Ministerstvo začalo řešit stavební povolení pro další úsek D35
Vizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD
Pro stavbu jsou vykoupeny více než čtyři pětiny pozemků.
Pro stavbu jsou vykoupeny více než čtyři pětiny pozemků.
„Už v listopadu získalo ŘSD stavební povolení na některé vedlejší objekty.“
Z toho je vidět ochota dotáhnout něco, co se dotáhnout dá, například přeložky sítí a tak. Aby bylo nachystáno, co se může dělat nezávisle.
Co se týká stavebních povolení začínáme se blížit k Litomyšli a co se týká nějakého racionálnějších řešení sjezdů a přivaděčů směrem na Českou Třebovou (při cestě směrem od Prahy) je naprosté ticho.
V diskuzích tady zaznívalo, že je určitý pokus to řešit, ale zatím opravdu ticho.
Myslím si, že i pro spoustu osobáku směrem na Ústí nad Orlicí (opět ve směru od Prahy) bude výhodnější sjet z dálnice až u Litomyšle a na Ústí jet „přes kopec“. Minimálně časově (skoro na stejno) nebo z hlediska jízdního komfortu.
Toto je od kraje podle mého názoru lumpárna. Již před časem to udělali s „přivaděčem“ u Litomyšle, to znamená jen opravili povrch aniž by udělali obchvaty a přeložky. https://www.orlicky.net/?id_zpravy=12683784531680237280 „Pardubický kraj zahájí modernizaci dvou úseků přivaděče Choceň – České Libchavy“. Toto rozhodně není ve smyslu memoranda o R35 (D35). Jen kraj nedokázal peníze včas alokovat a nyní s tím vychytrale naložil. Takový mostek měl mít obchvat a mělo dojít k narovnání některých úseků. Pobrali na to peníze ze státního rozpočtu a budou se nás pokoušet opít rohlíkem, co zařídíli. Mimo jiné nechtěli řešit územní plánování dané věci atd. Ideálně aby… Číst vice »
Výborně. Jen tak dál a co nejrychleji do Mohelnice i Liberce.
Kéž by osobnosti jako Radek Mátl přišly i na SŽ a předvedly podobnou energii ve věci naší železniční sítě. Docela to potřebuje.
Děkuji za šíření mého nápadu!
#svobodaven
D35 sa hýbe raketovým tempom. Štyri úseky v súťaži na zhotoviteľa: – Hořice – Sadová – tunel Homole – Vysoké Mýto – Džbánov – Janov – Opatovec (tu sa už čaká na podpis zmluvy, zahájenie 5/23) Ďalšie dva úseky majú SP (zatiaľ neprávoplatné) súťaž na zhotoviteľa by mala začať v najbližšej dobe: – Ostrov – Vysoké Mýto – Křelov – Slavonín Úseky v stavebnom řízení: – Úbilice – Hořice – Džbánov – Litomyšl + žiadosť o SP bola podaná u oboch úsekov, ktoré sa majú stavať ako PPP (Opatovec – Staré Město – Mohelnice) Takže chýbajú len 3 úseky, kde… Číst vice »
Na úseku Litomyšl – Janov bylo požádáno už v 12/2022 o vydání společného povolení podle nového zákona (sloučené územní a stavební řízení – ÚR + SP)
Osobně myslím, že na infrastrukturu v tomto ražení by se peníze najít měly. Je to investice. Zde se pořád bavíme o páteřních dálnicích. Nejedná se projekty, které by byly určené pouze pro minimální část obyvatelstva (od nikud nikam) a neměly výrazný potenciál přispět k rozvoji obyvatel a podnikání ve státě. Pro stát jako investora je důležité si uvědomit, že výnosy ze stavby infrastruktury nejsou pouze v tom, co mi konkrétní uživatel dálnice zaplatí na poplatcích za využití samotné dálnice, ale i v tom, že v okolí těchto dálnic vznikají nové a výkonnější a pro stát hlavně daně platící subjekty.
Souhlasím s Vámi. Avšak jednu věc musím přidat, Česká republika je zejména tranzitní zemi, je tu obrovské množství kamiónů (potažmo i osobních vozidel), které pouze projíždí. Jsme strategicky uprostřed Evropy, avšak naše dálniční síť tomu vůbec neodpovídá. Bohužel tomu neodpovídá ani ta železniční síť (je sice jednou z nejhustších, ale rychlostně a technologicky do určité míry zaostáváme).
Pro tranzit je ta hustota železniční sítě naprosté hausnumero, když většina té hustoty je pro tranzit nepoužitelná. Přes Chornici…
nejsou to Úbilice, ale Úlibice 🙂
Jedná se o relativně levné úseky vzhledem k ceně za km. Peníze by se najít mohly. Drahý bude úsek Opatovec – Mohelnice.
poslední dva úseky k Mohelnici budou v PPP
Sadova – Plotiste se ceka na nabyti pravni moci zmeny UR, pak bude nasledovat zadost o SP, predpokladam, ze DSP je hotova.
Rozjety je to pekne. D1, D3, D4, D6, D7, D35, D48, D49, D55. Brzo snad další část D11 a D0…
Jeseníky jsou z Prahy zas o něco blíž. Radek na Hrad!
Radek na SŽ
#svobodaven
To by ten barák v Dlážděné odstartoval na oběžnou dráhu a v počtu kosmonautů by ČR převýšila i Sovětský svaz. 😀
Ono to nakonec dopadne tak, že se opravdu udělá to ŘSD pro hlavní tratě a VRT. Zbytek nakonec dostanou kraje, takže SŽ postupně zanikne.
Konecne je D35 skutecna priorita a ne jenom politicke zvaneni!
Ano. Také díky Ťokovi, Kremlikovi, Havlíčkovi a Mátlovi.
Myslite toho Multikarla, který dodnes nesplatil dluhy ze svého soukromeho podnikani?
Kéž by Správa podobným tempem zvládala reko trati 300.