Ministerstvo zvažuje PPP na D35 včetně nejdelšího tunelu ve třech variantách. Rozhodne až příští vláda
Poradenská firma dokončuje studii, která má ukázat, zda by se metoda PPP na spojnici mezi Čechami a Moravou hodila.
Poradenská firma dokončuje studii, která má ukázat, zda by se metoda PPP na spojnici mezi Čechami a Moravou hodila.
Penize na vystavbu si ma zajistit kazdy stat sam a co si budeme rikat, uredniku mame prebytek, tak bych zacal hledani penez zde. Scitani lidu 2021 krasne ukazalo, ze lidi proste na urady chodit nemusi. Prepisovani nami vyplnenych formularu se proste dnes uz utopie, ktere se nemusi nikdo venovat, protoze vetsina lidi si to proste vyplnila online.
Pokud mezi lidi nepočítáte osoby věkovité, nedisponující schopnostmi ovládat IT techniku a další osoby, pro něž je návštěva úřadu nezbytná, tak máte samozřejmě pravdu. Je to ale na diagnózu.
Bylo by asi dobré mít i nějaký plán B, jak se to bude dělat když PPP z jakéhokoliv důvodu neklapne. Jinak se může stát, že budeme tuhle variantu 2-3 roky rozvíjet a pak se stopne a budeme pořád úplně na začátku… a bez D35 🙁
Těžce nesouhlasím. Ne že bych nevěřil PPP, na D4 to snad bude nakonec úspěch. Ale D35 je potřeba, včera bylo pozdě. Úsek z Janova do Opatovce se při troše dobré vůle může začít příští rok stavět. A teď by čekal na zbylé a vyhlášení PPP soutěže?? To je odklad o nejméně 4 roky. Jen to ne proboha.
Pokud chtějí dělat PPP, ať jej už teď v předstihu chystají pro úsek ze Starého Města do Mohelnice a k němu přidají navazující obchvat Líbivé a Zábřehu na S44, to splní smysluplné kilometry výstavby i účel.
Amen. Tesat do kamene.
přesně tak, to by bylo nejrozumnější.. zároveň s tím přidat i údržbu již zprovozněných staveb na I/44 (Zvole, Postřelmov, a ve výstavbě Bludov) tak jak je tomu i v případě stavby D4 a údržby již zprovozněných úseků od Mirotic až do Písku.
Má to jeden háček – finanční zdroje. Těmi státní kasa neoplývá a dlouho oplývat nebude, pokud se u nás řízení nechopí moudří a neúplatní správci naší země.
Radeji bych videl formou PPP cely zbytek D3.
Zacinat PPP na D35 v aktualnim stavu pripravy je blbost. D35 je treba co nejrychleji pripravit, ne odsouvat a cekat na PPP!
To já také. Myslím, že jsme však svědky toho, že naše státní kasička vysychá a bude spíše hůře. Tedy co se dopravních staveb týká. A stavební firmy si jsou toho evidentně také vědomi.
Pripravene ke stavbe jiz nejsou a hlavne po roce 2023 zadne dalsi velke stavby ani nebudou. Realne hrozi, ze se po roce 2023 nebude darit zahajit vubec nic, jelikoz se vesmes jedna o veledulezite a nekonecne blokovane projekty, napriklad D49, D0, D3 a D52..
Jiz ted je tato katastrofa dohledna, nikdo ale nic neresi, nedela a vsichni doufaji, ze se to nejak podari vyresit.
EU již výstavbu dálnic příliš podporovat nechce. Do přímého financování z rozpočtu se politikům také chtít nebude. PPP je tak vhodná forma a vzhledem k tomu, že úseků vhodných pro PPP v ČR příliš není, tak bude pravděpodobně vybrána nejdelší varianta. Samozřejmě to bude mít za následek zdržení některých úseků o několik let. Některé úseky D4 se také mohli začít stavět o mnoho let dříve, ale muselo se počkat.
Ona D4 by se bez PPP nyní vůbec nestavěla a následujících 10 let také ne.
Přeštětesi, co píše Jirka, pořádně. Časy se mění, jen vládní přístup nikoli. Zatím.
„z hlediska celkové optimalizace cash-flow“
Jinak řečeno „prostě si na to půjčíme, ale nebudeme mít plnou kontrolu nad tím, kolik to bude stát navíc“.
To nechápu. Souhlasím s tím, že si na to půjčíme. Ale s tou kontrolou? Cena je daná předem. Když staví dálnice firmy pro ŘSD tak máme kontrolu nad cenou? Mě to tak moc nepřipadá.
Navýšení ceny vzhledem ke změně ekonomické situace není? Vyšší náklady než za klasický úvěr nejsou?
Dobré je, že tunel má pravomocné ÚR, měl by se začít razit co nejdřív.
Raději bych viděl jako PPP až úsek Opatovec – Mohelnice. Úsek Janov – Opatovec je už poměrně blízko zahájení stavby ve srovnání s následujícími úseky Opatovec – Staré Město a Staré Město – Mohelnice a rozhodně není dobrý nápad stavbu z jakýchkoliv důvodů odkládat.
Po dlouhých letech čekání se „prioritní“ D35 konečně začala stavět. A oni zase uvažují o změnách v plánování? To samozřejmě způsobí další odklad dostavby.
Mám obavu, že se nedožiji náhrady R35 za D35. Prezentovaná vizualizace ŘSD rozhodně špatně nevypadá. Aspon v případě jež je pro mojí osobu prioritní.
Ve výčtu ještě chybí kratičký úsek na západním okraji Olomouce, prozatímně nahrazený svedením do značně nekapacitního kruhového objezdu.
tak jelikož navazuje na již hotové úseky tak by bylo naprostý nesmysl tento úsek zařadit do PPP, navíc když se má úsek Olomouc-Mohelnice v příštích letech opravovat pod taktovkou ŘSD (nejdříve výstavba nouzových zálivů, poté snad rozšíření do parametrů D27,5)
Nicméně pořád je tam jako pěst na oko.
pokud by vyhrála jakákoliv ze 3 navrhovaných variant, jak by to bylo s harmonogramem výstavby? začínaly b se stavět všechny úseky zahrnuté do PPP až najednou, nebo postupně podle získaných papírů? zrovna úsek Janov-Opatovec se má stavět už od roku 2022, zatímco Staré Město – Mohelnice v nejbližších 3 letech jistě nezačne…
Bude se čekat na papíry poslední části.