Minoritní akcionář v jindřichohradeckých úzkokolejkách neuspěl se žalobou na Borise Čajánka
JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko
Podle dnešního rozhodnutí soudce Vladimíra Foldyny žaloba zakládala svůj nárok na smlouvě, která nebyla platná.
Význam slova reorganizace z pohledu Borce – rozprodat za tržní cenu trať, kterou „obdržel“ v privatizaci za 1 Kč, zaplatit dluh 160 mil. Kč a zbytek života strávit na Bahamách….“ty Mildo, vždyť nám nakonec o ty cestující tak nějak nejde!
Zajímavé, jak jste na to přišel?
Ne vážně, ne mínusy, jak jste na to přišel? Vy tu totiž obviňujete lidi z trestných činů, tunelování a podobně. A když já jsem tu jednou napsal pravdu, ověřenou, o Šatavovi, hned tu na mě skočil cenzor, že prý to se nesmí, když nebyl odsouzen. Tak se ptám – pomlouvat někoho jiného než Šatavu se tady smí? Je tu dvojí metr? 😀
Na bystřické větvi je místo náhradního busu náhradní trojkolka?
Vypadá to tak. Ale jako momentka dobrý 😀
Napadla mě lepší reorganisace než navrhují. Rozdělit JHMD na JHMD-Infrastructur and JHMD-transport. Transport prodat, zaplatit dluhy a Infrastructur vlastnit. Na údržbu se dají jen peníze co dostane od státu. Když nedostane nic, tak nebude žádná údržba, akorát se sníží rychlost. Infrastructur bude vybírat peníze za dopraví cestu a v zásadě nemuže krachnout.
Má to jeden háček. Kraj Vysočina prý poplatek za dopravní cestu nehradí.
Kraj Vysočina hradí podle uzavřené smlouvy, což potvrdil i soud. Problém je, že pan Čajánek si myslí, že by měl platit víc.
Achjo. Také nejsem spokojený s tím, kam to spěje, ale… 1. Pokud soud něco potvrdil, tak to je to, že se má platit celá prokazatelná ztráta dle zákona tj. tak, jak náklady vykáže dopravce. Je to v rozsudku celkem dobře popsané. https://justice.cz/documents/14569/1865922/11A_126_2019_39/5ce5f89d-0483-4f46-8178-d4a7ea9ba4b7 čl. 62 2. Jediný, kdo něco potvrdil byl úředník na MV, který nejdřív 2 roky nechtěl rozhodnout, ale pak, když uz musel, protože MV ten soud s JHMD prohrálo, tak rozhodl a to tak, že jenom vzal jednostranný návrh KV, a řekl, že JHMD dle toho musí jezdit. Mně skoro přijde, že kdyby KV řekl, že JHMD za… Číst vice »
Tak má Čajánek vypovědět smlouvu a uzavřít novou s výší částkou za kilometr, ne mít uzavřenou smlouvu a soudit se o její navýšení.
Je pravda že kraj Vysočina by okamžitě nasadil busy s lepším trasováním, jinak by se dalo říct že nefunguje s péčí řádného hospodáře.
Takže vlastně říkáte, že měl ukončit dopravu hned v roce 2012, když se nedohodl s krajem napoprvé? Tak to jo…
A je ta smlouva vypověditelná?
Tak jinak, máme 50 zaměstnanců, prokazatelná ztráta je 15 mega. Tak fajn, do firmy si dohodím rodinu, kamarády atd., vytvořím dalších pět ředitelů výroby, podvýroby, expedice, atd. a při stejném výkonu máme najednou 75 zaměstnanců a ztráta je 25 mega. A vy mi to doplatíte, protože prokazatelná ztráta a budete mě financovat? Tak to beru.
> Jak náklady vykáže dopravce.
Výše nákladů dopravce záleží na tom jak se zrovna podaří rozhicovat pec…
„Dva účastníci rámcové smlouvy ji nepodepsali …“
To byl ten minoritní vlastník nějaký jouda, když zakládal své nároky na nepodepsané smlouvě.
Takové joudy si dává Boris k snídani …
Že ten Čajánek už konečně nehodí ručník do ringu.
Na mně to z několika médií působí dojmem, že na tom ještě bude chtít vydělat. Je to samozřejmě pouze můj soukromý názor, nemám všechny informace a můžu se mýlit.
A jak má vydělat na něčem, co už dvanáct let prodělává a musí se to dotovat? Akcionáři teď už nejspíš jen chtějí zpátky to, co tam nastrkali.
12 let prodělává něco, co je placené z veřejných rozpočtů, na co jsou jen příspěvky a dotace….něco, kde se nemusíte bát, že přijde málo zákazníků, že bude malý odbyt výrobků, něco kde se nemusíte obávat, že vám nezaplatí nadřazený dodavatel a vy nebudete schopen zaplatit subdodavatele….. Hrozný ….. Měli jste se vyprdnout na blbý M27, modernizovat další TU..a hlavně jezdit….. Třeba najít i někoho, kdo by vyrobil nové elektromotory do podvozků, když ty byly u TU původní atd… atd…. mělo to s nimi nějakou image…. místo toho jste TU rozprodali a podělali to hašišbednama…. To jste měli ty vraky M27… Číst vice »
Přečetl jsem jen začátek: „12 let prodělává něco, co je placené z veřejných rozpočtů, na co jsou jen příspěvky a dotace….něco, kde se nemusíte bát, že přijde málo zákazníků, že bude malý odbyt výrobků, něco kde se nemusíte obávat, že vám nezaplatí nadřazený dodavatel a vy nebudete schopen zaplatit subdodavatele“
No a tak to právě není. Šatava přece podepsal smlouvu, která prodělávala od samého začátku, co je na tom nepochopitelného? Takže je to sice placeno z veřejného rozpočtu, nemusíte se bát, že vám nezaplatí. Jenom ta platba pokryje polovinu nákladů. 😀 😀 😀
To je ten důvod, proč mají zajišťovat základní obslužnost dráhy v majetku státu.
Ehm, nebyl to stát, kdo tu před 25 lety ukončil provoz? Kromě toho, jindřichohradecké úzkokolejky nejsou nic nezbytného pro „základní obslužnost“, ať už to znamená cokoliv.
A co nezbytného je… Nakonec, všichni se mohou nahrnout do aut včetně taxi (důsledky budou jiná věc). Z Hradce do Kamenice to použitelné bylo, zbytek by vyžadoval menší či větší úpravy. Ale souhlasím, že být to na současném státu, nemáme z toho už nic
Nezbytná je např. trať z Prahy do Kralup.
Problém, je že v tom případě by tam dnes byla v lepším případě cyklostezka.
Tak a je to v ….
Mimochodem krásný ilustrační obrázek …
Není na té fotce pan Čajánek?
Podle postavy to nevypadá na borise
Pokud se nemýlím, tak ten pán obracel v Nové Bystřici směrovky. Viděl jsem ho tam. Z té fotky úplně čiší smutek, že už tak nebude moci činit.
Naprosto souhlasím. Z té fotky čiší zmar JHMD.