Ministerstvo vybralo poradce na stavbu D35 zapojením soukromých peněz. Jeden z nich již radil s D4

Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSDVizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD

První soutěž muselo ministerstvo kvůli chybám zrušit.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kix

to mohli ušetřit prozatím na úseku Janov-Opatovec, který je z celé D35 asi ten nejméně potřebný a raději dostavět dříve tyto úseky a hlavně okolo Litomyšle

JiriP

Všechny úseky jsou potřebné. Bude to platit o to víc, jak se budou postupně otevírat nové úseky, což bude generovat větší provoz.

PetrN

věřte že kdyby mohli postavit úsek kolem Litomyšle dříve tak už se staví, poslední roky na tom úseku jede příprava na plné obrátky když se podařilo Mátlovi osobně dohodnout a uzavřít memorandum a můžeme být jenom rádi že bude tento úsek zaostávat jen o rok za sousedním od Vysokého Mýta a 2 roky za obchvatem Mýta. Zatímco ten váš „nepotřebný“ úsek Janov-Opatovec na rovině vyjde na pouhých 2,5 mld. Kč (něco málo přes 200 mil. Kč/km), tak u Opatovec-Staré Město je mj. kvůli 4km tunelu Dětřichov očekávaná cena 17 mld. Kč, takže odložením stavby Janov-Opatovec byste nezískal ale absolutně nic…

Přemysl

Úsek z Olomouce do Mohelnice byl dokončen v roce 1986 a v roce 1989 jsem se radoval jak to po tom pomalém socialismu noví vládci rychle dokončí. Jenže asi do toho vstoupili soudruzi z NDR a stavba bude doufejme možná dokončena už za kosmických 43 let, co se tu ani nekoplo do země. Takže mnoho z nás, co jsme mladí doufali ve zrychlení a ono přišlo naopak prudké zpomalení se toho dokončení ani nedožijeme.
Místo toho se stavěly vojensky strategické dálnice jako kolem Libavé a nyní rozšíření a zpevnění letištní dálnice u Vyškova.

PetrN

úsek Olomouc-Mohelnice ani neměl být původně součástí R35, proto je také v té úzké kategorii bez krajnice S22,5… R35 měla od Olomouce na Svitavy vést kolem Konice, proto také když se stavěl obchvat Olomouce na přelomu století, tak od D46 na východ (Slavonín) je to v plnohodnotné kategorii R26,5 a Křelov-Slavonín jako úzká R22,5, to už totiž nemělo být součástí budoucí R35

Michal M

Ještě že vy z trolích farem Agrofertu máte ve všem jasno.

Hans1934

Takže možnost varianta investice dokončení D35 přímo ze státního rozpočtu definitivně padá ?
PPP varianta bude reálně 2031 , dřív jak za 2-3 se nekopne

V. F.

Nepadá, ale PPP je pro všechny priorita. Termín ohrožen není.

Jan

A kdo poradil ŘSD, že si má hledat poradce? Snad na to nepřišli sami?!?

V. F.

Běžná praxe. Nerozumíš, nekomentuj.

DavidS

PwC s D4 radilo taky

Michael

Komplet do r. 2029 nehrozí..slibem neurazíš..

Joker

Tak hlavně ať radí tak, aby to stálo včas 👊🙏

panda

PPP je pro stát nevýhodné (čti: dražší), protože soukromník vždycky dokáže stát oškubat.
Ale aspoň to bude rychle postavené.

V. F.

Doufejme, že PPP dobře dopadne jak na D35, tak D0. Tím se uvolní hodně peněz na ostatní dálnice, které je také potřeba co nejrychleji dodělat.

David

Peníze úplně nejsou problém, nestaví se, protože do výstavby háže vidle skoro kdokoliv kdo jde kolem.

A stát si půjčuje levněji než soukromý subjekt – navíc jako ručit pak dálnicí? Co by pak banka s takovou zastavou dělala, to se úplně dobře prodat nedá.

V. F.

Peníze problém úplně jsou, proto PPP.

PetrN

právěže jsme v situaci kdy je připraveno spousta staveb a musí se už prioritizovat a ty „méně důležité“ stavby se odkládají

libor

taktak velké akce do PPP a zbytek nechat na ty drobné obchvaty a dodělávky…

digi

A co s tím dluhem co po PP zbyde??? Nekdo to zaplatit musí… Jen to nezaplatí rozpočet ted ale až potom…

J.M.

jak řekl pánko Babiš: půjčili jsme si do zásoby, dopředu (parafrázováno)

digi

jasně, takz možnost… škoda že jen na urokách za státní dluh za rok 2024 už budeme platit už 70 miliard… + uroky a splatky dluhu za prvni PP projekty…

Michal M

Mno taky je možnost, že by za dálnice platili… uživatelé dálnic. 🙂

standa

na tý přeložce z Lanškrouna je múk nebo to je služební sjezd…??

Jirka

Ano, tam je normální MÚK.

jarda

To není přeložka, je to stávající komunikace I/43 jen se rozšiřuje a na jedné straně je MÚK opatovec a na druhé Sjezd k areálu SSÚD

standa

myslím tím u tý Kunčiny.