Ministr pohrozil Arrivě výpovědí, pokutu vyčíslil zatím na 670 tisíc
Ministr dopravy Vladimír Kremlík pohrozil řediteli Arrivy Danielu Adamkovi vypovězením smlouvy. Pramen: FB Vladimíra Kremlíka
Ministr dopravy Vladimír Kremlík se dnes sešel s generálním ředitele tuzemské Arrivy Danielem Adamkou, aby s ním řešil problémový start
To jsou ošklivé větičky, jak říkal Klaus
https://www.denik.cz/ekonomika/nastup-noveho-dopravce-na-zeleznici-provazeji-potize-arriva-vlaky-ceske-drahy.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Nehledě k tomu, že jsem viděl článek, že vlastně do mnoha směrů má jezdit pouze jedna 845. Což je kapacita nějakých 130 míst prý.
Někde se bude třeba v Boleslavi rozpojovat. Takže za málo peněz málo muziky.
K tomu, že téměř všude nacpali jen prodejní automaty.. Ano je to asi úspora.. Ale jsou to takové air, vzdušné lowcost služby. A nádraží půjdou do..
Některé rychlíky Praha – Turnov jezdila 854 s jedním přípojným vozem. Proč by to nezvládla jedna souprava 845? Když by měli plno, tak je v jejich zájmu, aby soupravy spojili, protože případný zisk z jízdného jim zůstane. Co se týká kvality, tak pokud je 845 low-cost, co je potom 854?
854 má nový pohon, má jej též 845?
Když má 854 nový pohon, proč to řve jako tank v bahně? Hluk je strašný uvnitř i z venku.
…ty jezdis na narazniku?
Má pouze nový motor (který stejně stojí za prt a vůbec se nehodí pro tento typ pohonu), hydrodynamická převodovka však zůstala. A to je kámen úrazu, protože velice omezuje použití tohoto vozidla.
To si úplně nemyslím. Bez zvýšení dotace nevím no. Přece jen, pro ně je to motorák navíc. Ne přípojný vůz.
Moc by mě nenapadlo, že ten nástup může být až takový amatérizmus. Ale stejně, proč stále jen vystupuje do médií ministr, který to nezpackal. Ti úřední autoři budou trochu níže. A ti jako by nebyli. Maximálně se vyjádří mluvčí, to je taky vděčný firewall.
Možná to takový amatérismus nebyl, ale politikům jde o každý hlas. I o ty hlasy modré armády.
Cd a jejich zamestnanci jsou tragedie 365 dni v roce, vyhrozuji, ze si pro 450 korun vezmou cestujici jako rukojmi, ale ted je v mode kopat do Arrivy.
Téma článku je o Arrivě. Na fotce je zástupce Arrivy se zástupcem zákazníka Arrivy (tj. s ministrem dopravy) a předpokládám, že se baví o zakázce kterou Ministerstvo dopravy uzavřelo s Arrivou. Tj. nejde o nějaký hejt nebo smyšlený článek… tak proč řešit špatná rozhodnutí v jiných dopravních firmách? P.S. Zaměstnanci ČD nevyhrožují, oni fakt budou stávkovat a také se jim dostane „odměny“ – část z nich během měsíců či 2-3 let přijde o práci (jestli na jižní Moravě přijde o práci 20% nebo 40% zaměstnanců ČD nebo SŽDC si netroufnu úplně odhadnout, ale redukce bude značná … a naštvanost veřejnosti… Číst vice »
Vite co je drsný arriva je ve Velké Británii nejhorší dopravce a u nás ji pustili na trh naše ČD je katastrofa sama o sobě stále zpoždění lokomotivy se sypou stářím vagovy hnus wc špína humus atd. Nikdo o nich nenapíše a nekontroluje co mi vadí trasa Trutnov Jihlava což je 166km a spoj trvá 5 a více hodin machrujou na jiny a přitom ČD stojí za starou belu
Často jezdím Krušnohory a zde Vaše stížnosti na ČD nemohu potvrdit.
Myslím, že nikdo rozumný neříká, že ČD jsou vzorem kvality.Ale jde o to, že noví dopravci přišli z toho důvodu,aby železniční dopravu posunuli na jiný level a to se v některých konkrétních případech a regionech neděje.Takže z pohledu cestujícího pořád stejný bordel……
„Ale jde o to, že noví dopravci přišli z toho důvodu,aby železniční dopravu posunuli na jiný level“
Přinejmenším v závazkové dopravě nikoliv. Druhou možností je verze „stejná kvalita při nižší ceně“.
Při ministerské rychlíkové objednávce na 3 roky ani není divu. (O. K., při krajské objednávce na 10 let to je něco jiného, ovšem právě tam to dopadlo zvýšením kvality v podobě byť zánovních, ale plně nízkopodlažních a stále velmi moderních jednotek – Desira v Libereckém kraji, Linty v kraji Zlínském).
450,- by bylo přijatelných, zde jde o těch 1500,-, co kraj chce za režijky zaměstnanců neJMK kraje, navíc jen zaměstnance ČD, SŽ vyřadil úplně.
Téma článku je o Arrivě, nikoliv o ČD… P.S. Ten samý princip prosím uplatňujte, když do záležitostí mzdových požadavků zaměstnanců a jejich zaměstnavatele taháte ostatní, tj. nevinné – v tomto případě do svého sporu s firmou ČD nebo s firmou SŽDC zatahujete Jihomoravský kraj a cestující. P.S. Jestli Vám přijde správné platit firmě ČD 1,2 Kč za jednu sedačku a ujetý kilometr (tolik platí JIhomoravský kraj za sedačku ve vlaku, zatímco za sedačku v autobusu platí firmě ČD 0,8 Kč, tj. při zhruba 30% obsazennosti vlaku, tak náklady na přepravu jednoho cestujícího jsou 4 Kč/km)…, tak vůbec nechápu to vztekání… Číst vice »
Velké zklamání z jednání pana ministra, který se fotí raději na facebook a řeší, co by tweetnul, než aby skutečně řešil problémy resortu. A po Arrivě jde protože je to teď mediálně atraktivní. Promiňte, není to ve zlém, ale já v tom cítím hlavně mediální kalkul, že na plísnění Arrivy by se daly nabrat nějaké politické body. Tak schválně, jestli budeme mít, pane Ministře, veřejně k dispozici stejnou fotku, až budete řešit odřeklé, zpožděné a nedostatečně komfortní vozy ČD z důvodu na straně dopravce. Ukažte, že opravdu měříte všem stejně.
Odbory udelali bububu, tak ministr musi honem vyplisnit Arrivu. To vite, socialni smir a rezijky, toho bohda nebude, aby to zaslouzilim modrym gumam nekdo bral.
Tady jste podle mě vedle jak ta jedle.Ministr je podle mě jeden z posledních,kdo by se měl zaleknout odborů,a to navíc „jen“ kvůli režijkám.Kolik že je těch režistů v poměru k 10 milionům obyvatel téhle republiky???
Pokud někdo opravdu JDE po Arrivě,eventuelně dalších nových dopravcích,tak jsou to právě ti režisté,a to ještě zdaleka ne všichni.Valná většina cestujících neřeší,zda jede vlakem ČD,Arrivy,RJ atd.Prostě se „jen“ chtějí dostat z bodu A do bodu B a pokud dojedou včas,nebudou řešit barvu vlaku.A pokud dojedou pozdě,případně vůbec,budou nadávat na „ty dráhy“ a opět jim bude jedno,jaké dráhy.
Pan ministr se svými dosavadními projevy mi připomíná předchůdce Žáka. Silná slova, populismus a žádná východiska nebo jiný náznak tvořivosti. Přiznání chyb ve vlastních řadách, jako pozdní řešení tendrů/tržních konzultací a prodleva v SJT, to už vůbec. Holt figurka AB.
Jen čekám, kdy začne napadat nové mýto.
Přes mýto je u nich přece Faltýnek, ten to zařídí 🙂
Ministr a jeho úřednící se předvádějí, jak umí být drsní. Pokud se nemýlím, tak smlouva s Arrivou je uzavřena pouze na 3 roky (alespoň co se týká rychlíků do Tanvaldu), tak aby to následovníci současného ministra neřešili zase rozstřelem, protože nestihli vyhlásit klasickou soutěž. Ono za ty tři roky, kdy se nestihne vypsat soutěž, můžeme řešit úplně stejný problém!
Ale vždyť konec desetileté smlouvy (v tomto případě třeba jen tříleté) přijde vždycky tak překvapivě a nečekaně, prostě jako živelná pohroma. Na to snad ani není možné se dopředu připravit. 🙂
Asi tak nečekaně, jako se každý rok přiblíží Vánoce?
Jen pocit z fotky “ Dane, teď se trochu tvař skroušeně, asistentka udělá snímek na můj FB a pak zajdem na stejk“ .. Text je o ničem
Bylo by docela fajn, kdyby ti (některými z nás) zvolení darmožrouti používali jako primární komunikační kanál nějakou neutrální platformu a ne pořád jen Facebook, Twitter apod…
U ČD, by se takto, taky dalo něco ušetřit, však jezdí několikanásobně víc spojů, takže by se tam něco, za nějakých pár set tisíc dalo dohledat. 🙂
přesně, třeba linka R11 u Národního, tam je to taky komfort spíš tak 80-tých let
Tak on je nesmysl aby majitel, pokutovali svoji firmu. V takovém případě se to řeší personální změnou.
Což ovšem neodpovídá rovnému přístupu.
No jak jsme si dnes přečetli, tak České dráhy mají problémy s nasazováním všech smluvních vlaků. Tak nevím, jestli Babišův poskok doporučí Ropidu, aby Českým drahám pohrozil vypovězením smlouvy …
Ale no tak. Vem si přášek.
Si tykáme jako jo? Tak těch prášků uber.
Někdy si přečtěte jaký krávoviny píšete.
To s vámi výjimečně souhlasím. Přečtěte si to po sobě.
On neumí číst. Příspěvky diktuje a nemá žádnou šanci chyby opravit.
Co ministerstvo taky čekalo. Že dopravci přijdou s fungl novými vlaky? A vše bude šlapat jak Švýcarské dráhy? Tak naivní můžou být snad jen choromyslní chovanci nějakého ústavu a státní úředníci. Ministerstvo zdviženým prstem a ty, ty, ty jen zakrývá svou neschopnost vypsat regulérní soutěže (3-4 roky před zahájením kontraktu), kdy budou mít všichni dopravci dostatek času na přípravu. Nebo se se soutěží nepárat a přidělit na přímo ČD. Minimálně však na deset let a s podmínkou, že do tří roků na dané lince budou jezdit nové vlaky. A pokud to ČD nesplní nebo odmítne, tak teprve potom regulérní soutěž.… Číst vice »
Hele už ti bylo patnáct? Podmínky plnění a sankce jsou dané SOD. To, že to bude šlapat podle smlouvy je jaksi povinnost dodavatele. Tady nejde o charitu, že jako počkáme, až se kucí vydadají a začnou plnit podmínky smlouvy.
Tak jen škoda, že posledních deset let podle smlouvy nepadali sankce tomu správnému dopravci. Ale teď to určitě začne a vzhledem k objemu výkonů budou v řádech milionů.
Jak to měli úředníci vědět, že jim za 10 let končí kontrakt? 🙄
Když on je problém v tom,že někdo se třeba potřeboval hned 15.prosince dostat „v ostrém provozu“ třeba z Tanvaldu do Kolína a neměl čas třeba měsíc čekat,než si to sedne.
Já bych to celé zrušil. Naprosto zbytečné problémy. Proč tedy máme ČD, které patří státu? Já mám takésvou manželku, která mi uvaří a poklidí, a nechodím k sousedům. Ministerstvo by se mělo věnovat jiným problémům, ne podporovat nějaké cizáky a soukromníky. Jiných problémů je dost.
Několik rozdílů, v čem se vy lišíte od státu:
– Vy jste soukromá osoba. Stát je veřejný subjekt.
– Se svojí manželkou jste vy v partnerském vztahu (tzn. dle dohody jistě někdy vaříte či uklízíte vy sám, nikoliv vaše manželka). Stát je vůči konkrétnímu dopravci ve vztahu „dodavatel – odběratel“.
– Sousedy našeho státu jsou SRN, Rakousko, Polsko a Slovensko. Nikoliv jiní dopravci než ČD.
Stát coby hospodář se dlouhodobě ukazuje jako nejhorší možná varianta. Stačí se podívat na zakázku k elektronickým dálničním známkám skoro za půl miliardy. To je naprosto regulérní tunel. Každý od fochu Vám řekne, že i s desetinovým rozpočtem by to stálo hodně.
Na naší železnici stát výlučně hospodařil desítky let. Podepsalo se to jak na infrastruktuře, tak i na kolejových vozidlech. Ale asi máte krátkou paměť 😀
Cizáci a soukromníci. Krása, návrat do padesátých let.
Že nám ten stát ale pěkně prosperoval těch 40 let, co tu žádní soukromníci a cizáci do hospodářství nekecali, že?
Jinak skutečně otázka, proč máme ČD které patří státu, asi bude postupně nabývat na relevanci. Až nastane plná liberalizace a vše se bude muset soutěžit, tak skutečně podle mě důvody pro státního dopravce trochu prořídnou.
A firma ČD je česká? S ohledem na ty peníze které ČD platí na finančních nákladech – přes miliardu – z velké části do zahraničí, protože si ČD půjčili v zahraničí.. pozn. ty finanční náklady představují zhruba polovinu z provozního zisku firmy ČD dle loňského hospodaření firmy ČD
V roce 1923 a 1925, kdy se zestátňovaly dráhy, stát jistě věděl, co dělá.
Je to sice offtopic, ale váš myšlenkový tok „já mám manželku, která mi uvaří a uklidí“ a to přirovnáte jako „službu“ k objednávce dopravní obslužnosti, je fakt smutný. Životní partnerka není služka.
Jestli manželce za sex platíte, tak jste na tom podobně. Zkuste případně sousedku, jestli nebude levnější a kvalitnější. Ale rozhodněte se, až je vyzkoušíte obě dvě. Nemá smysl jednu z nich zavrhovat kvůli tomu, že si nestačila očistit boty.
Otázkou zůstává proč po zavedení liberalizace v segmentu železniční dopravy došlo k několikanásobnému navýšení dotací ze státního rozpočtu. Je tedy tento systém o dost dražší než tomu bylo za monopolu jednoho státního dopravce? Nejsem proti liberalizaci. Ale mělo to vést k tomu aby se ušetřilo. Ve skutečnosti je to celé mnohem dražší.
„proč po zavedení liberalizace v segmentu železniční dopravy došlo k několikanásobnému navýšení dotací ze státního rozpočtu.“
– Jaké datum ve svém příspěvku berete za datum „zavedení liberalizace“?
– „Několikanásobné navýšení dotací“ máte na mysli v přepočtu na kilometr, nebo v absolutním vyjádření?
Jistě, soudruhu! Praci cest!
Kdyby se vyhrožovalo ČD se stejnou razancí, tak už dávno bankrotují 😀
No zas na druhou stranu věta “ bude muset zvážit“ moc vyhružně nezní.
A kolik dostane pokutu DU ? Sliboval že na zkoušky těchto strojvedoucích v Bulharsku dohledné. Udělal to? Asi ne oni česky neumí a předpisy neznají. Asi se u nich zkoušky dělaly jen na oko jako u LE.
Mluvil jste s některým strojvedoucím z Bulharska? Již několikrát proběhlo, že byli na DU, inspekci, atd, mile překvapeni, jak tito zvládají češtinu. A že problémy jsou většinou v železničním slangu, případně ze začátku v bulharských telefonních číslech.
Umět český a umět český na takové úrovni aby člověk mohl vykonat tuto práci jsou dvě rozdílné věci. Můžete se zeptat strojvedoucích co mají zkouzky třeba z němčiny. Já s jedním takovým co si je měl v plánu udělat mluvil. I když německý umí celkem dobře nakonec to vzdal. A ještě jedna otázka když ten strojvedoucí uvázl na trati neměl to být především on kdo měl volat výpravčímu? Ne že výpravčí bude po určité době shánět jeho. Proč to neudělal?
Není nad to řešit úroveň češtiny a nasekat v pár větách přes deset hrubek. A vyjadřovat se k něčemu, u čeho jste nebyl, jen jste slyšel.
Hrubky zde pane Sůra neřeším :-). Nechce se mi kontrolovat co mi po napsání mobil změnil. A když výpravčí udá že se se strojvedoucím nemohl domluvit kvůli jazykové bariéře nemám důvod mu nevěřit. A pan Fliczek u toho byl ?
Nebyl, já se vyjadřoval k Vám.
Pravda, u Vás jsem také nebyl. 😀
Já vím já reagoval na to že zde proběhlo jak byli na DU spokojeni jak umi cesky. Reagoval jste také na něco u čeho jste fyzicky nebyl stejně jako já reagoval na to co proběhlo v médiích. To nebylo pane rozhodně nic proti vám 😀.
A pro jste tam nebyl? To je lehkovážnost.
Výmluvy, to by vám šlo.
Pečlivý pozorovatel: on Vám mobil maže čárky?
A vám mobil nemění text? To není samozřejmě výmluva je to moje lenost a nepozornost. To ale s tématem článku nemá vůbec nic společného.
Nemění. Nepoužívám truto funkci.
Mně teda mobil interpunkci nemaže.
Nic proti, ale jak víte, že pisatel u daného případu nebyl? Nejsem příznivcem honu na čarodějnice, ale Arriva si bohužel vzala více, než byla schopna zvládnout a navíc poslala všem odpůrcům liberalizace vodu na mlýn a z toho teda vůbec nemám radost.
Protože to sám uvedl.
Pane Suro, Vy se k hrubkam, prosím, příliš nevyjadřujte. Vy jich take umíte nadělat v jednom článku habaděj. Ráčejí si sáhnout do svědomí. Dik
Ano, vím. Já tu ale nekážu o češtině:)
Chápu, jak myslíte dva pohledy – umět česky. Ale pokud složí veškeré zkoušky, pak je problém někde jinde.
Nevím, jak dlouho zůstal stát na trati, ale kolikrát fíra lítá a snaží se zjistit problém, nahodit to, rozjet se… Někteří výpravčí volají po 3, 4 minutách, kde je problém. Ale nevím, jak to bylo v tomto případě. A určitě záleží na trati, kde vlak stojí/jede.
Jak tak koukám, vy máte problémy i s češtinou, tak co se vůbec odvažujete hodnotit potřebnou a dosahovanou úroveň cizího jazyka? Já na rozdíl od vás jsem s tím v pravidelném pracovním kontaktu a můžu vám tudíž sdělit, že zkouška z němčiny pro strojvedoucí není žádný Goethe v originále.
Jak mi kamarád řekl tak jsem napsal. To nebylo žádné hodnocení potřebné úrovně. Ale to že když chce nekdo pracovat v cizině, že musí skládat jazykové zkoušky z toho příslušného oboru to snad pravda je?
Dobrý den,
studuju němčinu pro tlumočníky a překladatele a ráda bych si rozšířila slovní zásobu z tohoto oboru. Myslíte, že byste mi na mail (Lissi117 na seznamu) mohl poslat nějaké oborové výrazy/obraty?
Co takhle vyzkoušet z češtiny premiéra? On neřídí vlak, ale řídí celý stát … i když jen jako firmu.
A důkazy máte, pečlivý pozorovateli, nebo jen si jen chcete připadat zajímavej?
Důkazy o čem?
Dobrý den….Sám jsem zvědav, jak se tady bude o Arrivě psát za půl roku. Ani nevím ,jaké plány s ní má DB.
Jsem zvědav, jestli to po těch průběžných zprávách začnou finančně čistit od vrchu za tu strategii a odpovědnost, nebo od spoda s tím, že jim uteče i ta část zodpovědných a profesionálních lidí v provoze….Každopádně, všem těm dobrým klukům a holkám, kteří si ty práce v provozu váží, držím palce.
Plány DB s Arrivou jsou zřejmé už nějakou dobu – prodat. Samozřejmě co nejlépe, aby si matka vylepšila finanční situaci.
Slyšel sem něco od kolegů z DB, ale nechci spekulovat….Proto jsem zvědav, co se bude psát za půl roku.
Mluví se o tom už delší dobu. Koncern je dosti zadlužený a Arriva se “Makrele” zda býti zbytná.
Mohu poprosit o jediný výrok kancléřky, že se jí Arriva zdá býti zbytná? Danke
Logicky se nabízí otázka, co by se dělo po vypovězení smlouvy:
– Jaká by byla výpovědní lhůta? (mj. taková, aby jiný dopravce stihl sehnat dostatek jednotek a personálu coby náhradu)
– Jaký by byl nový dopravce?
– S jakými vozidly by tento náhradní dopravce jezdil?
– Jakou částku coby úhradu by takový dopravce požadoval mj. s ohledem na mimořádnost a „narychlost“ situace?
+ jak by k zabezpečení služeb přistupoval současný dopravce, který ví, že za 2 měsíce jde od válu?
Hlavně, kdyby třeba švejci nejezdily, všimnul by si toho vůbec někdo?
Je to prostě nebezpečná situace.:)
Rozhodně všimnul.
I to lehátko KDS je v lepším stavu (o čistotě raději vůbec nemluvě) než 99% vozového parku Jižních expresů.
Pokud je odřeklý spoj důvodem k výhružkám o vypovězení smlouvy, tak jistě už dnes nařídil ministr Kremlík vypovědět smlouvu s ČD na západní expresy pro něco tak závažného, jako ohrožení bezpečnosti cestujících v jejich vlaku v tunelu u Ejpovic. Ohrožení životů lidí se s odřeklým spojem nedá vůbec srovnávat.
RegioJet už tu smlouvu vypovězenou má za hořící záchod. Ano vypovědět a zavřít celou správní radu :-).
Technická závada , nedotovaný spoj . Tam mohou vypovědět smlouvu jen zákazníci . A co by si pomohli . Jezdit jako člověk s RJ nebo jako prase ČD ? Myslím , že lidi se rozhodli sami . Chce to se trochu zamyslet , zlepšit přístup a služby , třeba se někdo u ČD chytne , cestovat se bude stále .
Petře to byla samozřejmě ironie.
No, tak to zrušíme všechno. Když nějaký řidič vjede na přejezd, vlak to skrz něho projede, taky na tom mají všichni svůj podíl viny, kromě řidiče auta, zabezpečováků, sluníčka (kterým byl řidič oslněn) i strojvedoucí, protože to „včas neubrzdil“, průvodčí včas neinformoval cestující o nárazu, a tak dál…vlastně i výrobce, že nevykonstruoval lokomotivu, která dokáže zabránit střetu s tím vozidlem. Ja fakt nevím, ale jediná zmínka o včerejším požáru v tunelu u Ejpovic: že došlo k technické závadě, cestující cítil kouř, zatáhl za záchranku a bylo to. A mělo dojít k zahoření někde u brzd. Myslel jsem si, že strojvedoucí… Číst vice »
Nehoda na přejezdu s tímto fakt nemá nic společného.
Tři lidé se nadýchali kouře – to je vám snad málo? Je to o kousek níž…
https://zdopravy.cz/provoz-v-ejpovickych-tunelech-stoji-kvuli-pozaru-vlaku-40290/
Ano, nehoda na přejezdu je úplně něco jiného. Ale Vy tady hodnotíte něco, co není vyšetřeno, nemůžete označit viníka. Jestli to bylo zanedbání technického stavu, jestli to nebylo následkem se zvěří, jestli někdo netípnul cigáro, jestli po vlaku nehodil nějaký nasraný cestující třeba Molotovův koktejl… 😀
A že se 3 lidi nadýchali kouře – v tunelu kouři těžko uniknete. Proto jsem se divil, že nebyla překlenuta záchranka…
No mě stačil váš komentář, že na hranicích přebírají vlak ČD. A tudíž odpovídají za technickou závadu. Potud snad ok. Asi mají vagóny projít na hranicích minimálně velkou prohlídkou podle vaší logiky. Nezlobte se, ale vy fakt nevíte co mluvíte. Navíc jste zapšklý člověk.
Arriva za mě průser. A jedině dobře, že dostává pokuty. Zajímalo by mě, co by jste poradil lidem, kteří mají díky těm dementům z Arrivy problémy v zaměstnání. Raději ani neodpovídejte. Beztak to bude kravina, jako většina vašich příspěvků.
Eriku, zapšklý člověk nejsem, naopak jsem velice veselý, když už vás to tak zajímá, ono se to totiž neposuzuje podle toho, jestli má člověk ten správný šotonázor, nebo na konkurenci ČD píše ty správné vulgarity. Z vašeho příspěvku naopak zapšklý vztek přímo čiší. Jenom škoda, že jako správný šotoušek nevíte ani takový základ, jako kdo to je na dráze dopravce vlaku podle platných předpisů a za co všechno odpovídá. Já vím, pravda bolí. A především, snaha namluvit všem, že se jednalo o vůz jakéhosi fuj, fuj soukromníka, se kterým museli ty nebohé ČD jet byla úplně k ničemu, protože hořel… Číst vice »
Mám nápad, zrušme DU, DI, Policii,soudy. Máme tady panaboha Trondu. Vyšetřování požáru ani pořádně nezačalo, ale Tronda už ví, jak to v tom tunelu bylo a kdo je viník…… Ledaže by Tronda dotčený vlak vedl a proto má informace z první ruky.
Myslíš,jako Tronda pyroman.Při jeho inteligenci bych se nedivil.Vidí modrou a už něco hoří.Býci reagují na červenou,Tronda na modrou a režijku.
Ale, ale, že jsi tohle nevěděl v případě projetí stůj Arrivou v Mladé Boleslavi, tam bylo podobných požadvků několik stovek a nějak jsi diskutujícím zapoměl připomenout, že máme DU, DI, Policii,soudy.
Dobre PR. Kremrole zahrala divadlo, ze maka.
K tomu ta fotka, jak podle motivační příručky Tvrdým manažerem za týden.
Tak dobré PR je základ, na kterém staví celá Koblihová strana a někteří jejich hejtmani se cpou třebas do Šlágr.TV.
Kde to asi okoukali takové PR praktiky?
To je stanovený nějaký ceník typu nefunkční WC za pět, chybějící cedule za dvojku, vysokopodlažní spoj místo nízkopodlažního za trojku?
Ptám se, jelikož by mělo být měření všem stejným metrem a zajímal by mě výsledek ostatních dopravců v závazku.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/Soubor-linek-R21,-R22,-R24-a-R26/Anonymizovana_SmlouvaR21,R22,R24-a-R26.pdf.aspx
Vyjedeme!
https://www.zelpage.cz/clanky/komentar-to-fakt-myslite-vazne-pane-cunku
Co to má společného s tématem článku…
Tak si to přečti.
Nevím jestli opravdu Arriva opravdu udělala ty údajné chyby dle názoru autora. Ale i kdyby opravdu všechny tyto Arriva udělala, tak článek je datován v prosinci… teďka máme půlku ledna… opravdu nyní ve Zlínském kraji Arriva porušuje smlouvu se Zlínským krajem, tak aby byla nutná výpověď resp. odstoupení od smlouvy? Např. zpoždění https://provoz.szdc.cz/grappnv/
O tom, že za chyby má Arriva platit smluvní pokuty jak mourovatá, v tom naprosto souhlasím..
Nicméně uvidíme, jak Arriva ve Zlínském kraji obstojí až přijdou dlouhodobé (únorové) mrazy.
Změna tu od prosince je. Několik Červených 845 je vyměněno za rekonstruované v korporátním nátěru. Taky, na rozdíl od prosince, se v lednu podařilo 2x zablokovat nefunkčním motorákem Vlárskou dráhu v okolí Uh Brodu. Co je stejné, tak spoje vozí +- pořád stejné sekery, pořád ani webu ani nikde jinde není napsáno nic o tom, že vlak bude nahrazen NAD, průvodčí ve vlaku taky stále být nemusí, tudíž jízdenky stále nic. Linty na 340 a 280 jezdí stále bez jediné nálepky „Arriva“, cílovou stanici značí papír na palubní desce, nebo za oknem, který však při otevřených dveřích nelze téměř vidět.… Číst vice »
Pro Adam H ad zpoždění – dle https://provoz.szdc.cz/grappnv/ má největší zpoždění 8 minut Os 4311 jedoucí z UH (tj. bavíme se o tom že těch 8 minut je cca k hodinové jízdě tohoto vlaku, bo je nyní v Bojkovicích)…. Ví někdo příčinu zpoždění (=jede z UH, tj. jestli náhodou nečekal na zpožděný přípoj např. od Brna?) ad náhrada vlaku busem není uvedena na webu – ano, to je chyba. Pošelte to na Zlínský kraj, Pavel Botek, ať to Arrivě omlátí o hlavu ad 2x porucha motoráku na jednokolejné trati – já vím o jednom případu, kdy šlo o delší zpoždění…… Číst vice »
tak se zrovna dívám a vidím Os 13276 VK-Vsetín 20 min. zpoždění.
Prima. pište všechny skutečné problémy Arrivy. Tak aby se odlišily ty patrně vymyšlené příhody (z pera zaměstnanců ČD či jejich fanoušků) od skutečných problémů Arrivy.
P.S. Ohledně toho zpožděného Os vlaku… dá se poznat, jak vzniklo zpoždění? např. jestli Os vlak Arrivy čekal na dálkový vlak např. od Prahy? Což v tuhle večerní dobu je dost pravděpodobné (pokud VK jsou Valašské Klobouky, tak je mi jasné, že na dálkový vlak nečekal, ale taky je možné to bylo zpoždění převzaté od přechozího Os, který to zpoždění fakt získal při čekání na vlak od Prahy),
Divadlo pro voliče, nic jiného.
Tak zatím to má Arriva za 1,4 mega …. no hlavně, že má bulharské fíry, aby ušetřila. Někde udělali soudruzi z NDR chybu. Tolik za vlakokilometry ani nevydělali, ti budou místo platby z MD spíš na MD ještě nějakou vatu posílat.
Můžete prosím vysvětlit Vaše tvrzení, že Arriva díky bulharským strojvedoucím ušetří?
No určitě jim dá menší mzdu než českému fírovi resp. český fíra za tu mzdu třeba nechce pracovat. To je jako s řidiči autobusů, kde v některých krajích jezdí Srbové, Ukrajinci, Poláci apod. Čech to za 25 tisíc dělat nebude, ale pro Ukrajince to jsou slušné peníze, navíc je dopravci za pakatel ubytuji ve své ubytovně.
A můžete tohle tvrzení nějak doložit, že se tak u Arrivy děje? Nejsem jejich zaměstnanec, tak předpokládám, že máte lepší informace. Předpokládám, že pracují na stejnou smlouvu jako jejich čeští kolegové, takže pokud by tomu tak bylo, jednalo by se o porušení zákoníku práce (262/2006 Sb.), § 110, bod (1) „Za stejnou práci nebo za práci stejné hodnoty přísluší všem zaměstnancům u zaměstnavatele stejná mzda, plat nebo odměna z dohody“. Nemyslím si, že by si tohle Arriva dovolila.
Jste sem spad právě z Měsíce či co?
Ano, mají tam strojvedoucí shodné výplaty, téměř určitě. Všichni strojvedoucí PRACUJÍCÍ U ARRIVY.
Souhlas – jediné,kde by se nějaký rozdíl mohl objevovat, by mohly být nějaké stupně kvalifikace a výkonnostní odměny, ale jinak něco jiného významnějšího těžko.
Takže prodavačka z Jednoty v Horní Lhotě bere ze zákona stejnou výplatu jako prodavačka v Globusu v Praze?
A proč by měla? Bavíme se o STEJNÉ práci u JEDNOHO zaměstnavatele.
Se nějak vzájemně nechápeme. Měl jsem na mysli, že Arriva mohla přetáhnout někomu české fíry – jenomže to by musela těžce přeplatit. Takže radši přitáhla bulharské, aby ušetřila.
Ty čtyři Bulhaři je asi vytrhnou.
A obchod „Jednoty v Horní Lhotě“ a „Globus v Praze“ jsou jedna stejná firma?
No tak buďte vklidu. Pracovník Č.pošty co rozváží balíky v PRaze nemá stejný „základ“ jako pracovník rozvážející ve Vsetíně. Úřednice Ministerstva práce a soc.věcí nemá stejný platový základ (tabulku) jako tatáž pracovnice, téhož ministerstva v Olomouci apod. To si musíme zvykat na ty nerovnosti….
U soukromých firem je výše mzdy obvykle předmětem dohody, tzv. smluvní. Určitě neplatí, že všichni na stejné pozici musí mít shodné platy.
Berou stejně jako Slovák, Čech a to že ty prachy pro ně mají větší cenu, než pro Čecha je logické, tak jako Čech ,ktrý jezdí v Reichu a bydlící v ČR si chrochtá blahem.
Tak asi ..proč je levnější než ČD..
Tak jasně ČD je dražší, kvalitnější a málem jim v jejich vlaku uhořeli lidi v tunelu, že Jerry.
A pan Tronda :-). Nedávno hotel i RegioJet. To vám nevadí?
Pardon hořel.
Pane Trondo jistě máte informace a to hořel vůz ČD nebo zahraniční. Pokud vím na těchto vlacích nejezdí jen vozy ČD. U RJ to je jistě že hořel jejich.
Hořel vůz ČD. Viz foto na FB Správy železnic.
ČD má hlavní problém a to stále přebujelý aparát. Vzhledem k tomu, že vedení se tam mění jak ponožky a každý z těch často trafikantů chce po sobě zanechat pomník je o “zábavu” postaráno. Každá taková legrace stojí prachy a zdražuje služby . ČD mají jeden velký problém ..byly a budou nástrojem politickým a byznysu spřátelených osob . V programovém prohlášení vlády bylo něco o tom, že ČD mají byt apolitické😂. Třeba ti vlivní pánové z olomouckého kraje věrni holdingu a ten nový Generál jsou jasným důkazem, že politika v tom zajisté není. Jinak Troníku, kdyby se nejednalo o vlak… Číst vice »
„Někde udělali soudruzi z NDR chybu.“
Nikoli „soudruzi z NDR“ (a dokonce ani ze SRN), ale „soudruzi“ ze společnosti ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s. a z člena její skupiny, společnosti ARRIVA vlaky s.r.o. – konkrétní jména si dosaďte sám.
Ryba smrdí od hlavy
Jistě – a tahlava je ovšem v tomto případě česká, nikoli německá.
Bude taky ministr sankcionován za neposkytování řádných a kvalitních služeb občanům? (Neexistující) jednotný tarif, (ne)dostavba dálnic…
Za to mohou občané sankcionovat ministra ve volbách.
Je ale otázka, zda to nebude po volbách ještě horší.
Ve volbách těžko – ministry nevolíte, ty si vybírají vlivné osoby pod rouškou partají.
Taky si myslím, že by to mělo jít za ministrem.
Ale za kterým? Ten současný o tom nerozhodoval a ti předchozí už ministry nejsou, zato jsou ale „za vodou“.
Tak ty předchozí, stejně jako toho současného si tam dosadil „šéf“ Andy, takže za Andym.
Kecy do větru ..udělají bububu a tím to jasně.nevypovi jim smlouvy.
Samozřejmě – stejně nemají k dispozici rozsahem ani trochu adekvátní náhradu: to teď nejde všechno převzít ze dne na den!.
Ať se všichni, co se tady na tom dopravním „mrskutu“ podepsali, vezmou za ruce, udělají kolečko a krouží kolem dokola Ministarstva dopravy. Navrhl bych vyplácet jim mzdy v hotovosti, a to v mincích. ❗ 😃