Ministerstvo schválilo čtyřmiliardovou přestavbu pardubického uzlu

Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan SůraRychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra

Železničáři dostali svolení k vyřešení jednoho z letitých restů na prvním koridoru. Centrální komise ministerstva dopravy schválila projekt modernizace železničního

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ono Pardubice nejsou až takový paradox, jak to vypadá. Stanice prošla lehkým faceliftem a když startovala koridorizace před cca. 20 lety, neměly Pardubice až tak špatné parametry (100 km/h je na první pohled málo, ale staví tam všechny vlaky). Takže to byla spíš rozumná prioritizace a dožití funkčních zařízení než ignorování nějakého průseru.

Není to tak dlouho, co bylo velmi zanedbaných průšvihů mnohem víc – nebyl hlavák, Masna, Přerov, Plzeň, Budějovice… Teď hodně bolí leda to Brno, možná Ostrava a jinak celkem OK…

mirekk

Moc se neradujte. Pokud akce půjde stejně jako jí podobné, začne nejdřív za 10 let. EIA, spolky, nespokojení občané, aktivisté. A až konečně vsichni jmenovaní budou umlčeni a dojde na výběr zhotovitele, budou následovat průtahy, stížnosti a odvolání těch neúspěšných firem.

a8n

EIA už je skoro půl roku hotová, nepřekvapivě bez připomínek veřejnosti. U uzlů s tím problémy nebývají. Problémem tu je spíš šibeniční čas na přípravu, aby se to stihlo financovat z CEFK.

Viktor Nárožný

Spíše bych čekal , že začnou řešit nějaké inteligentní spojení Pardubic s Chrudimí..
Pardubická stanice nějakou modernizaci potřebuje , nicméně modernizace za 4 mld je silně přepálená..
To , že se zvýší maximální průjezdní rychlost na 160 km/h nic neřeší… dnes tam stejně všechny vlaky zastavují a zcela určitě budou zastavovat i nadále..

Josef

Vždyť to není jen o rychlosti. Tam je potřeba předělat úplně všechno a vezměte si, kolik km kolejí to je, zabezpečovací zařízení něco stojí, výhybky také. Výstavba nového nástupiště, lávka,… ono to zadarmo není. Ale jinak souhlas, že spojení s Chrudimí je třeba řešit také, jenže to bude na dlouhý boj s obcemi a blokovat kvůli tomu tohle nemá cenu…

Michal

Taky by nebylo špatné řešit nějaké inteligentní spojení s Rosicemi. 🙂 Možná by nebylo od věci v článku tyhle úzce související stavby zmínit… Nemělo to poslední nástupiště umožňovat právě odjezd na Chrudim mimo Rosice?

Josef

Michal: bohužel nemělo, není kudy…

Tomáš

Myslel jsem, že Kolín už modernizací prošel….
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/prujezd-kolin.html

Víťa

U Kolína není problém s kolejištěm, ale s odpornou stanicí, která se má naštěstí rekonstruovat 🙂