Ministerstvo schválilo čtyřmiliardovou přestavbu pardubického uzlu

Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan SůraRychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra

Železničáři dostali svolení k vyřešení jednoho z letitých restů na prvním koridoru. Centrální komise ministerstva dopravy schválila projekt modernizace železničního

Železničáři dostali svolení k vyřešení jednoho z letitých restů na prvním koridoru. Centrální komise ministerstva dopravy schválila projekt modernizace železničního uzlu Pardubice. Správa železniční dopravní cesty se tak může naplno pustit do přípravy, počítá přitom se zahájením stavby v roce 2019. Hotovo by mělo být za další tři roky.

„Modernizovaná stanice poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující,“ uvedl ředitel odboru přípravy staveb na SŽDC Petr Hofhanzl. Stavba si vyžádá zhruba čtyři miliardy, čímž se zařadí mezi největší železniční projekty současnosti.

Dělníci přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody.

„Obyvatelé Pardubic určitě přivítají i vybudování nové lávky, která zajistí bezpečné a pohodlné propojení severní a jižní části města s přístupy na nástupiště,“ doplnil Hofhanzl. Rychlost při průjezdu nádražím se zvýší z dnešních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině.

Podobně zastaralých uzlů má hlavní český koridor více, ačkoliv od zahájení modernizace uplynulo už téměř čtvrt století. Na rekonstrukci čeká například Česká Třebová. Horkým bramborem je také nádraží v Brně, o jeho zachování či přesunu má rozhodnout studie.

Tagy koridor Ministerstvo dopravy pardubice SŽDC
11 komentářů