Ministerstvo si objednalo firmu, která ze něj bude v EU řešit Euro 7. Nemáme experty, říká úřad

Dieselový motor XUD9 v Citroënu BX TRD. By Vaa https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7223830Dieselový motor XUD9 v Citroënu BX TRD. By Vaa https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7223830

Vyjednávání na pracovních skupinách by měly standardně vykonávat státní instituce, míní právník.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Ministerstvo dopravy = outsorcing veřejné zprávy No ono celé to ministerstvo je už desítky let takto vedeno/koncipováno. Experty neudrží nebo jen na vybrané činnosti, popř. i ty které má, tak jim v systému řízení organizace jen málokdo naslouchá (určitě ne náměstci/ředitelé odborů apod.). Leta letoucí ministři zakládají různé „bublinové“ komise, kam nepozvou odborníky zevnitř ministerstva, ale vždy jen nějaké figuranty z vnějšku…. Lobbing tady má dvojtou zelenou. V minulosti např. autoškoláci s Humlem kafrali do bodového systému, ale ke správnímu řízení nečuchl z těch komisí ani jeden. Ke článku: Odborníky si najmout mohou, ale vyjednávat navenek musí oni sami, jinak… Číst vice »

David

Je videt, jak Amnesty internation pracuje. Kdo je vubec plati, ze si mohou v AI dovolit zamestnavat takove „odborniky“ co si ani nezjisti zaklad veci jak funguji homologace. Za me je reakce AI na urovni fake news s cilem poskodit CR, lidi na ministerstvu nebo TUV, samostrejme to muze byt tim, ze dotycny je pouze hloupy, ale v takovem pripade by ho mel zastavit reporter. 1. TUVko je pravou rukou ministerstva pro homologace (TUVko meri, ministerstvo udili homologace) 2. odbornici vznikaji pouze praxi – technicke reporty pro homologace delaji samostatne instituce – z vlastni zkusenosti to plati u nas, Nemecku,… Číst vice »

Jan Sůra

V textu se nepíše o žádné Amnesty internation. Psát něco o fake news a napsat totální blábol do diskuze, to je silný kalibr.

Nose Peak

Proč se nezeptali na Autofóru? Tam jsou odborníků stovky, možná tisíce…

Milan Procházka

Vždy to tak bylo, ÚVMV mělo know-how, a privatizace ve prospěch TÜV SÜD na tom nic nezměnila.

Vašek

Znám pár lidí ve svém okolí, kteří si koupili do zásoby ,, normální“ auto, kterým zatím nejezdí a mají ho na pak.

Nose Peak

A 100W žárovky maj?

Jan Sova

No nevím jestli tato strategie nemá nějaká úskalí. Politici jim pak nechají ze zákona naředit/degradovat palivo a miláčky můžou leštit za sklem až do důchodu.

Kkarel

Nemáme experty, říká úřad. Marně pátrám v paměti jestli tam někdy nějaký vůbec byl. 😁

V. K.

Za nabízených 30 hrubého tam těch expertů stojí fronta až ven. To v Praze nevezme ani absolvent, protože by po zaplacení nájemného neměl ani na slanou vodu.

Hans N.

Tak třicet bruto má možná referent někde na městě či okrese, ale že by to bral tzv. odborník v Praze, o to tedy nemám strach. Co nepovolí tabulkový plat dorovnává osobní a odměny. A nich se centrální úřady rozhodně neomezují.

Mysel

To resi vysoke osobni hodnoceni jako stala slozka platu. Napr. IT vetsiny uradu by bez toho davno nefungovalo (vubec).

Petr

Mnozí lidé by se divili, ale práce ve státním sektoru může být docela makačka. Rok po škole jsem pracoval ve státním a nebyla to žádná flákárna. Pak mě přetáhl soukromý sektor. Dělám v podstatě to samé, podobná nálož práce, akorát za dvojnásobnou mzdu.

Dnešní absolventi vysokých škol nemají žádný důvod jít do státního sektoru. Když odhlédneme od oborů, kde to vlastně ani jinak nejde.

Levák Bob

To vypadá na střet zájmů jako prase – vyjednávat za ČR detaily regulace, která je pak bude živit. Další důvod, proč Euro 7 vůbec neschvalovat, Euro 6d bohatě stačí. Ale čím by se pak Vondra chvástal, že…

Roman

Bobe, pokud tomu vůbec nerozumíte tak by bylo lepší se nevyjadřovat. Žádný střet zájmů to není a nemůže být. TUV homologuje auta dle zadání zákazníka (výrobce) a je jim úplně jedno jestli se k tomu využije E6 nebo E7. Budou zpracovávat expertní analýzy pro MD, a v podstatě nikdo jiný než experti ze zkušebny to pořádně neudělá. Jediná možnost by možná byla využít experty z ČVUT, ale ti nemají dostatek praktických zkušeností, vidí problematiku jen teoreticky, akademicky. A pokud vám to stále není jasné tak E7 už byla schválena, čili názor že E6 bohatě stačí je jen plácnutí do vody.… Číst vice »

Levák Bob

Euro 7 ještě není schválené. Zatím jej pouze odhlasoval Evropský parlament, ještě jej musí schválit Rada EU. Pořád lze ten nesmysl zastavit, i když vůle k tomu zřejmě není. Škoda, že Vondra nenapřel v europarlamentu síly k tomu to zastavit místo toho protlačit variantu, která je sice méně špatná než předešlá, ale pořád špatná a zbytečná.Toto je Pyrrhovo vítězství. A čím bude Euro 7 komplikovanější, čím náročnější bude homologace, tím víc si za ni lze účtovat. TUV nemá motivaci předpisy kolem Euro 7 jakkoliv zjednodušit. Naopak udělat to maximálně komplikované, pak být jediný široko daleko kdo tomu rozumí a nabízet… Číst vice »

Roman

Možná jste si jen špatně článek přečetl, zkuste to tedy znovu. TUV bude pouze zajišťovat technickou podporu pro MD, nebude rozhodovat o tom co v návrhu bude nebo nebude, tuto roli má MD ve spolupráci se SZB. A technická podpora v tak náročné problematice je přesně ta role, pro kterou je TUV vhodný, resp. nejvhodnější. Normu E7 považuji za schválenou, protože byl v rámci trialogů dohodnut finální kompromis mezi EP, Radou a EK, EP tento kompromis již schválila a Rada, tedy členské státy, nemá žádný důvod to blokovat. Schválení je tedy jen formalita. A co se dalšího vývoje týče, za… Číst vice »

Jaaa

Pokud na MD nemají lidi, kteří tomu rozumí, tak jak to asi změní? Ještě k horšímu?

Levák Bob

Takže MD potřebuje TUV, protože problematice nerozumí, ale to nebude mít na proces žádný vliv, protože všechna rozhodnutí (kterým nerozumí) udělá MD samo a vůbec se nenechá ze strany svého poradce ovlivnit (ačkoliv právě za ty rady mu platí). Tak určitě…

Roman

Je třeba si uvědomit, že problematika známá jako Euro 7 je neskutečně složitá. Na tuto problematiku najdeme v republice jen několik málo expertů a ti rozhodně nesedí na MD. Sedí právě v TUV a nebo v emisním týmu Škody. Celkově problematika norem souvisejících s technickou harmonizací motorových vozidel je jedna z nejsložitějších v rámci agend MD a pokud má vyjednávání mít nějaký výsledek, je podpora odborného týmu víc než nutná. Na vlastní legislativní normu bude navazovat řada dalších specifických nelegislativních aktů a to vše musí za ČR někdo zpracovávat, analyzovat, reagovat, připomínkovat. Pokud nebude mít ČR k dispozici experty tak… Číst vice »

Antonín

Dá se dohledat rozhovor s konstruktérem Škodovky, že i sama automobilka si musela najmout experty, kteří dokázali z té obsáhlé normy číst..

Jiří Krása

Když nemají odborníky, tak ať tři čtvrtě ministerstva propustí. Co tam ti lidi dělají?

Lukáš F.

Vypisují výběrové řízení na externí poradenské služby, přece.

Stráťa

A nebudou mít už vůbec nikoho. On se totiž nikdo na ta skvělá úřednická místa kde se nic nedělá za skvělé platy moc nehrne? Čím to asi bude?

Air Traveller

myslite, ze euro 7 je jedina agenda ministerstva?

Erik

Jedni rvou, ze nejsou odbornici a hned v zavesu ti sami rvou, proc statni urednik stoji x tisic a je jich mnoho. Smutny pohled.

fofoformanek

Ide o to, čo tí úradníci robia. Ak ručne predpisujú údaje z kolónky A do kolónky B, píšu rozsiahle dokumenty do šuflíka alebo buzerujú ľudí za krivú pečiatku, tak takých činností bieje treba. Ale treba odborníkov, dobre zaplatených, ktorý napríklad napíšu kvalitné zákony.

Erik

Dovolim si tvrdit, ze to uz davno neplati. Ano, vzdy se najde jedinec, ale ruku na srdce to v kazde firme.

Air Traveller

mate dost zkreslene predstavy o tom, co delaji

V. K.

Stačí se podívat, co bude za pár hodin v této diskuzi. „Vyhodit, ponížit, ztrestat, odplivnout si, snížit platy…“ jako řešení všeho. Státní správa je už nyní v totálním rozkladu, protože je zcela neatraktivní zaměstnavatel, a tak to celé stojí na bedrech pár nadšenců a lidí těsně před důchodem. Místo výplaty almužna a hromada pohrdání od voličů české pravice navrch.

Roman

Záleží jak kde, i státní správa umí svoje lidi zaplatit (přímo či nepřímo), pokud chce. Pokud jde o obor kde konkurují lukrativní soukromí zaměstnavatelé tak je to průšvih. Ano, státní správa je plná lidí nejen před důchodem, ale i těch co již v důchodu jsou. Největším problémem je nepovedený služební zákon, spousta zbytečných agend a především role politiků, kteří si z úředníků udělali fackovací panáky. Pravice nebo levice, Fiala, Kalousek a nebo Babiš. Jakmile stát něco podělá tak za to můžou vždy úředníci. Jakmile se něco podaří tak je to jen zásluha politiků. Úředník je v našem státě synonymem pro… Číst vice »

Jan Sova

Ve státní správě (pokud pomineme platovou složku) i když seženete/vychováte odborníka, postupně se na něj naváže kumulace vnitřní byrokracie uvnitř organizace (spisová služba, různé vnitřní normy a jejich vynucování atd.). Je jen otázka času a osobnostních faktorů (i v pracovním kolektivu), kdo před tím po letech neuteče…..

Roman

Podepisuji v plném rozsahu, z vlastní zkušenosti.

Mysel

Proto je treba zuzit statni agendu a omezit pocet uredniku do te miry, ze ti skutecne potrebni budou dostavat dustojnou odmenu. To casem zajisti mnohem kvalitnejsi vykon nezbytne statni spravy.
Prilis slozite?

Jan Sova

Velmi nelehce proveditelné. V podstatě v politické soutěži není reálně žádný subjekt, který by něco takového navrhl, dopředu představil a garantoval realizaci. Plošný škrt není to samé jako škrt v legislativě, sondování dopadů dopředu a následné faktické rušení míst.