Ministerstvo zrušilo stanovisko úředníků Vysočiny, které omezovalo provoz komerční linky
Autobus United Buses. Foto: UB
United Buses chce obnovit provoz zrušené linky během května.
United Buses chce obnovit provoz zrušené linky během května.
Rozumím tomu takto : komerční linky si jezdí za svoje jízdné a nenatáhne po státu ruku. Kraj je nebude omezovat a nebude mít pokles tržeb na souběžných linkách.
Přesně tak. Kraj Vysočina žádný pokles mít nebude, protože rychlíkové-dálkové vlakové nebo autobusové linky v režimu ZDO neobjednává a tedy segment cestujících, který vyžaduje rychlou autobusovou dopravu jejich spoji necestuje.
To citované zdůvodnění je fascinující. Oni si to asi ani neuvědomují, ale vlastně říkají: „když omezíme komerční dopravu, lidem nezbyde než jezdit s námi“.
Jako by nestačilo, že zvýhodnění je už v té dotaci a pokud lidi i tak raději jednou nedotovaným spojem, tak tu asi bude něco špatně.
Spíše nechápou, že konkurence je jiná: auto.
S možností, že někdo raději nepojede vůbec, jiný zvolí autostop(.cz), někdo další se domluví ve čtyřech lidech, někomu nezbyde než sednout na rychlík… a příslovečný Pepíček na to ukáže sprosté gesto a osedlá Péráka.
Kdyz tyhle vecech na uradech casto rozhoduji lidi pro ktere je hr. doprava v soukrommem zivote sproste slovo neni se cemu divit, ze rozhodnuti jsou mimo realitu trhu a pozadavek cestujiciho.
Já bych ještě pochopil, že si objednatel nepřeje, aby odjezdy komerčních spojů byly např. 5 minut před dotovaným spojem (jedou-li oba stejným směrem).
Ale to rozmezí „plusmínus 1 hodina od objednávaného spoje“ považuji za neodůvodněný extrém.
No ale i tak, upřímně co nám je po tom, co si úředník nepřeje? Tak pokud budou lidi jezdit komerčními spoji a dotovaný bude prázdný, no tak ať ho zruší – to by snad normální člověk vnímal jako pozitivum, že se nějaká služba zajistí komerčně a nemusí ji dotovat kraj (tedy poplatník).
Tam zase může platit, že by se souběžně s tím musel zrušit i obratový (či jinak oběhově spjatý) spoj, který už komerčním dopravcem není řešen.
Prázdný by ten dotovaný spoj asi nebyl, protože ty dálkové linky obsluhují jen významnější (tzn. ne všechny) zastávky.
Proč ho hned „rušit?“
Nastavit objednávku tak, aby na něm neprodělával, v netto smlouvě třeba platit 0.
Úředník vnímá věc jinak: Zrušením komerční linky se mu dostane situace plně pod kontrolu. Přiznám se, že jako daňový poplatník toto vidím jako zcela nežádoucí věc, protože pokud něco funguje na komerční bázi, tj. nepožírá to peníze od státu, je lepší to nechat žít. Případně se pokusit o dohodu, že by kraj/stát přispěl na spoje v době, kdy se spoje jako komerční neuživí. Ale třeba mezi Prahou a Libercem se komerční autobusové spoje jedoucí bez zastávky uživí a ač byly různé snahy, jak se jich zbavit, tak jezdí dále.
Aaa uplakánci z United Buses opět na scéně… Kdyby radši místo toho fňukání vyčistili špinavé sedačky v těch jejich vehiklech…
Ale copak copak, ze by nejaky frustrovany urednicek z Vysociny, ktery toto udelal jako svuj hlavni pracovni pocin a ted mu za to hrozi vyhazov? 🙂
Ufnukanci jsou akorat tak kraj Vysocina, kteri breci, ze jim komerce bere cestujicich z jejich dotovsnr dopravy, ktera ucela evidentne stoji za jedno velke lejno
Nechcete radši řešit, aby do vesnic na Vysočině jezdili vůbec nějaké autobusy než blokovat dálkové linky, které stejně neobjednáváte?
Jsem rád, že zdravý rozum zvítězil.
Krajským úředníkům jsem kvůli rušení spojů z Budějovic do Brna i psal. Zcela očekávaně se ani nenamáhali odpovědět.
Kraj Vysočina asi soupeří s mým Jihočeským krajem o to, kdo víc pohnojí veřejnou dopravu.
Podle toho, co je ale vidět v reálu, úředníci JČK jsou aktuálně asi nejvíc korektní a liberální co se koexistence IDS a komerčních linek týká. Za JIKORD samozřejmě nemůžou, to je jiná kapitola.
Zřizovatelem JIKORDu je Jihočeský kraj. Takže opravdu nejsou bez viny, právě baopak.
baopak = naopak
Nebo třeba: „Ba, naopak…“
Bavim se o urednicich, ktery schvaluju licence pro linky. Ti nemaji na JIKORD zadny vliv co do manazerskeho rizeni. Ani nedefinuji dopravni politiku kraje.
Článek se týká Kraje Vysočina? Tak to netřeba ani číst, zase mají problém. Kdy bude v tomto kraji pořádně fungovat veřejná doprava, to je ve hvězdách.
V tomto omylem vzniklém kraji nefunguje skoro nic. Tomu poslanci, co ve druhém čtení v parlamentu vzbudil a vznesl pozměňovací návrh o rozšíření počtu o tento kraj, měl tehdy někdo znovu nalít a nechat jej opět usnout a tento „paútvar“ nemusel vzniknout. Kvůli tomu jak blbě a nečekaně vznikl svědčilo i to, že měl název jen Vysočina bez slova kraj v názvu, na rozdíl od všech ostatních a trvalo několik let, než se to opravilo a příjemci jejich písemností díky tomu zjistili, že jim nepíše nějaké zájmové sdružení, ale samosprávný orgán.
Dobře tak, krajští úředníci v Jihlavě by si moc zvykali na to, že můžou lidem znepříjemňovat život.
úředníky nejlépe hodit na dlažbu, ať jdou makat někam do fabriky k pásu.
Nemusí jít přímo do fabriky, ať si prostě najdou něco, kde se uživí vlastní prací, za kterou je ochoten zákazník zaplatit.
Vzpomínám si, že když se zřizovaly kraje, tak se argumentovalo tím, že když se zruší okresní úřady, tak se ušetří hrozných peněz, protože na kraji bude pár desítek úředníků. Teď jich tam jsou stovky, že vypadávají okny a musí se jim za miliardy stavět další barák (v Jihlavě).