Přímé vlaky k Baltu. Ministři se shodli na každodenním spojení Praha – Vratislav – Gdyně
Hlavní nádraží ve Vratislavi. Autor: Michał460 – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3457247
Český ministr dopravy Karel Havlíček jednal ve čtvrtek se svým polským kolegou Andrzejem Adamczykem mimo jiné o obnovení dálkového železničního
Bylo by to fajn, ale jsem zvedav na cenu. V osmdesatkach stalo luzko Praha – Gdansk kilo, na dnesni prepocet pres palec litr. V nasledujici dekade ty ceny vystrelily tak, ze se vyplatilo jet autem uz v jednom… Autobusy trochu vratily verejnou dopravu do hry, ale kdyz se vam sere stroj, takze uz ve Wroclavi mate sekeru tri hodiny a ridic se rozhodne ji dohnat tim, ze na zbytku trasy nestavi a jede Rallye Nazidla (to bylo i na spolucestujici Polaky silna kava), tak trochu s dalsi cestou zavahate.
Vzpomínáte na ty dva páry rychlíků, co se zavedly po elektrizaci tratě? Jízdní doba myslím něco přes 5 hodin, bohužel byly začleněné do hradeckého ramene, takže přepřah na brejlovce, zastávky v Bohousové apod., další přepřah… a soupravy byly koženkové B bez jakýchkoliv služeb. Potom tam jezdily asi 4 páry Os/Sp do Klodzka či Wroclawi, to celkem šlo, docela to uspokojovalo místní i dálkovější frekvenci zároveň… ale to co tam bylo potom byla tragédie, není divu že přes hranice téměř nikdo nejezdil. Jsem rozhodně pro přímé rychlíky po koridoru (za podmínky že se to na ten koridor nějak smysluplně vejde), protože… Číst vice »
Rychlík Praha – Vroclaw taky dříve jezdil přes Náchod a Meziměstí.
Co je myslím že je to mnohem přímější trasa než přes Lichkov.
Ale netuším jaký je tam dnes stav infrastruktury a hlavně jak by vycházela jízdní doba? Víte někdo?
Vhodné řešení to není. Důvody jsou dva:
1) dvojí výměna lokomotivy (minimálně Hradec Králové, Wałbrzych Główny)
2) dvojí úvrať na trase (Starkoč, Václavice)
Proto je za současného stavu vhodnější posílat vlaky přes Lichkov. Celá trať je pod dráty, v jedné trakční soustavě (pravda, za mnoho let se to změní), zároveň trasa přes Pardubice a Ústí nad Orlicí je rychlejší.
Pro polskou vnitrostátní přepravu je také výhodnější trasovat vlak přes Kłodzko, protože to v tuto chvíli nemá žádné spojení dálkovým vlakem. Jelenia Góra a Wałbrzych dálkové vlaky už mají.
Bod 2)je v jednání, bod 1) souvisí s bodem 2)
Tento týden jsem absolvoval trasu (Praha)Hradec Králové-Wroclav a zpět Flixbusem, autobus poloprázdný, jízdní doba 3h 30 s tím, že po dostavbě D11 a plánu polské rychlostní Klodsko-Wroclav se ještě sniží. Nevídím moc důvod tahat pomalejší vlaky přes přetížený koridor když v praxi pojede vlak od Ústí poloprázdný a pomaleji než dosačující busy.
Přesně tak, lidi mezi ČR a Polskem příliš nejezdí. (V porovnání s Německem, Rakouskem a Slovenskem) Vlak bude prázdný. Podobně je to u vlaků Praha – Ostrava – Katowice (Varšava) – vlaky jsou plné v úseku Praha – Ostrava a Katowice – Varšava. Přes hranice jede pár lidí – obsazenost tak 5%.
5 % to určitě není. Co občas jezdím, tak obsazenost v průměru okolo 50 %.
Žádný autobus, který má jízdní dobu podle jízdního řádu 3h30 neexistuje ani z Č. Mostu, natož pak z centra Prahy.
Jo Danzig a Gotenhofen(gdyna) a polaci ty nemecka mesta zvedli.. Jak Phoenix z popela. Nedokazu si predastavit cechy nicitele
😂
Byl jste tam? Gdyně je průmyslový přístav vybudovaný teprve nezávislým Polskem, předtím to byla rybářská vesnička s trochou rekreačních zařízení.
Co se Trojmiasta týče, velký historický šmrnc má Gdaňsk, a ano, právě ten bylo nutno postavit z trosek. Do Gdyně by z Čech (ani ze zbytku Polska) turisti nejezdili, ta se hodí jako konečná vlaků spíš pro místní, plus je tam obří železniční stanice, kde se dobře odstavují a udržují soupravy. Asi jako u nás Bohumín.
Tak s tou Gdyní bych úplně nesouhlasil. Byl jsem s přítelkyní v době první sezóny nočáku z Bohumína právě v Gdyni. Jako výchozí místo pro výlet na Hel a zpět značka ideál, nemuseli jsme dojíždět z Gdaňsku. Také pláž v Gdyni byla celkem pěkná. Do Gdaňsku jsme samozřejmě zajeli taky a díky frekvenci vlaků SKM nám cesta zpět do Gdyně nevadilo – snad až na dostupnost pak ubytka, ke kterému jsme ještě museli dojet busem a ten bus nám jednou večer ujel a tak už jsme museli jít pěšky.
Je vidět, že ministr plácá něco o čem nemá vůbec ani….a kam ty vlaky chce dostat? Ví vůbec, že je nějaký problém s kapacitou na našem páteřním koridoru? Ok, až budou z Prahy do České Třebové místo 2 kolejí, 4 koleje, tak se o něčem můžeme bavit, nebo musí dojít k redukci spojů stávajících….
Nějaké okno na procpání těchto vlaků se najde. Vím, zní to strašně, ale vždy se zatím našlo.
Chtělo by to ale zdvoukolejnit trať Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, aby měly kudy jezdit náklady. Čtyřkolejka mezi Chocní a Ústím nad Orlicím může vzniknout výstavbou nové trati a zároveň ponecháním stávající. Jediný problémový úsek, který zbude, je Ústí nad Orlicí – Česká Třebová.
Ano, popsal jste variantu max, na které se pracuje. Osobně si ale myslím že by nebylo zlé kdyby se udělalo něco i s tratí Letohrad – Týniště. Pořád ale máte problém s výjezdem z Chocně, který bude trojkolejný. Dál na Třebovou, pokud by se chtělo, se to dá řešit trojkolejkou, nebo čtyřkolejkou, oboje by se mělo vlézt.
Určitě to chce dvoukolejku z Velkého Oseka do Chocně a tunel z Brandýsa n/O do Ústí n/O, možná tak za 20 let se dočkáme :-).
Nach Truebau? Ta byla tak ceska ze vetsinsa mela modre woci
Německý národ je umělý konstrukt, účelově vytvořený von Bismarckem v roce 1871 jako následek hlubokého pocitu méněcennosti, vyvolaného Francouzi :-).
Pánové, dělám to nerad, ale běžte si své komplexy léčit jinam. Patří oběma.
Pokud toho nacistického provokatéra vymažete …
Samozřejmě, včetně vás. Sbohem.
Přímé vlakové spojení Prahy a Gdynie je rozhodně plusem. Osobně bych uvítal spíše přímé vlakové spojení Praha-Świnoujscie. Právě odtud je k naším hranicím moře nejblíže, navíc je to nejteplejší část Baltu, určitě by to využilo hodně dovolenkářů. Škoda jen, že polské železniční tratě v blízkosti našeho pohraničí (ale i jinde) jsou ve velmi žalostném stavu, někde se dokonce jezdí jen třicítkou, dokonce i desítkou (např. trať od státních hranic z Meziměstí/Starostína do Walbrzychu). Takže to je zatím jen sci-fi. I když třeba traě Harrachov-Jakuszyce nebo Trutnov-Královec-Lubawka jsou na tom lépe. Na mezinárodní rychlíkový provoz to ale stejně zatím není.
Letos bude jezdit sezónní rychlík Bohumín – Świnoujście. To je podle mě slušný začátek.
Co se týče spojení Praha – Świnoujście, vyplatí se v současné době jet tranzitem přes Německo. Při nákupu v předstihu lze za relativně malý peníz koupit Včasnou jízdenku na EC do Berlína (nejlevnější jsou od 361 Kč, standardní cena je kolem 600 – 700 Kč).
Úsek Berlin – Szczecin lze vyřešit jízdenkou dle tarifu VBB (Verkehrsverbund Berlin-Branderburg) za 12 €: https://www.vbb.de/tickets/sondertickets-fahrausweise-von-und-nach-polen
V úseku Szczecin – Świnoujście platí polský vnitrostátní tarif, záleží na dopravci (Polregio nebo PKP IC).
Můžete jet i levněji. Na jeden Quer-durchs-Land-Ticket celá skupina celou cestu po Německu (přijedete do Świnoujście z německé strany, ale to je jedno, protože trajekt jezdí často a myslím, že i zadarmo).
Problém této jízdenky je ten, že neplatí ve vlacích EC, pouze ve vlacích kategorií RB, RE a IRE. Takže tuto jízdenku lze využít při cestách z Česka pouze v případě, pokud v úseku Děčín – Bad Schandau pojedete osobákem (a odtamtud je nutné jet dalším osobákem nejméně do Drážďan).
Jistě, ale v Německu jsou i regionální vlaky celkem rychlé a tak tam dostanete sice na více přestupů. ale za zhruba stejnou dobu, jako vaše cesta přes Štětín (např. 9.5. vychází ten rozdíl jen asi 1 hodinu, což je při celkové jízdní době 11 hodin už skoro jedno).
Navíc Quer-durchs-Land-Ticket lze za stejnou cenu koupit vždy a i těsně před cestou.
Ne každý má zájem tolikrát přestupovat. Moje cesta vyžaduje pouze dva přestupy (Berlin, Szczecin). Problém přestupu v Berlíně je ale ten, že je mezi nádražími – z Berlin Hbf na Berlin-Gesundbrunnen. Ten se dá zdolat pomocí S-Bahn s přestupem v zastávce Friedrichstraße.
Takže fakticky čtyři přestupy, ale je to pořád lepší než se trmácet osobáky přes celé Německo.
Když už někdo zvládne 4 přestupy, zvládne i 5 (Ústí, Dresden, Senftenberg, Eberswalde, Züssow). V sezóně totiž bude jezdit přímý osobák Ústí-Dresden, tím jeden přestup odpadne.
Tvl. A není lepší jet autem??? To fakt by někdo absolvoval dobrovolně?
Šotouši ano. A ti tady tvoří velkou část diskutujících.
a pak že u nás máme složité jízdné….
Zrovna Quer-durchs-Land-Ticket je krásně jednoduchý. Má pevnou cenu, platí celý den, můžete jet libovolným regionálním vlakem po celém Německu bez ohledu na dopravce.
Ostsee Harrachsdorf
Berlín – původní centrum západoslovanského kmene Havolanů …
To jako vážně 2 ministři řeší, kdy a kde pojede nějaký vlak? Co kdyby rači kluci dělali svojí práci a jednotlivé spoje nechali na dopravcíh púsobících na liberalizovaním trhu? Jo vlastně, my ten trh ještě nemáme zas tak úplně liberalizovaný…
Máte v tom velky bordel.
To by zas tak moc spojů nejezdilo, kdyby se to nechalo trhu…
Vy se rád díváte na prázdné koleje? 🙂
Jo a na prázdná letiště a silnice bez autobusú. Moment teď mě napadá, že jak autobusú tak letadel po jejich deregulaci přibylo, kvalita šla nahoru a cena dolú.
ono bude záležet, na jakých trasách. Ano, určitě pár tras najdeme, kde je tomu tak, jak píšete, ale obecně vzato, nechat vše trhu, tak by nastal naprostý kolaps veřejné dopravy.
Hlavně to prosím nabagrujte státnímu, socík musí zůstat stůj co stůj…
Přičemž spoje nebo lokomotivy toho socík-dopravce jsou najednou dobré když vlastní nejezdí… 😝
A jak se tomu socíkovi hodí, když mu zlí kapitalisté a zákeřní živnostníci pronajmou autobusy na NAD.
Kšeft je kšeft, a chápou to tak i ČD a RegioJet, když si lokomotivy pronajímají vzájemně. Ideologické poučky jdou stranou.
Víte, dopravci na českých kolejích zjistili, že není třeba mít tolik vlastních záloh, když si můžou lokomotivy i vozy vzájemně půjčovat. Je to levnější a výhodné pro všechny. Dopravce, který půjčí vozidlo, na tom ještě vydělá.
No pro dopravce jako ČD vážně několika denní půjčení loko nejsou žádné peníze.
To je jako říci, že pro Alzu není prodej jedné myši žádný kšeft. Není, ale stejně je lepší ji prodat, než neprodat.
To jsou zase bláboly…..
Nahlédnutím do JŘ 2020 zjistím, že do Přemyšlu už dnes jezdí EC 104/105 z Prahy a R 301/300 z Ostravy (ČD)
Do Krakowa EC 115/114 ČD a LE 413/410 vše z Prahy. Tak co se jako bude přímým zadáním protahovat ?
4 páry Praha – Wroclav (- Gdyně) je pitomost.
Doufám, že v roce 2022 nebude MD ani Havlíček, ani Kolovratník, ale někdo, kdo bude chápat, že nejde o to CO, ale především PROČ..
Zhrzený chvilkař brojí proti novým vlakům 😀 Opravdu velmi vtipné. Vy byste měl být naopak rád. Já třeba tu slavnou Grétu moc nemusím, ale v jednom má pravdu – světová spotřeba je příliš vysoká. A i když např. létání nelze zcela eliminovat (rozhodně není možné, aby všichni pluli přes Atlantik na jachtě), je možné ho redukovat v rámci Evropy, což je naprosto správně. Celá trať Praha – Wrocław je elektrizovaná, což znamená nulovou spotřebu paliv. Tak je to i s vlaky směr Przemyśl. Ty vlaky mají v cíli návaznost na Ukrajinu – směr Lvov, Kyjev. Je jedině dobře, aby cestování… Číst vice »
A co to tu jako meleš trolle ?
Nulová spotřeba paliv, tvl…
Chvilkař, to je nějaká nová nadávka? Něco jako havloid nebo sluníčkář?
Stejně jako opačná strana používá výraz „koblihář“.
Bingo!
Ta energie k pohonu toho plechového šrotu se zřejmě zjeví odnikud. Tak to potom asi tahají koně ne?. Údržba tý trati asi taky žádný emise nic….. OH jak je to ekologické vše
Tak samozřejmě, je to nepřesné tvrzení, ale elektrárna poběží tak jako tak. Z toho pohledu představuje elektrizovaná železnice minimální ekologickou zátěž. A to i přesto, že v Polsku se elektřina nevyrábí zrovna ekologickým způsobem (dominuje uhlí).
Elektrárna poběží tak jako tak… Eh, to skoro vypadá, že všechny elektrárny v síti stále běží stejným výkonem a pokud pro elektřinu není odběr, tak se tato maří v nějakém megaodporníku. Ne, tak to opravdu není.
Nulová spotřeba paliv? A Turóv spotřebovává jenom vodu, žejo? V Polsku platí, že elektrický vlak i parní mašina jezdí na uhlí. Jenom ta elektrická mašina má kotel jinde, ale páru v něm vyrábějí taky.
Samozřejmě, že jsem to uvedl nepřesně. Ale podíl elektrického vlaku na celkovém znečištění je zanedbatelný.
V Norsku ano, v Polsku ani omylem.
Vlak co se tyce pomeru spotrebovane energie na prepravenou osobu vychazi nejhure ze vsech dopravnich prostredku snad jen soukromej tryskac vychazi lepe
A to jste četl kde? Uveďte, prosím, zdroj, velmi by mě to zajímalo. A jistě nejen mě.
Grafíků na Transport energy efficiency se dá vygooglit spoustu, standardně pěší chůze je nejlepší a business jet nejhorší. Co už se googlí podstatně hůře je to, jak autoři k výsledkům přišli – zejména s jakou obsazeností daného dopravního prostředku počítali. Umím si představit, že takový vlak peršing+3 klasiky jedoucí přes Lichkov a vezoucí v přeshraničním úseku 30 lidí (v létě 120, v listopadu 2) se svou mrtvou váhou 200 tun bude energeticky dost zvěrstvo. Neříkám, že Milan má pravdu, ale na druhou stranu tabulkové přehledy energetické náročnosti dopravních prostředků bych taky bral s rezervou.
Ano presne tam narazim tahat 200t mrtve vahy na par lidi je proste zverstvo a vlak je v tomhle proste spatne i kdyby v tom vlaku jelo 200lidi tak je to tuna na hlavu a to je proste neco co nemuze byt nikdy energeticky dobre
Jedině snad v tom, že cestou z kopce ten vlak vyrábí elektřinu. Což jiné druhy pohonu neumí, nejsou-li hybridní. Totéž platí pro často zastavující. A jinak u vlaku je problém se dostat s hmotností pod 500 kg/sedačka kvůli požadavkům na pasivní bezpečnost. Jelikož aktivní bezpečnost do 100 km/h se neřeší.
Neřeší? Aktivní bezpečnost u vlaku řeší zabezpečovací zařízení.
Na menší valivé odpory pamatujete…?
Valivy odpor je u vlaku super ale jeho mrtva vaha proste zabiji jeho ekonomiku
Rikam to porad ale sotousi me neustale kamenuji: tak kde prepravujeme velke mnozstvi osob a nakladu je vlak super
Ale lokalky jsou proste ekonomicka sebevrazda ktera je pouze volicske lakrdlo za nase dane
Nulová spotřeba paliv? Tvl a z čeho se ta elektřina jako vyrobila pro ten tvůj vláček? A hlavně při její výrobě, kolik paliv bylo spotřebováno?
„nulovou spotřebu paliv.“
Elektrika v drátech prostě JE …
… a i kdyby byla náhodou z těch slavných větrníků, výroba té oceli a betonu k jejich stavbě se taky zatím neobejde bez fosilních paliv.
To koukátě nějak blbě. EC 104 nejezdí z Prahy. Žádný přímý vlak (ani přímý vůz) Praha-Przemysl nejezdí.
Máte pravdu, jede z Grazu. Přehlédnutí a omluva.
A jaká je poptávka na cesty z ČR do Přemyšlu? Řekl bych, že minimální.
Tu poptávku tvoří především Ukrajinci, kteří se vrací z práce domů. Podívejte se na mapu, Przemyśl je hned vedle ukrajinské hranice.
Neznámou ovšem je, jak velkou porci pendlerů si ten vlak stáhne od autobusů, IAD a letadla Praha-Lvov. Časově se bude blížit spíš silnici než letadlu, cenově???? Proti busu a autu bude vyžadovat využití dalšího spoje z Přemyšlu na Ukrajinu.
Při včasném nákupu je již nyní možné sehnat jízdenku Ostrava – Przemyśl za 490 Kč (e-shop ČD). Včasný nákup se doporučuje nejen kvůli nižší ceně, ale i kvůli rezervaci místa (v Polsku jsou všechny dálkové vlaky povinně místenkové a rychle se vyprodají).
Jízdenku Przemyśl – Lviv lze koupit v e-shopu UZ za 200 – 250 UAH. Kurz hřivny je zhruba 1 UAH = 1 Kč. Takže když to sečtu, je to z Ostravy do Lvova kolem 700 Kč. To ještě jde.
E-shop UZ (ukrajinské železnice): https://booking.uz.gov.ua/
To je přesně ono; jaké % klientely ČR-Ukrajina bude řešit včasnou jízdenku na e-shopu?
Dnes má připojení k internetu i ten nejchudší ukrajinský dělník. A i kdyby jezdil autobusem, musí si místo rezervovat včas, jinak se vyprodá. Princip u vlaku je naprosto stejný.
A jste si tímto tvrzením jistý? Tak proč se teda na pokladně v Praze LE prodá nejvíc Košic a Ukrajiny? Plus samozřejmě dotazy kdy to jak jede?
104/105 nejezdí z Prahy. Ano, z Moravy přímé spojení je.
Pozn, Nevím, jak „koukáte“ do JŘ 2020, ale EC 104/105 jezdí Graz – Przemyśl a zpět…;-)
Loni se objevily zprávy, které dávaly naději na rozumné spojení už na letošek. A nakonec z toho bylo spojení jen pro Poláky: ráno do Čech, večer z Čech.
Pokles poptávky byl podle mě i důsledkem sabotážního přístupu objednatele dálkové dopravy: Přímý expres z Prahy projížděl Ústím nad Orlicí krátce před odjezdem vlaku do Vratislavi, ale objednatel zakázal, aby zde zastavoval. Zdůvodnění: že by zastavení nebylo systémové.
Jen ať posílí spojení mezi Varšavou aVídni. Ostrava Břeclav je trvale přetížená.
Tak v tom případě by teda spíš bylo potřeba posílit Ostrava – Břeclav z dvouhodiny na hodinu v době špičky. Jízdní doba EC je 1:37, takže dvě soupravy navíc a je pokrytý turnus. Přímo ideální oběh. Pokud vím, tak Dráhy mají volné mašiny a vagony z linky Brno-Ostrava(-Bohumín).
Otázka jestli by jejich kvalita byla dostatečná, jestli by se nebily s olomouckými rychlíky, jestli by se daly navázat na spěšné vlaky z Vídně/Bratislavy, jestli by mohly mít přípoj třeba v Hranicích…
By mne zajímalo, kde tu 2 hodinou kadenci vidíte. V 7, 9, 12, 15, 19 mi nepřijde jako každé 2 hodiny.😉
Aby to mělo smysl (rozuměj aby to po pár letech zase neodpískali, jako v roce 2015 kdy ten spoj ještě fungoval), tak by to chtělo jízdní dobu do Vratislavi max 3,5hodiny.
K tomu netřeba mnoho, někde trochu modernizovat trať ve stávající stopě, někde zas přidat v minulosti snesenou 2 kolej – a hlavně, udělat z toho opravdový rychlík, ne aby to stavělo v každé zádeli jak teď…
K tomu netřeba mnoho 🙂 Jen modernizovat trať a přidat druhou kolej 🙂
Hlavní problém je s kapacitou, která není. Bylo by snad lepší zainvestovat do rekonstrukce a zrychlení přes Meziměstí, takto se kritické místo zacpává dalšími a dalšími vlaky. Když jsme u toho, tak by to taky chtělo možná modernizaci se snížením sklonů nahoru na Meziměstí a pak na Polské straně. Alternativně ji jenom zrychlit na 100-160km/h. Nemůžeme s dopravu do Polska a dále do Pobaltí, spoléhat stále jenom na tři Moravské přechody.
Přes Meziměstí to není zrovna vhodné. Musíte vyřešit dvě úvratě (Starkoč, Václavice). To se sice dá odstranit pomocí Vysokovské spojky, je ale otázka, zda by tato investice stála za to.
Pro spojení východních Čech s Polskem má perspektivu spíš trasa přes Trutnov a Královec. Nejen proto, že Trutnov je poměrně velké město, ale celou trasu lze provést bez úvrati již nyní. Uvažuji zastavení mezistátního vlaku ve stanici Trutnov-Poříčí, odkud by mohl jezdit vlak na hlavní nádraží v Trutnově (a dále do Svobody nad Úpou). Stejný model, jako je např. spojení Prunéřov – Kadaň.
Pokud se budeme bavit o nákladce, tak by i v řešení přes Meziměstí šla udělat levná spojka u Třebechovic. Otázka je jak rychlá se ta trať dá udělat a jak moc limitujícím faktorem tam bude těch pár sklonů nad 8(10) promile, délku staničních kolejí pominu, ta se dá když tak prodloužit, i kdyby to měly být stanice jen o třech kolejích, nebo výhybny, eventuálně dvojkolejné úseky. Ale je pravda že Váš návrh je možná lepší a realizačně i levnější. Akorát je možná nevýhoda to že by vlaky stavěly v Trutnově-Poříčí.
V podstatě by stačilo akorát zadrátovat úsek Hradec Králové – Sędzisław, plus k tomu ještě odbočku Poříčí – Trutnov hl.n. – Svoboda nad Úpou, aby mohly jezdit přímé vlaky i tam.
To je taky dobrý nápad.
Vhodné ale při té celé akci bude brát stále ohled na to aby trasa byla schopná sloužit i pro nákladní dopravu, tedy aby se tam vlezly vlaky klidně až po 750m. Nebo aby se tam alespoň mohly někde vyhnout. Otázka jsou ale sklony na Polské straně. Navíc bude třeba mít nějaké pohraniční nádraží, buď se bude muset rozšířit Trutnov Poříčí, nebo v Královci. Ale potřebujeme jenom koleje kam odstavíme vlaky, zbytek, řazení, nástup čet… by mohlo zajistit obnovení nádraží v Lubawce. Což by byl mimo jiné i impuls pro rozvoj regionu.
Zadrátování by mělo smysl až po kompletním přechodu na napájení troleje střídavým proudem, které je plánováno za relativně nedlouhou dobu. Na tuto dobu se nevyplatí postavit další měnírnu, stávající měnírna by totiž další úsek, o kterém píšete, neutáhla.
V tom případě by ale na hranici vznikl styk trakčních soustav (Polsko používá výhradně 3 kV DC). Tento styk by mohl být umístěn do stanice Lubawka, kde je prostor na rozšíření kolejiště pro přepřahy nákladních vlaků (osobní vlaky mohou být plánovaně řešeny dvousystémovými lokomotivami).
Tak není možné pořídit někde pojízdnou měnírnu, dočasně? Nerozvíjet infrastrukturu z důvodu „šak se počká až se přepne“, je trochu, podle mne, krátkozraké, navíc ten projekt musíte zahájit tak 5-10 let před samotnou stavbou. Musí se vyřešit trasování, vypořádat zábory kvůli zdvojkolejnění a přeložkám, prodlouženým stanicím. Případně redukci sklonů… Pokud se tedy nemá dělat drátování, pak je ale třeba celou trasu i tak upravit a modernizovat tak aby se na ní mohl pohybovat dlouhé vlaky v nezávislé trakci. takže se budu muset udělat přeložky kvůli sklonům, to je zase na roky, možná kratší, ale i tak se s tím musí… Číst vice »
Zdvojkolejnění – no budiž, přeložky taktéž, ale prodloužení stanic? Vždyť revitalizace tratí po česku s sebou přinášejí velmi často naopak zkrácení stanic, nebo jejich rušení a jejich degradaci na zastávky! K tomu přidejme ještě likvidaci nákladišť, manipulačních kolejí a vleček. Jako by se s delšími vlaky a jejich křižováním ani do budoucna nepočítalo, stejně tak jako by se nepočítalo s nákladní dopravou, zejména regionální! Přitom ve vyspělejší části Evropy už jde vývoj opačným směrem!
Pokud by se trasy, sklonově nevypadá špatně, chytla nákladní doprava, tak se to bude dát prosadit. Nákladiště možná nejsou tady na této tak důležité, ale prodloužení alespoň některých stanic důležité je.
Technická poznámka: Dvě úvratě = žádná úvrať, vlaky umí i sunout a zrovna v tomhle úseku se to donedávna i pravidelně dělalo.
Jeste, ze tu nejsou Dukaty, zdejsi Banga by mi v nich udelal peknej pruvan jen proto, ze mam jine nazory na vyvlastnovani pozemku.
Jiný názor neznamená, že můžete o někom jiném lhát.
Jakákoliv záminka je dobrá k obhájení závisti. Aby závistivec sám před sebou nevypadal jako zločinec, tak má jenom jiný názor na právo. Jenže právě tohle z něj toho zločince dělá.
Kocourku, Ty jsi tak ubohý….
Proběhla odborná analýza přepravní poptávky, nebo to je od stolu politické rozhodnutí? Grafikon není také nafukovací, zkušební pár spojů by byl rozumnější začátek, myslím
Zkušební pár spojů již jezdí, jde o vlak LE/KD. Vzhledem k tomu, že především na polské straně je o tento vlak enormní zájem, je na místě rozšířit poptávku.
Pardon, rozšířit nabídku, samozřejmě.
Neřešili taky modernizaci Hrádek – Zittau? Jestli ne, škoda.
opravu trati Hrádek – Zittau řešili před vánoci
Díky za přepisy polských měst do češtiny. Přemyšl 👍
To je něco hroznýho, ale asi něco moderního
Asi jste optimista v tom, kolik lidí zná polskou gramatiku stejně to přečte blbě. Třeba nápis na fotce Čech bez znalosti polštiny přečte zaručeně špatně, natož Przemyśl.
Použití exonym, pokud existují a jsou v moderní češtině používaná, je výrazně pohodlnější.
Oni casto ty mesta byly i soucasti ceskeho statu, nektere byly cechy i zalozeny…
Používání staletých názvů je fakt hrozný, krom toho české názvy zpravidla odpovídají skutečné polské výslovnosti. Viz ta Přemyšl, Polák jí vyslovuje jako Přemyšl, ale Čech to komolí na Przemysl
Tady tu jmennou válku o městech vedeme už roky. 😀 Otázka snad i je co je pro nás důležitější, jestli schopnost se domluvit, nebo to napsat a najít. S Polskem bude problém asi daleko větší v tomto než s Německem/Rakouskem. Tam použití místního pravopisu a výslovnosti, alespoň aproximované, nevadí a je snad i žádoucí (ale stejně je to Štýrský Hradec), ale u Polska je to problém, protože srozumitelnost bude velet k použití přepisů, ale dohledatelnost na internetu spíš k polskému pravopisu.
No uvadet v cestine Wroclaw misto Vratislav, kdyz bylo mesto zalozeno Vratislavem, … to zni dost podivne..
No chtěl bych potkat exota, co by tam „rz“ skutečně vyslovil.
Nene, všechny koumesy vašeho formátu napadne vrazit tam ř, což je ovšem blbě.
Vemte do ruky cesky stary atlas a to se budete divit kolik mest je v nem v cestine, az moderni doba zacala nektere mesta psat v pouzivanem jazyce statu,… u nekterych vyznamejsich jeste zustavaji ceske nazvy…
Prosinec 2022 je ještě hodně daleko. Do té doby se může hodně změnit. Ale je pravdou, že ty vlaky jsou potřeba jako sůl. 4 páry denně jsou rozumné. Jen doufám, že jestli ty spoje skutečně vyjedou, tak to dostanou ČD.
V čem jsou ty 4 páry rozumné? Vážně si myslíte, že je tu tak silná poptávka po dopravě mezi Čechami a slezskou části Polska? Jeden by bohatě stačil.
Že není nyní, když žádné spojení neexistuje neznamená, že nebude i potom. Navíc tam bude na obou stranách hranice silná vnitrostátní frekvence.
Vnitrostátní frekvence už řeší, min. na české straně jiné vlaky.
A ohledně toho přeshraničního spojení, vážně myslíte, že vyšší stovky lidí z Čech potřebují jet denně do Bratislavy a naopak?
Do Vratislavy samozřejmě
Myslíte ty vlaky, ve kterých si v Pardubicích nebo Kolíně nesednete?
No, na počet lidí přeshranice celkem jistě. Teď jen, kdy by měl jet? Neřešme minuty, stačí ráno/poledne/odpoledne apod.
Hm zase někdo objevuje Ameriku ,přímé spojení Praha-Wroclaw a dále na relaci Gdynia a Swinoujscie tu bylo již např v GVD 1993/94 a to rychlíkem 254/55 Baltic ,který měl i lůžkové a lehatkové vozy a restaurák.A dnes se někdo nahoře zviditelní na co nepřišel
Existuje reálná přepravní poptávka na ty „čtyř párů vlaků denně v relaci Praha – Ústí nad Orlicí – Lichkov – Vratislav“ nebo se jedná o politické rozhodnutí přepravovat vzduch za veřejné peníze, jak se děje třeba u spojení Praha-Třeboň-Č.Velenice?
Řekl bych, že B je správně, 4 vlaky denně na Vratislav jsou nesmysl. Jeden by myslím bohatě stačil.
Ano zejména obsazenost úseku Letohrad-Mezilesí je tak 2-5%., Mezilesí-Kladsko mimo školní špičky 30-50%. 4 páry maximálně v soboty, neděle, a to by se musel ještě výrazněji zrychlit celý úsek Mezilesí-Vratislav. Trať je sice elektrizována, ale u svršku mi přijde že poslední výraznější oprava proběhla v dobách kdy Dolní Slezsko patřilo Německu.
To je trochu zaměňování příčiny a následku. Když se musí přestupovat někde v díře jako Lichkov a v Polsku je to osobák zastavující u každé vrby, tak koho to může nalákat?
Kolik by asi bylo lidí v EC Praha-Berlín, kdyby končilo ve Schöně, a dál do Berlína se jelo osobákem?
Srovnávat Berlín z Vratislaví je poněkud mimo.
Však taky nechtějí zavádět 2h takt dlouhých vlaků jako do Berlína (kde by se při lepších přípojích uživil i 1h interval), ale zřejmě interval 4h a kratší soupravu.
Kdysi vlaky tímto směrem jezdily dostatečně plné, pak ty vlaky zrušili a překapivě od té doby těmi neexistující vlaky nikdo nejezdí. Pokd lidí jezdí do Krakova,Katovic a dalších polských měst neeexistuje důvod proč by nejezdily do vratislavy, která je nám ze všech nejblíž (vzdálenostně i kulturně)
Rychlé spojení Kladska s Vratislaví, pokud pojedou ty vlaky „rychlíkově“, myslím, natáhne dostatečný počet cestujících a to i z Bystřice Kladské.
Počty aut, co míří přes přechod Běloves/Slané, nejsou zrovna malé. Samozřejmě, bude tam v nemalé míře i přeprava místní, co tyhle vlaky neobsáhnou, ale myslím, že vztahy jsou celkem silné a vlaky si své místo zaslouží (snad ho na koridoru najdou)
Trolling
Vam moc terminy jako vlastnicke pravo a rovnost pred zakonem asi nerikaji. Mate retoriku, kterou z uspechem uziva Bures.
Kdyz neni po nasem, tak to zakazem, vyvlastnime apod.
Trolling
s Havráknovou byl případ podstatně složitější. Naštudujte si o tom něco.
Příspěvek smazán pro naprosté lži.
Velmi tezko se argumentuje nekomu, kdo o tom nevi vubec nic a jen opakuje tisickrat recene lzi.
Havrankova vubec neresila cenu, ale pristup ke svym pozemkum a jejich celistvost. RSD s ni komunikovalo jako s kusem hadru. Vubec s ni nejednali, postavili ji pred hotovou vec a nasrat. Nejaky arogantni urednik, nikym nevoleny si vzal do rukou moc sveho uradu a s aroganci sobe vlastni prisel nekomu brat jeho majetek. Az to nekdy zazijete, rychle zmenite nazor.
Tyto zkratkovite zavery, kdo ma na rukou ci krev si laskave odpustte.
Trolling
Stavby ve veřejném zájmu jsou pochopitelně nadřazeny vlastnickému právu jednotlivce, ten má však právo na přiměřenou kompenzaci.
Trolling
Nicméně ta kompenzace jí byla k ničemu, ona jako sedlák potřebovala ucelené pozemky, se stejnou bonitou půdy poblíž těch původních. Tedy výměnu. Stát tu možnost měl, ale místo toho se choval arogantně, nabídl jen peníze s tím, 6e zbytek není kinech starost.
Zbytek není jejich starost. Ty automatické opravy mě jednou zničí.
tak si je vypněte 😉
Prazak: velmi si cenim toho, ze vidite problem stejne, jako ja.
Reseni bylo celou dobu na stole, jenze urad ho nijak nereflektoval.
Timto se nabizi otazka, na cich rukou je ta krev a ci te ja moralni vina
trolling
Aj Tak: v tuto chvili s Vami jakoukoli diskuzi ukoncuji. Je mi Vas lito. Evidentne nechapete, ze na zacatku pani Havrankova po statu nic nechtela, naopak stat chtel neco po pani Havrankove.
Snad se Vam v budoucnu nestane neco podobneho.
Bez nahrady si brali komunisti, děsí me Vase chapani sveta.
Trolling
Aj tak: vsechno nepreplatite penezi pane.
Trolling
Oni ale nechteli jeji byt. Chteli jen jeji chodbu, ze ktere se vstupuje do pokoju. A rekli ji, ze do tech pokoju, at si leze treba oknama.
Jste demagog a hloupý k tomu. Ano chtěla stejný byt ve vedlejším domě, ale ten stejný byt ve v vedlejším domě měl stát k dispozici. Takže to mohlo být vyřešené jedná dvě. Jenže stát se prostě rozhodl jednat z pozice síly. Všichni chtějí peníze, tak Havránková musí též. To, že chce pokračovat v tom co její rodina dělá po staletí, tj. sedlačení je nezajímalo. Takže jediný kdo je vinen je stát.
Dushan: o to se v zasade nepru. Ale pokud neco po nekom chci, mel bych za nim zajit a zeptat se ho, jak to vidi on. Pokud je to pouze premrstena cena, pak at se nastartuje proces vyvlastneni a SOUD, nikoli urednik, urci vysi kompenzace. Pokud ale dalnice pani Havrankove rozpuli jeji polnosti a z jejiho statku ma pak na ta pole misto 500metru ujet 20km, aby je mohla obhospodarovat, potom to dostava uplne jiny ramec. Toho cloveka tim trvale poskodite, to nelze resit cenou toho pásu, ktery potrebuji na dalnici. Kdyby s ni nekdo jednal a jeji argumenty poslouchal,… Číst vice »
cenu určuje vyvlastňovací úřad, protože ten vyvlastňuje, nikoliv soud
Jenže veřejný zájem nevzniká z přání úřadu nebo stavebníka, ale má být nalézán případ od případu v územním řízení. Na to se často zapomíná. Zejména samospráva má sklon vydávat všechny svoje záměry automaticky za veřejný zájem.
Hamižní? Vy asi budete takový ten člověk s holým zadečkem, bydlícím někde v nájmu… Každý ať si se svým pozemkem nakládá. jak uzná za vhodné, vy jste mu ho nedotoval…
Fajn, to jsou dobré zprávy. Budeme poslanci Kolovratníkovi držet palce.