Ministerstvo řeší, jak urychlit Pražský okruh. I bez povolení chce začít vykupovat pozemky

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Ministerstvo spočítalo škody z nepostavení důležité části Pražského okruhu na 4 miliony korun denně.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Palo

Už jste všichni jeli kolem Říčan ne!?

Tonda

Celá stavba 511 je důkazem naší neschopnosti a blbosti. Že musí být, o tom není pochyb, snad ani největší sluníčkář a kytičkář to nepopírá. Je to o alibismu úředníků, neschopnosti politiků, vyčůranosti občanů, zapšklosti aktivistů a neschopnosti všech komunikovat a domluvit se. Všichni o tom mluvíme a málokdo pro to něco opravdu děláme. Je to smutné. A takových pomníčků máme – D3, D35, D6, D7, obchvaty některých měst a obcí…

Meno

Možná by stačilo na všechny ty okruhy a obchvaty a spojky dosadit kulaté cedule s rychlostí, aby i přes polní věděli, kolik max tam můžou jet. To by se hodně urychlilo.

MLB

Rozhodně by to „nestačilo“, ale krok by to byl dobrý, souhlasím.

Milan

I přespolní by měli znát Zákon o provozu na pozemních komunikacích jinak by neměli mít řidičák.

bkv

A na konci obcí požaduji to samé. Jak má chudák řidič vědět kolik má vlastně jet.

Jonáš

To chci vidět úředníka, který se pod tohle podepíše. S rizikem, že pravomocné ÚR nebude.

Jiří Kocurek

Dostane to befelem, zajištěn služební postup. V opačném případě zaražený služební postup a kontrola za kontrolou na něj. Když už se jednou prosadí protizákonný přístup, tak drobné pracovní vydírání … BLE!

Milan

„Materiál proto počítá s tím, že vláda schválí ŘSD výjimku“. Když bude výjimka, tak to protizákonné nebude. Dálnice kolem Plzně měla i svůj zákon, když to jinak nešlo.

Kebab

Pražský okruh a středočeská D3 jsou natolik důležité stavby, že by zasloužily speciální zákon a následný speciální, mnohem rychlejší postup.

libor

taktak nejprve postavit a pak dodatečně řešit „papíry“…jinak to nebude nikdy…

Facepalm

Bože.To je fakt cesta, schvalovat zvláštní zákon pro každou kůču, a to navíc proto, že stát je naprosto neschopný. Jo, to dává smysl, když je někdo neschopnej, zvyšte mu pravomoci…

Jirka

Jsme v EU a pokud chcete aplikovat takový postup, tak EU nic nepřispěje.

Jonáš

A na TEN-T dálnici 200 metrů od sídliště jim přispěje? Ptejte se politiků, proč ne, a proč nestavíme tam, kde přispěje. V čím zájmu?

Kebab

To je sice pravda, ale zrovna v tomhle případě je to úplně jedno. Okruh je potřeba, i kdyby se měl celý platit z národních zdrojů. Odhadovaná cena stavby 511 je necelých 10 miliard, to je méně, než předvolební úplatek voličům ve formě rouškovného a zhruba tolik, kolik za dva roky stojí 75% sleva pro studenty a důchodce ve vlacích a autobusech, takže není vůbec co řešit.

mirek

Nejdřív vás zavřít do vězení a pak vymýšlet důvody proč.
Takhle fakt nevypadá právní stát.

Tomáš

Takový samoúčelný zákon vám hned smete ústavní soud… Něco podobného kdysi poslanci schválili pro dálniční obchvat Plzně, raději však z těchto důvodů nebyl nikdy použit.

Jonáš

Pro začátek by stačila kvalitní projektová příprava. Dávno mohl stát dálniční obchvat v trase Aglomeračního okruhu.

kolemjdoucí

Sice nevím, co je to Aglomerační okruh (prosím o upřesnění), ale pan ing. Lebeda, který má na starosti projekci 511 je skutečnou a opravdovou hvězdou projektování velkých dopravních staveb. 511 dělá od samého začátku. V branži je velmi vážen a máme štěstí, že to zrovna dělá jeho kancelář. Můžete nám prosím říc co míníte tzv. kvalitní projektovou přípravou? Možná by mohl vlastník webu udělat s tímto člověkem rozhovor, myslím si, že by to bylo fakt zajímavé.

Jonáš

Stavba se nehýbe už 20 let kvůli stejnému problému. Je třeba hledat řešení. Změnou trasy, změnou projektu, konsensem-vyrovnáním s odpůrci. Neděje se. Nestaví se. Termín Aglomerační okruh snadno dohledáte.

Dusanh

Jasně, v trase aglomeračního okruhu prostě nikdo nebydlí, a proto to tam půjde hned postavit…

Jonáš

Podle řady odborníků to je trasa dopravně lepší, levnější a jednodušší k realizaci. Nezávislá studie k tomu neexistuje.

Dusanh

Jasně, a teď tu o Karkulce.

kolemjdoucí

Omlouvám se, už jsem to našel. Jasan, tak u toho je jasné, že padesát let k realizaci a možná. Rozumím Vám. Jste evidentně příznivec posunutí okruhu dál od Prahy. Rozumná a chytrá myšlenka. Jenom tak nějak nevím, jak s tím budou souhlasit obce a obyvatelé, kteří s tím nikdy nepočítali. Tím se ale nijak asi nezabýváte. No nic. 511 stejně stát bude, a jekot několika starostů s tím nic neudělá.

Jonáš

Jsem zastáncem toho, aby k trasování obchvatu existovala kvalitní studie. Té se ovšem politici bojí, jak čert kříže. Jinak to můžeme zkoušet stále dokola, stále se stejným výsledkem, jako dosud.

kolemjdoucí

Ta studie existuje, a udělalo ji současné obsazení radnice. Studie dokázala, že zasažení životního prostředí bude větší a zabraná orná půda také ve větším rozsahu, než při současném vedení 511.

Jakub P

To je obrovské překvapení, že trasa dál od města by byla delší a zabrala by tím pádem při stejné šířce větší plochu. Zabývala se ta studie jen úsekem 511, nebo komplet celým zbytkem okruhu?

lojzik

myslíte tu kvalitní studii, kde pro jistotu z porovnání dopadů vyřadili celý jeden úsek aktuální trasy včetně okolí? Argumentovat ornou půdou je v dané lokalitě stupidní, protože na východ od Prahy se na polích vesele staví skladovací haly ve velkém a kdyby se tam měl postavit nutný obchvat, tak najednou problém s půdou?

looking4bucho

Nezlobte se na me, ale to uz je demagogie. Staci se podivat tam kde okruh jiz stoji – nikde jeho nasledkem nedoslo k odstrihnuti nebo zastaveni uzemniho rozvoje jak odpurci neustale tvrdi, ale spise naopak. Nestavi se zejmena proto, ze k na tom chteji ruzne zajmove skupiny ruznymi zpusoby vydelat. Ano, k nim se pridavaji skupiny starousedliku kterym jde tzv. o ekologii – pricemz se okruhu chteji pouze zbavit a predat ho sousedum o par km vedle.

Broge

D3 neni vubec dulezita, staci rozsirit stavajici silnici

Kebab

Až na ten drobný detail, že rozšířit nejde, protože není kam. A i kdyby bylo kam a rozšířit šla, tak to zase nepobere D1 v úseku Praha-Mirošovice…

Cestovatelix

souhlas

Facepalm

Technická – odvolání stavbu nezdržují, prostě probíhá zákonem definovaný proces, který obsahuje zákonem definované lhůty (mimojiné). To, že státní ouřad / organizace vypustí timing, který s tím nepočítá, a pak označují kohokoli, kdo si dovolil využít svého zákonného práva, za nepřítele pokroku, není problém těch, kdo se odvolávají, ale toho státního úřadu. Kdyby raději ten čas a peníze, co investují do těchhle PR komedií, věnovali řádnému vypořádávání námtek, bylo by nám všem líp Ano, některá odvolání jsou bizarní, ale od toho máme tu armádu úředníků, aby se s nimi legálně vypořádali. Nelze přeci uvažovat jak někde v Ruku, že když… Číst vice »

Démon

Bohužel v tomto ohledu státní a obecní organizace nespolupracují. Proto to vypadá tak, jak to vypadá. Zákonodárci tu od roku 2010 vymýšlí a schvalují zákony, aby se to urychlilo a ono prd 🙁

Facepalm

Obce „nespolupracují“ zejména proto, že u bolševicky fungujících institucí typu ŘSD či SŽ je letitou neměnnou praxí postavit je před hotovou věc. A když někde náhodou samospráva stát ke spolupráci dokope, jako třeba u reko železnice v Černošicích, zase je to pro šotoušky špatně, protože se „zvyšuje cena projektu“ původně projektovaného jak štreka přes liduprázdnou prérii a zhruba tak moc řešícímu vztahy s okolím. Jinak, není potřeba schhvalovat žádné nové zákony, stačilo by, kdyby stát fungoval. Místo toho je to ale všude samej zašloužilej stranickej / holdingovej trafikant, party, kde ruka ruku myje a kde se vše primárně řeší z… Číst vice »

kolemjdoucí

Jsem rád, že můžete tento názor svobodně říkat, i když si myslím, že to tak už dnes není. A znovu už posté. ŘSD ani SŽ nerozhodují o tom, kudy stavba povede. O tom rozhodují politici. Zvolte jiné, a stavba povede jinudy. Jak prosté milý Watsone…

Vašek

Ale někdo tu trasu pro ty politiky musí smysluplně připravit – dát podklady, stanovit koridory, varianty a další věci a právě už toto by se mělo aktivně projednávat s obcemi… Ono se sice s variantami počítá, ale úprava variant na základě požadavků obcí, či někoho jiného je zřejmě skoro nemožná, nebo velmi bolestivá a zdlouhavá.

Či už se to zlepšilo?

nedulezite

trochu si to ohýbáte a zjednodušujete až natolik, že to vypadá jako manipulace:
– ekologové nejsou zlí, to je odborný termín
– paní Havránková není v tomto kontextu bába, ale občan legitimně se beroucí o své
Pro upřesnění předpokládám, že o ekofašistech a NYMBY efektu Váš příspěvek nebyl

kolemjdoucí

Je vidět, že o dopravních stavbách v Rusku nic nevíte. Pokud ano, pak se omlouvám. Můžete uvést konkrétní příklad, kde v Ruské federaci, kde staví stát nedodržují své zákony? Doporučuji v tomto web České dálnice, kde najdete odkazy na výstavbu dálnic v celém světě a je tam i Rusko. Můžeme jen tiše závidět, pane.

dejf

jako je pravda, že když to začalo smrdět podjatostí, tak se teda úředník z magoše měl zvednout, zajít na mmr na kafe a dohodnout, že se jako ta podjatost odkejve a přihraje se to třeba do tý plzně. a s plzní dohodnout, že to vyřeší praha inkognito a plzeň na to drcne berana a šlus (praha zapůjčí úřední výpomoc). už se to mohlo razítkovat, ale každej úředník využije svojí lhůtu až do krajnosti i když o nic nejde nebo to nedejbože i uškodí věci. takhle to zase rok stráví na blbostech, pak se toho půlka ztratí a bude po srandě.… Číst vice »

lojzik

v zájmu férovosti je třeba říct, že úplně stejně bizarní jsou některá vypořádání připomínek, kdy jde v podstatě o odstavec náhodného textu, který s připomínkou nesouvisí.

Petr

Já mám lepší nápad. Koupit jednu vilku v některém z těch satelitů a dát na dvorek ze dva kohouty. Ať si na ty hlukové imise zvykají. Jakmile dostane okruh stavební povolení, kohouti zmizí. 🙂

Jirka

V tomto případě je problém v pomalé práci úředníků v Praze. Především na stavebním úřadě v Uhřiněvsi a na pražském magistrátu. Magistrát v Praze navíc sliboval vykupovat zelené pásy a skutek utek. Kdyby piráti v Praze chtěli, tak stačilo posílit stavební úřad, vykoupit zelené pásy a o okruhu rozhodnout. Jenže piráti jsou ve stejné frakci jako zelení v Evropském parlamentu a pro auta se snaží nic nestavět. Pouze MHD a vlaky. Auto je totiž symbol individualismu a piráti chtějí kolektivismus.

looki

Piráti koukám můžou i za vaší vyrážku v místech, kde se kontaktujete se židlí 🙂 Vina je jen a jen na Ministerstvu dopravy. Hodit takový složitý proces na stavební úřad malé městské části je odporný alibismus. A Praha ze zákona nemůže jen tak vykupovat za tržní cenu, zvlášť když rodina ministra Tomana zahájila cenové vydírání. No a když už jsme u té politiky, tak odvolání zaslali komunální politici ODS, např. z Počernic, ale i jiných městských částí a obcí.
PS: nejsem pirát a ani jsem je nikdy nevolil.

Jirka

Vinu nenese ministerstvo dopravy, ale poslanci, protože nevytvořili zákon o jednom stavebním úřadě, kde by se řešili tyto stavby. Místo toho jedna paní na stavebním úřadě, která je zavalená další prací, řeší i okruh Prahy. Takto velkou akci navíc řeší poprvé. Územní rozhodnutí tak řešila 2 roky. Jiný úředník by to zvládl za měsíc. Piráti mohli personálně stavební úřad posílit. Takže kdo za to můžě? Jednoznačně Babiš, protože nezměnil špatné zákony a piráti mají také svůj díl viny. Kdyby chtěli, tak mohli proces povolování urychlit.

Tom Matoo

MD dopravy v tomto pripade urcilo, ze stavbu resi SU mestske casti, stejne tak mohli urcit sami sebe..

Jirka

Nemohli. Kdo řeší danou stavbu je dáno zákonem.

Tom Matoo

Mohli, MMR určovalo, že stavbu bude řešit SÚ Praha 22. Stavba prochází přes území více městských částí.

Tom Matoo

Existují speciální stavební úřady podle pragrafu 15 Stavebního zákona. Např. pro stavby Silnic a dálnic je to Ministerstvo dopravy.

Tomáš

Ono to tehdy neurčilo MD, ale MMR. Ale to je teď už stejně jedno. Problematiku řeší nový stavební zákon, podle kterého by na takovéto liniové stavby měl vzniknout speciální stavební úřad.

mirek

„Piráti mohli personálně stavební úřad posílit.“ – Nesmysl. Stavební úřad je státní správa. Nemá nic společného s velkou radnicí. Ani v Praze 22 nejsou Piráti u moci, ale v opozici.

Facepalm

Jenže tohle nikdy nevysvětlíte lidem, kteří ani netuší, že samospráva není součástí státní správy…

Gwann

nevím jestli magistrát může o své vůli poslat další (své) pracovníky na stavební úřad městské části…myslím ale, že ne.

Neznám situaci v Praze, ale v Brně by se dalo řízení z jednoho stavebního úřadu MČ dalo přehodit na jinou MČ se souhlasem obou MČ. Takže asi v Uhřiněvsi nechtěli. Ono to je totiž i politikum, jaké podmínky tam budou aj, a starostu a potažmo tajemníka by sežrali voliči i s botama, kdyby to přesunuli rozhodovat třeba na Prahu 2.

Jonáš

O problému s 511 se ví 20 let. Je třeba změnit trasu, upravit projekt nebo se dohodnout-odškodnit poškozené. To samozřejmě může připravit magistrát. Celé je to na území hl.m. Zkouší znovu cestu, která opakovaně nevyšla. Proč by měla vyjít tentokrát?

Gwann

protože si pár géniů usmyslelo, že to tama nepovede, tak to tama nepovede? a když to posunete o 5 km na východ, tak do toho hodí zase vidle někdo jiný. NIMBYstům se nemá a nedá ustupovat, trasa jak je nakreslena musí být +/- pár desítek metrů už neměnná alespoň po HP

Milan

Všechny dálnice se nakonec postavily tam kde měly být. Jen to nějakou nezanedbatelnou dobu trvalo.

Jakub P

Proto nemáme dostavěnou ani základní síť? Včetně velmi potřebných úseků? D8 měla být na Prackovické estakádě v nestabilním svahu?

Jiří Kocurek

Kohout stačí jeden. A k němu 5 slepic. Jak slepice snese vejce, bude kdákat. A jako bonus máte domácí vejce.

MaraSourak

Zrovna Dolni Chabry protestuji proti teto casti stavby, ktera kolem nich neprochazi, to jsou fakt blazni

Libcha

Blbí nejsou. Až se postaví tento úsek vnějšího pražského okruhu, bude „na řadě“ úsek další, a zároveň bude o to větší tlak ty zbývající úseky taky dostavět. A hádejte, kudy povede ten poslední… (tím neobhajuju tento, ani jiný NIMBYsmus, ostatně si myslím, že většina rezidentů D.Ch. se tam stěhovala až v době, kdy trasa celé D0 už „na papíře“ byla)

Jakub P

A meli mistni realnou sanci se k tomu vyjadrit v te dobe, kdy se to na ten papir davalo?

Řiditel

Ano, ten úsek kolem Chaber patří mezi ty plánované už za Hitlera.

mirek

Náhodná čára na mapě není žádné plánování.

Facepalm

Ve stejné logice můžeme být rádi, že to neplánoval už Karel IV., protože to bysme museli vejst vnější okruh přes Klárov…. Bože, pláče někde logika více než v průměrné šotodiskusi?

kolemjdoucí

Za Hitlera se to neplánovalo, prosím, ale později. A odpověď zní: ano, mohli se vyjádřit. V té době v Dolních Chabrech nežilo tolik lidí jako dnes. No nic. 511 se stejně postaví a za Dolními Chabry také, jiné cesty není. Pouze je nutné najít statečné politiky, kteří prosadí obchvat v tunelu. A doufejme, že to nebudou chtít lidé v celé zemi. Jinak musíme začít šetřit do kasičky.

MildaIV

A proč by to neměli chtít lidé v celé zemi? To sou cajzli něco víc, než ostatní?

John334

Okruh jinudy nepovede, takže jediná jejich strategie je zdržovat. Určitě by udělali líp, kdyby se snažili prosadit tunelovou variantu – ono kolem D. Chaber rozhodně není žádná rovina, takže při povrchové variantě tam vychází most, který má na délku víc než most přes Vltavu. Já si myslím, že to takhle nakonec (tak za 20 let) dopadne, když už se teď plánuje tunel i v rovině u Vinoře.

Jakub P

Tohle by právě chtělo řešit to jako celek a ne po kouskách. Protože při tomhle kouskování lidi z Chaber vědí, že když se postaví 511, tlak na ten úsek u nich se dál zvětší. A celkem oprávněně se bojí, že ŘSD toho tlaku na ně využije k tomu, aby tam tunel nebyl, i když by dával smysl… Kdyby se to řešilo najednou, dala by se třeba ta dohoda ve smyslu, OK, bude to kolem nás, ale bude to v tunelu a my to za to přestanem blokovat, udělat. Je fakt, že i na ŘSD se ledy zřejmě trochu hnuly a… Číst vice »

Démon

To vypořádání by mělo být jednoduché. „Je Vám do toho úplný nic „

Miky

Naopak, oni chtějí zablokovat celý okruh v současné podobě, protože pokud se postaví 511 a 520, tak jak jsou v plánu, tak 519 už jinudy než přes Chabry nepovede. Pokud by začali blokovat až 519, tak by neměli absolutně žádnou šanci. Sice má technicky více částí, ale okruh bude jen jeden.

lojzik

jenže ona to je to defakto jedna stavba, které se říká pražský okruh, která je jen formálně rozkouskovaná na více úseků. Ty auta jezdí po okruhu jako po celku a ne jak se nás snaží někteří přesvědčit, že auto které projede po 511 se na konci úseku vypaří a na další úseky tak nemá žádný vliv.

Jarda

Spolek Chvalský se posere

FrantaM

BLIK …. konečně někoho od MD napadlo vykupovat pozemky dopředu. To co dělají schopní starostové, zoufalí z pomalého postupu státu a ŘSD, už léta, tak se konečně dostalo i na MD a některá hlava pomazaná dospěla k tomu, že to není úplně blbý nápad.
Teď ještě, aby se to začalo aplikovat i na další projekty.

MildaIV

Nejen statrostové, dělají to kraje. Například Moravskoslezský kraj. Narozdíl od Prahy, kde o tom jenom kecají.

Jirka

Praha již vykupuje zelené pásy okolo Pražského okruhu od roku 2018. 3 roky jen blábolí a ještě nevykoupili ani jeden pozemek. Aby to neskončilo stejně.

Milan

Protože Piráti jen naoko předstírají, že ty okruhy chtějí.

Kamui

Stát by měl (nejen) pražský okruh vyhlásit za strategickou stavbu celostátní důležitosti, a proto se prostě postaví s tím, že veštkerá odvolání proti stavbě budou již předem považována za zamítnutá.

Frantisek

Nová totalita?

MHD

V tomhle případě osvícená totalita. Ještě přísnějším způsobem se stavěla náhrada za Ponte Minardi, kterou všichni chválili za rychlost realizace.

Dusanh

Jestli jste měl na mysli Ponte Morandi v Janově, tak k tomu je u nás leda tak ekvivalent pád Nuseláku nebo mostu Vysočina na D1.
I náš stát stát má legální nástroje, jak v nouzové situaci řešit akutní problémy rychleji. Ač jsem velký fanda výstavby infrastruktury, tak nechápu, proč bychom v nenouzové situaci měli postupovat nouzově.

Facepalm

Máte pocit, že výstavba infrastruktury v civilizovaných zemích na západ a na jih od nás je dána nějakou tamní osvícenou totalitou? Jestli on nestačí normálně fungující stát, jehož orgány dělají svoji práci.

Milan

Když přišla v padesátých letech totalita, tak se stavba dálnic úplně zatavila. Používejte pojmy správně. Odpor většiny veřejnosti proti ekošílencům a NYMBám není totalita.

xyz

Jestli je se stavbou všechno v pořádku, tak ta odvolání přece budou zamítnuta tak jako tak.

A cožpak když s tou stavbou něco (co se týče souladu se zákonem) není? 🙂

xyz

** A stejně tak předpokládám, že s podobnou radostí byste si nechal cizími lidmi vtrhnout na svůj vlastní pozemek a nechal si na něm stavět, aniž by bylo dokončeno (mj. finanční!) vypořádání, je to tak? 🙂

Kubrt

Fanoušci vyvlastnění a podobných praktik jsou vesměs lidé nemajetni. Sousedova koza atd.

Tom Matoo

Vyvlastneni pozemku je u liniovych staveb standardni nastroj i v zemich bohatsich.

Facepalm

Ano, ale až jako skutečně poslední možnost a za poněkud jinak vypočítané peníze, než je tomu u nás. Tady se bavíme o místním folklóru, kdy šotouši, co bydlej u matky v pokojíku, mávaj automatickým vyvlastňováním (pokud ne něčím horším) kohokoli, kdo stojí v cestě světlým dnům příštím.

Tom Matoo

Nemyslim si, ze treba v Nemecku vykupuji za vetsi penize nez je realna cena pozemku. Zrovna tam je to podle me hodne prisne. Kde je u nas urady vyvlastnovani zneuzivano? Ale pravda je, ze zrovna toto neni problem pomale vystavby u nas.

Facepalm

Ano, reálná cena pozemků. Viděl jste někdy, co nabízí ŘSD? (Plus jak se stejné ŘSD dokáže vcelku kulantně dohodnout se spekulanty?)

kolemjdoucí

ŘSD nabízí cenu, kterou umožňuje zákon. A tak je to správné. Pokud cena nevyhovuje, je zapotřebí změnit zákon. To není věcí ŘSD.

Tom Matoo

Problém je, že si každý majitel pole si myslí, že v okamžiku umístění liniové stavby se jedná o stavební pozemek a požaduje peníze jako kdyby se tam měl stavět rodiný dům. Aktuálně může RSD nabízet max. 5 násobek odhadní ceny.

Kebab

Osminásobek.

Řiditel

No, tak označovat za šotouše bydlícího u matky každého, kdo nechce popojíždět každý den v kolonách na jižní spojce…teda pane wachmajstr voni sou hlava…

Facepalm

Ono to bude spíše tím, že jste to nepochopil.

Jakub P

Technická – šotouši jsou nadšenci do železnice, zejména té z dob minulých. Silniční dopravu a dálnice drtivá většina z nich v lásce nemá, uznávaj maximálně silnice na last-mile dopravu od nádraží. Řada je jich i proti „zbytečné“ modernizaci a stavbě nových železničních tratí, světlé dny nejsou příští, ale v minulosti, kdy železnice dopravě vládla. Takže v tomto kontextu je to označení opravdu mimo.

Facepalm

Chápu 🙂

MildaIV

To že se staví před vyřízením všech soudních sporú, přece vúbec neznamená, že se nemúžete domáhat svého práva a soudně požadovat vyšší odškodnění i potom co tam už dávno jezdí auta. A tuto částku dostanete i se zpětně započítanými úroky.

Milan

A u kterého soudu se můžu domáhat svého práva nestát v kolonách? Právo by mělo být vyvážené. Pokud lze soudně dosáhnout verdiktu nestavět, mělo by být možné soudně dosáhnout i verdiktu uložení povinnosti stavět. Ale to není.

Jakub P

Právo nestát v kolonách máte kdykoli k dispozici. Stačí nejezdit autem do těch míst a v těch časech, kdy má stejnej nápad hodně lidí (a vyhnout se některým autobusům a tramvajím, které v těch kolonách váznou taky.

Chtít jezdit autem a nestát v kolonách nejde, tolik místa a peněz na silniční síť u nás není a nebude.

Kamui

Je o to, když s někým (Suchdol) není možná žádná diskuze, protože jejich postoje je pouze že okruh ne, v jakékoli podobě.

mirek

Není pravda. Jejich postoj je ne dálnici centrem Suchdola.

Původní Pražák

Jistě, a proto podle dostupných zpráv přišla odvolání jen od lidí a obcí či městských částí, kterých se tento úsek bezprostředně vůbec nedotýká.

Jakub P

To je holt problem salamovky, ze se cloveka tyka i usek, kterej je mnoho km vzdalenej. Takovyto stavby by se mely projednavat po vetsich logickych celcich. RSD si chtelo usetrit praci rozkrajenim na pidikousky a nesmyslne nepocitalo s tim, ze to nekdo prokoukne a na dalsich stavbach se to vrati jak bumerang. Nebo spolehali na to, ze v ty dobe uz to bude muset resit nekdo jinej…

...

To uz by to neslo projednat vubec.

Jakub P

Prave, ze v praxi by to o moc horsi nejspis nebylo, ale bylo by to jednou namisto treba petkrat dokola a bylo by snazsi delat nektery kompromisy.

kolemjdoucí

Opět nepravda. ŘSD může projednávat ty úseky, ke kterým je hotová dokumentace. Pokud by šlo projednávat více úseků najednou, bylo by to fajn, pak by ale dnes ještě nebyl ani kilometr obchvatu.

Jakub P

ŘSD by ale mělo jednat s dotčenými obcemi už o zadání pro tu dokumentaci. To, že ŘSD nejedná dopředu, ale dá do placu až relativně hotový návrh, je právě to, co generuje nejvíc zpoždění, blokování a průtahů. Protože změny pak jsou o dost obtížnější, než kdyby se s nimi počítalo od začátku jako s podmínkami…

Milan

Je nějaký územní plán a ten je schválen. A když je schválen, tak by o trase už neměla být žádná diskuse a odvolání. To už proběhlo při schvalování toho územního plánu. Teď může být námitka proti výšce náspu nebo hloubce zářezu, ale nikoli o trase.

MLB

Jde o to, že bez ohledu na výsledek se každé projednávání čehokoliv odrazí v dalším posouvání termínů. To je ten největší problém.

Jirka

A oni se budou soudit všude možně a nakonec to stavbu ještě oddálí.

Facepalm

Jasně. Vás ta šototalita fakt rajcuje, co? Předpokládám, že kdybyste vy v nějaké alternativní realitě vlastnil kus pole v trase budoucí dálnice, sám byste ho proaktivně vyasfaltoval v předstihu za svý, že?

Ketchup1970

Chápu , že okruh je potřeba . Ale nikdy jsem nepobral kolik “stojí” lidsky život. Stejně jako že za zemřelé na silnicích nemůžou stromy podél cest nemůžou za zemřelé ani nepostavené kilometry okruhu. Statisticky by jich bylo pravděpodobně míň, ale kdo bude viníkem těch co budou na okruhu?

Frantisek

Také by mne zajímalo, jak spočítali „ztráty z nepostavení“ – zda počítali jen ušetřený čas, nebo i ztráty způsobené samotným provozem aut (a odečetli náklady, které si bude žádat nová silnice).

thegrid

Pro stát má výdělečně činný člověk určitou finanční hodnotu. Předpokládám, že je započítána tato hodnota a ne lidská hodnota co ten konkrétní zemřelý představoval pro rodinu. A co je nepochopitelného, že na špatných, úzkých silnicích obklopených alejemi je více mrtvých než na dálnici.

Kalanis

Hodnota lidského života je počitatelná – když se počítá vůči dalším lidským životům. Princip „jsou si před zákonem rovni“ se převádí na počet 1 = 1 = 1 = 1… Ale tím pádem platí, že už 2 > 1. To znamená, že pokud to zachrání víc než 2 životy, tak ztráta 1 zase tolik nevadí. Pak se do toho ještě motá společenská hodnota.

ABC

Jsou s ní spojeny náklady na zdravotní péči účastníka nehody, práce dopravních policistů, hasičů, soudců i lidí ze státní správy. Promítají se zde také škody pojišťoven a odškodnění pro oběti dopravních nehod,“ říká Ondřej Valach z CDV. Velmi důležité je ale také to, že stát přichází o hospodářský přínos zraněného nebo usmrceného člověka a naopak musí investovat do jejího zdravotního stavu a sociálního zabezpečení.

Tyto celospolečenské náklady se celkem za rok 2016 vyšplhaly na závratných 69,4 miliardy korun, což představuje 1,45 procent hrubého domácího produktu České republiky