Ministerstvo schválilo čtyřmiliardovou přestavbu pardubického uzlu
Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra
Železničáři dostali svolení k vyřešení jednoho z letitých restů na prvním koridoru. Centrální komise ministerstva dopravy schválila projekt modernizace železničního
Ono Pardubice nejsou až takový paradox, jak to vypadá. Stanice prošla lehkým faceliftem a když startovala koridorizace před cca. 20 lety, neměly Pardubice až tak špatné parametry (100 km/h je na první pohled málo, ale staví tam všechny vlaky). Takže to byla spíš rozumná prioritizace a dožití funkčních zařízení než ignorování nějakého průseru.
Není to tak dlouho, co bylo velmi zanedbaných průšvihů mnohem víc – nebyl hlavák, Masna, Přerov, Plzeň, Budějovice… Teď hodně bolí leda to Brno, možná Ostrava a jinak celkem OK…
Moc se neradujte. Pokud akce půjde stejně jako jí podobné, začne nejdřív za 10 let. EIA, spolky, nespokojení občané, aktivisté. A až konečně vsichni jmenovaní budou umlčeni a dojde na výběr zhotovitele, budou následovat průtahy, stížnosti a odvolání těch neúspěšných firem.
EIA už je skoro půl roku hotová, nepřekvapivě bez připomínek veřejnosti. U uzlů s tím problémy nebývají. Problémem tu je spíš šibeniční čas na přípravu, aby se to stihlo financovat z CEFK.
Spíše bych čekal , že začnou řešit nějaké inteligentní spojení Pardubic s Chrudimí..
Pardubická stanice nějakou modernizaci potřebuje , nicméně modernizace za 4 mld je silně přepálená..
To , že se zvýší maximální průjezdní rychlost na 160 km/h nic neřeší… dnes tam stejně všechny vlaky zastavují a zcela určitě budou zastavovat i nadále..
https://pardubice.idnes.cz/spojka-trat-pardubice-chrudim-priprava-stavba-f4b-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170711_2337873_pardubice-zpravy_msv
Vždyť to není jen o rychlosti. Tam je potřeba předělat úplně všechno a vezměte si, kolik km kolejí to je, zabezpečovací zařízení něco stojí, výhybky také. Výstavba nového nástupiště, lávka,… ono to zadarmo není. Ale jinak souhlas, že spojení s Chrudimí je třeba řešit také, jenže to bude na dlouhý boj s obcemi a blokovat kvůli tomu tohle nemá cenu…
Taky by nebylo špatné řešit nějaké inteligentní spojení s Rosicemi. 🙂 Možná by nebylo od věci v článku tyhle úzce související stavby zmínit… Nemělo to poslední nástupiště umožňovat právě odjezd na Chrudim mimo Rosice?
Michal: bohužel nemělo, není kudy…
Myslel jsem, že Kolín už modernizací prošel….
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/prujezd-kolin.html
Díky, Kolín jsme smazali, nebude to tam tak velké. Ale bude se tam řešit například bezbariérový přístup na perony.
U Kolína není problém s kolejištěm, ale s odpornou stanicí, která se má naštěstí rekonstruovat 🙂