Ministerstvo životního prostředí odsouhlasilo vylepšení koridoru skrze Černošice
Trať 170 (171) Praha - Černošice. Pramen: Správa železnic
Hlavní roli přitom v husté zástavbě hraje hluk, Správa železnic bude muset splnit řadu podmínek MŽP.
Alespoň to řeší věcně. U nás na východě (Zlín)je opět elektrizace ve hvězdách. Dokonce už se odhodlali zrušit přejezd na Bartošce, ale teď tam místní řeší, že je bude rušit hluk během rekonstrukce a stavební povolení bude moooooooožná někdy 2024. Při stavbě dvou bytových domů jsem takové protesty nezaznamenal. MANAG není SŽ.
to se mají čím chlubit po 30 letech
Je tam chyba. Modernizací projde jen 1 přejezd. Kromě těch 2 na ii/115 bude ten druhý v Černošicích nahrazen pěší zónou, protože u moderních tratí je nemožné, aby protínal zastávku. Tato pěší zóna bude sloužit jako podchod. Modernizovaný přejezd je Pražské zhlaví stanice Č-Mokropsy a ten směr Beroun je již jiná stavba.
Akorát Černošice-Mokropsy nejsou stanice a nemají zhlaví.
já vím, jen jsem nevěděl jak to nazvat
Takže tam zase bude vysoký „tunel“ z PHS? Já to moc nechápu, protože hlavní zdroj hluku jsou podvozky a nízké PHS stačí i ve Švýcarsku.
Nebo zaoblit tu PHS směrem dovnitř.
Při tom všem koukání do posprejovaných stěn přestává být cestování vlakem ta pravá romantika. V Praze bude severní okruh v tunelech, tak se pomalu vracím k magistrále, abych z té cesty něco měl. Pokud se z vlaků bude koukat do špinavého skla, raději začneme volit auto a jezdit po okreskách.
To je jen příprava na VRT 😀
Tam sice do krajiny uvidíte, ale uteče tak rychle, že si ji stejně neprohlídnete…
Nevím jak Vy, ale já se chci rychle dostat do prace a pak domu. Jeden výlet za měsíc nějak zvládnu i to počmárané sklo…
Ve Švýcarsku ale nemají ty Škodovácký hučáky. Srovnejte si hluk který dělá CityElefant nebo RegioPanter s tím co dělá Stadler FLIRT či KISS (které tvoří páteř regionální dopravy ve Švýcarsku).
A to už tam nepotkáte Tornádo, řadu 460, naštěstí.
Ano, i ten Leošův Flirt je tichý. Vlastně asi nejméně hlučná souprava, jaká na koridoru jezdí.
A co jsem zaznamenal tak celkem i rychlý.
Kvůli kraválu z ventilátorů nevznikla obratová stanice Mokropsy. Protože jediný způsob, jak zabránit dráze, aby tam na dlouhé hodiny odstavovala šíleně hučícího je, že tam na to nebude kolej.
Už jsem se lekl že tam měla vzniknout zastávka s prostředním nástupištěm, přístupným jedině a pouze podchodem.
Tak tak…až se 471 nahradí patrovými Stadlery, tak to s tím hlukem bude hned lepší…
A ONJ bude jásat obzvlášť, protože na vozidlo jezdící v obrovských sériích se budou lépe shánět náhradní díly.
V neposlední řadě budou Stadlery určitě i levnější…
A Plzeňáci pochcípají hlady 🙂
Ani snad ne…ale budou moci vyrábět jedině na export.
Naopak, tam protuhlukovky naštěstí nebudou, protože město je kategoricky proti.
hm tak to jsem zvedavej, jak se vejdete bez protihlukovek do norem. mesto poruci vetru desti a akustice?
Modrogumy nebudou kupovat řvoucí šroty (které za odstavení dělají větší hluk než za jízdy).
tam se nic odstavovat nebude… vetsi hluk delaji jedouci nakladni vlaky, ktere tam budou jezdit i nadale…
Takový kontroverzní nápad. Fakt by se nedalo z modernizovat zabzař v předstihu? Stejně se tam osazují počítače náprav, ty se asi dají přesadit při modernizaci na novou kolej, konfigurace stanic se asi brutálně měnit nebude, aby to prodražovalo rekonfiguraci a SW úpravy elektronického stavědla.
Dost by to zbezpečnilo výlukový jednokolejný provoz a zvýšilo propustnost (dalo by se za sebou v jednom směru protlačit více vlaků díky autobloku a kratším oddílům), navíc banalizované koleje.
Dalo. Stejnak se tam dá provizorní AHr s odbočkami, křemíková do Dobřichovic, takže toto provizorní tam můžou dát už teď. A bylo by to skvělý.
No to se ví že dalo.
Při přeložce by se zřídil násep, koleje, i s kabely zab. zař., všechno jako na hotové trati…
…a při té prázdninové přepojovací výluce by se s kolejemi propojily i kabely.
Neinvestovalo se náhodou do této trate poměrně nedávno?
Naposledy v roce 1970 při elektrifikaci.
Řekněme že se investovalo tak, aby se úplně nerozpadla. Tedy nové kolejnice a izolátory. O ničem jiném, co by zasluhovalo zmínit, nevím.
Takže oprava.
Výměna kolejnic není až tak investice. To se v civilizovaném světě považuje za provozní údržbu. Navíc už to i tak je pár let, vzpomínám jak tehdejší rachot na vlnkovité koleji byl slyšet kilometry daleko.
Jestli budou kolejnice za další tři čtyři roky ještě slušné, můžou je zrecyklovat někam na vedlejší trať.
Nepovažuje. Výměna kolejnic je jednou za 15 let na těch nejzatíženějších tratích, tudíž nemůže jít o údržbu. Údržbou je každoroční výměna, prohazování pravá/levá, náhrada kolejnic novými v obloucích, tam jo.
Ta vlnkovitost se tam tvořila od roku 1973, myslím. Kolem roku 2010 se to poprvé kontinuálně odstraňovalo broušením.
Kolejový brus sice jel, ale pár měsíců po něm část těch zbroušených kolejnic vyměnili – hlučnost je potřeba udržovat na stejné úrovni.
Ne. Ale mohli by investovat tak, že by ji mírně přeložili…
tanhle nápad bych prosil rozvést a nejlépe s mapkami.
Prosím zde nejdivočejší varianta:
https://mapy.cz/s/jokecatano
Tak, budky pro netopýry a skládka dřeva pro hmyz budou, ještě by to chtělo jezírka pro skokana zeleného a hnědého a mokřady pro užovku obojkovou a podplamatou. Stromy pro užovku stromovou jsou samozřrjmostí.
Zapomněl jste se na vosy! Co ony si chudery počnou s novou tratí?
..píšu si: Vysázet broskvový sad.
Ne vážně, proč se při obnově trati ve stávající trase s jednou novou výhybnou musí dělat budky pro ptáky? Chápe to někdo?
A proč ne? Všechno, co nějak minimalizuje, nebo zmírňuje dopad na okolní prostředí je vítáno.
A to mě právě zajímá. Fráze že zmírňuje.. Ale jak se to prakticky dějie? Ale jasně, buďme rádi za ty budky. Mohlo to být něco horšího.
A propos: kdo si ty budky převezme do správy a bude provádět údržbu? SŽ?
To bude mít na starosti SNB. Správa netopýřích budek.
Každá budka bude něco jako UTZ a bude mít ECM.
To ano, ale pokud rekonstrukce tratě nenaruší jejich jiná stanoviště, proč se to má platit v ceně rekonstrukce? Leda by je narušily ty přeložky silnic do betonu, to pak ano…
Protože při tom provozu je zcela nevhodné tam mít na trati přejezdy. Veřejná doprava není od toho aby šotouškům pro radost znemožnili průjezd MHD a IZS.
Na to dojde ve vzdálenější budoucnosti, kdy se trať mezi Smíchovem a Radotínem přeloží na místo nynější Strakonické… 😀
Právě, že nechápe, proto jsem si dovolil ten ironický komentář.
Ne. Stav netopýrů přece nemá vliv na výnos dřeva, ani obilí…
No, aby jste se nedivil.
Netopýr jako hmyzožravec má schopnost redukovat různé druhy hmyzu, a to velmi pravděpodobně škodlivého, což může prospět jak lidem, tak tomu obylí.
Koukám, že obilí mi ztvrdlo. 🙂
Netopejr není pták, ale savec.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Netop%C3%BD%C5%99i
a ještě něco pro skokany pod vlak
Třeba 24 hodin Feldkurát na telefonu.
Třeba vysoký násep…aby se jim tam blbě lezlo…
PHS nestačí? Pak teda zbývá jen černý plastový pytel.
V nějakém suchém prostředí ještě s rukavicemi a nějakým nádobíčkem, aby se dobře seškrabával…
Já stále tak nějak nerozumím, proč tam nemůže být 120km/h rovnou. 120 km/h u nás a 140km/h na Slovensku se jezdilo už dávno a zde to nejde i se současným zab. zařízením?
Protože tam není (a do ETCS ani nebude) žádné vlakové zabezpečovací zařízení. Ono u téhle stavby to není tak hrozné, protože rozpětí mezi uvedením do provozu a instalací ETCS by ještě nemuselo být tak velké oproti třeba Radotínu.
krom zab.zař. jsou tam teď Vmax 90/80km/h takže bych čekal že 120km/h bude pro NS
A já bych čekal, že bude 160 km/h ze Smíchova právě až do Černošic.
Pro více než 100 km/h byl a dodnes je potřeba přenos kódu na stanoviště strojvedoucího. Stará trať tím snad ani vybavená nebyla.
Jo, Slováci si tu hranici pro potřebu vlakového zabezpečovače zvedli ze 100 na 120 km/h, protože jim hrozil průšvih v prodloužení jízdních dob při počátku zavádění ETCS. Berte to tak, že se posunuli nebezpečnějším směrem. Myslím si, že by jsme si v ČR neměli dávat z nich příklad, ale naopak by tlak měl postupně směřovat ke snížení této hranice (třeba na 80km/h), postupně se zaváděním ETCS.
Na trati bude nově autoblok 700 metrů bez přenosu kódu, následně se přes to převleče ETCS. Takže napřed 100 km/h primárně kvůli zábrzdné 700 metrů a současně i nepřenosu kódu VZ (nejsme na Slovensku).
Vcelku by mne zajímalo, zda-li si Správa železnic uvědomuje, že po dokončení zdvojkolejnění a elektrifikaci tratě z Plzně přes Domažlice do Německa bude o tuto trať výrazně větší zájem nákladních dopravců a také některých osobních dopravců
Ano, o tom vůbec nepochybujte.
Zde očekávám, že to dopadne formou spravedlivého rozdělení. Ve dne zde bude jezdit hustá S-Bahn a nákladní dopravci budou jezdit v noci.
Ne, nákladní doprava musí jezdit podobně jako kamiony 24/365.
Já vím a stoprocentně souhlasím, jen jsem Vás zkoušel :-). Jen s tím zajištěním potřebné infrastruktury na západ od Prahy mi to nepřipadá moc růžové; druhá trasa mimo zastavěné údolí Berounky by byla ideální, ovšem jak ji v dohledné době za rozumných podmínek vytvořit.
Silniční nákladní doprava nejezdí 24/365, má tam jistá omezení na víkendy a hlavní prázdniny.
Ale proti vlaku je to tak nějak bezvýznamné.
Humbuk…
Když bude za den jen 16 párů R, max. 16 párů expresů, a max. 98 párů Os…tak se pro nákladní vlaky najde místa dost.
Nebudou jezdit ani tak v noci, jako mimo špičky.
Ten tunel vedle, ten je potřeba. Pak v údolí Berounky zbyde povětšinou jenom pražské eSko.
Doufejme, že v té době se snad již bude stavět tunel do Berouna. Stávající trať s hustým příměstem by ve špičkách neměla šanci stíhat.
Nebude
Ano to je nejpravděpodobnější varianta.
Nakladni dopravci to ocividne vidi jinak…
Jak to myslíte? Já to totiž zatím vidím podobně jako Koro.
Omlouvam se, ja si myslel, ze Koro reaguje na noerfa, tj. ze naklad o trat na Plzen nebude mit zajem ani po dobudovani napojeni na D.
Ve které době? Když bude domažlická trať už pod dráty a (převážně) dvoukolejná? To už by bylo fajn ten tunel stavět… ale nejspíš bude aspoň už pod dráty hrbatá, byť to pomůže jen částečně a nákladní dopravě asi skoro nijak.
Částečně ano, pro dálkovou nákladní dopravu samozřejmě nepoužitelná, ale podporujeme elektrifikaci Hrbaté pro další odklon osobní dopravy, třeba R16. Abychom se dolů vešli s nákladními vlaky.
Ano, taková nepřímá pomoc nákladní dopravě se také hodí. Akorát s tím musí přijít i znatelné zvýšení kapacity, protože už takhle při provozu S6 a R26 se na hrbaté často přenášejí zpoždění z jednoho na druhé.
Hrbaté už při současném grafikonu moc elektrizace nepomůže, chtělo by to místy zkrátit (Jinočany – Nučice) a občas nějakou dvojkolejnou vložku, aby ty rychlíky alespoň trochu jely, než čekaly na křižování.
No jo, ale ROPID plánuje další linku do Radotína z Krče a dokud bude odb. Tunel – Krč jednokolejná, tak bude Radotín neprůstřelný, což jde krásně vidět teď při výluce.