Ministerstvo odmítlo odvolání zemědělců proti D55 z Olomouce do Přerova
Silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSD
Nový úsek se má začít stavět příští rok, stavební povolení nabylo právní moci.
Nový úsek se má začít stavět příští rok, stavební povolení nabylo právní moci.
ted uz jen aby zahajili zrychlene řízení, vybrali zhotovitele a začli stavět, čim dřív, tim líp 😉 třeba až bude několik dalnic končit „před dluhonicema“ tak jiste už dovolí, ten poslední díl dostavět.
Prosím, změňte v nadpisu „odmítlo“ na „zamítlo“, byť v běžném jazyce jsou to takřka synonyma, ve správním právu nikoliv 🙂
No konečně.
Kde je straně MD, úcta k soukromému majetku, bez ohledu na to, kdo ho vlastní ? O úctě k majetku se píše v ˇustavě a LZPS, ale tyto právní předpisy asi úřad nezná. Vyjádření jakési obce, coby, kdyby – fakt bolševické manýry …. v této zemi nepřekvapující.
čím MD předvádí neúctu k soukromému majetku?
mimochodem, když jsme u těch exhalaci z dopravy, tak mne víc trápí ten smrad a smog v praze na magistrále, v holesovickach, plzeňské aj (a v Brně na Uvoze, Křížové, Bolesti, Kotlarske aj) než dojivost krav v jednom kravine na Hane
Prostudujte si třeba, co se smělo vyvlastňovat za Rakouska- Uherska a srovnejte to s dnešním stavem . Čekal bych, že v právním státě budou citované neprůstřelná fakta a důkazy a ne báchorky, jedna paní (obec) povídala. Je snad spekulativní vlastnictví, cosi protiprávního. Tak, jako někdo hází vidle do řízení kvůli hluku nebo emisím, tak jiný má právo hájit své krávy….
Evidentně si to rozhodnutí nečetl…
Dobře, že kulakům zatnuli tipec, to by se nepostavilo nic.
Takže se za 180 let nic nezměnilo. I tenkrát se zemědělci a chovatelé dobytka bouřili, že železný oř způsobí neúrodu a bude rušit pasoucí se dobytek. Proto tehdejší vzkvétající města, která se železné dráze ubránila, upadla, a jiná, o kterých tenkrát nikdo téměř nevěděl, vzkvétají dodnes. A nepomohlo jim ani, že si pak tu železnou dráhu prostřednictvím odbočky z hlavní trasy vedoucí mimo postavili… Akorát by se dalo předpokládat, že jsme trošku s těmi znalostmi dál, takže víme, že když naopak odvedeme tranzitní dopravu na bezpečnou a k tomu uzpůsobenou komunikaci mimo sídelní útvary, bude to jen ku prospěchu celé… Číst vice »
Jistě, protože auto sjede z dálnice do obce bez přestupu… Dnes ovšem většina měst funguje (bohužel) už nezávisle na upozaděné železnici, mimo jiné právě proto, že se místo ní investuje do těchto obřích silnic. Otázkou je, nakolik je to v důsledku ještě pořád k tomu prospěchu…
Myslím že objem peňazí vkladaných do železníc nie je o moc nižší než u silnic a diaľnic dohromady. U oboch rádovo niekoľko desiatok miliard ročne.
Sorry, ale řeči o upozadene železnici jsou naprosto odtržené od reality. Obzvlášť když není nic jednoduššího, než si najít ročenky dopravy na webu ministerstva. Tedy celkové investiční náklady napřed rok 2018 (včetně samospráv, tedy i na chodníky, ulice v satelitech apod.) Železnice 19 miliard, silnice necelých 27 Celková údržba (opět včetně zametání chodníků), železnice 17 miliard, silnice 22. No a teď přidáná hodnota, jinými slovy přínos, železnice 23 miliard, silnice 113. Tedy železnice je tak moc upozadena, že ani ne při ctvrtinovym přínosu je skoro stejně drahá. Co hůř, silnice nam přinesou víc jak 2x tolik, co do nich vložíme… Číst vice »
Pardon, ale totální neinvestování po 50 let do železnice se prostě projevilo – je stále na úrovni roku 1950.
Zatímco silnic, dálnic, obchvatů a průtahů se za těch 50 let postavilo tisíce km.
A i tak jsou investice do železnice jen 2/3. Když si navíc vezmeme korupční prostředí, reálné investice do železnice jsou dnes na 1/2 investic do státní silniční a dálniční sítě. Krajské a obecní komunikace nepočítám.
Lžeš, třeba rok 2015, investice železnice 32 miliard, silnice 24 miliard. Údržba železnice 18, silnic 18,5 miliardy. V silnicích je započítáno vše, všechny komunikace, chodníky, cyklostezky, prostě všechno.
Nebo rok 2000, investice do železnice 13, do silnic 11, údržba železnice 9 a silnic 7 miliard.
No a přidaná hodnota dopravy, stále stejně cca 4,5-5x nižší na straně železnice. Prostě železnice stojí spoustu peněz, a přínos je mizerný.
Lžeš ty. Kolik nových tratí, železničních obchvatů, průtahů a přeložek se postavilo mezi lety 1953 a 2003?
A kolik to bylo silničních staveb?
K těm údajům buď dolož zdroje, nebo je odvolej. Investice do všech silnic v roce 2000 11 miliard? Jen SFDI na silnice v roce 2000 uvolnilo 17 miliard, na železnice 11. Takže si příště rozmysli, co napíšeš.
Kolik z toho lze dorovnat investicemi o kterých tady tak rozšafně píšeš?
Tvými slovy: Lháři.
Zdroj jsem uvedl hned v druhé větě prvního příspěvku v tomto vlákne, tak hledej smudlo. Jinak do silnic dal SFDI v roce 2000 2,77 miliardy, holt si nesmis plést roky, když už se hodláš o něčem bavit.
A pokud se na železnici nic nepostavilo ( tak třeba elektrifikace, budovy atd.) tak to je lepší to cele zprivatizovat, když to stojí takových peněz a ani se nic nepostavi.
Chybí mi tam kus silnice kolem Velkého Týnce, tam, kde je v její trase dálnice. Jak se tamtudy dostane místní doprava a ti, co nebudou chtít/moci jet po dálnici? To jim pojedou přes náves? Do Olympie a spol? Nestačilo by kolem dálnice prostě ten dvojpruh postavit a spojit to?
Ano, předpokládá se asi jízda po úplně původní staré I/55 přes Vsisko, nebo proplétáním se přes Velký Týnec. Ono i na druhé straně v Přerově bude I/55 od Olomouce po zprovoznění posledního úseku D1 nelogicky končit prudkou zatáčkou do ulice Prostějovské v Předmostí, která bude místo současné křižovatky I/55 a II/150. Nelogické a i nebezpečné, po té dlouhé přímé až od toho Týnce…
předpokládám, že tento úsek bude neplacený. Podobně jako úsek spojující exity 272 a 276 na D35. Jinak by to bylo docela smutné
A po dálnici se bude jezdit i na kole a chodit pěšky… Hm.
Taková doprava přes obec nevadí.
Taky tam chybí koordinace s tahem II/150 PV-PR.
Obchvat Brodku a MUK Kokory by odvedly dopravu z Brodku i Rokytnice. Ale takova koordinace je asi prilis narocna jak pro hanacke RSD, tak pro Faltynkuv kraj, kde se penize rozdeluji podle kamaradstvi (coz je divne, ze silniční tah „Faltynek-stadt – Precheza“ nema prioritu… holt to jsou tupci)
To by byla zbytečná stavba, silnice pro místní dopravu z Týnce do Olympie a dál do OL mimo dálnici tam dávno je, stačí se podívat do mapy.
Jak může někdo v „demokratické“ zemi chtít, aby byly brány v potaz potřeby a podmínky pro zdravý život hospodářských zvířat před stavbou dopravní infrastruktury, když nejsou zohledněny ani podmínky života zvěře ve volné přírodě, stejně jako nebývají vůbec řešeny potřeby a podmínky života obyvatel v dané lokalitě ? Prostě staví se, bagatelizují se problémy, aby poté následně se zjistilo, že se škodí přírodě, zvěři, zvířatům i lidem. Investice je však hotová a úředník to pěkně na pokyn politika zamete pod koberec. Zkuste se podívat, kolik je v České republice přechodů takových tras pro zvěř, kde všude lidé křičí že se… Číst vice »
A co tedy navrhujete? To by mě hlavně zajímalo…
Odpovím: volské povozy…
Stačí trochu přemýšlet, ale to bolí, že. 🙂 Je mnoho způsobů, jak snížit přílišné objemy dopravy, dokonce bez ztráty podstatných funkcí.
Podstatná funkce dopravy je právě doprava.
Krása. Tak už i definice kruhem. Samoúčelnost vítězí.
Co takhle se zkusit zamyslet nad tím, jaké má skutečně doprava funkce, hm? To je ale moc těžké, raději se zvolí hloupý truismus.
Zkuste nějaký příklad. Když je mnoho způsobů, učitě můžete jmenovat aspoň dva nebo tři 😉
– Změna preference dopravního modu
– Lokalizace ekonomiky
– Elektronizace ekonomiky a procesů
– Změna orientace ekonomiky
Ještě něco?
Takže máte na mysli vlastně kompletní přestavbu státu? Hezké…
Vaše „kompletní přestavba státu“ je naprosto přirozený a nutný vývoj, jestli nemáme skončit jako křováci bez vody a půdy.
jaké to jsou způsoby? zpoplatnit, zakázat a jaký další?
Takže.MD jede ve starém konfrontační kurzu místo postavení jedné PHS. Doufám, že přijde úspěšná žaloba, aby se na nábřeží ten bolševický přístup odnaucili.
Četla jste ten článek?
Ak by to bolo len o jednej PHS tak by RSD bolo posledne kto by sa tomu branil. Zda sa Vam ze RSD stavia malo protihlukoviek?
Souhlas, požadavek je rozumný. Stres se na životě zvířete a konečně i na kvalitě jeho masa/mléka projeví. A chcete jíst méně zdravé jídlo, asi ne…
Zdržení stavby soudním řízením bude možná díky nárůstu cen dražší než stavba protihlukovky.
> Takže.MD jede ve starém konfrontační kurzu místo postavení jedné PHS. Ne jen postupuje podle zákona. A přímo v rozhodnutí to i odůvodňuje: Námitky, které odvolatel uplatňuje v nyní vedeném stavebním řízení, bylo nutno jím uplatňovat v územním řízení o umístění předmětné dálnice. Nestalo-li se tak, nelze to již napravit ve stavebním řízeni. Odvolatel měl svůj požadavek na umístění dostatečné ochrany proti hluku, tj. vybudování protihlukové stěny jakožto součásti dálnice, uplatnit při umístěni stavby v územním řízení a v této souvislosti měl požadovat i umístění jiných, dle jeho názoru potřebných opatřeni. Neučinil-li tak, nelze nyní tento jeho požadavek po právu… Číst vice »
osobně by mne zajímalo, zda je nějaká hygienická hluková norma pro chov skotu
dle odůvodnění rozhodnutí není…
z čeho ale plyne, že RSD nema zákonný podklad tam tu PHS stavvet
Gratuluji k úspěšné aplikaci paragrafu 1. Teď si můžete říkat „odborník v dopravě“. 😉
nejsem odborník v dopravě.
ale nepřijde mi úplně normál stavět PHS kvůli dojivosti krav.
a nemyslim si, že RSD má povinnost nebo i oprávnění stavet kvůli kravam PHS
A postavení PHS bude tak zásadním stavebním objektem ovlivňujícím území nebo zasahujícím do oprávněných zájmů vlastníků sousedních pozemků nebo staveb ?
Lze mít zato, že soud může mít jiný názor ….
Pokud je stěžovatel důsledný, tak má nepochybně detailní záznamy o dojivosti krav v době „před dálnicí“ a pokud dojde ke snížení dojivosti, tak má pádný argument na žádost o náhradu škody až do doby než se tam PHS dodatečně postaví …
Takových záznamů ti za večer vytvořím spoustu…
Proč je třeba ke stavbě PHS územní řízení? Člověk by čekal, že územní řízení řeší umístění stavby (dálnice) a stavební řízení řeší podobu stavby (dálnice) a PHS bych laicky zařadil klidně do obou částí.
víceméně sis odpověděl sám. V územní řízení se rozhodne že v daném místě postaví PHS daných rozměrů. V stavebním řízení se rozhodne, že bude třeba s kovovými sloupky a plastovou výplní…
Vůbec nechápu smysl této dálnice, jsou daleko důležitější stavby které nejsou. Stačila by oprava stávající silnice, případně rozšíření a obchvat. Po stavbě dálnice na Ostravu se tranzit ze západu Přerovu vyhýbá, ti co jedou směr Zlín mohou jet po dálnici přes Kromec. No je to dál, tak holt patnáct minut pojede dýl. Možná se pletu, ale přijde mi to zbytečné betonování krajiny.
Ve špičce mezi Přerovem a Olomoucí bude občas i ta dálnice sotva stačit.
Obchvat nemá smysl stavět u Kokor a Krčmaně, protože ty vesnice jsou pár kilometrů od sebe takže by to stejně byl jeden obchvat.
Nevím jestli to tam znáte ale v pracovní dny je provoz mezi Olomoucí a Přerovem jako had bez možnosti cokoliv předjet a když už tak to je o život.
Na konec jako místní říkám že nikdo za normálních okolností nepojede ze severo-východu od Přerova do Kroměříže přes Prostějov.
Kdyby to že nemůžete přejet byl ten největší problém všude, bylo by to ještě dobré.
Bude – kdy? Až se postaví a lidi po ní začnou ještě více jezdit, i místo vlaku…
Mozno su dolezitejsie useky inde, ale nie su pripravene, resp. odvolania su tam o mnoho komplikovanejsie. A tak sa ide cestou najmensieho relativneho odporu. Ale aj tu hustoty opravnuju plnohodnotnu dialnicu, obzvlast az sa zrealizuju nadvazujuce useky, vratane buduceho obchvatu Prerova.
Zaujal ma vsak ekologicky argument zbytocneho betonovania krajiny, v kontraste s tym, jak Vam zjavne nevadi, ze stovky aut a kamionov denne zbytocne spalia mnozstvo paliva navyse pri ceste cez Vyskov a Kromeriz.
Ekošílenci si vybírají jen ty argumenty, které se jim hodí do krámu.
takže vy budete předpokládám ten typ, co jezdí do jednoty na dědině pro rohliky autem. Lidi zlenivěli jako veš, všude autem…
útok ad personam.
No, to je fakt argument proti výstavbě kvalitní infrastruktury na úrovni 21. století v Evropě!
Je vidět, že místní situaci neznáte, pak byste pochopil, že se jedná o jednu z nejpotřebnějších staveb a již teď je pozdě. Projeďte si tu trasu tam a zpátky v pracovním dni a pak pište…. To už Bárta cosi mlel o nesmyslném největším kruhovém objezdu na Moravě atd… Důsledky toho jsou patrné dodnes – nic stále není postaveno…
nepreferuji cestu po přecpaných silnicích. Stačilo pět kliků na idosu, abych se dozvěděl, že z Přerova do Olomouce jezdí v intervalu každých 10 až 30 minut co vlak a navíc po koridoru (doba 16min). Studoval jsem v Olomouci a takové dopravní spojení vlakem od Přerova může leckdo závidět. Proto nechápu ty, co raději budou stát hodinu v koloně aut, budou řvát o další km dálnic na km2 než aby šouply plochou nohou do MHD i když je to rychlejší. Ale to je můj názor. Nevím co nová dálnice přinese, jen se přesune špunt někam dál, stačí se podívat na Prahu… Číst vice »
A co dál … A kamion taky povezete vlakem jedoucím „poměrně často“ ? A co s těmi, co jedou „z před Olomouce“ třeba do Holešova apod. K čemu jim bude vlak OC – PE ?
Nejezdí kromě vlaků také autobusy? Kamion nepovezeme, nýbrž zajistíme, aby náklad měl snazší cestu po kolejích, pokud už musí jet. No a ten zbytek už potom ta silnice pojme. Opačný přístup vede akorát k přemíře dopravy a jejímu přesunu z kolejí na silnice.
Je vidět, že snít umíte hezky. Ale teď šup zpět do reality. Autobusy využívají stejnou infrastrukturu jako ty auta, tedy pojedou v koloně po té samé sinici. Pokud ale ten tranzit odvedete na dálnici, autobus bude mít volnou původní silnici, kde obsluhuje nácestné obce a dokonce pohodlněji a rychleji vyjede ze zastávek. Což je dnes fakt problém, vím to, sem tam tím autobusem jedu. Značná část dopravy míří za Přerov, proti i V Předmostí ta estakáda a tak… Jen o dopravě z PR do Oc a opačně to není…
Navíc, trať obsluhuje jiné obce, než po kterých vede silnice I/55
vzhledem ke vzdálenosti obou měst a dálce spojení jiným dálničním spojením je tato spojka bohužel nutná. uvolnění této cesty zavlek dopravy přes lipnik moc nepomuze
Hlavně z Přerova nejde jet po dálnici přes Lipník. Není tam větev na Olomouc (a opačně). Musí se sjet z dálnice a pak se na ni zase napojit. Nehledě na zajíždku.
děkuji za doplnění místním znalcem