Místenky jen k oknu. Deutsche Bahn omezila kapacitu rychlovlaků na 60 %
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Německý dopravce chce novým opatřením ukázat, že cestování vlakem je i v tuto dobu bezpečné.
Německý dopravce chce novým opatřením ukázat, že cestování vlakem je i v tuto dobu bezpečné.
Diktatura vystrasenych sobcu.
Nevědomost hříchu nečiní.
Tady je jasné, jak státní dopravce dokáže jasně plnit státní zájmy. Klíčové.
Německo FUNGUJE. Češi kverulují. A dopadlo to jak dopadlo.
ale cesko nefungovalo nikdy. jen za Rakouska, ale to cesi zradili a dali se k rusakum. kazdy ma co sibzaslouzi
To je všechno tak směšný, všechny tyto rádiby opatření. Kdyby existoval opravdu nebezpečný virus, tak všechny tyto opatření mu vůbec v šíření mezabrání. To jako vypnou klimatizaci v tom vlaku? Nebo že za minimálně hodinu jízdy by se to nerozlezlo po tom vlaku??? Globální komedie
Nebo tu klimu nastavili tak, aby nasávala vzduch zvenčí a nerecyklovala ten zevnitř. Nebo do ní doplnili účinný filtry? Nebo už je tam měli, protože je to relativně moderní vlak? Ona se v tomto směru spousta věcí dá řešit, když je na tom zájem a schopnosti. Za ten v podstatě rok už se toho o tom viru ví daleko dřív než na začátku, kdy zřejmě několik měsíců trvalo, než vůbec Čína přiznala nějakej problém (a že v tu dobu už to nejspíš do Evropy dávno dovezli), takže se opatření daj daleko líp cílit, je možný vynechat ty, který se na… Číst vice »
Jo tak.. Ohřívat vzduch z venku, teď při nule. Nejspíš i rozvod do každého kupíčka extra. Nebo účinná filtrace od virů.
Koukám, že plusovat se dá všechno.
Ale přiznávám, že o tom nevím téměř nic (stejně jako ti plusovači). Tak nevylučuji, že někdo překvapí nějakým opravdu technickým argumentem.
Při tom, nakolik dokáže snížit virovou nálož pro okolí jedna vrstva obyčejné bavlny (látková rouška) myslím není zas tak překvapivé, že do větší vzduchotechniky, kde se dá vzduch přes filtr hnát ventilátory (takže mohou filtry klást větší odpor), dají se použít elektrostatické filtry a podobně) se dá s filtry proti virům celkem vyhrát. Druhá věc je, že žádná vzduchotechnika vlaku nikdy nebude jen honit vzduch uvnitř donekonečna, ale bude vydýchanej vypouštět ven a nasávat zvenku čerstvej (a ano, při venkovních teplotách pod nulou ho ohřívat) virus nevirus. Jednoduše proto, že by lidem uvnitř tlakotěsný soupravy, což VRT jednotky musej být,… Číst vice »
1) Marketing to vyžaduje. RegioJet do Chorvatska schytal přezdívku koronaexpres, DB asi takovou přezdívku nepotřebuje.
2) Tyhle opatření sníží riziko přenosu nákazy. Je rozdíl jestli nakažený přímo poprská protisedícího, nebo jestli se kus viru po nějakém pobytu ve vzduchu dostane na někoho jiného (kdo si následně jde umýt/dezinfikovat). Samozřejmě lepší by bylo třeba kdyby všichni měli respirátor.
Pokud už si na to chceme hrát, tak respirátor, to je ta největší kravina. Respirátor chrání pouze dotyčného a nikoliv jeho okolí. Ve veřejné dopravě je potřeba mít výhradně roušku (ve Švýcarsku toto vědí, takže tam musíte mít opravdu jen roušku). Protože ta sice nezabrání vaší potenciální nákaze, ale zabrání, aby se aerosol od vás dostal do okolního vzduchu, což je z hlediska kolektivní obrany mnohem důležitější. To samé letecké společnosti. Lufthansa mě v září na jednom vnitrostátním letu vyhnala s mojí hadrovou rouškou. Od letušky jsem dostal čistou jednorázovou. Je to logické. Dopravci nemohou mít garanci, že vaše hadrová… Číst vice »
Neni respirator jako respirator. Blby jsou ty s vydechovym ventilem, ktery skutecne chrani jenom nositele a vydechovanej vzduch vypoustej bez filtrovani (jsou videt na rade fotek clenu vlady z jara), teda pokud si pres ne clovek nevezme treba rousku na zakryti toho ventilu. I kdyz asi i ten ventil omezi prskani a tak. Nicmene rada typu respiratoru ten ventil nema a ty pak chranej i okoli. Oboustranne asi lip nez rouska.
Respirátorů je víc typů (některé mají filtr, záslepku i na vydechovaný vzduch). Když není, tak pustí víc než rouška.
Nicméně ano, jde o to, aby zdravý nevdechl virus. Rouška kapénky omezí/zpomalí, ale část viru může i tak letět od nemocného přes roušku dál.
A proč teda Německo na rozdíl od Česka funguje. Když jsou tak hloupí. Že jejich komedie funguje..
Protože tady kdekdo lozí s vystrčeným fňákem a neexistuje postih těch co potřebná opatření sabotují.
Hadr venku není absolutně potřeba. A uvnitř v obchodech apod. většinou hadr má každý normálně až na pár naprostým výjimek.
Všechny běžné moderní vzduchotechnické systémy (ať už obsahují klimatizaci, nebo ne), mají HEPA filtry (nejen kvůli virům/bakteriím, ale taky prachu, pylům a dalším alergenům či nečistotám). Jak v budovách, tak ve vozidlech. HEPA filtry jsou na záchyt SARS-CoV-2 víc než dostatečné (výrazně účinnější než FFP3).
Němci na rozdíl od Čechů teď téměř vůbec nikam nejezdí (a nebo jezdí autem). Místenky nejsou vůbec třeba. Včera jsem se vracel ze služební cesty z Karlsruhe a vůz první třídy v ICE jsem měl až na Frankfurt(M)Flughafen soukromý a dál do Kölnu nás jelo celkem 5. Všichni ostatní cestující byli očividně z letadla s velkými kufry. Možná přiletěli z Kanárských ostrovů. Tam se dá z Německa cestovat relativně dobře a cestovky prodávají i zájezdy.
Čím je to dáno? Já osobně cestuji na pracovní pohovory a je pravda, že většinou jezdím Slováckými expresy, ale ty vůbec prázdné nebývají.
Můžete si tom myslet co chcete, ale zejména na západě Německa lidé dělají home office daleko více než v ČR. Dále pak dodržují opatření (i když tu žádný tvrdý lockdown není), takže i když je to pouze doporučené, tak soukromě téměř nikam nejezdí. Roušky na západě Německa nosí 99% lidí, i když jsem dnes v Kölnu viděl bitku mezi policajtem a jedním člověkem, který si ji na nákupní ulici sundal. Ale na východě Německa je to jiné. Tam dle toho co jsem viděl před týdnem v Leipzigu na ulici (kde se to nosit musí) mělo roušku jen cca 70% lidí.
Já se zeptal, protože jsem vážně nevěděl. 🙂 Děkuji za názor.
Bezpečnost se dokazuje příjmáním omezení? To je spíš přiznání nebezpečí ne?
Ano, někdy se bezpečnost dosahuje omezením. Napříkald cedulí „Nepovolaným vstup zakázán“. Je nebezpečné, aby se na stanovišti strovedoucího motalo 10 lidí.
Že se omezením bezpečnost někdy dosahuje, je jasné. Že se omezením bezpečnost dokazuje, mi také přijde poněkud zvláštní. Aneb Lektor o voze a Vy o koze…
Z infografiky vyplývá, že NA:
„Od 27. listopadu je rezervovatelných pouze 60% všech míst“
Pardon, to měla být odpověď na předchozí komentář
Takže snížili kapacitu na 60 % nebo o 60 %?
Je to v názvu
Kapacita zůstává stejná – místenky nejsou povinné, dá se jet na stojáka.
Snižuje se kontinent místenek.
Přesně tak. Kdyby chtěli omezit kapacitu, tak označí ostatní místa cedulkou se zákazem sezení. Jako je tomu na některých letištích, čekárnách, restauracích,…
A samozřejmě by musely být všechny tyto vlaky změněny na povinně místenkové.
Na druhou stranu Nemci dost dodrzujou i nepovinny opatreni. Takze je dost pravdepodobny, ze kdyz uvidej vlak s vyprodanejma mistenkama, nepolezou do nej bez mistenek, i kdyz to neni zakazany, pokud to nebude nezbytne nutny. A tech par lidi na vlak, pro ktery by to pripadne nutny bylo, nejak rozumne rozsadej.