Zruší stát lokálku Kralovice – Mladotice? Nový starosta je proti, rozhodne ministerstvo

Některé tratě už konzervuje příroda, aneb lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia CommonsNěkteré tratě už konzervuje příroda, aneb lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Rozhodování o definitivním osudu tratě Kralovice – Mladotice jde na ministerstvu dopravy do finále. S koncem dubna skončila i prodloužená

181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eddie

…místo vlaku jezdí náhradní autobusová zastávka, kterou skoro nikdo nejezdí…udělejte cyklostezku, tras a podloží je…😎😎

Eddie

*doprava

Eva

Jsem z Mladotic a žádnou trať zprovoznit nechci.

Eva

Jsem z Mladotic a žádnou trať zprovoznit nechci ani nebudu chtít. Nikdo s vlakem jezdit nebude, protože všichni mají doma tři auta.

Josef kuboš

To jsou slova Evo. Já bych zrušil všechny osobní vlaky krom rychlíku po hlavních tazích. Každej má auto nebo jsou autobusy vlak už je zaostalej a silnice skoro prázdné.. Tak huráá všichny do aut..

jirka

blbost..každý člověk svý auto nemá, a ani všichni lidé nemají řidičák, cca tak 60%

arakain

Ty 3 auta jsou fajn. Máte ještě kde parkovat ? Taky jsem měl 3 auta, už jsou dávno pryč. Reálně. K zamyšlení. Kolik Vás ty 3 auta stojí…. No odhaduju reálně 50 tis ročně jen za náklady na servis, pojistky a další nezbytnosti. K tomu. Máte kde parkovat? Nebo už i do Vaší vesnice došlo, tam nezaparkuju? Kolik lidí má poškozenou pitnou vodu jen z důvodu, že tam všem trošku kape olej. Anebo že ta auta smrdí. Můžou si pořád na vesnici malé děti vyběhnout ven bez rizika, že se jim něco stane/srazí je auto? (u nás v jisté části… Číst vice »

Myth Buster

Stačí aby trošku zdražil provoz aut (ropa, daně za Co2?), aby se trošku zpřísnila pravidla pro vjezd do měst (parkování, omezení vjezdu, tam chtějí lidé žít a ne tam mít parkoviště), aby se trošku zlepšila a rozšířila HD, a výsledek bude, že mít auto bude ekonomický i věcný nesmysl. Kéž by.

jan

Vždyť už se na této trati nejméně 10 let nejezdí a koleje jsou na mnoha místech vytrhané. Tak proč se zde hovoří o zrušení, když už je dávno zrušená?

Myth Buster

Pokládáte velmi správnou otázku. Měl jste si ji ale položit sám před tím, než jste formuloval svůj zjevně nevědomý příspěvek.
Jen stručně – „zrušení trati“ není totéž, co „přestaly tam jezdit vlaky a technický stav trati je nevyhovující“.

-TR-

Cyklošotoušek Souprava je velmi pravděpodobně (ale není to na 100 % jisté) zachycen na tomto obrázku: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1277406.jpg&httpref=28/305056

-TR-

Odkaz se špatně zkopíroval, tady je to správně: https://www.k-report.net/discus/obrazky/74/06/1277406.jpg

Esko

To máte z K-reportu?

Souprava

Dnes jste si zapomněl vzít prášky? 🙁

Jedine vlaky

Řekl bych, že narozdíl od vás žádné prášky nebere, neboť potom, co VY berete ty prášky, se musíme dívat na takové nádherné obrázky v diskuzích, proto prosím, abyste vaší obrovskou dávku prášek nechal stranou, nebo zítra pojedete i po koridoru na kole.

Ondřej

Vtipné – ne. Směšné – ano.

Ondřej

Soupravo, dobře z jiných článků víte, že Vaše názory nesdílím a nebojím se Vám na ně sarkasticky odpovědět. Ale nevím, proč by Vás tu měli diskutující jen tak z plezíru urážet, aniž byste předtím cokoli do diskuze přispěl. Tím pádem souhlasím s Vaším příspěvkem a dávám plus. Pánové si opravdu zapomněli vzít prášky. Směšné a nízké.

Jedine vlaky

A vy jste si také zapomněl vzít prášky. Směšné-ne. Pravda-ano. Ono totiž napíšete nějaké argumentace, tak vám soupravička určitě napíše : Šotoušek, masošotouš atd. 😂. Ale berte to prosím vás s nadsázkou.

Railanalytik

Příliš složitý proces – pokud obec nechce nést náklady, tak zrušit. Bude chvíli řev, ale nic se fakticky nestane.
Podobných tratí, kde je zcela nesmyslný provoz a měly být dávno zrušeny je v ČR stovky kilometrů.

VRT

Přesně tak. Ať jim to dají za korunu. To by byl hned jiný fofr, jak by pan starosta pozemky obratem zpeněžil.

Lech Malý

V článku je ale řeč o bezúplatném převodu. Problém je, že legislativa jaksi počítá s tím, že trať je v době převodu provozuschopná. Takže jsme v pasti a sklízíme plody toho, že koncem devadesátých let neměl někdo koule dotáhnout zrušení do konce.

Souprava

Z pohledu mých zájmů mě ta oprava mostu za Čistou neuráží, pro cyklostezku bude jednou fajn. Ale z pohledu daňového poplatníka, kterého nezajímají ani vlaky ani cyklistika, je to dobrý humus.

Ilona Zelenáková

a víte proč se ten most opravoval??? SŽDC ho chtěla nechat spadnout, ale musela opravit

Souprava

V 90. letech existovala SŽDC?

Ilona Zelenáková

když nevíte, nedělejte chytrého, ten most opravovala až SŽDC, neopravoval se v debadesátých letech, pokud tedy mluvíme o rekonstrukci mostu

Josef kuboš

Přesně tak bych nechal akorát koridory a hotovo.. Co se ušetří miliard a lidi hnedka bude na práci v jinej oborech víc.. Jsme to vymysleli vid rainanalgetiku.

Ilona Zelenáková

k převodu tratě na obec a rušení:

trať měla být převedena v řádu jednotek let po zastavení dopravy, pokud tak nebylo učiněno, je nesmysl ji před předáním obnovovat, měla být předána obci/obcím bez podmínky provozu, ať si ji léty, třeba v akcích Z, opraví.

úřední zrušení je bohužel potřebné, protože dokud trať úředně existuje, omezuje rozvoj okolí (již bylo zmíněno ochranné pásmo a jiné), pokud si někdo myslí, že úředním nezrušením se něco ušetří chyba lávky, max pár stokorun, úředníci budou dále………

-TR-

Jak konkrétně zrovna tato trať omezuje rozvoj okolí? Můžete mi dát nějaký konkrétní příklad?

Jinak ti přebyteční úředníci musí neustále „vykazovat činnost“ a dělat administrativu pro administrativu. Kdyby byli propuštěni a administrativa s nimi spojená by byla zrušena, ušetřily by se statisíce korun ročně na jejich platech.

Ilona Zelenáková

základní chyba té Vaší úvahy je, že zrušení/nezrušení trati znamená přijmout/nepřijmout úředníka, jedním úkonem neuděláte tolik práce, aby to přineslo změnu počtu úředníků, je potřeba jít spíše zefektivněním práce. například, budu stavět dům v dosahu = potřebuji vyjádření SŽDC+DÚ, chci rekonstruovat silnici, nemohu při křížení (přejezd) měnit trasu a sklon, apropo by mě zajímalo, jak je úředně řešeno přeasfaltování tratě, a to je další omezení, přejezdy jsou jen přeasfaltované vznikají nerovnosti poruchy vozovky atd., chci udělat cestu na pole (zrovna u Trojan je to vidět), nemůže, je tam trať, pokud budeme úřední stav ignorovat, do budoucna zaděláváme na problémy se… Číst vice »

-TR-

Ti úředníci dělají samozřejmě i mnoho jiných úkonů než jen administrativní rušení. Lze ovšem spekulovat, zda ty úkony jsou účelné nebo zda se jedná také o zbytečné papírování.

Stavba domu v blízkosti tratě, jak popisujete, musí být především umožněna územním plánem. V praxi se tedy může jednat maximálně o rekonstrukce stávajících staveb.

Co se týče cest na pole, jejich nabídka je v okolí Trojan dostačující.

Ilona Zelenáková

a to je přesně ono, územní plán musí s existující tratí počítat a mít menší rozvojové plochy kvůli ochranným pásmům

-TR-

Zrovna v tomto případě to nijak nepřekáží. Nedá se čekat, že by docházelo k nějakému masivnímu růstu počtu obyvatel v oblasti. Plochy, které jsou určeny k zastavění nyní, bohatě stačí.

Ilona Zelenáková

tak v tomto případě máte pravdu, že reálně to nepřekáží, maximálně tak v kolizi se silnicemi, nicméně nebacýme se výhledem na dva roky, ale na spoustu let

-TR-

Tak za 200, 300 let by možná mohl počet obyvatel opravdu výrazně narůst 😀

Ilona Zelenáková

a ještě něco, úřední zrušení tratě, je jednorázový úkon, úředním zrušením odpadnou opakované úřední úkony na několika úřadech (SŽDC, DÚ, KÚ…..)

samozřejmě, přicházím tím o možnost tu tarť do budoucna obnovit, ale její obnova není předpokládatelná, bohužel

Souprava

Fakt máte pocit, že rušení 2 tratí v republice (tato a Vidnava) je jedinou celoroční náplní několika desítek úředníků? Tohle je jen velmi malinkatá část jejich agendy… když je vyhodíte a trať ponecháte, kdo udělá jejich zbylou práci? Vy zadarmo? 😀

VRT

V akcích Z 😀 tak dobře…

Insider

Další člověk s názorem. :-/

Ilona Zelenáková

ještě jednou (zejména pro pana Jůzu) tahle trať vede převážně lesem daleko od čehokoliv, v době kdy byla v provozu, byla na trase Kralovice-Mladotice jediná zastávka Trojany. Byla u prostřed lesa, nejbližší obce/osady Trojany/Bukovina cca 2,5 km, Výrov-Hadačka 2,8 km, při obnovení by bylo možné zřídit novou zastávku poblíž Trojan (cca 0,5 km od obce). Obnova tratě neřeší obsluhu Bukoviny (tj. stejně by jezdil autobus), zmíněná zastávka u Mariánské Týnice, by přinesla pár lidí o víkendu, žádné davy. osobní doprava: Kralovice jsou luxusně obslouženy autobusem a bohatě to dostačuje, při zavedení vlaku, by cestující na téhle relaci nepřesvědčil a zrušením… Číst vice »

Jarek

Aha, tak jestli tam byla jedna jediná zastávka, tak vůbec nechápu tu šotoušskou hysterii okolo.
Spíš se divím, že se nesnaží třeba natáhnout zastávku blíž do obce.

Souprava

V tom je strategie… když budou dělat hysterii kolem úplně nesmyslných tratí (které ve skutečnosti ani šotoušky tolik nepálí), tak odvedou pozornost od rušení těch tratí, které jsou také velmi slabé a které je pálí. Protože úřady budou mít co dělat ,aby zrušily aspoň tyhle tratě, co jsu nejvíc o ničem. Proto různé Dopravní weby, Svazy cestujících a Přátelé a záhady lokálek tyhle tratě vydávají za strašně důležité a za alternativy k cestě z Plzně do Prahy. Oni moc dobře vědí, že je to úplně mimo. Ale když odvedou pozornost k tomuhle a Kozinám a Mutěnkám a budou se bít… Číst vice »

M152

Když jsem byl za socialismu v Mladoticích na vojně, tak tahle trať byla výhodnou alternativou k cestě do Prahy.

Ilona Zelenáková

v mladoticích?? můžu prosím vědět, co tam bylo za útvar (druh vojska) a kde?

železničář v důchodu

Nebylo to třeba železniční vojsko při nějaké obnově „žatecké“?

Ušatá

Kasárny byly v Kralovicích

KPL

Souprava : už to fakt nehulte, nebo či co to berete !! Vytváříte tady velkolepé konspirační teorie hodné prostoduchých voličů SPD, ale lidé s troškou rozhledu vám na to nikdy neskočí a tak si tady budete mlít a mlít stále tu svou obehranou písničku, co raději se na to vykašlat, nasednout na kolo a užívat si svého koníčka ???

jirka

No soupravo, nám do lokálky masivně investujou každý rok, a to tu máme tak u každáho domu tři auta
a pokud máte čas zvu vás na zářijovou oslavu.

http://www.sedlcany-info.cz/?p=194491

arakain

Alternativní tratě jsou potřeba vždy a všude. Pamatuju, jak jsme snad ve Vindoboně v čele s 350 přepálili sběrač na koridoru v jediném místě, kde byl jednokolejný provoz nad výhybkou na vjezdu. (asi 10 let zpět) Nikdo nemohl nikam. Loni u Kolína, těsně před velikonocemi, se zamotala slovenská 36x do troleje taky na jednokolejně vyloučení úseku… Nechápu rušení tratí v místě třeba nyní Ejpovického tunelu… Co když cokoliv.. To zastavíme dopravu západ republiky – střed republiky na třeba několik let ?
Ale faktem je, že alternativy by se měly uvést do stavu, aby to byly alternativy a ne zátěž.

Hanzi

A ti lidé tam od roku 97 přestali existovat nebo žít když tam nejezdí mašinka? Předpokládám , že ten kdo zrovna není zaměstnán v místním JZD tak si zřejmě pořídil auto a do práce dojíždí tak jako statisíce lidí po celé republice každý den. Těžko tedy bude měnit pohodlí svého auta bez nucených přesunů a čekáni jen tím že tam natáhnou znovu koleje. Zbylých pár socek co budou hanit auta za každou cenu neboť si ho nikdy nepořídí jen tím že výplatu řádně ,,prolejí,, v místní taverně, nebo těch pár zfanatikovaných šotoušků to sotva vytrhne.

mocanita

Hanzi : typická pýcha a arogance nacionálně-socialistického inženýra, všechno zglajchšaltovat a nemilosrdně eliminovat všechny nepohodlné menšiny, které vzdorují jedinému správnému vývoji lidstva dle stranických směrnic Hanziho !!! V tomto případě teda likvidace vláčkařů jakožto nepohodlné skupiny lidstva.

Jarek

Nepohodlná menšina, která chce z erárního ukrást stovky milionů na obnovu zbytečného cancourku trati?

VRT

Pojmenujme tu menšinu. Jde o pár šotoušků, kteří by se tam nakonec stejně jeli projet maximálně jednou, pak už by tam Reginy vozili jen vzduch. Za stamiliony.

Hanzi

Menšiny netřeba likvidovat, ty zaniknou tak jako tak a to už platí od starověkého Říma. Jinak já doma taky nemám např elektrické rozvody z dob Edisona nebo Křižíka jen proto že je to retro-in, ale tak nějak jsem se sžil s 21 stoletím.

mocanita

Hanzi, to se teda máš čím chlubit……vůbec ti ten tvůj závratnej moderní způsob života neustálého růstu nezávidím, jsem rád, že se ze mne nestala taková darwinovská bytost.

Bjorn

Nechte Hanziho ať si užívá ten svůj pocit síly, moci a nezávislosti v stoprocentním přesvědčení o své pravdě. Já jsem především svobodný člověk a také se svobodně rozhoduji, nepotřebuji k tomu fanatické výlevy a příkazy Hanziho a Souprav o tom jak se má správně žít v 21.století. A jistě v tom nejsem zcela v menšině, jak se nám tady snaží tvrdit. Pracuji v cestovním ruchu, práce mne baví a naplňuje, odvádím poctivě státu daně a jak už to bývá všude, z vybraných společných daní se prostě dotují mnohé a mnohé záležitosti veřejného života, ať už to někdo využívá masově či… Číst vice »

Souprava

Svobodný člověk, závislý na koníčku, co mu z drtivé většiny hradí daňoví poplatníci? 😀

Jak by se asi vaše dotovaná „svoboda“ udržela, kdyby vypukla velká krize, nedejbože regionální válka a to poslední, do čeho by stát mohl dát prachy, by byly lokálky? V Jugošce jich takhle zařvalo dost a jejich obnova dodnes nebyla prioritou. Silnice se obvykle do roka a do dne nerozpadnou, když není na jejich údržbu, po kolejích se bez dotací obvykle nehne ani kolo…

KPL

Nebohá Soupravo : A kdo tobě hradí ty tvé sobecké koníčky, co ??

Souprava

Kde na západě mimo ČR se provozují lokálky typu Bečov nad Teplou-Blatno u Jesenice nebo Vlašim-Trhový Štěpánov? 😀

Hodně štěstí

Vůbec nechápu jak stát může někomu nabízet (spolkům, obcím) něco co vlastně de facto není. Ta trať je prostě je nepoužitelná. Navíc je nutí několik let dle smlouvy něco provozovat co nejde při současném stavu provozovat. Tudíž pokud stát tu trať nechce, tak jí má nabídnout obcím. Pakliže obce mají zájem a dokáží provozovat na trati dopravu, tak jí má stát zprovoznit a pak jí obcím předat ať se o ní už starají sami.

-TR-

Jednu věc nechápu. Podle mě není důvod, proč vůbec provádět úřední zrušení trati. Když bude trať zarostlá a nefunkční, nikomu nebude překážet, a to ani tehdy, pokud bude úředně existovat. Uživatel s nickem Souprava tady často nadává, jaké ohromné částky stojí provoz na nějaké trati, a jak by se ušetřilo, kdyby se postavila cyklostezka. Já říkám, že by se ušetřilo nejvíc, kdyby se nedělo nic. Ani ten administrativní proces není nutný. Domnívám se, že uživatel Souprava je cyklošotoušek a je úplně stejný fanatik, jako ti, co by chtěli např. jezdit vlakem do Ždánic. Já mu na cyklostezky ze svých daní… Číst vice »

Souprava

Tak neplaťte, ale pro většinu lidí (voličů, politiků) bude nadále přijatelnější stavět cyklostezky, než obnovovat a udržovat lokálky. Šotolobby se možná na čas povede zastavit likvidování lokálek (obstrukcemi), ale počet nových kilometrů cyklostezek (nejen železničních), se bude jen zvětšovat, zatímco délka sjízdné lokálkové sítě bude nadále klesat. Pár výjimek jako Židlochovice a možné prodloužení v Koutech nad Desnou, to nezmění. A ještě rychlejším tempem bude ubývat regionálních tratí, kde se budete moci svézt vlakem ve všední den a časem to nepůjde ani o víkendu. Za 200 mega se například v Praze postaví Vršovická drážní promenáda https://cs.wikipedia.org/wiki/Vršovická_drážní_promenáda Z tělesa opuštěné trati…… Číst vice »

-TR-

Vy chcete rozhazovat veřejnými penězi úplně stejně jako ti, proti kterým brojíte. Zloděj křičí, chyťte zloděje!

V případě, pokud by se neděl žádný administrativní úkon, pokud by nedošlo k obnově a trať by zůstala ladem, byly by celkové náklady 0 Kč, slovy NULA KORUN.

Souprava

Já nechci vůbec nic, já se jen několik měsíců naprosto výborně bavím. 😀 Absolutně nechápu, jak vůbec někdo může brát vážně něco takového jako lokálky a prožívat to. 😀

-TR-

Lžete. Aspoň podle toho, co píšete, usilujete o stavbu nových cyklostezek místo zrušených tratí, což je objektivní mrhání veřejnými penězi. Takže ještě jednou: když se trať nechá ladem a nebude se dít nic, cyklostezka se stavět nebude a nedojde ani k administrativnímu úkonu zrušení trati, bude to stát 0 Kč (slovy NULA KORUN). To je pravá rozpočtová odpovědnost. Vy máte plnou hubu rozpočtové odpovědnosti, a přitom podporujete mrhání penězi na placení zbytečných úředníků a přihrávání stavebních zakázek těm správným firmám, aby se peníze dostaly do správných kapes. Taková nová cyklostezka je pro spřátelenou stavební firmu výhodný kšeft. Ale už to… Číst vice »

Souprava

To je sranda, jak to fakt prožíváte. 😀

Jan Sova

V podstatě se tam nemusí dělat cyklostezka. Může se to předat KČT, oni tam třeba nakreslí stezku pro pěší. Ale přírodě podle fota už to místo připadlo dávno.

Souprava

A co KŽC? 😀

Kajman

Argumentační faul: všechny příklady, které uvádíte, jsou (nebo budou) opuštěné tratě po provedení přeložky, anebo tratě dávno zrušené a vytrhané. Proto tomu snad nikdo neprotestuje, třeba já mám velkou radost z nové stezky u nás ve Veselí na opuštěném náspu po přeložení t220.
Naproti tomu vaše trolení o tom, jak ze skoro každé fungující lokálky je třeba udělat cyklostezku, je stejně hloupé jako výkřiky fanatických milovníků každého metru trati.

Souprava

Ale protestuje… třeba opuštěná trať po provedení přeložky, z Přibyslavi do Sázavy, kde se postavila cyklostezka, leží klukům z Dopravního webu a Přátel lokálek v žaludku dodnes. 😀 Přitom je to jedna z nejvyužívanějších cyklostezek na Vysočině, takže její nový účel je mnohem smysluplnější. Ale šotoušek plný nenávisti, že mu sebrali něco, kde 5x do roka jel nostalgický vláček a kvůli tomu se to mělo navždy dotovat, ač o 1km vedle vede nová a rychlejší trať s pravidelnou ZDO, se s tím smířit nesvede. Až budou šotouškové tolerantní aspoň k takovýmto věcem a nepožadovat dotování každé ptákoviny (protože z jejich… Číst vice »

Souprava

Mimochodem, já vůbec nejsem názoru, že se má každá lokálka zrušit. Mé příspěvky jsou primárně určené lidem, co fanaticky hájí každou lokálku, tak jim nastavuji zrcadlo. Pokud nehájíte fanaticky lokálky jako Čejč-Hodonín nebo opravu Kralovičky a Koziny a takových a vláčky do Mochova nebo Rožmitálu, tak nejste vůbec cílovka mých příspěvků a čtete to, co vám není určeno a zbytečně se tím necháváte vytočit. Mé skutečné názory, které prezentuji mimo internet, jsou výrazně mírnější. Počínaje tím, že kritérium 1000 lidí/den pro zachování tratě mám za hloupé. Ale se šotouši se vážně nebavím vážně. To nemá žádný smysl, pro ně je… Číst vice »

Standa

Umite číst? Předřečník nechce trať opravovat, nebo zachovat, předřečník říká že nejjednodušší a nejlevnější je prostě nedělat nic. Nechat tu trať tak jak je, nikomu nepřekáží a zároveň nic nestojí ji tam nechat. Příroda a Nedotknutelní se o ni časem postarají …
Zároveň tím zajistite, ze pozemek pod tratí bude nadále státní a drážní a bude možné někdy v budoucnu -pokud to bude třeba – trat třeba obnovit.V okamžiku, kdy trať úředně zrusite už tam nikdy v budoucnu koleje nepostavíte

adamgolias

nemáte nejaké konkrétnější info ohledně stezjy Zdislava?

Souprava

Jedině, co vygooglíte… nebude se bohužel využívat vždy těleso trati, jen tam, kde je relativně poblíž hlavní silnice, takže maximálně z 40%… Ty velké závleky se nechají napospas přírodě nadále, prý by to bylo neatraktivně zdlouhavé (ale zase mírněji stoupalo, což bohužel nebylo doceněno). no totiž velké části původního tělesa jsou tak zničené, že by bylo drahé je obnovovat a přímější (kratší) trasa kolem silnice vyjde prostě levněji. Ekonomika vyhrála. 🙁 Je to ale škoda, protože obnova této trati je nereálná i v šotosnech a tímhle se alespoň mohlo obnovit její těleso pro ty z nás, co původní trať nezažili.… Číst vice »

Souprava

Pardon, Svor-Cvikov samozřejmě jen jako první úsek.

Marian

To je velmi rozumný názor, ponechat to tak, jak to dnes je, pořípadě to nechat na skutečně místních. Co do toho mají mluvit nějaké Soupravy z Prahy, které jsou navíc trolly, přispívající sem více měně jen proto, že mají nějaký komplex ze zastánců železnic. Samozřejmě se k tomu může připojit i faktor cyklošotouškovství. Ale v jedné věci mají Soupravičky pravdu. Většině lidí jsou tyto žabomyší rádoby ekonomicko-odpovědné spory totálně ukradené. Ať jde o tratě nebo cyklostezky.

Souprava

Soupravičkám a spoustě dalším „odpůrcům“ lokálek je to s velkou pravděpodobností taky totálně ukradené, ale když fanoušci lokálek tak fanaticky reagují…. 🙂 Co přijde příště? Dupnete si nožičkou, šotoušku?

jirka

neměli bychom tuhle soupravu už dát na odstavnou kolej, nemyslíte?? po těch měsích by na to měla už nárok

-TR-

Jen ať se ztrapňuje. On svým psaním dělá všem odpůrcům železnice medvědí službu.

Souprava

Jste hodně naivní, pokud se uklidňujete tímhle. Ale jste dobrý zdroj legrace, to jo. 🙂

Ilona Zelenáková

poznámka k nákladní dopravě, Mladotice-Rakovník přes Blatno vychází o pouhých 7 km delší než přes Kralovice, takže ani potřeba vozby nákladů Plzeňsko-Rakovnicko neopodstatní obnovu tratě

Vít Jůza

1. I 7 km zbytečných, pokud je zbytečných.
2. Nějakou oblast ta trať obsluhuje/může obsluhovat.
3. Kolikrát při různých případech zbytečně zrušené nebo nefunkční alternativy zbytečně komplikují a ztěžují situaci.

noerf

Vít Jůza: Pokud trať 20 let nikdo nepoužil, koleje jsou zčásti vytrhané, tak je jediným logickým východiskem konec tratě. Problém České republiky je nedostatečná kapacita hlavních tratí či jejich alternativa. 30 let od pádu totalitního režimu, nebyla SŽDC (předtím ČD) vytvořit alternativní trať pro Cargo do Německa (přes Plzeň), která by měla potenciál i pro obyvatele cestující do Bavorska. Takto je vozí IC busy DB. Další trasa by mělo být zrychlení a vyrovnání trasy Praha – Havlíčkův Brod – Brno, aby dálkové a nákladní vlaky nemusely jezdit přes Pardubice a Českou Třebovou. Místo toho se řeší lokálky, kde deset nebo… Číst vice »

Jarek

Bohužel někteří myslitelé (například pan Jůza) mají problém pochopit závažnost problémů a podle toho je srovnat.
Problém na koridoru je v jejich optice stejně zásadní jako neexistence dvou železničních tratí mezi Rakovníkem a Plzní.
K tomu jsou tak hloupí, že se nebojí natáhnout ruku pro ty desítky až nízké stovky milionů s argimetem „Nějakou oblast ta trať může obsluhovat“.

VRT

Ono i to narovnání a zrychlení 230 je nesmysl.
Pokud tím nemyslíte zcela novou trať.

Lech Malý

Pro nákladku by mělo smysl, kdyby šla 230 narovnat horizontálně 🙂

Lech Malý

Teda myslel jsem spíš 250…

VRT

No máte pravdu 😀 Ale to by dokázal snad jen tunel Čáslav-Brno.

JAN

Nedávno jsme dostavěli nové Valeo v Rakovniku udělal bych u něj zastávku přes silnici je to od tratě k vrátnici cca 50-60 m a hned by měli lidé z kralovicka , mladoticka a čistecka solidní dopravu do zaměstnání ta trať potenciál má ! Bylo by škoda ji zrušit

Milan

Vemte trubku a ceduli valeo a zabijte ji u vratnice do zeme
Vysledek bude autobusova zastavka😉

Marian

Výsledek bude vražda a zabitý pan Zastávka u vrátnice 😀

Jarek

Ach tak, netušil jsem, že všichni vesničani podél trati touží po tom pravovat ve Valeu.

Ilona Zelenáková

upřímě řečeno, jediný důvod pro obnovu by mohlo být otevření (a to nehrozí ani omylem) nějakého velkolomu mezi Kralovicemi a Mladoticemi, spotřebou vozit několik ucelených vlaků oběma směry,

za současného stavu je tahle trať opravdu k ničemu

Ilona Zelenáková

*vozit několik vlaků bylo myšleno několik denně

Souprava

Tohle mělo být zrušeno už dávno a to celá trať.

A.R.

Na tebe jsme čekali.
Nasedni do toho svého pekáče a pusť si motor na uklidnění, nevím, proč se zabýváš nějakými lokálkami.

Lech Malý

Typická ukázka nekompetence až zločinnosti vlád druhé poloviny 90. let. Teď ta trať nejde legálně ani zrušit ani provozovat.

Alexandr

Z jakého důvodu probíhá řízení o rušení tratě? Je opravdu nutné „rušit“ tratě Kralovice-Mladotice a Velká Kraš-Vidnava? Kolik lidí zaměstnal tento proces a kolik peněz dostali úředníci za všechny úkony zaplaceno? Není lepší (a levnější) obě tratě nechat napospas (úředně nezrušené) a v případě potřeby je obnovit* v parametrech z dob jejich provozu?

* v případě lokálky do Kralovic třeba prodloužit trať ke klášteru Mariánská Týnice a tam postavit zastávku

Jiří Kocurek

Marně přemýšlím, jak by ta potřeba mohla nastat. Když dojde ropa, tak ani motorák nebude mít naftu. Když kromě ropy dojde i zemní plyn, tak bude prvořadým problémem vytápění v zimě a ne přestavba Reginovy z naftového/CNG na jiný pohon. Že by se jezdilo na uhlí? Uff, už naši předkové mezi válkami zjistili, že provoz na uhlí vychází draho. Elektrifikovat trať? Předělat řadu 810 na bateriový provoz? Mno bateriový autobus vyjde levněji než bateriový vlak a silnici bude mít docela prázdnou. Zatímco úředně nezrušená trať přináží problémy. Každá stavba v ochranném pásmu nezrušené trati potřebuje razítka od Drážního úřadu. A… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tož možná místo mínusů zkuste vysvětlit, jak by teda ta potřeba nastat MĚLA.

svojsin

Oni nic nevysvětlí, budou si mlet tu svoji fanatickou šukafonní písničku pořád dál a za každý protilokálkovský názor každýho nemilosrdně „umínusují“…

libor

Víte kolik jezdí za den BUSů v úseku Mladotice-Kralovice? PĚT? Proč jich nejezdí více, když je v této oblasti tak silná poptávka po veřejné dopravě? proč to starosta (zastupitelstvo) Mladotic nevyjedná na kraji? proč asi?

VRT

Tohle už nemá smysl komentovat…

Petr

Dokázali jsme, že to dokážeme. 🙁

BUS Rakovník - Plzeň

Nebylo by přínosnější objednat přímé zrychlené busy Plzeň – Rakovník ve vyšším standardu kvality po celý týden v hodinovém intervalu na místo obnovování lokálky na rychlost 50 km/h? Jaký by byl časový rozdíl přímý vlak vs auto?

svojsin

Bylo by to přínosné, např. pro Kožlany ,Petrovice apd. kde lidi vlakem stejně prakticky nejezdí.

Miro

Bylo.

Ilona Zelenáková

musím oponovat, přímé busy Plzeň-Rakovník považuji za nesmysl (bez ohledu na trať, tj neuvádím to jako podporu tratě), a v hodinovém intervalu je to totální nesmysl, danou trasu lze jet s přestupem, a nevidím důvod, aby byl o toto spojení nějaký velký zájem, max pár lidí denně…

MartinS.

V úseku Kralovice – Plzeň jedou busy i častěji než jednou za hodinu. V úseku Kralovice – Rakovník jezdí autobus 5x denně. Taková frekvence stačí. Poptávka na celou trasu Rakovník – Plzeň není taková, aby opodstatnila přímé autobusy.

Svojsin

Několik spojů na přímo by mohlo přilákat další lidi do veřejné dopravy.
Jinak je to pravda, poptávka Rakovník – Plzeň není velká, není tedy nutné , bavit se o vlaku, (tedy dopravním prostředku pro přepravu VELKÝCH MNOŽSTVÍ LIDÍ V JEDNOM ČASE).

Jackub

Tak, kde vlak jezdí /jezdil, se ho za žádnou cenu nechtějí vzdát, byť by trať vedla odnikud nikam. Tam, kde „hrozí“, že by se stavěla trať nová, vlak zase za žádnou cenu nechtějí. Legrační schizofrenie! 😁

J.L.

Schizofrenie to je, ale nikoliv legrační, nýbrž celospolečenská a typicky čecháčkovská.
Kdo by asi na té lokálce platil provoz?

J.L.

Děkuji za minus body. Ty totiž moji poznámku o „čecháčkovství“ potvrzují.

libertarianball

Na 99% míst je trať v terénu poznat dobře, že jsou místy ukradený koleje je věc druhá

libor

„Zájem měly pouze Mladotice, k podpisu smlouvy ale nepřistoupily.“ tak nevím, co pořád řeší… zrušit bez náhrady! Kam by se asi po té lokálce jezdilo? Jaký je zájem o druhou mladotickou lokálku do Plzně? celkem malý, což? Vítejte v roce 2019.

libertarianball

Nepřistoupily protože by to finančně neutáhly. Ne že by se obci nechtělo.

libor

ano, neutáhly, protože je to ekonomický nesmysl… vozit vzduch…

Alibaba

Kam by se jezdilo?
Já bych navrhnul spoje z Rakovníka do Plzně, které by stavěly na 162 všude a na 160 třeba jen v Plasích a Kaznějově. v prokladě s mosteckýma rychlíkama každé dvě hodiny. Uvědomuji si, že na jednokolejku by to bylo hodně na těsno, možná by to vyvolalo nějakou dvoukolejnou vložku.

Ajemgut

Joo takto by to zřejmě potencial mělo. Stačilo by protáhnout rychlíky z Prahy a vznikla by tím i rychlejší alternativa Kladno – Plzeň (cca 2 hod, bez přestupu)

svojsin

Ajegmut: Nějak nechápu,… že by se jelo podle vás Kladno – Rakovník – Mladotice – Plzeň 2hodiny??

Ilona Zelenáková

no já spíš nechápu, proč by měl být nějaký masivní zájem o cestu Kladno-Plzeň?? ani Rakovník-Plzeň

Souprava

Rakovník-Plzeň lze jet celkem v klidu přes Beroun. Za rozunou dobu pro lidi bez auta, s dostatkem spojů. Je na to snad i Včasná jízdenka. Ať šotouškové zkusí bez auta jet třeba z Vlašimi do Havlíčkova Brodu a pak řeší relace Rakovník-Plzeň a jak je urychlit o 10 minut skrze záchranu zbytečné lokálky…

Jiří Kocurek

Teď je otázka, zda by rychlík stavěl v obsi s 560 obyvateli. Totiž co by z toho Mladotice měly, krom Pyrrhova vítězství.

MartinS.

A tu dobu jízdy jste spočítal jak? Tak hodinu připočtěte…

Alibaba

Nic neprotahovat (kapacita velmi rozdílná, komplikace při výlukách), kapacitně bych si představil nějakou tu Regionohu nebo kdyby to mělo být trochu svižnější tak 840/841. I to s čím tam jezdí GW Train je na tenhle směr velké.

MartinS.

A kdo by tím jezdil? Autobus ve stejné trase jede s přestupem v Kralovicích 5x denně. Z Rakovníka přiváží a zpět odváží do 10 lidí. A kolik lidí jede dál na Plzeň? Na to už by stačily prsty jedné ruky…

Pepa z depa

Mladotice to nevzali kvůli té nelogické podmínce SŽDC aby ta trať po následujících 5 let byla použitelná pro železniční dopravu. S rozpočtem obce jako jsou Mladotice by s takovou dopadly jako Bublava, nebo Prameny…
SŽDC má ze zákona trať udržovat v provozuschopném stavu, pokud je na ní objednávka. Před posledníma krajskejma volbama se bývalý spolumajitel Škodovky, korupčník a (bohužel) nynejší hejtman Standa Bernard tloukl do prsou jak dopravu na trati objedná, aby tím donutil SŽDC trať opravit. Jak to dopadlo vidím pokaždé, když přejíždím v Kralovicích přejezd….

Souprava

Chcete kapesníček? 😀

železničář v důchodu

Problém je v tom, že mají-li noví nabyvatelé traaaaaaaaaaaaaaaa´t udržet po 5 roků po převzetí v provozuschopném stavu, museli by ji v tom provozuschopném stavu převzít – takže se nelze divit obci, že smlouvu o převzetí trati v jiném než provozuschopném stavu odmítá převzít! Dokud SŽDC neuvede trať do provozuschopného stavu, nelze podmínce, kterou si sama nechala vložit do předmětného legislativního aktu, vyhovět, a tedy nelze ani svádět vinu na obec jako potenciálního nového nabyvatele, že sice chce trať zachovat, ale přitom se brání trať do své péče převzít.

Pepa z depa

Pevně věřím, že se nakonec vše v dobré obrátí a ten kousek trati se obnoví. Podél trati je mnoho turisticky lákavých lokalit a dostupnost autem je… není úplně nejlepší. Nadále znám poměrně velké množství lidí, kteří by vlakové spojeni Rakovník-Kralovice-Plzeň uvítali.

Milan

Za cenu obnovy trate se da udelat komplet reko silnice kralovice-mladotice a jeste by mohlo zustat na hodne luxusni minibus kterej by mohl jezdit co 30min
Vyhledove treba nasledujicich 10let to bude bratru 50micu doma?

KPL

Milan, Souprava a spol : Běžte už s tím svým neustálým nesmiřitelným fanatickým bojem proti železniční dopravě do háje. Všichni si platíme ze svých daní nejen VHD kolejovou i nekolejovou, ale i všechny ty silniční a dálniční stavby, které všichni využíváme a i ty Vaše vysněné cyklostezky, které zase všichni nevyužíváme, tak jako všichni samozřejmě nevyužíváme železnici nebo lodě. Běžte do háje s falešnou propagandou, že vyspělé země opouštějí železnici a všude zavádějí minibusy, taxíky a cyklostezky. Normální člověk na rozdíl od fanatiků typu Souprava a spol ví, že to prostě není pravda. Na kolejovou osobní dopravu jako takovou se… Číst vice »

libor

KPL a spol: vraťte se do snu, toto nelze srovnávat… Nikdo nechce rušit kolejovou dopravu, jen ji zefektivnit… Dnes už se nákladní doprava na 50km nepoužívá…

Ušatá

A to je dobře???

VRT

Ale oni vůbec nejsou proti železniční dopravě, oni jen jsou proti tomu, aby se zbytečně platil koníček někomu za veřejné peníze. To je dost rozdíl. Proti nákladní dopravě, dálkové a příměstské dopravě po železnici nic nemají. Ani jedno na lokálkách nejde. Tedy, vytrhat koleje a udělat příjemnou cyklostezku. Pokud se chce místní starosta bít za veřejnou dopravou, proč mu tam jede 5 autobusů za den?

Mocanita

A kdo si myslíte, že platí zase Vaše koníčky na cyklostezkách, silnicích a všechny ty neustálé požadavky na parkování ??? Také my všichni a jak má pravdu KPL, využíváme silniční dopravu, ale mnozí z nás nikdy nevyužijí žádnou cyklostezku, někteří třeba neradi jezdí na výlety autem, někteří jezdí na výlety autobusem, jiní zase vyhledávají cíleně výlety vlakem. Jakej s tím máte pořád problém ?? Jsou to peníze nás všech.

Jiří Kocurek

Jooooo pane, stát má ze spotřební daně a DPH z ní příjem asi 80 miliard ročně. Celá ta silniční infratruktura postřebuje nějakých 50-60 miliard ročně i s výstavbou dálnic. Tak tady nelžete nic o tom, že silnice musejí všichni dotovat. Houbeles!
Jistě se tady vynoří exrenalitní nákladisté, nicméně budou vytrvale ignorovat jakékoliv externí benefity jako je dostupnost sdzravotní péče.

Souprava

Nejen zdravotní péče… tam kde není dost silnic, prakticky nikdo trvale žít nechce. Maximálně tak ultrašotouškové a velmi chudí lidé v rozvojovém světě. Zbytek lidí si na takových místech postaví maximálně chatičku a to jde jen o hardcore chatkaře.

Ušatá

Není to právě obráceně? Lidi právě nechtějí žít v okolí silnic, dálnic! Vy asi opravdu žijete někde jinde. Nebo Vás opravdu za ty nesmysly někdo platí? Svěřte se, můžeme to někdy probrat, promluvíme si o tom. Možná se Vám i potom uleví.

Standa

K nám do Broumova žádná poradna silnice nevede a jsem za to rád.
Je tu klid , krásně příroda nezkažená exhalacemi z aut tech co se neustále potřebují přesouvat odněkud někam aby ušetřili deset minut , vláček jede do nejbližšího velkého města (H.K.) pres hodinu. Když náhodou potřebuji do Prahy, jede z Broumova přímý rychlík ,( ačkoli tedy netusim, co bych v té smradlave Praze plně divnych lidi delal)
Takže naopak spoustu lidi raději bydlí tam, kde není pořádná silnice. Tenhle stát není jen Praha

Alibaba

Koukám, že zas tak často vlakem nejezdíte. 🙂 Přímý rychlík jezdi z/do Meziměstí. Jinak s přípoji ve Starkoči tam na sever máte opravdu velice slušné spojení.

Souprava

Jo, na Broumovsku i Trutnovsku a Náchodsku je hezky. Mám to tam hodně sježděné na kole, i příhraničí v Polsku, kamarádova rodina tam má chatu nedaleko Police nad Metují. Dokonce jsem tam jezdíval vlakem, to bylo v časech, kdy jsem ještě hodně jezdil vlakem s kolem na výlety. Dneska už bych tam jel ale autem. Není mi už 20 a jako pracují člověk fakt nemám čas na to, promrhat půl dne vlakama a přestupovat v připitomnělých Starkočích. A pokud tam dodnes nemáte pořádné silnice, tak holt tím autem pojedu jinam. Přenechám to Polákům v Adršpachu. 😀

Ušatá

Opět patříte mezi ty, kteří nemají základní ekonomické znalosti o cenách a nákladech silniční dopravy!! Silniční doprava si platí možná 30% nákladů a škod, které působí. Smiřte se s tím. A pokud chcete to rozporovat, dejte dohromady veškerá data a čísla kolem toho. Přeji Vám hodně zdaru v této činnosti. Ale budete potřebovat hodně peněz na vytvoření týmu, který to dokáže a hodně času a trpělivosti získat potřebné údaje. Jste milionář? Bohužel, by toto měli zajistit naši politici a odborné a státní instituce. Bohužel, to zřejmě nikdo nechce a netrápí to nikoho. Čím to asi bude???

Souprava

Přesně tak, navíc jak jsem napsal, s normálními lidmi rád pokecám třeba o krásných vyhlídkách z Moldavské trati. Normální lidé totiž vůbec nesoudí svět a okolní lidi podle názoru na něco takového lokálky, akorát na lokálkách fanaticky nebazírují. Používají to, co se jim hodí a pokud se jim chce, jedou klidně na Moldavu vlakem, pokud ale Moldava zanikne, nedělají z toho vědu a pojedou jinam. Proč to totiž hrotit? Je to jen kus kolejí. Většině normálních lidí, což Tomkové nepochopí, je v zásadě ukradené, kde je kolik lokálek, akorát obecně konstatují, že vlaky vozící 10 lidí asi budou ekonomický nesmysl.… Číst vice »

Vít Jůza

Samozřejmě teď mezi Mladoticemi a Kralovicemi jezdí vlakem velmi málo lidí i nákladu …. ale tím nelze férově argumentovat, ježto to je podstatně dáno tím, v jakém stavu SŽDC dobrá správa tuto trať udržuje a provozuje … stejně jako u mnohých jiných různě „optimalizovaných“ tratí.

Bjorn

Souprava : Ve většině světa už lokálky dávno neexistují !! S tím se samozřejmě dá polemizovat a diskutovat o tom donekonečna. Je to pravda, když si uvědomíme v globálu všechny světadíly. Avšak jsou tu velké rozdíly. Na jedné straně Amerika (Jižní i Severní), Austrálie a Oceánie, Afrika – tam se skutečně žádné lokálky nedochovaly, protože ani nebyly moc stavěny (až na pár výjimek (Argentina, Mexiko atd.)) Koncepce osobní dopravy na těchto kontinentech je veskrze postavená na individuální automobilové přepravě, popřípadě na veřejné autobusové a letecké přepravě, železnice v osobní přepravě hraje skutečně naprosto marginální úlohu, zachovává si však významný podíl… Číst vice »

Vít Jůza

Zrovna cyklostezka je i oproti té poslední lokálce téměř čistý koníček.

Lech Malý

V případě soupravy asi ani nevadí obsah jako spíš forma, já si stejně myslím, že jeho příspěvky jsou určitý druh cynické, možná trochu nevyzrálé legrace.

Souprava

Proč by mělo být utahování si z lidí, co jsou něčím tak posedlí, že si koledují o popichování, cynické? Pokud si psychiatr dělá legraci z pacientů, je to cynik?

Lech Malý

Pokud si vás dělá váš psychiatr legraci, vyměňte ho.

Milan

Nic fanatickeho za tim neni
Jen proste prosim pochopte tam kde se vyplati vlak at jezdi vlak
Tam kde se vyplati autobus at jesdi autobus
A tam kde lita letadlo at lita letadlo
Ale nubudeme prece vozit dovolenkare do egypta lodi, banany z jizni ameriky vlakem a lodi a ostrava praha lidi busem kdyz vsichni vime ze to je smyslupnejsi jinaka onoto to vetsinou da smysl samo bez dotaci😉

Souprava

Tady se to ale jmenuje „Z dopravy“, ne „Z lokálkového ráje“. Pokud vám vadí, že tady se vyskytují i lidé, pro které není železnice jen o lokálkách a dovolí si mít názor, že jsou důležitejší věci na železnici, než nějaké lokálky a dokonce mají ve vašich očích tu drzost říct, že lokálky jsou pro dnešní železnici jen kotva navíc, tak se vraťte na váš milovaný Dopravní web. Tam se protilokálkové názory nevyskytují. Buď tam jejich odpůrci byli do jednoho vybanováni, nebo nikomu normálnímu nestojí za to, diskutovat s fanatiky a nechat se nimi urážet. Vám tam jistě bude lépe než… Číst vice »

Ušatá

Vy vůbec nechápete, že nejde o nějaké lokálky (místní tratě), ale o řešení dopravy v zemi. A ta koncepce se musí vytvářet úplně jinak než rušením lokálek a výstavbou silnic, dálnic, obchvatů, parkovišť atd. To je ale zřejmě pro Vás naprosto nepochopitelné. Tato trať má údajně potenciál, a proto je potřeba zkoumat, zda ho opravdu má, za jakých okolností a jaké jsou klady či zápory. A to skutečně musí někdo dát dohromady. Bohužel ti, kteří by to měli zajistit v první řadě( a jsou za to i placeni) – tedy SŽDC a MD – v tom naprosto selhávají a svoji… Číst vice »

svojsin

Tato trať ale neřeší dostatečně obsluhu obcí už od Lubné, proto tam i přes celodenní provoz vlaku většina lidí volí bus a to i přes JŘ velice nedokonalé.
Není žádný důvod(ekologický ani finanční) ke smutku, pokud v takové relaci os. vlak nepojede. Autobus je rovněž veřejná doprava a tady je pro většinu výhodnější.

Souprava

Hezky parodujete ten styl vyjadřování na Dopravním webu. Pobavila mě hlavně věta: „Tato trať má údajně potenciál, a proto je potřeba zkoumat, zda ho opravdu má, za jakých okolností a jaké jsou klady či zápory.“ 🙂

Pepa z depa

Ano, ta reko železniční trati není v porovnání s opravou průtahu I/27 v Kralovicich v roce 2017 vůbec drahá. Navíc na rozdíl od silniční rekonstrukce nikoho neomezí a není na ni časový press. Proto by mohla vyjít i levněji než jsou současné odhady. Je jasné, ze silnice se opravit take musi, ale zrovna na Kralovicku to žádná katastrofa není… Když porovnám náklady na reko a provoz tratě s jejím potenciálem rozvoje severního plzeňska + zvýšená dostupnost rakovnicka, tak bych do toho za ty prachy šel… Btw. Mezi Kralovicemi a Mladoticemi jezdí o víkendu celý dva autobusy. Do Plzně jede v… Číst vice »

MartinS.

Mezi Kralovicemi a Mladoticemi jezdí o víkendu opravdu 2 busy a málokdy v nich jedou víc než 3 lidé. Kdo by jezdil vlakem na nádraží na kraji města, když nejede ani autobusem do centra?

Souprava

Také jezdím na výlety s kolem a překvapivě to dovedu i bez vlaku. Mám nosič na autě. Případně se omezím na vlaky na hlavních tratích.

Souprava

Mimochodem, už jsem jel několikrát s kolem i na chalupu a zpět a to ekologicky na tom kole, bez auta. Je to přes 60km. A nemám elektrokolo. A chalupu nemáme v Polabí. K čemu vlak?

Lolookie

Souprava: Mně nevadí váš názor na lokálky, vadí mi způsob, jakým je prezentován. Zesměšňovat šotouše jako celek (už jen používáním výrazu šotoušek) v pořádku určitě není. Říkám to znovu: Šotouši nejsou žádný spolek, asociace, organizace, sekta ani nic tomu podobného. Je to jen označení pro lidi, kteří mají společnou jednu věc, nic víc – nic míň a proto není správné je házet do jednoho pytle.
Když už jsme u toho – šotouš se vůbec o lokálky zajímat nemusí a může mít stejné názory jako vy. Být šotouš a nesnášet lokálky se nevylučuje.

Souprava

napsal jsem vám i vedle: Klid, já to mimo internet vůbec nehrotím a klidně jezdím vlakem, i lokálkou. 🙂 Na internetu je ale spousta lidí, co se tak fanaticky snaží bránit vlaky v každé diskuzi, že nemůžu za to, ale oni si o to pošťuchování fakt říkaj. To jejich propadání hysterii je úžasný relax, stačí jen trochu štouchnout a už jsou do ruda a vyšilují jako by jim brali nejmilejší hračku. Kdybychom se potkali osobně a nevěděli o sobě navzájem, že vy jste ten a já ten, tak nepochybujte, že 99% věcí, co tu píšu, bych nikdy neřekl. Kdybyste na… Číst vice »

Kajman

Tak přestaňte dělat totéž v opačném gardu, když vám to tak vadí u nich.

Souprava

Já ale píšu jen většinový názor, nic víc. 🙂

Lech Malý

Většinový názor je v pořádku, zapracujte ještě na té formě, je tam velký prostor pro zlepšení. Jste mladý, to dáte. Většina lidí nejsou arogantní hulváti, i když stačí jeden dva a dokážou prostředí značně otrávit.

Lech Malý

> … nemůžu za to, ale oni si o to pošťuchování fakt říkaj. To jejich propadání hysterii je úžasný relax….
To ale není normální.

Ušatá

Základní koncepční údaje zde jsou trochu optimističtější, a to i u té nákladní dopravy

Ušatá

Stále stejné nepochopení a vůbec chápání. Je nutné co nejrychleji řešit problematiku přebujelé a škodlivé silniční dopravy. Jediné řešení je dostat všude, kde je to trochu možné, dopravu osob i nákladů na koleje. Nelze vycházet z toho, kolik toho jezdilo na trati, ale musí se vycházet z toho, jaká je v celé i širší oblasti doprava a jak ji dostat na ty koleje. A s tím, bohužel, souvisí i náklady a cena dopravy. tedy musí skončit neobjektivní nízká cena silniční dopravy a to, že silniční doprava si nehradí skutečné náklady a škody. Prostě tak to je, i kdyby se Soupravy,… Číst vice »

libor

a lidí tolik, že by naplnili osobáky ve 2h taktu? Pevně věřím, že rozum vyhraje …

Jiří Kocurek

Mno Mladotice mají 560 obyvatel. Když budou všichni denně dojíždět, tak je to 40 osob v každém vlakuku. Počítám 7 párů vlaků.

Vít Jůza

Aneb polovina jich bude dojíždět jedním, a polovina druhým směrem??? Když už dáváte takový nesmyslný argument …. samozřejmě nebudou z Mladotic všichni denně dojíždět směr Rakovník. To jakože jsem proti nesmyslnému rušení i této železniční trati.

Ušatá

Už jsem to jednou i psal. Protože jsem měl možnost se v minulosti dostat k projednávání možností přeprav, tak vím , že se dokonce se došlo i k číslům 4 000 cestujících denně mezi Rakovníkem a Mladoticemi. Samozřejmě se uvažovalo s výhodně prováděnou dopravou v celé trase od Prahy na Kladno – Rakovník – Kralovice – Plzeň. Vypadá to dost fantasticky, ale reálné to je. Je ale nutné zajistit to, že se vytvoří dobře organizovaný model veřejné dopravy v celé oblasti – tedy trať páteř, autobusy návaznost. No a samozřejmě do budoucna postupné úpravy a přeložky tratě. Jen se musí… Číst vice »

Souprava

Pořád se divím, že nikdo neprokoukl, že parodujete Dopravní web a jeho představitele a jejich výroky a stále si myslí, že jste na šotostraně. Přitom vy jim tak napovídáte těmi čísly, co sem házíte. 😀 Každopádně věřím, že se těmi lidmi dobře bavíte a sám kroutíte hlavou, jak tohle někdo může žrát a nezarazit ho to. 🙂

železničář v důchodu

Ušatá: Máte smůlu, protože když napíšete, že se „uvažovalo s výhodně prováděnou dopravou v celé trase od Prahy na Kladno – Rakovník – Kralovice – Plzeň“, tak to možná až 99 % dopravních negramotů, jichž ani tady není vůbec málo, chápe tak, že z toho chcete udělat hlavní trasu pro relaci Praha – Plzeň, a nikomu z nich nedochází, že ve středu Čech není jen Praha, ale třeba i dost velké Kladno, a i mnozí jeho obyvatelé mají zájem či potřebu jezdit ne jen do Plzně, ale třeba i na výlety například i do nádherného okolí řeky Střely, kam je… Číst vice »

Ušatá

Děkuji, napsal jste to velmi dobře. Jinak ten potenciál tu skutečně je, protože je nutné vycházet z rozvojových záměrů, plánované výstavby, počtu obyvatel, současně s rekreační funkcí a tak dále. Dále pak byl kdysi zpracován docela solidní koncept organizace dopravy právě v tom smyslu, že trať byla jako páteřní a bylo doplňována (zjednodušeně řečeno) kolmými spoji na trasu autobusy s rozvážkou a odvozem z okolních obcí. Vznikla tak velmi solidní nabídka dopravní obsluhy celého území (zejména šlo o Rakovnicko) a pak už se logicky to rozvinulo na celou trasu, tedy i se započítáním od Kladna přes Rakovník až na Plzeň.… Číst vice »

Poutnik99

Pokud jsou těch lidí rámcově tisíce a skutečně by tu trať denně využívali, tak se divím, že se neozvete… už by tam byla autobusová „desetiminutovka“, se kterou by se dost dobře argumentovalo pro obnovu tratě…

Ušatá

Jenže, budete se asi zase divit, ale ty lidičky do těch autobusů nedostanete. Lidem se v nich nechce jezdit, čím to? Raději pak volí auto, ke škodě nás všech. Trochu rozumového uvažování.

Svojsin

Ušatá: No , pokud zůstaneme u Kralovic, tak většina lidí volí právě bus, i přes docela špatný JŘ.
Takže rozumové uvažování velí obyvatelům Kralovic, Kožlan, Břežan, Petrovic, Lubné atd. zajistit lepší bus spojení a skoro prázdný šukafon nepodporovat.

Souprava

Svojšíne klid, Ušatá jen paroduje jak se vyjadřují představitelé dopravního webu. O kousek výše mluví o 4000 lidech za den mezi Mladoticemi a Rakovníkem, takhle to nepřestřelili ani Tuřínové a Skálové, Ušatá si z nich tímhle dělá legraci. 🙂

Svojsin

Já myslel že Ušatá je právě pan Tužín.

Ušatá

Velký omyl, dotyčného jsem měl možnost poznat a považuji ho za velmi slušného odborníka ve své profesi. Naše Soupravička mu nesahá ani po kotníky. Myslím hlavně znalostmi a odborností .

Svojsin

Bohužel ale ne odborníkem na veřejnou dopravu.
Jinak by jinde nepsal např, že na relacích, kde došlo k nárůstu počtu cestujících v JMK po převedení na bus jezdí jen „babičky a pár šotoušů“.
Nebo , že jej autobusová doprava nezajímá a tudíš o ní nemá přehled a podobné věci.
Přitom vystupuje za Svaz cestujících VE VEŘEJNÉ!! dopravě….

MartinS.

To poměrně velké množství lidí by zaplnilo víc než jeden autobus denně?