Ministerstvo mění zákon, který řeší tresty za přetížené kamiony. Obce mají dostat větší podíl z pokut
Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČR
Obcím se do administrace pokut nechce, motivovat je má větší podíl na pokutě.
obci by měl zůstat 100% podíl na vybrané pokutě. Majitel komunikace nic nepotřebuje, protože celou administrativu řeší právě obec. Navíc zadarmo pro majitele tím chrání jeho majetek a šetří mu tak peníze za budoucí opravy. At mají obce právo si ve svém katastru váhy samy instalovat.
K pokutě bych přidal odstavení kamionu přestupcem, úhradu překládky nákladu – prostě tak, jak je to třeba v Rakousku, kde si nikdo přetížit kamion nedovolí, páč je to pak raketa… 🙂
Jenže ta škoda už v podstatě vznikla. A tedy majitel komunikace už v tu chvíli potřebuje prostředky na její opravu.
Které se mu v podstatě strádají a v určitém okamžiku je utratí na opravu.
V ideálním světě samozřejmě 🙂
pokud se bude vážit, hned chytat, odstavovat takový kamion a ne nechat zaplatit pokutu a pustit dál, tak žádný kamion přetížený jezdit nebude. Komunikace jsou pak na to dimenzované a nedojde k jejich předčasnému opotřebení přetíženými kamiony, takže škoda majiteli z tohoto důvodu nevznikne… 🙂
Pokud tam budou samozřejmě jiné škody, tak to musí majitel řešit, ale to je jiná kapitolka… 🙂
Zajímavé že v Rakousku při stavbě dálnice na Brno prostě vedle dálnice udělali bypass na vážení a jednou začas uzavřou dálnici buď jen pro nákladní auta, ale občas pro všechny a prostě je zváží. U nás se o všem jen mluví a zákony/vyhlášky se mění jen parametricky.
To zas bude úředníků , potom se nedivme, že náklady na státní správu rostou ! Fakt to nejde automatizovat ? Policie (kamera) dodá fotku s přestupkem, server zpracuje a odešle přes poštu (zaplať pokutu + poštovný). Nesouhlasíš – poplatek 5000 Kč za správní řízení.
Vy umíte z fotky poznat hmotnost vozidla? A prokázat to kalibrovatelným způsobem? 😀
fotka má přeci soužit jen jako další doklad k průjezdu váhou
Je rozdíl mezi okresním městem, které má k dispozici armádu úředníků, každý na svůj odbor a mezi vesnicí, kde jsou jeden či dva úředníci na všechno. A zvlášť, kdyby měli komunikovat i se zahraničím.
V tomto případě projednávají přestupky obce s rozšířenou působností. Tedy obcí „se dvěma úředníky na všechno“ se to netýká ani teď ani v budoucnu.
Právě, máme tři kategorie obcí. Základní, s pověřeným OÚ a s rozšířenou působností. Nad rámec toho je možné některou agendu delegovat na základě veřejnoprávních smluv.
Což mnohdy obce delaji
Nastudujte si systém spravy
Proč snižovat kauci na polovinu? Nesmysl! jednou je dána celková hmotnost soupravy a zatížení na nápravu – má to napsané v techničáku ! +- 500 kilo považuju za odchylku v toleranci – to je min. objem nádrže běžného tahače návěsů. V téměř každé firmě nebo fabrice je celá souprava zvážená než vyjede na cestu, takže šofér ví, jestli je přetížený nebo ne. Jednu tunu celkově nebo na jednu nápravu bych neřešil, a tři a více tun už je o hlouposti šoféra a nátlaku firmy, která ho k tomu nutí!!! Když nebudou přetížené auta-soupravy – nebudou zbytečně rozbité cesty-dálnice – a… Číst vice »
Nevím, v jaké fabrice děláte, ale v té „mé“ fakt neexistují váhy na kamion. Vážíme pouze vstupní surovinu, hmotnost výstupních palet počítá SAP z počtu dílů…
celkovou váhu lze určit samotným autem z tlaků na na nápravách – to ukazuje řidiči display. Potom je možné oficiální převážení na váze s razítkem – mát to každý kovošrot
Pokuta 9 tisíc za tunu je absolutně směšná.
Ten systém je naprosto nesmyslný. Dálnice patří státu, ale pokuty se řeší dle katastrálního území.
Takže když dali při rekonstrukci na D1 radar, museli poldové v Benešově hledat nové zaměstnance, kteří by řešili pokuty.
A tady je tentýž problém v bleděmodrém. Ale kdyby se někdo opovážil na tyhle struktury šáhnout, tak se asi zboří svět…
Přesně, jedna kancelář někde na ministerstvu a vybaveno. Jedničky třeba ty OPR, nebo kdyby nechtěli tak to má převzít taky to MD.
Dálnice, rychlostky a prvotřídky spravuje ŘSD, takže tamní přestupky má řešit stát – ideálně Celní správa, ostatně od toho ji máme zřízenou. Silnice II. a III. třídy spravují kraje, takže tady by stačilo 14 dvoumístných kanceláří, v každém krajském městě jedna…
Neresi to poldove, ale prislusny urad s rozsirenou pusobnosti. A je pravda, ze by melo vetsi smysl, aby vybrane prestupky ve spravnim rizeni resilo nejakym centralnim uradem napr MD, nez nejake mesto, ktere kvuli tomu musi neustale nabirat/propoustet uredniky… je to absolutne nekoncepcni
Přesně tak.
Ideálně ten, kdo je zainteresovaný na výsledku – kvalitě silnic a musí platit opravy. Obci je to úplně jedno. I pokud z toho bude mít pokud, není jejím cílem chránit dálnici.