lot
Infrastruktura Železnice

Ministerstvo posvětilo modernizaci tratě Cheb – Sokolov, Správa železnic hledá projektanta

Stanice Sokolov. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons
Stanice Sokolov. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Centrální komise ministerstva dopravy schválila plán na modernizaci úseku trati mezi Chebem a Ústím nad Labem v úseku z Chebu do Sokolova. Ve třech zakázkách už Správa železnic hledá firmu, která zpracuje dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Jde o zakázky na úpravy úseků Sokolov – Kynšperk nad Ohří, Kynšperk nad Ohří – Tršnice  a Tršnice – Cheb.

Všechny tři stavby na sebe úzce navazují. Jedná se o optimalizaci tratě ve stávající stopě, výměnu železničního spodku a svršku, trakce a zabezpečovacího zařízení. S poslední stavbou tohoto souboru se připraví plnohodnotné ETCS na všechny tři úseky,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Součástí zakázky je i zpracování oznámení pro posuzování stavby z hlediska vlivu na životní prostředí.

V případě stanice Tršnice dojde k úpravě, aby zde mohli dopravci odstavit vlaky o délce 740 metrů před uzlem Cheb. Mezi Kynšperkem a Sokolovem počítá Správa železnic s proměnou stanice Dasnice na dvojkolejnou výhybnu. V Kynšperku vznikne stanice s ostrovním nástupištěm a výtahem, přístup bude podchodem. V Tršnici vzniknou dvě nástupiště, součástí stavby je vybudování parkoviště.

Správa železnic počítá, že by k úpravám mělo dojít v letech 2024-2029. Odhadované náklady na stavby Správa železnic neuvedla.

Trať mezi Chebem a Ústím nad Labem prochází postupně velkou modernizací, aktuálně probíhají úpravy hlavně na Teplicku.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirvald

Na to je nejlepší firma SUDOP (Státní ústav dopravního projektování). Sídlí v Praze někde na Olšanech.

Alibaba

VSP?
Jinak máte neúplné informace, část SUDOPu je i v Brně jako samostatná firma.

J.K.

Jak je to dlouho se tam dělalo zvýšení rychlosti? 5 let možná?

Pipa95

Zhruba tak nějak. Nerozumím proč se to neudělalo rovnou

Jiří Kocurek

A ve kterém úseku přesně? Podhledem do foto mapy je vidět nový most přes Ohři mezi Chebem a Tršnicí. Z toho, co je vyjmenováno v odkazu, to vypadá jako jediná realizovaná část. V roce 2012 byl předpoklad realizace 2014.
https://zakazky.szdc.cz/document_audit_1025/zvyseni-rychlosti-ul-cheb-priloha-1-plan-cleneni-staveb-pdf

Jestli je to tak, že zvýšení rychlosti ŽESNAD stopli a celé se to přepracuje, tak jen dobře.

Jiří Kocurek

Stanice Dasnice se nedělala, podle toho, co je vidět tady: https://mapy.cz/s/noretecake Nový svršek jenom od stanice dále.

Kuba

Zajímavosti z odkazované dokumentace: – v úseku Sokolov – Svatava má být zřízeno TZZ, přesto má být Svatava nadále dD3 – Nově budou použitelné koleje v Citicích – půjde na ně stavět vlaková cesta po spojovací koleji ze Sokolova – Hlavno přemístěno blíže k obci, tím pádem dál od elektrárny – Se zřízením zastávky Šabina se nepočítá, a to i přes to, že na zastávku v Dasnici to bude ze Šabiny ještě dál než dosud. – Za povšimnutí stojí i označování, Dasnice se dvěma dopravními kolejemi budou výhybna (srov. např. Perštejn, který je stanicí) – V Nebanicích peróny jak pro… Číst vice »

Jiří Kocurek

– Šabina má 317 obyvatel (dle wiki) a zastávku autobusu přímo na návsi. Přidávat k tomu ještě železniční zastávku? Jedině… že by tam byl turistický tahák jako je Hranická propast a jeskyně v Teplicích nad Bečvou. (V sezoně se tam otočí 500 až 1000 cestujících denně). – Protáhnout dopravní koleje ze 620 m (měřeno z fotomapy od námezníku k návěstidlu) na 760 m v Dasnici lze jen za situace, že nejméně jedno zhlaví bude v oblouku. Údolí je to docela stísněné. – 120m dlouhý peron je tak akorát na 4vozovou jednotku. Pětivozová už jen s odřenými ušami. + Jestli je… Číst vice »

Kuba

– V Šabině je vodácký kemp, takže ta turistická frekvence by tam byla. Vodáci se potřebují přepravovat hromadnou dopravou, přestože jsou motorizováni, protože auto s nimi řeku nesjede. 317 obyvatel zas není tak málo, jsou zastávky i v menších obcích (srov. například 4. koridor).
– Délka kolejí v Dasnici je celkem irelevantní, když na ní nelze nic odstavit.
– Čtyřvozová jednotka je na osobáky v tomhle úseku moc, dnes bohatě stačí dvouvozová. Kdyby se to tam vešlo, tak OK, ale demolovat kvůli tomu budovu, kde bydlí lidi, mi nepřijde správné.

Kalanis

Řeka se řeší na aspoň 2 auta a aspoň 2 lodě – ráno obě sjedou do cílového kempu, 1 zpátky na start, přejedou přes den lodě, večer se vezme to v cíli a dojede se pro to na startu. Další den znovu. Vyzkoušeno. Navíc tímto stylem nehrozí topení materiálu na jezech nebo peřejích.

Kuba

To, co popisujete je děsná vopičárna. Taky už jsem to tak řešil, když podél řeky nebyla použitelná doprava, ale nic příjemného to není. Ráno se čeká, než se odvezou auta, pak se čeká zase po příjezdu na věci. To si radši nad jezem ty věci vyndám a dole naložím.

Jiří Kocurek

Promiňte, ale vodácký kemp už je trochu silné kafe. Z Kempu v Rožmberku je to na vlak 4 km, spíš 5 km. Z Pískárny je to ke kolejím 1,5 km a pak 10 km po vlečce. Pokud se zastavíte v Kempu v Branné, no tak na pískárnu dopádlujete a budete pádlovat až do Krumlova. Z Branné nosit lodě na vlak? V Českém Krumlově tak 3 km na vlak od krytého dřevěného mostu. Totiž snažím se ukázat jednu věc: Pokud ten kemp není na začátku/konci trasy, tak funguje nezávisle na železničním spojení. Přiznám se, Ohři neznám. Ale plánovat start, tak místo… Číst vice »

Jiří Kocurek

A ještě jsem zběžně proletěl řazení, co že to tam vlastně kraj objednává. Na trati se dle řazení vyskytuje se Eso se třema a dvojitý Žralok, což je 100 m vč. loko resp. 90 m dvojitého žraloka.
PS: Demolovat tuhle budovu? https://mapy.cz/s/kolabecebe Vytlučeným oknem je vidět do střechy a zkrz střechu je vidět ven. Pochybuju, že tam někdo bydlí.

Kuba

Není důvod, aby lokomotiva musela stát u perónu. Pro samotné vozy, stejně jako pro toho dvojitého žraloka (i když jsem nenašel jediný spoj, na kterém by jezdil), postačí 90 m. Jinde se staví nástupiště, k nimž se některé běžně provozované soupravy nevejdou, a tady má být perón jako kráva pro hypotetickou čtyřvozovou soupravu, aby bylo jak opodstatnit demolici budovy.
A píši o demolici budovy v Nebanicích, která je naopak ve velmi dobrém stavu a z níž se očividně bude muset někdo stěhovat:
https://mapy.cz/zakladni?x=12.4784861&y=50.1171632&z=18&pano=1&pid=41823019&yaw=0.424&fov=1.257

Apollo17

„Není důvod, aby lokomotiva musela stát u perónu. Pro samotné vozy, stejně jako pro toho dvojitého žraloka (i když jsem nenašel jediný spoj, na kterém by jezdil), postačí 90 m.“
A kdyby ten peron byl 90 metrů,tak se budova nebourá?Tam není místo pro nástupiště u té prostřední koleje,takže vlečková kolej do sila se musí posunout tak,jako tak.
Jinak do prosince jezdilo na vlacích 1694 a 7021 Eso + 4 vozy a zastavovalo to v Nebanicích.Plány se nedělají na situaci,která panuje 3 měsíce.