Ministerstvo rozdělí rychlíky Plzeň – Brno vedví, chystá expres do Vratislavi
Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vedle přímého zadání Českým drahám musí ministerstvo vzít v úvahu i alternativní nabídku od RegioJetu.
Nooo to vidím, jak větev cca Jihlava – Budějovice jezdí nevyužívaná😄 pokud nechcete být v kupé jak sardinka, tak je to na sedění nebo stání v chodbičce.
Tak o víkendech nebo letní turistické sezoně, ne?
Zachytil jsem rychlík Rožmberk ve stanici Ražice:
https://youtu.be/SgwKgEnKEDI
min. nechalo preprojektovat IV. koridor na 200km/h, ale jaksi az pri realizaci, takze 200 je mozna jen s klopidly, ktera nemame a nebudeme mit, krom 7ks pendolin, ktere ale jezdi na jinych tratich. K tomu jaksi neumime zatim vubec 200km/h pouzit i tam, kde to mozne je, pac neumime pro to uzpusobit trolejove vedeni….
Tak. A to se tady před rokem těch 200 km/h jelo i bez úprav troleje. A bez Pendolína.
A byl to snad pravidelný provoz? V kontextu opotřebení tratě je snad jasné, o co jde.
R11 v části Brno-Jihlava-ČB je parodie na rychlík. Ať už stavem trati a možné rychlosti na ní, tak stavem souprav. Tady se o moderní železnici prostě nedá mluvit. Je to utrpení. Proto vždycky bude region Vysočiny na tom blbě, protože dopravní dostupnost je zoufalá.
Břeclav – Brno 60km, za 30 minut vlakem tohoto století
Třebíč – Brno 60km, 1h 6 minut vlakem minulého století
Absolutní souhlas. Dal jsem si to jednou jako zážitkovou covid jízdu. Strašný vozy, 6 hodin místo 4:30 přez Prahu, teda nyní je to skoro na stejno, že….ale s lahví vína se to dalo….
Jenže za Břeclaví je Vídeň, za Třebíčí je Jihlava a za ní je les. Do Prahy se totiž jezdí jinudy. Trať spojující (půl)milionové aglomerace je všude možně ve světě rychlejší než trať mezi desetitisícovými městy. ČB prominou.
Vždyť i Japonci postavili jako první Šinkanzen z Tokia do Osaky.
ČB jistě „prominou“, protože nemají ani 100 tis. a po západu slunce tam stejně chcíp pes jako na maloměstě.
Vždyť Zastávka – Třebíč je z větší části revitalizováno, Brno – Zastávka je/bude zmodernizováno.
Reálný stav by mohl být cca 1 h 2 min., pokud by rychlíky neposkakovaly před Brnem za Os vlaky.
Bohužel je z části revitalizována, modernizační potenciál to mohlo mít větší, alespoň přeložku kolem řeky a vyrobením souvislejší rychlejší rovinky nebo nestavět v části na 40 let starých zastaralých pražcích, kdy ve Studenci museli mít potřebu nové dražší pražce nasrat do téměř nevyužívaných staničních kolejí, ale vlaky jezdí stovkou na starých po trati, kde to hlukem i otřesy jde moc dobře poznat.
Žst. Studenec byla z „revitalizace“ zcela vynechána (proto je v průjezdu přes ni rychlost nadále jen 60 km/h), vyjma úpravy SZZ do té míry, aby na ně bylo možné napojit nově zřizované TZZ. Ale O. K., dá se souhlasit s tím, že se z toho dalo vytřískat víc (např. aby nebyly ty snížené rychlosti přes Studenec či přes Kralice; zajímavé, že zvýšit rychlost při průjezdu Rapoticemi možné bylo), nicméně to by muselo jít asi o jinou akci než ve stylu „honem něco naprojektovat, ať se stihnou podojit fondy“ (což se stejně do 12/2015 v nejen tomto případě nestihlo). Ale ať… Číst vice »
Na R11 to hlavně potřebuje nové (nebo novější vagóny). To, co tam je teď, je absolutní katastrofa. První třída bez zásuvek, natož WiFi, a další vagóny taky žádná sláva. Jezdím skoro denně Nepomuk-Plzeň, a i když je to kousek, někdy to je fakt „zábava“. Už se mi několikrát stalo, že při vedru buď okno nešlo otevřít nebo když se to podařilo, tak se hned samo zavřelo. Průvodčí, že to tak je často. Nebo druhý extrém, v zimě nasadí vagón, který má zaseknuté otevřené okno… Sedačky v Béčkách často vržou, tak kdo nechce spolucestující rušit, nesmí se ani hnout. A za… Číst vice »
A to buďte rád, že při usednutí nenarazíte zadelí na pražec jak jsou vysezený….fakt totální hnus. Když to srovnáte s luxusem co máme na Prahu (Plzeň). Z Nepomuka jsou už lepší ty nový regiopantery
Přesně, když mám možnost, mnohem raději jezdím Panterama
Tak vadí Vám, že nejde okno otevřít nebo zavřít? Rozhodněte se a pak si teprve stěžujte.
V létě vadí, když nejde otevřít, v zimě když nejde zavřít. To je na vás moc komplikovaná myšlenka?
To ale není jedno okno, přesně jak píše PepaM, jde o jiné roční období, což podle mě z toho jasně vyplývá.
Rychlíky R11 Rožmberk jezdí z Brna na Náměšť, Třebíč a Jihlavu obsazené. Minimálně do Třebíče konkurence autobusy v podstatě není. Pokud by zavedli lepší soupravy a vyřešilo se křižování, poptávka by stoupla. Osobně tím vlakem jezdím dvakrát denně. Občas je to nejlepší u okna v chodbičce. Vedro, smrad a plno.
Do Polska toho jezdī dost……. Z Vīdnê.
Ta argumentace výlukami je taky podivná. Pokud je nějaká výluka na trase Plzeň – ČB, tak protože jde o trať, kde NAD vede pomalejší trasou, tak jsou přijímána opatření v podobě buď uspíšeného odjezdu z Plzně, anebo opožděného příjezdu do ČB se souběžným roztržením vozby v ČB po dobu výluky. Mimochodem v tom kontextu jsem si vzpomněl, že častými výlukami bylo argumentováno při zrušení lůžkového vozu z ČB směr Brno – Bohumín (šlo o poslední přímý rychlík jedoucí právě až do Bohumína) na rychlících (tehdy jen 1 pár vlaků s tímto názvem) Rožmberk od 12/2009. Reálně v tom dalším roce… Číst vice »
Důvodem pro zavedení nové linky do Polska je podle ministerstva hlavně zájem cestujících.
Můžou jmenovat aspoň 6 cestujících?
Franta, Pepa, Maruš, Standa, Libuna, Milda,…..
Konkrétní cestující by nám byli milejší.
Konkrétní Franta, konkrétní Pepa, konkrétní Maruš, konkrétní Standa, konkrétní Libuna, konkrétní Milda…napadá mě ještě konkrétní Jitka a konkrétní Pavel.
A Karel tam chtěl taky…
Samozřejmě!
https://www.youtube.com/watch?v=Ue-2Yz0EhsA
Zkusil bych to vyhlásit jako poslední vlak a nasadil 854, pojeďte dřív než tu trať ministr vytrhá!
Bylo by opět fajn využít přímou a rychlou linku z Prahy do Kladska, tak jak tomu bylo v minulosti.
Roztrzeni ramene R11 v CB vnimam negativne a urcity krok zpet i coby obcasny cestujici.Jiste, ta linka je pomala, ale jeji pouzitelnost byla prave v tom, ze se nemuselo v cele trase, tedy krome vyluk prestupovat.Takto mam obavu, ze budou potencionalni cestuji z Brna a Jihovychodni Moravy preferovat spojeni pres Prahu, kdyz uz to bude s prestupem a tedy i dalsi mistenkou nastejno a navic rychleji. VRTka samozrejme pomuze, ale to je v nedohlednu, podobne jako Veseli-Jihlava.Je spatne, ze u nas na jizni trasu vychod – zapad uplne kasle.
Když už i vás pohltila místenkovací mánie**, tak samozřejmě do toho lze započítat nutnost stornování místenky při ujetí přípoje (ať už v Praze či v ČB) při zpoždění prvního z vlaků.
** Přitom soupravy přece jsou dimenzovány tak, aby pobraly všechny cestující; však proto jsou např. v pátek/neděli posilovány + proto mají být – dle zveřejněného oficiálního zdůvodnění – roztrženy v ČB.
Proč místenku? Jasně, pokud je někdo ze třeba středních Čech a jede do Plzně nebo Ústí, tak věřím tomu, že místenku nepotřebuje. Pakliže ale jedete z Moravy, nebudete stát 4 hodiny do Prahy a pak třeba 3 do K. Varů nebo z Brna přes Jihlavu do Strakonic a pojistíte se místenkami. Potřebu místenek si vynutí také to, že nejedete sami a chcete jet s rodinou či partou pohromadě, takže najednou vyřizujete hned 10 místenek, třeba z důvodu, že nebyly obnoveny přímé spoje skrz republiku, ba jak vidno naopak. Studenti na lince R13, zejména ti z Otrokovic či St.Města si úplně… Číst vice »
Neboli potvrzení, že ČD nejsou schopny nasadit adekvátní počet vozů (jinak by žádné stání nehrozilo), srov. s tvrzením, že právě proto roztrhnou R11. No zásadní nevýhodou místenkování je vázání se na konkrétní spoj ať už co do času odjezdu z místa, odkud odjíždím; včetně problémů při ujetí přípoje – jak už jsem psal. (To s těmi místenkami na R11 je úplná ironie, srov. s příspěvky o kus níže ohledně nízké vytíženosti přinejmenším v části trasy.) „Studenti na lince R13, zejména ti z Otrokovic či St.Města si úplně běžně berou k jízdence i místenku do Brna, protože při online nákupu je… Číst vice »
Nevím co má furt někdo s tím „stát 4 hodiny do Prahy“. Adekvátní počet vozů (většinou) jezdí. Jen jsou lidi „blbí“ – když jdete na konec vlaku, sedí tam 10 lidí ve voze. Uprostřed/vpředu je to nacpané že se stojí. Za to si prostě můžou lidi sami. A už jsem zažil i to, že když byl počet cestujících větší než odhadovali, vyndali „z kopřiv“ 3-4 Béčka a i za cenu zpoždění je připojili na konec vlaku. Prostě jsem nikdy nezažil že bych si nesedl. Někde se to samozřejmě stávat může, nejezdím „furt“ a „všude“. Ale já to ještě nezažil.
Až jednou nastane 21. století 🙂 a průvodčák si všimne, že část vlaku je poloprázdná a část přecpaná, může to vyhlásit do repráků. Argument typu „za to si prostě můžou lidi sami“ VŽDYCKY ukazuje na neschopnost dopravce v nějakém směru.
No ale dopravce nemůže za to, že se lidi chovají jako stádo a kam si stoupne jeden (jelen), hned si stoupnou tři další, nezávisle na dostatku místa okolo…všimněte si, platí to ve vlaku, v parku, na náměstí, na poště při čekání, atd. Navíc si troufnu tvrdit, že i z tohoto důvodu mají dopravci systém místenek, takže nemůžete říct, že na situaci nereaguje.
Místenku mám zdarma při koupi v aplikaci. No problem. Na téhle lince je to potřeba max. v pátek nebo v neděli kdy jezdí studenti, jinak ne
Ano, já jako častý cestující do Brna z Plzně jedu vždy přez Prahu! Dnes se doba jízdy dost přiblížila, ale co se týká komfortu a občerstvení a možnosti nabít mobil, tak přez Budějice je to absolutně mimo….
Proč je nerozdělí na R11a a R11b, analogie k R14? Trochu konzistentnosti by to chtělo.
Protože to cestujícím obvykle stejně nic neřekne. Ti vnímají nanejvýš jména.
Rožmberky už rozdělené jsou. Jejich původní trasa je Bohumín – Plzeň !
Takhle ale jezdili max dva páry.
A z toho ještě jeden pár přes Pelhřimov, Tábor a Milevsko.
To byl Junák, původně v trakci M 262.0 / M 296.2, pak v klasice, Z Jihlavy do Plzně táborským brejlákem, pak jen do Strakonic.
Nemíchejte jabka a hrušky. Přes Tábor byla původní trasa za socialismu, to jezdil jen jeden pár a nic víc, postupně ho přesouvali, až jezdil jen přes ČB, teprve pak jich za šlo jezdit víc a ten z Bohumína jezdil až někdy po roce 2000 (ale úplně přesně to nevim), kdy spojili jeden Bohumín s jedním Junákem, aby provezli přímé lůžko Košice-ČB, pak ho začali vozit přes prahu a roztrhli to
No tak ono se to tam dost vyvíjelo: např. JŘ 1989/90: R666: Bohumín-ČB (přímé vozy z Košic k sezení i lůžko), R662: Olomouc-ČB, R562: Brno-Plzeň (přes Tábor). Atd.
Přes Tábor jezdil Junák snad až do jara 1997. Poté nahrazen Sp vlakem v téže časové poloze, který byl tomuto rychlíku (tímto převedenému via ČB) přípojem v Ražicích i v Horní Cerekvi.
Ta změna nastala dřív, odhadem jaro 1993.
Po rozdělení ČSFR byl chvíli Junák (vedený už přes ČB) dokonce mezinárodní, západním směrem vyjížděl ze Žiliny, východním směrem snad jen po Bohumín, do Žiliny pod jiným číslem.
R 666/665 začal jezdit v trase Bohumín (22.37) – Brno (1.50-2:18) – ČB (6:53) v GVD 1979/1980 ještě před dokončením elektrizace úseku H.Cerekev – Jihlava – H.Brod, obrácený R 667/668 ČB (17:01) – Brno (21:27) se nejdříve v GVD 83/84 prodloužil do Přerova (23:17) a a v GVD 84/85 se prodloužil až do Bohumína (1:38). Junák začal jezdit přes ČB v GVD 95/96.
Jak je u těch soutěží mezinárodních linek nakonec dořešeno to, že se dva navzájem třeba „se nemusící“ dopravci nakonec musí (?) dohodnout na předávání vlaků? A co curyšské lůžko na Ex7, to by případně furt zajišťovaly JLV s vozem ČD?
Lůžko je komerční produkt, to ať si dopravce zajistí jak chce.
Copak lůžko, to může jezdit přes Drážďany.
Ale dohodne se Regiojet s ÖBB/SBB/SŽ/HŽ/FS na nějakých výhodných přestupních jízdenkách dál za Linec? Jako je dnešní Včasná jízdenka nebo Sparschiene? Protože zatím se jinde Regiojet stará jen o sebe a s nikým nespolupracuje.
Plzeň – JH nebo ST – Brno budou fakt úplné jednotky lidí. Spíš doufám, že rozdělený soubor vybudí myšlenky na prodloužení od Plzně do Vídně.
A to nebudou jednotky lidí (jestli vůbec)?
Z Budějovic nepochybně ne (pokud to nebude všudezastavující půl hodiny přepřahající jednou denně jedoucí Slíva Notorica).
Já nemyslím z Budějovic (to nijak nesouvisí s roztržením R11).
Já myslí skrz Budějovice.
No to samozřejmě bude slabší. Ale nepodceňoval bych úplně lidi z velenické tratě do Plzně. Spíš by to mohl být takový impuls, typu „hele tady vám něco končí, co kdyby pokračovalo dál rovně, potká dvoumilionovou aglomeraci.“
to by ale hodně museli vylepšit vozový park, protože ty šroty R11 posílat do Vídně ani nelze..
Třeba by ÖBB něčím přispěly…
V Linci je ocelárna, hádám, že šrot vykupují ve velkém.
Super nápad, už dnes to jde za 5 hodin se 2 přestupy a právě R z Budějic je katastrofa.
Koridor na jih bude hotovej. Zlutakovi se nechce cekat, tak si zaridil ze MD „chce“ vypsat soutěž i když zdaleka neuplynula doba kontraktu. Pokud jsou ty „správný“ lidi dosazeny i do vedení ČD, bude to jeho. ODS koukám od devadesatek sice zestárla, ale jejich duch žije dál. Achjo, my se toho snad nikdy nezbavíme.
Doporučil bych se podívat, kdy byla notifikace na tento soubor a pak se podívat, kdo v té době vedl ministerstvo. Nějaký Karel.
Ono to je úplně jedno, v diskuzi o putovní výstavce Pendolina nám bylo vysvětleno, že Veletrhy Brno (resp. ČD) jsou soukromoprávní subjekt a město Brno (resp. stát) vlastní pouze akcie a nikoliv firmu a jedná se tedy o soukromníka. A přece byste nestranil jednomu soukromníkovi na dráze.
Taky tam bylo vysvětleno, že BVV nejsou organizátorem Rail Business Days. Stačí pozorněji číst.
No víte, on si to Žluťák prosadil až v Bruselu, že se vlaky v zábvazku musejí soutěžit. A tak se soutěží i v Bavorsku.
Cestovní doba rychlíků a autobusu Budějovice-Brno je v podstatě stejná, respektive modernizací Zastávka-Brno zase o něco zrychlí. Vytíženost Plzeň-Budějovice-Hradec a pak Třebíč-Brno je taky v podstatě stejná, dokud není Budějovice-Plzeň po rekonstrukci na 160 tak asi nevidím důvod dělení a i potom je určitě na spojení Plzeň-Brno prostor pro zrychlování, který by porazil objížďku přes Prahu..
Ona ta objížďka přes Prahu je o 8 km kratší. Výhledově s VRT to bude přes Prahu i tak rychlejší.
Pro začátek by stačilo dát dokupy úsek Budějovice-Plzeň, totiž dotáhnout běžící přípravu k realizaci a realizaci dotáhnout do konce. A k tomu Nemanice-Ševětín. Obojí má smysl i bez Veselí-Jihlava.
Veselí-Jihlava by se muselo postavit v úplně nové stopě. Jestli by se to zaplatilo za 50 roků si netroufám odhadnout.
Nějaké přeložky směrem do Jihlavy byly kdysi navrženy v rámci původních „rychlých spojení“; jednak by také trasu zkrátily, ale hlavně by se všechno netahalo tupě přes Prahu, která má i tak z podstaty věci kapacitní problémy.
No je potřeba udělat druhou kolej do Nepomuku, jinak se sviští CB-PM 100-120 a je to stále rychlejší než auto
Však o tomhle píšu: https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631700221_202005130831.pdf
Objížďka přes Prahu tedy alespoň ve smyslu s přestupem. O kolik se jinak tou koridorizací Plzen-Budějovice-Veselí zkrátí trať? Budějovice-Veselí ty tunely mohou udělat dalších 5-6km.
Ano, v rámci aktualizace studie proveditelnosti navrhujeme v jedné variantě plné zdvoukolejnění v úseku ČB – Strakonice/Písek a zvýšení traťové rychlosti v úseku Zliv – Strakonice na 200 km/h, resp. 160 km/h směr Písek.
To mi přijde jako jediné smysluplné řešení, co s touhle tratí udělat.
Fajn, tak ještě trochu odvahy zasypat (přemostit) kus Bezdreva tak, aby tam aspoň nevznikl propad oproti hodnotě dále směr Hluboká, a bude to docela hezký. 😉
Tak hodinovej takt a 200 km/h mezi Zliví a Strakonicema určitě prověřovat může, ale k čemu to bude pokud bude pořád jednokolejka z Budějc do Zlivi a z Číčenic do Protivína?
Nevím jestli je rozumné na nejkritičtější úsek železniční sítě přidávat další spoje. Před stavbou tunelů mi to přijde trochu jako recept na katastrofu.
Na v té době dokončeném UO-Cho, Pardubicích i okolí Peček navíc 4 páry denně (= max. 1 během každé špičky) – ó hrůza, ó apokalypsa! A křížit zhlaví v UO jde stovkou, takže míra narušení protisměru taky minimální. A protihodnotou vznik rozumného spojení v dnes železničně naprosto nepoužitelném směru.
No jo, když je za Ústím ze spěšňáku osobák, a při drátování se nesáhlo na polohu koleje… Nadto každý vlak navíc mezi Prahou a Kolínem bude peklo, minimálně dokud nebude druhá kolej přes Hradec (a další dvě z Chocně do Ústí). Jo, pokud to vytvoří namísto čtyř párů současných vlaků v částech trasy, proč ne…
Ex32: A na polské straně přidat druhou kolej ze Strzelina do Kamence, a aspoň z Vratislavi do Kladska realizovat dávné a odsouvané plány na v=120 km/h nebo dokonce 160. Zájem cestujících je hlavně z polské strany do Prahy, klientela krom Vratislavi hosté lázní hlavně okresu Kladsko a turistůa rekreantů z příhraničních hor. Čeští občané většinou neví, že v Polsku se oproti minulosti hodně změnilo. Ta polská trať 230 Międzylesie – Kłodzko Wrocław je pořád ještě z minulosti zanedbaná. Nicméně i přesto je dojezd EX/IC/EC z Prahy via Międzylesie – Vratislav – Poznaň -Bydhošť – Gdaňsk – Sopoty – Gdynia možný… Číst vice »
Možná by byla kapacita potřeba spíš na nějaké spěšňáky do Hory v prokladu k rychlíkům HB. Stádovitá turistika už se zase rozbíhá a z Prahy do KH už jsem teď viděl 110%, dál za KH 30-40%.
„Zatímco mezi Plzní a Budějovicemi je o vlaky zájem, i díky neexistující autobusové konkurenci, dále na východ je vytíženost podprůměrná. Je to dáno i zanedbaností infrastruktury“
… tedy 4. koridorem, revitalizovanými úseky t-240, jakož i jejím zmodernizovaným úsekem u Brna.
… „výlukami“.
… srov. s tím, co se bude dít mezi Plzní a ČB. 🙂
Mimochodem počty cestujících v úseku Brno – Třebíč nejsou v obdobné části dne/týdne nijak nižší než dejme tomu okolo Strakonic.
To je možné, ale problémem je úsek z J. Hradce do Jihlavy – tam, u vlaků mimo špičku a mimo turistickou sezónu, dostane každý cestující půl vagónu pro sebe.
To je možné, ale s ohledem na roztržení v ČB (= nutnost dimenzovat kapacitu rychlíků ČB – Brno na silnější úseky Třebíč – Brno a J. Hradec – ČB) to je úplně irelevantní.
Teoreticky mohou přidávat/odebírat vagon(y) v Jihlavě, podobně jako se to teď děje v ČB pro Plzeňskou větev. Při přepřahu na to prostor je.
To můžou i nyní.
S tím, jestli taková souprava končí jízdu v ČB nebo až v Plzni, to vůbec nesouvisí.
… ale samozřejmě to nic moc neřeší v tom, že i úsek Třebíč – Jihlava patří k méně vytíženým, zato k vytíženějším patří úsek ČB – Jindřichův Hradec (i když pravda, směr přepravní špičky je takový, že konkrétní rychlíkový spoj jede ve směru přepravní špičky vždy jen v jednom ze dvou těchto případů).
Tzn. i v úseku Třebíč – Jihlava by v takové situaci bylo vytížení nižší.
P. S. i v takovém úseku Strakonice – Babiny je vytížení vysoké i při vyšší kapacitě soupravy? 🙂
Tak ještě toho trochu… jako by v Jihlavě už jen ty přepřahy nebyly problém s ohledem na konfiguraci stanice a ostatní provoz. 😉
Odvěšování ve směru od Brna: úplně v pohodě; lok. stojící vzadu směrem na HB, má tam dost místa i s několika vozy.
Přivěšování ve směru na Brno: no, možná by se nevešla do toho místečka „mezi výhybkami“ v sousedství přejezdu P6235.
Daleko větší komplikací se IMHO stane zavedení taktu rychlíků Praha – Jihlava, kdy se do žst. Jihlava budou muset ve stejnou chvíli vejít (+ pokud možno hrana-hrana) rychlíky Praha – Jihlava město a ČB – Brno (v opačném směru dtto).
Tak by se ten vlak dal trhnout i v Jihlavě. Od Budějovic bude dvoupanter stačit, dál může jet místo žravého brejlovce třeba 843+ několik 043+843, co jejich konec v Liberci tak oplakávali.
Tak to by bylo ještě horší, protože pak by se v žst. Jihlavě v tom čase přípojové skupiny setkalo „o soupravu navíc“.
Těch „několik“ 043 by zřejmě znamenalo nestíhání jízdních dob na t-240 zejména ve směru „do kopce“.
Do kopce je to tam z obou stran.
Na Brno a placatou Jižní Moravu se jezdí do kopce kde konkrétně? To krátké převýšení kolem Rosic a Popovic? Tak to je podstatně menší než kolem Luk nad Jihlavou.
Tak Českomoravský předěl je nejslabší prakticky na všech tratích, je zajímavé že se to stále drží.
Striktně vzato, Č-M předěl je mezi Jihlavou a Havlobrodem (nebo možná přímo Jihlavě) a tam to snad tak slabé není.
Jinak je to tím, že je to právě předěl – tam je osídlení nejřidší a do center je to daleko.
Ale to nízké vytížení se snad do určité míry zmírnilo v úseku Jihlava – Horní Cerekev poté, co byly v tomto úseku omezeny Os vlaky, zato bylo rychlíkům přidáno zastavení v Batelově a Horní Cerekvi.
Tzn. fakt nejmarnější by měl být jen úsek Horní Cerekev – J. Hradec.
Za Covidu celkem 8 lidí na 4 vozy
Tak ono je taky otázka zda to RegioJet je schopen zajistit komplet, protože se to nebude soutěžit po jedné lince, ale jako soubor.
Otázka tedy je, kolik je na to potřeba vozidel…
U těch co existují je to 25 souprav x 5 vagónů tzn 125 vagónů minimálně + něco na ex32 (4 soupravy?)
Nevyjede!
Jj, v kopřivách se mu toho válí spousty.
A kde tedy fyzicky existuje těch 150 vagonů co by na tu linku potřeboval?
Může mi někdo vysvětlit, proč se nevypíše výběrové řízení s datem plnění od toho roku 2025 tak, jak to dělají na západě? Proč se má předčasně ukončovat smlouva, když nemám zajištěnou a pro cestující výhodnou smlouvu?..
Zvláště v situaci, kdy se bude ten čas na přípravu fakt hodit, pokud se mají shánět „nová“ vozidla
Asi to smeruji k oblibene metode s podpisem smlouvy 14 dni pred zacatkem platnosti.
Rychlíky jedině s lokomotivou, zde 362 a ABmz – Bbdgmee – Bdpee – Bdpee – posilové Bmz.
No a ten hodinový takt bude aktuální poté, jak bude v celé trase druhá kolej.
Proč jedině s lokomotivou? Už teď se dá teoreticky v ČB nebo v Plzni točit ostře (ale je to rizikové při zpoždění, dělá se to jen někdy při výlukách), při prvním malém zrychlení trati je možné to zavést pravidelně. A na to je el.jednotka podstatně výhodnější, navíc se v Plzni mohou využít kusé koleje (ze kterých jezdí R11 i nyní, ale při 2h obratu) a v ČB odpadne nutný posun s lokomotivami v sudou hodinu, kdy se tam kromě dvou R11 pohybují ještě Ex7 a/nebo R17 a regionálka, a nádraží je zcela zaplněno.
To se dá i s řídícím vozem i se soupravou „sólo motoráků.“ (Jako metro 8171 taky nebyla jednotka, jen motorové vagony, některé s řízením a jiné „průchozí“)
LEO + Koleje Dolnośląskie z roku 2019
https://zdopravy.cz/leo-express-chce-do-z-polska-do-prahy-jezdit-s-impulsy-31439/
Bohužel nejezdí do Prahy 😮💨
Věta o tom že úsek z Letohradu do Polska byl mezitím zadrátován nedává smysl, protože to už se právě stihlo předtím než ty 2 páry rychlíků vyjely. Polské EU07 jezdily do Letohradu a tam to převzal brejlovec. Nezájem cestujících asi souvisel i s tím, že to zastavovalo v metropolích typu Bohousová (přes Ústí se to dalo do Prahy o hodinu předjet), souprava byla z Béček a navíc se ten zájem nestihl urodit když předtím během elektrizace byla veškerá přeshraniční doprava zrušena bez náhrady. Pozdější řešení s nějakými 4 páry mezistátních zrychlených vlaků myslím docela fungovalo, ale taky dlouho nevydrželo.
Presne tak.
Jizdni doba Praha-Vratislav byla tehda tusim okolo 5 hod 30 minut – i diky tomu ze na polske strane to byl v podstate osobak co stavil na kdejake mezi.
Kdyby to stahli rekneme na 4 hodiny tak by to bylo fajn – pokud vim tak Polaci na sve strane taky trat trochu poslechtili tak by to snad mohlo vyjit
Já se bojím že to dopadne jako vždy. ČD nabídnou InterPantera, RJ ojeté německé Bimzy tažené plecháčem dovezeným z Bulharska. RJ bude levnější -> vyhrává.
Což ovšem závisí na MD, jak si definuje své požadavky (a tím pádem co bude ochotné zaplatit). Ale rozumím, za všechno špatné může Jančura.
Ano…protože jestliže vozový park ČD není úplně ideální, tak ten RJ není o nic lepší.
To je jistě jeden názor. Pak můžete taky jít se projet těmi vlaky. Z ČB do Plzně jezdí Bd, u RJ jsem srovnatelným vagonem opravdu nikdy nejel. Nejhorší u RJ co znám jsou bývalé rakouské dvojky s nízkými opěrkami zad, což mi při mé výšce dost vadí. Ale že by ten vůz byl horší než Bautzen (en bloc) bych neřekl.
Tak se svezte Kolín – Ústí. Tam jezdí exDB křápy bez klimatizace s vybydleným interiérem. Jediné pozitívum jsou kotouče místo špalků.
V kterých bodech je to v rozporu s uzavřenou smlouvou?
V žádných, ale je třeba si kopnout. Kdyby šlo o obhajobud A/B/BDs/Bymee/810 dovíme se, že se jedná o moderní zánovní vozidla…tedy křápy staré 50 let.
Jo, je potřeba si kopnout 😀
A pokud sednete do bývalého lehátka, tak bez područek…
Jojo Bc ČD rádi nasazovali svého času třeba na horní pacifik, výhoda byla, že člověk nemohl jinam, protože z toho byla celá souprava. A hlavně dolní lehátko bylo zaražené pod tím středním, takže si člověk ani nemohl opřít záda, protože by měl v půlce hrb.
A před tím jezdil šrot typu Bdt nebo Sysel s Honeckery. I když by to mohlo být lepší, tak z pohledu cestujícího je RJ na této lince přínosem.
Zrovna v jednom takovém na R32 sedím a horší než to bylo do prosince 2021 to rozhodně není.
R23 samozřejmě.
Tak ať dráha taky nabídne 242 a nějaké starší vozy. Nebo možná by šlo dát za ČD dvě nabídky. Jednu s novými, druhou s ojetymi vozidly.
Ono ať tam vyjede skoro cokoliv, bude to lepší než současný stav.
SNCF to řeší s nízkonákladovou dceřinnou společností Ouigo
https://zdopravy.cz/prebarvit-na-ruzovo-a-zlevnit-francouzske-statni-drahy-vyjely-s-nizkonakladovymi-vlaky-ze-70-let-111051/
ČD se musí naučit nabízet to, co objednatel poptává, a to za nejlepší cenu. Pak není důvod k obavám ze ztráty výkonů. Ovšem to, co ČD předvedly na R23, je přesným opakem toho, jak by se měly chovat.
Anebo ČD podají víc nabídek odstupňovaných dle ceny = staré, zánovní i nové.
Pokud bude zadáním tendru umožněno podávat víc nabídek, tak proč ne.
Varianty nabídek zpravidla nejsou přípustné ve veřejných zakázkách.
A v tzv. Rostřelu?
Existuje k tomu nějaký jiný (rozumný) důvod než par. 1? Variantní nabídky naopak dávají hodně velký smysl.
Tak z pohledu zadavatele se tím může dost výrazně komplikovat komparovatelnost těch nabídek. Pokud ministerstvo třeba vyhodnotí že střední nabídka RJ konkuruje nejlevnější od ČD a nějak rozhodne, tak to ten neúspěšný dopravce bude napadat že to srovnávali špatně.
Variantní nabídky moc smysl nedávají, protože pak krom jedné logicky nemůžou splňovat zadání.
Mohly by, pakliže by zadání nebylo orientováno výhradně na cenu. Třeba nízkopodlažnost – požadováno minimum 20 %, ovšem pokud dopravce nabídne vozidlo s více procenty, dostane při hodnocení body navíc.
A jaký smysl by pak mělo podávat i nabídku, která je horší a tudíž už v době podání je jasné že nevyhraje.
horší v čem? V ceně? Nebo v parametrech služby?
Běžně se soutěží na mix kritérií. Např. cena má váhu 60%. 40% mají váhu kvalitativní kritéria.
Ale ty kriteria jsou snad znamy dopredu, ne? Takze dopravce si sam dokaze spocitat, ktera jeho nabidka je nejlepsi a pripadne vyhraje.
Tohle je právě to neštěstí výběrových řízení, strašně to svazuje objednavateli ruce – stanoví se nějaké požadavky (přičemž kolikrát zadavatel ani neví, jaké jsou reálné možnosti), a když přijde někdo, kdo za 20 % peněz navíc nabídne o 80 % muziky navíc, nemůže vyhrát.
Tohle by se prostě mělo řešit jinak, měly by být otevřené a transparentní tržní konzultace, kde by se nejlepší nabídka vybrala na základě komplexní analýzy stavu věcí a ne tupě podle ceny při splnění minimálních požadavků. Úplně stejně, jako.by to.proběhlo v soukromé firmě.
S Panterem pojedeš ze Střelic do Jihlavy těžko.
Přemýšlím, jestli jsou bulharské 242 pro cestující řádově horší než české 242, které tam dnes jezdí. A že by tam ČD dozajista nasadily Pantera? Tak proč ho nenasadí?
Jak, že musí zvážit nabídku od RJ? Podstatou přímého zadání snad je, že zadavatel si někoho vybere, a své rozhodnutí nemusí nijak zdůvodňovat.
Podstatnou přímého zadání, je absence soutěže.
A není to náhodou tak, že pokud se ukáže nabídka od jiné strany, tak jsou povinni ji přezkoumat ?
Existuje judikát, podle kterého stát musí prozkoumat jinou nabídku, když se chystá dát přímé zadání.
Takový judikát existuje pouze v ČR, což teda není nic překvapivého. Bohužel.
Spíš bohudík. Jinak by kamarádíčci měli žně.
Někde jinde si hrají na právní stát a zároveň úřady bagrují zakázky spřáteleným firmám?
Na východě není moc práva, na západě se snaží zlodejiny omezovat.
Záměr přímého zadání se musí zveřejnit a musí se dát šance přihlásit se i jiným subjektům. Přímé zadání je v případě objednávky z veřejných rozpočtů postup, který by se měl používat pouze minimálně, vlastně vůbec, pokud je na trhu více subjektů schopných zakázku splnit. Když už se to obchází, tak je tam aspoň pojistka, aby nebyli jiní možní dodavatelé diskriminováni.
To je neuvěřitelný, jak stát hází klacky pod nohy firmě, kterou de facto vlastní.
Stát trochu ustupuje RJ, dělal to už i v minulosti. Třeba tak, že dřív zastavovala „všude“ R18 a Ex2 zastavovala opravdu jen jako Ex. Jenže RJ mělo kecy, tak to rozdělili a R18 zastavuje „všude v Čechách“ a Ex2 zastavuje „všude na Moravě“ čímž mohli klidně Ex2 přejmenovat na R2 – obsluhovat Ex vlaky stanice jako Mohelnice nebo Lipník nad Bečvou je fakt… divné 🙂
A skončí to tak, že se zruší obě dvě…
To ani tak nebylo kvůli RJ, jako kvůli rychlosti zastávky na Moravě- Praha
Jo, a cestující ze střední Moravy byli nadšení, že mohou vymést díry jak na Moravě, tak v Čechách.
Když se to tak vezme, možná by bylo logičtější nabídnout rychlé spojení do Prahy právě tomu Zlínu + Uh. Hradišti, Kroměříži a Přerovu a zpomalit ten R2, tím utrpí jen Valašsko a Púchov (od Žiliny se dá rychle přes Ostravu). Takže R2 a Ex18.:)
Klidně. Sice bych tím „trpěl“ i já (jezdím celkem často na Vsetín), ale ať si Luhačovice/Veselí/Zlín užijí expresy. Aspoň by ta hypotetická R2 nejezdila tak nacpaná 🙂
To není ustupování RJ, to je jeden za způsobu obcházení zákona. Pokud měla linka Ex2 shodnou velkou část trasy s RJ a shodné zastávky, a RJ na ní jezdí na vlastní riziko, neměla by být stejná služba v obdobném rozsahu objednávána za veřejné peníze. Tak to MD vyřešilo přidáním zastávek na Ex2 a zdůvodnilo to dopravní obslužností. Je to sice trochu obcházení zákona, ale paradoxně tím MD uchránilo výkony pro ČD, protože jinak by na Ex2 mohlo objednávat jen úsek z Hranic do Lidče.
Proč by ne? Objednat to i s nočním spojem, a kde staví víckrát ve stejném kraji tam uznávat IDS placky.
To ale nebylo kvůli RJ, to si vymyslel někdo úplně jiný pro prosazení svých soukromých šotosnů.
Stát sice ČD vlastní, ale zároveň jí za její služby platí (a dividendu z ČD nikdo nikdy neviděl). Tak proč neplatit někomu, kdo tu samou práci udělá levněji?
Ono je to složitější. Stát vlastní pouze akcie ČD, nikoli ČD jako takové. V tom je rozdíl.
Dobře. A mění to něco na podstatě mého příspěvku?
A v čem vlastně?
Pokud nebudou ČD fungovat, tak dostane akcionář menší dividendy.
Ale platit bude muset pořád stejně, nebo ještě víc…
Akcionář dosud žádné dividendy nedostal a v nejbližších letech (desítkách let) je vzhledem ke ztrátovosti toho podniku ani nedostane.
On stát hlavně nedostává vůbec žádné dividendy a ještě různýma kulisarnama přihrává výkony firmě , která má nejvyšší cenu a nejnižší kvalitu. Navíc stát jako bonus ušetří za platby . Výsledek snad bude ten , že si u ČD brannou do Zdeněk a začnou efektivně makat nebo budou postupovat k propadlišti dějin. Po dřívějších ČSAD taky nestekne ani pes a autobusy fungují v úplně jiné dimenzi .
Brannou do Zdeněk mělo být hrabnou do trenek
No nevím jestli je člověk (firma) při hrabání se v trenkách efektivní v jiné činnosti…
Takže ČD jsou také soukromník.
Házení klacků pod nohy vypadá tak, že se akceptují i jiné nabídky? Neháže náhodou stát klacky pod nohy Budvaru, když umožní existenci jiných pivovarů?
Vždyť ale je to také soukromník, stát vlastní pouze akcie, nikoliv firmu, jak nám bylo vysvětleno na případu veletrhy Brno v diskuzi o putovním Pendolinu.
To je teda vážně skvělé. Linku R11 využívám každý týden v úseku Jihlava – Horažďovice předm. (ta jízdní doba je fakt tragická) a místo toho, aby s tou tratí téhle linky něco konečně udělali, tak linku rozdělí, výsledkem čehož bude, že se perioda R11 prodlouží, bude se muset v CB přestupovat a kdo ví, jestli na ni bude R31 (a naopak) čekat, vzhledem k možnému jinému dopravci.
Koho musí Jihlava uplatit, aby se Dobrá správa konečně začala věnovat tratím přes Jihlavu?
A pak ať se nediví, že každý raději sedne do auta a jede po dálnici.
Jo Jihlava je tragická. Jezdím často Třebíč – Brno, naštěstí jen volnočasově, ale neustále vyhlížím, kdy přijede nějaký nový vagon v rychlíku. Máme v Třebíči aspoň pěkné nádraží, ale Jihlava je fakt děs – bude celkem vtipné, až tam zastaví TGV:D
Do Třebíče jedu na výlet teď v sobotu. Nádraží máte opravdu pěkné … město určitě také .. Jihlavu budu muset omrknout …
To máte pravdu, je tragická, už aby s tím tady začali něco dělat.
Nový vagon, to by se mi taky líbilo, ale to by R11 nesměla sloužit jako vrakoviště ČD. Mám sice Plecháče docela rád, ale je to lokomotiva za zenitem. Teď je krásně vidět, jak se tu začala objevovat Esa, které na jiných tratích nahradily Vectrony a Taurusy. Ale kdo by se divil, že sem nedají 160+ loko, když se tu jezdí s bídou 80.
Esa se na R11Ji objevují proto, že můžou jet mezi Ševětínem a Veselím n.L. 140 km/h a asi minutu pokrátí oproti plecháči. Na R11Pl je jejich nasazení zároveň převoz mezi ČB a Plzní (na údržbu po obsluze R17 a zpět).
A taky proto, že EDB+ARR na neustále se měnících sklonech a poloměrech „elektrifikované lokálky“ je oproti odbočkové 242 s vynuceně pilovitou jízdou s kopce prostě reálně rychlejší.
Ono je to i tím, že v tomto GVD na Ex7/R17 se navýšil počet 380 o dva kusy, čímž se na jihu uvolnila dvě esa pro R11. A dají se čekat další, protože 362 na koridoru už nebudou od dalšího GVD tou svou rychlostí stíhat.
No co, bude to vypadat jako v Srbsku… infrastruktura na rozpadnutí a k tomu nová nablýskaná souprava 🙂
V té zadnici mezi Karlštejnem a Berounem, nebo v té pustině mezi Maďarskem a Řeckem?
Na obou místech je infrastruktura v podobném stavu. Ještě bych k tomu přidal celou trať 190/191 kromě několika málo rekonstruovaných stanic, tam se za jízdy také kafe neudrží v hrnku.
Zajímavé je, že tam ty staré vozy pořád jezdí, srov. s dřívějšími tvrzeními, že „10letá smlouva (bez soutěže) MD s ČD od 12/2009 = záruka dlouhodobé jistoty uplatnění nových vozů“ (+ totéž o 10 let později). 🙂
No však ano, nahradili vozy Bp (což byly za mě velmi dobré vozy) za B a Bd (což jsou prostě klasické GHW). A ano, místo BDS jezdí většinou už ty nové „servisní vozy“.
Co je GHW?
Myslím, že Görlitz Humus Wagen
Čekání na přípoj není věcí dopravce, ale objednavatele. To bude v obou případech MD, takže je to na něm, aby si tu návaznost objednalo a hlídalo. Ostatně ujíždět si umí i vlaky téhož dopravce, že.
Pro koho má být postavena nová trať Veselí nad Lužnicí – Jihlava?
Protože nijak jinak ji nezrychlite. Z této třetí lze vytáhnout nanejvýš 75 km/h, a peronizaci. Víc to nejde. Takže si jízdní doby v tomto úseku zkrátite o asi 5 minut.
Nerozluštil jsem celý váš komentář, ale k té části, co ano…
Třeba pro všechny studenty, co dojíždí z Ji a z JH do školy v ČB. Nebo pro všechny, co dojíždí z H. Cerekve do práce a do školy do Ji. A tak dále, a těch lidí není zrovna málo. Ale to by ty vlaky musely za něco stát, aby byli lidé ochotní nechat auto doma.
Když se znovu podíváte na můj komentář, tak zjistíte, že tam narážím na opravu/rekonstrukci tratě.
Já bych se soustředil na Veselí (zastávka) – JH a pak cca Batelov / Kostelec – Jihlava. To by pro začátek (spolu s dokončením IV. TŽK a časem i VRT Vysočina II) pomohlo zcela zásadně, a to i dalším linkám. To českomoravské pomezí kolem Cerekve (= nejdelší část případné novostavby, která by zároveň kromě rychlejší R11 asi neměla téměř žádné využití) by se ještě nějakou dobu dalo přežít.
Nejspíš stěhováky za účelem přesunu někam…třeba do Havlíčkova Brodu…
No a to rozdělení zůstane asi až do doby, než se při přestavbách trati 190 tato přeloží k jižnímu zhlaví budějovického nádraží, čímž se odstraní první úvrať, přesunem jihlavského spojení se světem do prostoru zastávky „Jihlava-město“ ta druhá.
A z toho jižního zhlaví se na Plzeň dostane přibližně kudy? Tunelem pod Rudolfovem nebo mostem přes Bezdrev?
Po dálnici z Jihlavy do Horažďovic?
😲
A mimochodem o čekacích dobách přípojů nerozhodují dopravci.
Psal jsem obecně o stavu tratí kolem Jihlavy v souvislosti s dálnicí.
Ale bavme se klidně konkrétně, v Horažďovicích přestupuju na vlak do Malonic. Takže po dálnici do Plzně, dolu na Klatovy a kousek do Malonic. Změřte si to třeba na googlu nebo kde chcete, autem i přes Prahu to vychází časově líp.
A nikde jsem nepsal, že o čekání rozhoduje dopravce, ale že MD pravděpodobně nebude čekání řešit, i vzhledem k tomu, že každou linku může mít jiný dopravce a mohlo by vzniknout hádání o škody způsobené zpožděním.
Dneska má hodně ministerských rychlíků plné měsíce (čeká na všechny přípoje, které přijedou do X)
Jihlava pro železnici umřela stavbou trati HB-Žďár-Tišnov a dalších min 20-30 let bude odbyta tím, že kolem jednou povede vysokorychlostní trať. Zanechte všech nadějí, kteří vstupujete.
Neuvěřím tomu, že by se nějak významně vylepšila trať Jihlava-Budějovice, když by se nepostavila Nová Tišnovka.
Tak jestli teprve letos má být hotova aktualizace studie proveditelnosti, tak to v následujících 10 letech určitě nebude. Pro srovnání, studie proveditelnosti VoChoc byla schválena v roce 2015 (aktuálně předpokládaný termín dokončení 2028), studie proveditelnosti Brno – Přerov se řeší od téhož roku, (aktuální termín dokončení 2032), poslední aktualizace studie proveditelnosti na 4. koridor je z roku 2012 (ale s přípravou se začalo už 1997), dokončení bez tunelů je plánováno na rok 2023.
To jak vypadá trať z Brna na Třebíč a Jihlavu je ostuda Správy železnic. Ani se nedivím, že tuto linku rozdělují, protože jízdní doba Brno Plzeň přes 6 hodin je absolutní katastrofa.
Však je taky v plánu, že R11 výhledově pojede z Jihlavy do Brna po VRT.
Jistě, v roce 2050. To už tu možná půlka z nás ani nebude…
Nikoli. Za 28 let zemře zhruba 1/3 obyvatel, nikoli polovina. A nemyslete sobecky jenom na sebe; i naši potomci si zaslouží kvalitní železniční dopravu.
V plánu je věcí … a to se bude čekat na VRT a s tratí přes Jihlavu se nebude nic dít ? Nesmysl …
Ta trať doplácí na to, že už za Rakouska byla stavěná jako trať druhé kategorie. Aby se na ní dosáhlo nějaké zlepšení, musela by se kompletně předělat.
Což se u silnic běžně děje i tam, kde to není nezbytně potřeba, zatímco u železnic „se to nechce“ vůbec, protože kdo by přeci jezdil vlakem, že.
Co jet přes Prahu? Je to nejméně o hodinu rychlejší.
Jistě. A z Prahy do Karlových Varů vlakem přes Ústí nebo autem po nové dálnici, Žatec ani Louny vlakem nebrat… Takhle nějak si asi představujeme vysněnou dopravu, vše pokud možno na silnice a nadávat, že jich není ještě více. 🙂 (Při podílu, který poroste někam k 90 %, bude-li tedy dost paliva na mrhání.)
Tak snad budou lidé na ČB spokojeni s novým dopravcem jako na Brno – Bohumín. 😂
Pokud je o vlaky do Polska takový zájem, tak se uživí i bez dotací ze strany objednatele. Nějak nechápu proč MD nevypíše klasické výběrové řízení na linky do/z Českých Budějovic s termínem plnění od prosince 2025. Na těchto rychlíkách jezdí obvykle šrot typu A, B, výjimkou jsou expresy ex7. A také by se mohli zamyslet nad koncepcí celé objednávky, protože rychlíky z Českých Budějovic do Benešova jezdí téměř prázdné, z Benešova do Prahy plní funkci příměstské dopravy. Nasazením expresů se přesunula většina cestujících z rychlíků sem, protože je to rychlejší. K lince R11, trať Plzeň – České Budějovice s jízdní… Číst vice »
Stejně by se dalo uvažovat i o těch expresech do Budějovic – pokud o ně je zájem, uživí se i bez dotací.
K té lince R11, a zase jsme u toho, že SŽ na tratě Jihlavy kašle. Trať na Třebíč mohla být už pod dráty a na Zastávku se mohla taky dodrátovat. Vzhledem k tomu, že uzel Jihlava se bude předělávat a zmizí tak potřeba úvratě, odpadl by problém s přepřahováním.
A za nataženou trolej by děkovaly i náklady, který teď skřípou zubama kvůli zavřenému koridoru skrz Blansko a aktuální (ne)propustnosti tratě Tišnov-Brod.
Ironií je, že ta úvrať tím pádem naopak vznikne pro vlaky Praha – po VRT Jihlava – po t-240 Třebíč – Brno. 🙂
Nevznikne.
Nevznikne, protože terminál pro VRT má být na okraji Jihlavy (okrajová část Pávov) a do centra se cestující dopraví příměstem/MHD.
Teda alespoň podle posledního návrhu, který jsem viděl.,,
Ano, poslední vize VRT jsou opět poněkud uživatelsky, jak bych to řekl – pro lidi s auty ideálně na obou koncích, jinak smůla (možná kromě Prahy tedy). Aby se náhodou nezvýšil podíl kolejí na přepravách. Je sice fajn, že se dostanu někam na periferii rychle, ale tím veškerá výhoda končí. Přidání přestupu, nejistota návaznosti, betonáž polí – žádná extra pozitiva.
To jste jen oba blbě pochopili. Bude propojení do Jihlavy města, ten Pávov je spíš něco navíc, primárně pro obce severně od samotné Jihlavy.
Můžu se zeptat, jak má vypadat předělání uzlu Jihlava, aby zmizela potřeba úvrati? Úplně si to nedokážu představit a celkem by mě to zajímalo.
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/praha-brno-ostrava-a-brno-breclav/studie-proveditelnosti
Vyberte: Odkaz ke stažení schválené Studie proveditelnosti zde.
Hledejte výkresy v měřítku 1:10 000 s Jihlavou:
Tak na R17 mimo posil jezdí už novější vozy, případně A deklasovane na B což je v pohodě sezení akorát bez zásuvek. R11 je ale.fakt aktuálně nejhorší linka co se týče kvality parku.
Praha – Wroclaw to už bylo slibu……
Že už na nich ani neutíráme prach…
Dilema dopravce tak zní: mít jistotu za současných podmínek na tři až čtyři roky, či přijít s konkurenceschopnou nabídkou a získat jistotu na deset let.
A co takhle mit jistotu na 3 az 4 roky a pak prijit s konkurenceschopnou nabidkou.