Ministerstvo začalo řešit stavební povolení pro další úsek D35

Vizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD

Pro stavbu jsou vykoupeny více než čtyři pětiny pozemků.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

„Už v listopadu získalo ŘSD stavební povolení na některé vedlejší objekty.“

Z toho je vidět ochota dotáhnout něco, co se dotáhnout dá, například přeložky sítí a tak. Aby bylo nachystáno, co se může dělat nezávisle.

ABCD

Co se týká stavebních povolení začínáme se blížit k Litomyšli a co se týká nějakého racionálnějších řešení sjezdů a přivaděčů směrem na Českou Třebovou (při cestě směrem od Prahy) je naprosté ticho.
V diskuzích tady zaznívalo, že je určitý pokus to řešit, ale zatím opravdu ticho.

ABCD

Myslím si, že i pro spoustu osobáku směrem na Ústí nad Orlicí (opět ve směru od Prahy) bude výhodnější sjet z dálnice až u Litomyšle a na Ústí jet „přes kopec“. Minimálně časově (skoro na stejno) nebo z hlediska jízdního komfortu.

ABCD

Toto je od kraje podle mého názoru lumpárna. Již před časem to udělali s „přivaděčem“ u Litomyšle, to znamená jen opravili povrch aniž by udělali obchvaty a přeložky. https://www.orlicky.net/?id_zpravy=12683784531680237280 „Pardubický kraj zahájí modernizaci dvou úseků přivaděče Choceň – České Libchavy“. Toto rozhodně není ve smyslu memoranda o R35 (D35). Jen kraj nedokázal peníze včas alokovat a nyní s tím vychytrale naložil. Takový mostek měl mít obchvat a mělo dojít k narovnání některých úseků. Pobrali na to peníze ze státního rozpočtu a budou se nás pokoušet opít rohlíkem, co zařídíli. Mimo jiné nechtěli řešit územní plánování dané věci atd. Ideálně aby… Číst vice »

Asd

Výborně. Jen tak dál a co nejrychleji do Mohelnice i Liberce.

Marian Kechlibar

Kéž by osobnosti jako Radek Mátl přišly i na SŽ a předvedly podobnou energii ve věci naší železniční sítě. Docela to potřebuje.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Děkuji za šíření mého nápadu!
#svobodaven

autobusik2

D35 sa hýbe raketovým tempom. Štyri úseky v súťaži na zhotoviteľa: – Hořice – Sadová – tunel Homole – Vysoké Mýto – Džbánov – Janov – Opatovec (tu sa už čaká na podpis zmluvy, zahájenie 5/23) Ďalšie dva úseky majú SP (zatiaľ neprávoplatné) súťaž na zhotoviteľa by mala začať v najbližšej dobe: – Ostrov – Vysoké Mýto – Křelov – Slavonín Úseky v stavebnom řízení: – Úbilice – Hořice – Džbánov – Litomyšl + žiadosť o SP bola podaná u oboch úsekov, ktoré sa majú stavať ako PPP (Opatovec – Staré Město – Mohelnice) Takže chýbajú len 3 úseky, kde… Číst vice »

PetrN

Na úseku Litomyšl – Janov bylo požádáno už v 12/2022 o vydání společného povolení podle nového zákona (sloučené územní a stavební řízení – ÚR + SP)

B0risek

Osobně myslím, že na infrastrukturu v tomto ražení by se peníze najít měly. Je to investice. Zde se pořád bavíme o páteřních dálnicích. Nejedná se projekty, které by byly určené pouze pro minimální část obyvatelstva (od nikud nikam) a neměly výrazný potenciál přispět k rozvoji obyvatel a podnikání ve státě. Pro stát jako investora je důležité si uvědomit, že výnosy ze stavby infrastruktury nejsou pouze v tom, co mi konkrétní uživatel dálnice zaplatí na poplatcích za využití samotné dálnice, ale i v tom, že v okolí těchto dálnic vznikají nové a výkonnější a pro stát hlavně daně platící subjekty.

Jan

Souhlasím s Vámi. Avšak jednu věc musím přidat, Česká republika je zejména tranzitní zemi, je tu obrovské množství kamiónů (potažmo i osobních vozidel), které pouze projíždí. Jsme strategicky uprostřed Evropy, avšak naše dálniční síť tomu vůbec neodpovídá. Bohužel tomu neodpovídá ani ta železniční síť (je sice jednou z nejhustších, ale rychlostně a technologicky do určité míry zaostáváme).

Jiří Kocurek

Pro tranzit je ta hustota železniční sítě naprosté hausnumero, když většina té hustoty je pro tranzit nepoužitelná. Přes Chornici…

Pavel

nejsou to Úbilice, ale Úlibice 🙂

Petr

Jedná se o relativně levné úseky vzhledem k ceně za km. Peníze by se najít mohly. Drahý bude úsek Opatovec – Mohelnice.

johniee

poslední dva úseky k Mohelnici budou v PPP

Gerstjan

Sadova – Plotiste se ceka na nabyti pravni moci zmeny UR, pak bude nasledovat zadost o SP, predpokladam, ze DSP je hotova.

Dalnice

Rozjety je to pekne. D1, D3, D4, D6, D7, D35, D48, D49, D55. Brzo snad další část D11 a D0…

JiriP

Jeseníky jsou z Prahy zas o něco blíž. Radek na Hrad!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Radek na SŽ
#svobodaven

Jiří Kocurek

To by ten barák v Dlážděné odstartoval na oběžnou dráhu a v počtu kosmonautů by ČR převýšila i Sovětský svaz. 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ono to nakonec dopadne tak, že se opravdu udělá to ŘSD pro hlavní tratě a VRT. Zbytek nakonec dostanou kraje, takže SŽ postupně zanikne.

kodl

Konecne je D35 skutecna priorita a ne jenom politicke zvaneni!

Jiřik

Ano. Také díky Ťokovi, Kremlikovi, Havlíčkovi a Mátlovi.

Dalnice

Myslite toho Multikarla, který dodnes nesplatil dluhy ze svého soukromeho podnikani?

Jiří Kocurek

Kéž by Správa podobným tempem zvládala reko trati 300.