavý, škoda, že v Rusku si neprohodí role Puťka a Navalnyj. Pak bych takové éro i uvítal.
Prdlajs bude, ještě se šašci budou omlouvat.
Nakonec zaparkovalo na ploše u Terminálu 3.
Tak hlavně se jedná o demonstraci moci. Na SU není nikde viditelně napsáno „ROSSIJA“.
Mně ale zajímá, jak toto vše dopadne na obchodní lety mezi Ruskou federací a ČR. Myslím si, že za této situace je planost dohody, která určuje počet leteckých společností, frekvence, atd. jenom cárem papíru.
Demonstrace moci – moci vypravit letadlo? Spíš vzkaz mužikům u televize.
Logo Aeroflotu obsahuje nádherný komoušský sep a kladivo. Ujištění, že v zemi, kde zítra znamená předevčírem, se opravdu nic nezměnilo.
To není pravda. Za komunismu museli tamější oligarchové tajit, kolik se jim podařilo nakrást.
je to země, kde včera snědli to, co měli sníst pozitri
Tak ať jim nespadne. Při té jejich kvalitě.
Pokud vím, tak Il 96, je relativně dobré letadlo. Jedná verze měla dokonce motory P&W a řízení fly-by-wire. Nebál bych se srovnání například s A340. Jeho rozšíření bránilo to, že přišlo relativně pozdě a hlavně, že bylo z východu.
Srovnat s A340 se moc nedá. Jedna verze vámi popsané úpravy měla, ale neprodal se jí ani jeden kus (vyroben pouze prototyp). Ekonomické faktory lze tušit už doletu, který je při podobných parametrech 11 500 – 12 800 km, zatímco u parametrově blízké A340 (MTOW, užitečný náklad) 13 000 – 17 000 km. Ani v Rusku nikdy nepřekonaly Il-62 a Aeroflot postavil dálkovou flotilu na západních strojích.
Tak určitě by bylo spíše lepší srovnání s A310, ta je zase o dost více spořivá, navíc dolet je taky o dost větší OK-YAC drží dodnes dálkový rekord u ČSA. (Koneckonců i komouši před revolucí objednali do ČSA první dvě A310, tedy v té době se Il 96 teprve zalétaval). Myslel jsem srovnání draka a počtu motorů, navíc i interiér Il 96 vypadá docela západně. Není to vůbec špatný stroj. Rozhodně bych se, zvláště u vládního letadla nebál pádu.
No jasně, já to také nepsal z důvodu bál nebál. Byl to pokus udělat východní widebody po vzoru západních, což se na jednu stranu povedlo, na druhou stranu to bylo výkonově slabé letadlo (teď myslím, první verzi Il-86), asi hlavně asi kvůli zoufalé nabídce motorů, žádný vysokoobtokový v SSSR nebyl v té době. Il-96 je zdařilý upgrade, ale nekonkurenceschopný, čemuž odpovídaly prodeje. Přeci jen v 90. letech už byl svět letectví jinde a dvoumotoráky si začaly brousit zuby na většinu trhu.
S A340 se samozřejmě srovnat dá, jde o letadla stejné generace. Na tom kratším doletu je krásně vidět o kolik byli Rusové pozadu. Nebýt konce komunismu, tak tohle letadlo vyráběli ve velkém a nahradilo by IL-62 a IL-86.
To asi jo. Nicméně svět se změnil. 🙂
Ať to nespadne v Česku, zde bychom to museli uklízet.
Čekal jsem přílet letky Tu-160 s doprovodem MiGů. Třeba se dočkáme, tipuji, že další „česká odveta“ bude zničení ropovodu Družba.
Tipuji, že tohle byl váš poslední příspěvek. Na trolling mimo téma tu nejsme zvědaví.
TU160 bych chtěl vidět určitě, taky zajímavý stroj, který nemá na západě konkurenta.
Ropovod stačí když zavřou a budem všichni koukat jak trubky.
Nezavřou, peníze nesmrděj.
Já jednou viděl letět Tu-95. Bylo to ještě v době před Flightradarem, někdy v druhé půli devadesátek. Najednou takový dunivý zvuk, drnčela okna, tak jsem se podíval triedrem na nebe a byl tam i s protiběžnýma vrtulema a dlouhýma gondolama vnitřních motorů.
hm já chtěl alepsoň jednou na MAKS Air Show v Moskvě, ale ted po covidu a tomhle incidentu to vypadá že se mi to asi nepovede hnedtak se tam někdy dostat
Viděl a moc zajímavé včetně muzeí a muzea v VB,Francii,SNR a USA. To chce postupně
Tu 160 bych rád viděl na nějakém leteckém dni. V jiný čas bych ho moc vidět nechtěl.
Zavření ropovodu je podle mého snad ještě dost daleko. Ty by se to muselo mezi západem a východem ještě vyhrotit více. Přeci jen Ruská ekonomika stojí na vývozu těchto surovin. Byl by to, ale veliký problém. Rus nás může vrátit embargem do doby hodně vzdálené plynem, ropou, palivem do atom. el.
To by to musel vypnout celé Evropě, my kupujeme sice převážně ruský plyn a ropu (tu o poznání méně) nikoliv přímo od Rusů, ale od obchodníků na evropském/mezinárodním trhu. Pokud by to Rusové vypnuli, tak Evropa je schopna to nahradit, obtížně, ale je. Pro Rusy by výpadek příjmů spojený s dalšími sankcemi, např. vyřazení z mezinárodního platebního systému, zákaz obchodu s veškerými ruskými cennými papíry znamenalo návrat do středověku, mentálně ho ostatně neopustili do teď.
Zvlášť když už je jaro, a topí se míň. Máme i v zásobníkách. To by se jm nevyplatilo. I tenkrát s Ukrajinou vydírali plynem na zimu.
Paliva do atomovek je zásoba, Temelín mění palivo v pětiletém cyklu. A Westinghouse ho přes počáteční problémy umí také dodat v potřebné kvalitě.
Palivo do atomových elektráren se do zásoby nevyrábí.
S ruským palivem jsou prakticky stejné problémy jak s tím Americkým, po zlepšení Westinghouse možná i větší. Jen je údajně levnější.
ruska sirna těžká ropa je potřeba akorát pro litvínov. v rámci evropy menšinová záležitost. v západní evropě byl spíš přebytek rafinerskych kapacit…ropu nepotřebujeme. plyn je horší…
Hlavně velká část ropy co z Ruska přijde není těžena v Rusku. Takže o tom až zas tak moc nerozhodují.
se měli domluvit a vzít sem domů Čechy . takto plýtvat palivem… 😉 😀
A ještě by udělali radost Grétě… 😀 🙂
Radost mám i tak, hlavně že tu kagebaku ubyde. Jen mám trochu strach, aby nějací náhradníci neprileteli.
Ta uhlíková stopa. Chudák Greta. To by zase naše vládní A319 by byla ekologičtější.
Chudák nejsem, zatím se mi vede celkem dobře a uhlíková stopa jednoho Rusa z GRU v Rusku bude nižší než tady, ubydou mu dengy.
Oproti tomuto klenotu ruské techniky by byly ekologičtější i dvě naše A 319.
To i paralet dr. Mrázové.
Jako aby čeští diplomati letěli ruským strojem. Jo, skvěle…
Naše měli dovézt českou L-410… no vlastně ted už je výroba ruská
Zajímavý stroj. Škoda, že ho neuvidím.
nápodobně, sakra, nemohli tu komedii udělat o den dřív aby přiletěl o víkendu, takhle musím být v práci 🙁
Za pár dní přiletí zase
a odveze zbytek 😉
kdy přeně?