Infrastruktura Železnice Zprávy

Zruší stát lokálku Kralovice – Mladotice? Nový starosta je proti, rozhodne ministerstvo

Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons
Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Rozhodování o definitivním osudu tratě Kralovice – Mladotice jde na ministerstvu dopravy do finále. S koncem dubna skončila i prodloužená lhůta pro snášení důkazů a návrhů ve správním řízení o zrušení tratě. To úřad vede na popud Správy železniční dopravní cesty.

„Ministerstvo dopravy eviduje podání především okolních obcí a zájmových spolků. Jedná se o stanoviska, která se zrušením dané dráhy nesouhlasí. V tuto chvílí pečlivě studujeme obdržené písemnosti,“ uvedla mluvčí ministerstva Lenka Rezková. Podrobnosti o počtu podání a jejich původcích ale sdělit nechtěla s poukazem na probíhající řízení.

Se zrušením tratě nicméně nadále nesouhlasí Mladotice, jejichž postoj nebyl po loňské výměně vedení radnice donedávna jasný. „Mladotice 24. dubna vyjádřily zásadní nesouhlas se záměrem zrušit uvedený úsek železniční tratě,“ sdělil deníku Zdopravy.cz  starosta Jiří Záhrobský.

„Před finálním rozhodnutím ministerstvo dopravy vyzve SŽDC coby žadatele ke svolání závěrečného jednání se subjekty, které se zrušením dráhy nesouhlasí, s cílem posunout se dále v řešení věci a – pokud možno – zdárně ji uzavřít,“ doplnila Rezková.

Správa železniční dopravní cesty navrhla zrušení trati poté, co vyčerpala všechny nástroje, které vyplývají z vládního manuálu z roku 2012. Posledním krokem byla nabídka na bezúplatný převod tratě na obce. Zájem měly pouze Mladotice, k podpisu smlouvy ale nepřistoupily.

Jedenáctikilometrová trať už v terénu na řadě míst není k nalezení, dopravní ruch tu ustal už v roce 1997. Správní řízení o zrušení začalo loni v červenci. S případným zrušením lokálky definitivně zhasnou i naděje na obnovu provozu mezi Rakovníkem a Mladoticemi.

Osud s ní sdílí lokálka Velká Kraš – Vidnava v Jesenickém výběžku, kde začalo řízení o zrušení letos v únoru.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eddie
Host
Eddie

…místo vlaku jezdí náhradní autobusová zastávka, kterou skoro nikdo nejezdí…udělejte cyklostezku, tras a podloží je…😎😎

Eddie
Host
Eddie

*doprava

Marcel Pánek
Host
Marcel Pánek

Rušit jakékoliv tratě je kratkozrake. Nelze za vším vidět jen peníze. Je povinností státu je zachovat, udržovat a využít potenciál, který železnice má. Myslím v blízké budoucnosti. Tečka.

Eva
Host
Eva

Jsem z Mladotic a žádnou trať zprovoznit nechci.

Eva
Host
Eva

Jsem z Mladotic a žádnou trať zprovoznit nechci ani nebudu chtít. Nikdo s vlakem jezdit nebude, protože všichni mají doma tři auta.

Josef kuboš
Host
Josef kuboš

To jsou slova Evo. Já bych zrušil všechny osobní vlaky krom rychlíku po hlavních tazích. Každej má auto nebo jsou autobusy vlak už je zaostalej a silnice skoro prázdné.. Tak huráá všichny do aut..

jirka
Host
jirka

blbost..každý člověk svý auto nemá, a ani všichni lidé nemají řidičák, cca tak 60%

arakain
Host
arakain

Ty 3 auta jsou fajn. Máte ještě kde parkovat ? Taky jsem měl 3 auta, už jsou dávno pryč. Reálně. K zamyšlení. Kolik Vás ty 3 auta stojí…. No odhaduju reálně 50 tis ročně jen za náklady na servis, pojistky a další nezbytnosti. K tomu. Máte kde parkovat? Nebo už i do Vaší vesnice došlo, tam nezaparkuju? Kolik lidí má poškozenou pitnou vodu jen z důvodu, že tam všem trošku kape olej. Anebo že ta auta smrdí. Můžou si pořád na vesnici malé děti vyběhnout ven bez rizika, že se jim něco stane/srazí je auto? (u nás v jisté části… Číst vice »

Myth Buster
Host
Myth Buster

Stačí aby trošku zdražil provoz aut (ropa, daně za Co2?), aby se trošku zpřísnila pravidla pro vjezd do měst (parkování, omezení vjezdu, tam chtějí lidé žít a ne tam mít parkoviště), aby se trošku zlepšila a rozšířila HD, a výsledek bude, že mít auto bude ekonomický i věcný nesmysl. Kéž by.

jan
Host
jan

Vždyť už se na této trati nejméně 10 let nejezdí a koleje jsou na mnoha místech vytrhané. Tak proč se zde hovoří o zrušení, když už je dávno zrušená?

Myth Buster
Host
Myth Buster

Pokládáte velmi správnou otázku. Měl jste si ji ale položit sám před tím, než jste formuloval svůj zjevně nevědomý příspěvek.
Jen stručně – „zrušení trati“ není totéž, co „přestaly tam jezdit vlaky a technický stav trati je nevyhovující“.

-TR-
Host
-TR-

Cyklošotoušek Souprava je velmi pravděpodobně (ale není to na 100 % jisté) zachycen na tomto obrázku:comment image&httpref=28/305056

-TR-
Host
-TR-

Odkaz se špatně zkopíroval, tady je to správně:comment image

Esko
Host
Esko

To máte z K-reportu?

Souprava
Host
Souprava

Dnes jste si zapomněl vzít prášky? 🙁

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Řekl bych, že narozdíl od vás žádné prášky nebere, neboť potom, co VY berete ty prášky, se musíme dívat na takové nádherné obrázky v diskuzích, proto prosím, abyste vaší obrovskou dávku prášek nechal stranou, nebo zítra pojedete i po koridoru na kole.

Ondřej
Host
Ondřej

Vtipné – ne. Směšné – ano.

Ondřej
Host
Ondřej

Soupravo, dobře z jiných článků víte, že Vaše názory nesdílím a nebojím se Vám na ně sarkasticky odpovědět. Ale nevím, proč by Vás tu měli diskutující jen tak z plezíru urážet, aniž byste předtím cokoli do diskuze přispěl. Tím pádem souhlasím s Vaším příspěvkem a dávám plus. Pánové si opravdu zapomněli vzít prášky. Směšné a nízké.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

A vy jste si také zapomněl vzít prášky. Směšné-ne. Pravda-ano. Ono totiž napíšete nějaké argumentace, tak vám soupravička určitě napíše : Šotoušek, masošotouš atd. 😂. Ale berte to prosím vás s nadsázkou.

Railanalytik
Host
Railanalytik

Příliš složitý proces – pokud obec nechce nést náklady, tak zrušit. Bude chvíli řev, ale nic se fakticky nestane.
Podobných tratí, kde je zcela nesmyslný provoz a měly být dávno zrušeny je v ČR stovky kilometrů.

VRT
Host
VRT

Přesně tak. Ať jim to dají za korunu. To by byl hned jiný fofr, jak by pan starosta pozemky obratem zpeněžil.

Lech Malý
Host
Lech Malý

V článku je ale řeč o bezúplatném převodu. Problém je, že legislativa jaksi počítá s tím, že trať je v době převodu provozuschopná. Takže jsme v pasti a sklízíme plody toho, že koncem devadesátých let neměl někdo koule dotáhnout zrušení do konce.

Souprava
Host
Souprava

Z pohledu mých zájmů mě ta oprava mostu za Čistou neuráží, pro cyklostezku bude jednou fajn. Ale z pohledu daňového poplatníka, kterého nezajímají ani vlaky ani cyklistika, je to dobrý humus.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

a víte proč se ten most opravoval??? SŽDC ho chtěla nechat spadnout, ale musela opravit

Souprava
Host
Souprava

V 90. letech existovala SŽDC?

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

když nevíte, nedělejte chytrého, ten most opravovala až SŽDC, neopravoval se v debadesátých letech, pokud tedy mluvíme o rekonstrukci mostu

Josef kuboš
Host
Josef kuboš

Přesně tak bych nechal akorát koridory a hotovo.. Co se ušetří miliard a lidi hnedka bude na práci v jinej oborech víc.. Jsme to vymysleli vid rainanalgetiku.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

k převodu tratě na obec a rušení:

trať měla být převedena v řádu jednotek let po zastavení dopravy, pokud tak nebylo učiněno, je nesmysl ji před předáním obnovovat, měla být předána obci/obcím bez podmínky provozu, ať si ji léty, třeba v akcích Z, opraví.

úřední zrušení je bohužel potřebné, protože dokud trať úředně existuje, omezuje rozvoj okolí (již bylo zmíněno ochranné pásmo a jiné), pokud si někdo myslí, že úředním nezrušením se něco ušetří chyba lávky, max pár stokorun, úředníci budou dále………

-TR-
Host
-TR-

Jak konkrétně zrovna tato trať omezuje rozvoj okolí? Můžete mi dát nějaký konkrétní příklad?

Jinak ti přebyteční úředníci musí neustále „vykazovat činnost“ a dělat administrativu pro administrativu. Kdyby byli propuštěni a administrativa s nimi spojená by byla zrušena, ušetřily by se statisíce korun ročně na jejich platech.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

základní chyba té Vaší úvahy je, že zrušení/nezrušení trati znamená přijmout/nepřijmout úředníka, jedním úkonem neuděláte tolik práce, aby to přineslo změnu počtu úředníků, je potřeba jít spíše zefektivněním práce. například, budu stavět dům v dosahu = potřebuji vyjádření SŽDC+DÚ, chci rekonstruovat silnici, nemohu při křížení (přejezd) měnit trasu a sklon, apropo by mě zajímalo, jak je úředně řešeno přeasfaltování tratě, a to je další omezení, přejezdy jsou jen přeasfaltované vznikají nerovnosti poruchy vozovky atd., chci udělat cestu na pole (zrovna u Trojan je to vidět), nemůže, je tam trať, pokud budeme úřední stav ignorovat, do budoucna zaděláváme na problémy se… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Ti úředníci dělají samozřejmě i mnoho jiných úkonů než jen administrativní rušení. Lze ovšem spekulovat, zda ty úkony jsou účelné nebo zda se jedná také o zbytečné papírování.

Stavba domu v blízkosti tratě, jak popisujete, musí být především umožněna územním plánem. V praxi se tedy může jednat maximálně o rekonstrukce stávajících staveb.

Co se týče cest na pole, jejich nabídka je v okolí Trojan dostačující.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

a to je přesně ono, územní plán musí s existující tratí počítat a mít menší rozvojové plochy kvůli ochranným pásmům

-TR-
Host
-TR-

Zrovna v tomto případě to nijak nepřekáží. Nedá se čekat, že by docházelo k nějakému masivnímu růstu počtu obyvatel v oblasti. Plochy, které jsou určeny k zastavění nyní, bohatě stačí.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

tak v tomto případě máte pravdu, že reálně to nepřekáží, maximálně tak v kolizi se silnicemi, nicméně nebacýme se výhledem na dva roky, ale na spoustu let

-TR-
Host
-TR-

Tak za 200, 300 let by možná mohl počet obyvatel opravdu výrazně narůst 😀

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

a ještě něco, úřední zrušení tratě, je jednorázový úkon, úředním zrušením odpadnou opakované úřední úkony na několika úřadech (SŽDC, DÚ, KÚ…..)

samozřejmě, přicházím tím o možnost tu tarť do budoucna obnovit, ale její obnova není předpokládatelná, bohužel

Souprava
Host
Souprava

Fakt máte pocit, že rušení 2 tratí v republice (tato a Vidnava) je jedinou celoroční náplní několika desítek úředníků? Tohle je jen velmi malinkatá část jejich agendy… když je vyhodíte a trať ponecháte, kdo udělá jejich zbylou práci? Vy zadarmo? 😀

VRT
Host
VRT

V akcích Z 😀 tak dobře…

Insider
Host
Insider

Další člověk s názorem. :-/

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

ještě jednou (zejména pro pana Jůzu) tahle trať vede převážně lesem daleko od čehokoliv, v době kdy byla v provozu, byla na trase Kralovice-Mladotice jediná zastávka Trojany. Byla u prostřed lesa, nejbližší obce/osady Trojany/Bukovina cca 2,5 km, Výrov-Hadačka 2,8 km, při obnovení by bylo možné zřídit novou zastávku poblíž Trojan (cca 0,5 km od obce). Obnova tratě neřeší obsluhu Bukoviny (tj. stejně by jezdil autobus), zmíněná zastávka u Mariánské Týnice, by přinesla pár lidí o víkendu, žádné davy. osobní doprava: Kralovice jsou luxusně obslouženy autobusem a bohatě to dostačuje, při zavedení vlaku, by cestující na téhle relaci nepřesvědčil a zrušením… Číst vice »

Jarek
Host
Jarek

Aha, tak jestli tam byla jedna jediná zastávka, tak vůbec nechápu tu šotoušskou hysterii okolo.
Spíš se divím, že se nesnaží třeba natáhnout zastávku blíž do obce.

Souprava
Host
Souprava

V tom je strategie… když budou dělat hysterii kolem úplně nesmyslných tratí (které ve skutečnosti ani šotoušky tolik nepálí), tak odvedou pozornost od rušení těch tratí, které jsou také velmi slabé a které je pálí. Protože úřady budou mít co dělat ,aby zrušily aspoň tyhle tratě, co jsu nejvíc o ničem. Proto různé Dopravní weby, Svazy cestujících a Přátelé a záhady lokálek tyhle tratě vydávají za strašně důležité a za alternativy k cestě z Plzně do Prahy. Oni moc dobře vědí, že je to úplně mimo. Ale když odvedou pozornost k tomuhle a Kozinám a Mutěnkám a budou se bít… Číst vice »

M152
Host
M152

Když jsem byl za socialismu v Mladoticích na vojně, tak tahle trať byla výhodnou alternativou k cestě do Prahy.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

v mladoticích?? můžu prosím vědět, co tam bylo za útvar (druh vojska) a kde?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nebylo to třeba železniční vojsko při nějaké obnově „žatecké“?

Ušatá
Host
Ušatá

Kasárny byly v Kralovicích

KPL
Host
KPL

Souprava : už to fakt nehulte, nebo či co to berete !! Vytváříte tady velkolepé konspirační teorie hodné prostoduchých voličů SPD, ale lidé s troškou rozhledu vám na to nikdy neskočí a tak si tady budete mlít a mlít stále tu svou obehranou písničku, co raději se na to vykašlat, nasednout na kolo a užívat si svého koníčka ???

jirka
Host
jirka

No soupravo, nám do lokálky masivně investujou každý rok, a to tu máme tak u každáho domu tři auta
a pokud máte čas zvu vás na zářijovou oslavu.

http://www.sedlcany-info.cz/?p=194491

arakain
Host
arakain

Alternativní tratě jsou potřeba vždy a všude. Pamatuju, jak jsme snad ve Vindoboně v čele s 350 přepálili sběrač na koridoru v jediném místě, kde byl jednokolejný provoz nad výhybkou na vjezdu. (asi 10 let zpět) Nikdo nemohl nikam. Loni u Kolína, těsně před velikonocemi, se zamotala slovenská 36x do troleje taky na jednokolejně vyloučení úseku… Nechápu rušení tratí v místě třeba nyní Ejpovického tunelu… Co když cokoliv.. To zastavíme dopravu západ republiky – střed republiky na třeba několik let ?
Ale faktem je, že alternativy by se měly uvést do stavu, aby to byly alternativy a ne zátěž.

Hanzi
Host
Hanzi

A ti lidé tam od roku 97 přestali existovat nebo žít když tam nejezdí mašinka? Předpokládám , že ten kdo zrovna není zaměstnán v místním JZD tak si zřejmě pořídil auto a do práce dojíždí tak jako statisíce lidí po celé republice každý den. Těžko tedy bude měnit pohodlí svého auta bez nucených přesunů a čekáni jen tím že tam natáhnou znovu koleje. Zbylých pár socek co budou hanit auta za každou cenu neboť si ho nikdy nepořídí jen tím že výplatu řádně ,,prolejí,, v místní taverně, nebo těch pár zfanatikovaných šotoušků to sotva vytrhne.

mocanita
Host
mocanita

Hanzi : typická pýcha a arogance nacionálně-socialistického inženýra, všechno zglajchšaltovat a nemilosrdně eliminovat všechny nepohodlné menšiny, které vzdorují jedinému správnému vývoji lidstva dle stranických směrnic Hanziho !!! V tomto případě teda likvidace vláčkařů jakožto nepohodlné skupiny lidstva.

Jarek
Host
Jarek

Nepohodlná menšina, která chce z erárního ukrást stovky milionů na obnovu zbytečného cancourku trati?

VRT
Host
VRT

Pojmenujme tu menšinu. Jde o pár šotoušků, kteří by se tam nakonec stejně jeli projet maximálně jednou, pak už by tam Reginy vozili jen vzduch. Za stamiliony.

Hanzi
Host
Hanzi

Menšiny netřeba likvidovat, ty zaniknou tak jako tak a to už platí od starověkého Říma. Jinak já doma taky nemám např elektrické rozvody z dob Edisona nebo Křižíka jen proto že je to retro-in, ale tak nějak jsem se sžil s 21 stoletím.

mocanita
Host
mocanita

Hanzi, to se teda máš čím chlubit……vůbec ti ten tvůj závratnej moderní způsob života neustálého růstu nezávidím, jsem rád, že se ze mne nestala taková darwinovská bytost.

Bjorn
Host
Bjorn

Nechte Hanziho ať si užívá ten svůj pocit síly, moci a nezávislosti v stoprocentním přesvědčení o své pravdě. Já jsem především svobodný člověk a také se svobodně rozhoduji, nepotřebuji k tomu fanatické výlevy a příkazy Hanziho a Souprav o tom jak se má správně žít v 21.století. A jistě v tom nejsem zcela v menšině, jak se nám tady snaží tvrdit. Pracuji v cestovním ruchu, práce mne baví a naplňuje, odvádím poctivě státu daně a jak už to bývá všude, z vybraných společných daní se prostě dotují mnohé a mnohé záležitosti veřejného života, ať už to někdo využívá masově či… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Svobodný člověk, závislý na koníčku, co mu z drtivé většiny hradí daňoví poplatníci? 😀

Jak by se asi vaše dotovaná „svoboda“ udržela, kdyby vypukla velká krize, nedejbože regionální válka a to poslední, do čeho by stát mohl dát prachy, by byly lokálky? V Jugošce jich takhle zařvalo dost a jejich obnova dodnes nebyla prioritou. Silnice se obvykle do roka a do dne nerozpadnou, když není na jejich údržbu, po kolejích se bez dotací obvykle nehne ani kolo…

KPL
Host
KPL

Nebohá Soupravo : A kdo tobě hradí ty tvé sobecké koníčky, co ??

Souprava
Host
Souprava

Kde na západě mimo ČR se provozují lokálky typu Bečov nad Teplou-Blatno u Jesenice nebo Vlašim-Trhový Štěpánov? 😀

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Vůbec nechápu jak stát může někomu nabízet (spolkům, obcím) něco co vlastně de facto není. Ta trať je prostě je nepoužitelná. Navíc je nutí několik let dle smlouvy něco provozovat co nejde při současném stavu provozovat. Tudíž pokud stát tu trať nechce, tak jí má nabídnout obcím. Pakliže obce mají zájem a dokáží provozovat na trati dopravu, tak jí má stát zprovoznit a pak jí obcím předat ať se o ní už starají sami.

-TR-
Host
-TR-

Jednu věc nechápu.

Podle mě není důvod, proč vůbec provádět úřední zrušení trati. Když bude trať zarostlá a nefunkční, nikomu nebude překážet, a to ani tehdy, pokud bude úředně existovat.

Uživatel s nickem Souprava tady často nadává, jaké ohromné částky stojí provoz na nějaké trati, a jak by se ušetřilo, kdyby se postavila cyklostezka. Já říkám, že by se ušetřilo nejvíc, kdyby se nedělo nic. Ani ten administrativní proces není nutný.

Domnívám se, že uživatel Souprava je cyklošotoušek a je úplně stejný fanatik, jako ti, co by chtěli např. jezdit vlakem do Ždánic. Já mu na cyklostezky ze svých daní platit nechci.

Souprava
Host
Souprava

Tak neplaťte, ale pro většinu lidí (voličů, politiků) bude nadále přijatelnější stavět cyklostezky, než obnovovat a udržovat lokálky. Šotolobby se možná na čas povede zastavit likvidování lokálek (obstrukcemi), ale počet nových kilometrů cyklostezek (nejen železničních), se bude jen zvětšovat, zatímco délka sjízdné lokálkové sítě bude nadále klesat. Pár výjimek jako Židlochovice a možné prodloužení v Koutech nad Desnou, to nezmění. A ještě rychlejším tempem bude ubývat regionálních tratí, kde se budete moci svézt vlakem ve všední den a časem to nepůjde ani o víkendu. Za 200 mega se například v Praze postaví Vršovická drážní promenáda https://cs.wikipedia.org/wiki/Vršovická_drážní_promenáda Z tělesa opuštěné trati…… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Vy chcete rozhazovat veřejnými penězi úplně stejně jako ti, proti kterým brojíte. Zloděj křičí, chyťte zloděje!

V případě, pokud by se neděl žádný administrativní úkon, pokud by nedošlo k obnově a trať by zůstala ladem, byly by celkové náklady 0 Kč, slovy NULA KORUN.

Souprava
Host
Souprava

Já nechci vůbec nic, já se jen několik měsíců naprosto výborně bavím. 😀 Absolutně nechápu, jak vůbec někdo může brát vážně něco takového jako lokálky a prožívat to. 😀

-TR-
Host
-TR-

Lžete. Aspoň podle toho, co píšete, usilujete o stavbu nových cyklostezek místo zrušených tratí, což je objektivní mrhání veřejnými penězi. Takže ještě jednou: když se trať nechá ladem a nebude se dít nic, cyklostezka se stavět nebude a nedojde ani k administrativnímu úkonu zrušení trati, bude to stát 0 Kč (slovy NULA KORUN). To je pravá rozpočtová odpovědnost. Vy máte plnou hubu rozpočtové odpovědnosti, a přitom podporujete mrhání penězi na placení zbytečných úředníků a přihrávání stavebních zakázek těm správným firmám, aby se peníze dostaly do správných kapes. Taková nová cyklostezka je pro spřátelenou stavební firmu výhodný kšeft. Ale už to… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

To je sranda, jak to fakt prožíváte. 😀

Jan Sova
Host
Jan Sova

V podstatě se tam nemusí dělat cyklostezka. Může se to předat KČT, oni tam třeba nakreslí stezku pro pěší. Ale přírodě podle fota už to místo připadlo dávno.

Souprava
Host
Souprava

A co KŽC? 😀

Kajman
Host
Kajman

Argumentační faul: všechny příklady, které uvádíte, jsou (nebo budou) opuštěné tratě po provedení přeložky, anebo tratě dávno zrušené a vytrhané. Proto tomu snad nikdo neprotestuje, třeba já mám velkou radost z nové stezky u nás ve Veselí na opuštěném náspu po přeložení t220.
Naproti tomu vaše trolení o tom, jak ze skoro každé fungující lokálky je třeba udělat cyklostezku, je stejně hloupé jako výkřiky fanatických milovníků každého metru trati.

Souprava
Host
Souprava

Ale protestuje… třeba opuštěná trať po provedení přeložky, z Přibyslavi do Sázavy, kde se postavila cyklostezka, leží klukům z Dopravního webu a Přátel lokálek v žaludku dodnes. 😀 Přitom je to jedna z nejvyužívanějších cyklostezek na Vysočině, takže její nový účel je mnohem smysluplnější. Ale šotoušek plný nenávisti, že mu sebrali něco, kde 5x do roka jel nostalgický vláček a kvůli tomu se to mělo navždy dotovat, ač o 1km vedle vede nová a rychlejší trať s pravidelnou ZDO, se s tím smířit nesvede. Až budou šotouškové tolerantní aspoň k takovýmto věcem a nepožadovat dotování každé ptákoviny (protože z jejich… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Mimochodem, já vůbec nejsem názoru, že se má každá lokálka zrušit. Mé příspěvky jsou primárně určené lidem, co fanaticky hájí každou lokálku, tak jim nastavuji zrcadlo. Pokud nehájíte fanaticky lokálky jako Čejč-Hodonín nebo opravu Kralovičky a Koziny a takových a vláčky do Mochova nebo Rožmitálu, tak nejste vůbec cílovka mých příspěvků a čtete to, co vám není určeno a zbytečně se tím necháváte vytočit. Mé skutečné názory, které prezentuji mimo internet, jsou výrazně mírnější. Počínaje tím, že kritérium 1000 lidí/den pro zachování tratě mám za hloupé. Ale se šotouši se vážně nebavím vážně. To nemá žádný smysl, pro ně je… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Umite číst? Předřečník nechce trať opravovat, nebo zachovat, předřečník říká že nejjednodušší a nejlevnější je prostě nedělat nic. Nechat tu trať tak jak je, nikomu nepřekáží a zároveň nic nestojí ji tam nechat. Příroda a Nedotknutelní se o ni časem postarají …
Zároveň tím zajistite, ze pozemek pod tratí bude nadále státní a drážní a bude možné někdy v budoucnu -pokud to bude třeba – trat třeba obnovit.V okamžiku, kdy trať úředně zrusite už tam nikdy v budoucnu koleje nepostavíte

adamgolias
Host
adamgolias

nemáte nejaké konkrétnější info ohledně stezjy Zdislava?

Souprava
Host
Souprava

Jedině, co vygooglíte… nebude se bohužel využívat vždy těleso trati, jen tam, kde je relativně poblíž hlavní silnice, takže maximálně z 40%… Ty velké závleky se nechají napospas přírodě nadále, prý by to bylo neatraktivně zdlouhavé (ale zase mírněji stoupalo, což bohužel nebylo doceněno). no totiž velké části původního tělesa jsou tak zničené, že by bylo drahé je obnovovat a přímější (kratší) trasa kolem silnice vyjde prostě levněji. Ekonomika vyhrála. 🙁 Je to ale škoda, protože obnova této trati je nereálná i v šotosnech a tímhle se alespoň mohlo obnovit její těleso pro ty z nás, co původní trať nezažili.… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Pardon, Svor-Cvikov samozřejmě jen jako první úsek.

Marian
Host
Marian

To je velmi rozumný názor, ponechat to tak, jak to dnes je, pořípadě to nechat na skutečně místních. Co do toho mají mluvit nějaké Soupravy z Prahy, které jsou navíc trolly, přispívající sem více měně jen proto, že mají nějaký komplex ze zastánců železnic. Samozřejmě se k tomu může připojit i faktor cyklošotouškovství. Ale v jedné věci mají Soupravičky pravdu. Většině lidí jsou tyto žabomyší rádoby ekonomicko-odpovědné spory totálně ukradené. Ať jde o tratě nebo cyklostezky.

Souprava
Host
Souprava

Soupravičkám a spoustě dalším „odpůrcům“ lokálek je to s velkou pravděpodobností taky totálně ukradené, ale když fanoušci lokálek tak fanaticky reagují…. 🙂 Co přijde příště? Dupnete si nožičkou, šotoušku?

jirka
Host
jirka

neměli bychom tuhle soupravu už dát na odstavnou kolej, nemyslíte?? po těch měsích by na to měla už nárok

-TR-
Host
-TR-

Jen ať se ztrapňuje. On svým psaním dělá všem odpůrcům železnice medvědí službu.

Souprava
Host
Souprava

Jste hodně naivní, pokud se uklidňujete tímhle. Ale jste dobrý zdroj legrace, to jo. 🙂

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

poznámka k nákladní dopravě, Mladotice-Rakovník přes Blatno vychází o pouhých 7 km delší než přes Kralovice, takže ani potřeba vozby nákladů Plzeňsko-Rakovnicko neopodstatní obnovu tratě

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

1. I 7 km zbytečných, pokud je zbytečných.
2. Nějakou oblast ta trať obsluhuje/může obsluhovat.
3. Kolikrát při různých případech zbytečně zrušené nebo nefunkční alternativy zbytečně komplikují a ztěžují situaci.

noerf
Host
noerf

Vít Jůza: Pokud trať 20 let nikdo nepoužil, koleje jsou zčásti vytrhané, tak je jediným logickým východiskem konec tratě. Problém České republiky je nedostatečná kapacita hlavních tratí či jejich alternativa. 30 let od pádu totalitního režimu, nebyla SŽDC (předtím ČD) vytvořit alternativní trať pro Cargo do Německa (přes Plzeň), která by měla potenciál i pro obyvatele cestující do Bavorska. Takto je vozí IC busy DB. Další trasa by mělo být zrychlení a vyrovnání trasy Praha – Havlíčkův Brod – Brno, aby dálkové a nákladní vlaky nemusely jezdit přes Pardubice a Českou Třebovou. Místo toho se řeší lokálky, kde deset nebo… Číst vice »

Jarek
Host
Jarek

Bohužel někteří myslitelé (například pan Jůza) mají problém pochopit závažnost problémů a podle toho je srovnat.
Problém na koridoru je v jejich optice stejně zásadní jako neexistence dvou železničních tratí mezi Rakovníkem a Plzní.
K tomu jsou tak hloupí, že se nebojí natáhnout ruku pro ty desítky až nízké stovky milionů s argimetem „Nějakou oblast ta trať může obsluhovat“.

VRT
Host
VRT

Ono i to narovnání a zrychlení 230 je nesmysl.
Pokud tím nemyslíte zcela novou trať.

Lech Malý
Host
Lech Malý

Pro nákladku by mělo smysl, kdyby šla 230 narovnat horizontálně 🙂

Lech Malý
Host
Lech Malý

Teda myslel jsem spíš 250…

VRT
Host
VRT

No máte pravdu 😀 Ale to by dokázal snad jen tunel Čáslav-Brno.

JAN
Host
JAN

Nedávno jsme dostavěli nové Valeo v Rakovniku udělal bych u něj zastávku přes silnici je to od tratě k vrátnici cca 50-60 m a hned by měli lidé z kralovicka , mladoticka a čistecka solidní dopravu do zaměstnání ta trať potenciál má ! Bylo by škoda ji zrušit

Milan
Host
Milan

Vemte trubku a ceduli valeo a zabijte ji u vratnice do zeme
Vysledek bude autobusova zastavka😉

Marian
Host
Marian

Výsledek bude vražda a zabitý pan Zastávka u vrátnice 😀

Jarek
Host
Jarek

Ach tak, netušil jsem, že všichni vesničani podél trati touží po tom pravovat ve Valeu.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

upřímě řečeno, jediný důvod pro obnovu by mohlo být otevření (a to nehrozí ani omylem) nějakého velkolomu mezi Kralovicemi a Mladoticemi, spotřebou vozit několik ucelených vlaků oběma směry,

za současného stavu je tahle trať opravdu k ničemu

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

*vozit několik vlaků bylo myšleno několik denně

Souprava
Host
Souprava

Tohle mělo být zrušeno už dávno a to celá trať.

A.R.
Host
A.R.

Na tebe jsme čekali.
Nasedni do toho svého pekáče a pusť si motor na uklidnění, nevím, proč se zabýváš nějakými lokálkami.

Lech Malý
Host
Lech Malý

Typická ukázka nekompetence až zločinnosti vlád druhé poloviny 90. let. Teď ta trať nejde legálně ani zrušit ani provozovat.

Alexandr
Host
Alexandr

Z jakého důvodu probíhá řízení o rušení tratě? Je opravdu nutné „rušit“ tratě Kralovice-Mladotice a Velká Kraš-Vidnava? Kolik lidí zaměstnal tento proces a kolik peněz dostali úředníci za všechny úkony zaplaceno? Není lepší (a levnější) obě tratě nechat napospas (úředně nezrušené) a v případě potřeby je obnovit* v parametrech z dob jejich provozu?

* v případě lokálky do Kralovic třeba prodloužit trať ke klášteru Mariánská Týnice a tam postavit zastávku

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Marně přemýšlím, jak by ta potřeba mohla nastat. Když dojde ropa, tak ani motorák nebude mít naftu. Když kromě ropy dojde i zemní plyn, tak bude prvořadým problémem vytápění v zimě a ne přestavba Reginovy z naftového/CNG na jiný pohon. Že by se jezdilo na uhlí? Uff, už naši předkové mezi válkami zjistili, že provoz na uhlí vychází draho. Elektrifikovat trať? Předělat řadu 810 na bateriový provoz? Mno bateriový autobus vyjde levněji než bateriový vlak a silnici bude mít docela prázdnou. Zatímco úředně nezrušená trať přináží problémy. Každá stavba v ochranném pásmu nezrušené trati potřebuje razítka od Drážního úřadu. A… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tož možná místo mínusů zkuste vysvětlit, jak by teda ta potřeba nastat MĚLA.

svojsin
Host
svojsin

Oni nic nevysvětlí, budou si mlet tu svoji fanatickou šukafonní písničku pořád dál a za každý protilokálkovský názor každýho nemilosrdně „umínusují“…

libor
Host
libor

Víte kolik jezdí za den BUSů v úseku Mladotice-Kralovice? PĚT? Proč jich nejezdí více, když je v této oblasti tak silná poptávka po veřejné dopravě? proč to starosta (zastupitelstvo) Mladotic nevyjedná na kraji? proč asi?

VRT
Host
VRT

Tohle už nemá smysl komentovat…

Petr
Host
Petr

Dokázali jsme, že to dokážeme. 🙁

BUS Rakovník - Plzeň
Host
BUS Rakovník - Plzeň

Nebylo by přínosnější objednat přímé zrychlené busy Plzeň – Rakovník ve vyšším standardu kvality po celý týden v hodinovém intervalu na místo obnovování lokálky na rychlost 50 km/h? Jaký by byl časový rozdíl přímý vlak vs auto?

svojsin
Host
svojsin

Bylo by to přínosné, např. pro Kožlany ,Petrovice apd. kde lidi vlakem stejně prakticky nejezdí.

Miro
Host
Miro

Bylo.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

musím oponovat, přímé busy Plzeň-Rakovník považuji za nesmysl (bez ohledu na trať, tj neuvádím to jako podporu tratě), a v hodinovém intervalu je to totální nesmysl, danou trasu lze jet s přestupem, a nevidím důvod, aby byl o toto spojení nějaký velký zájem, max pár lidí denně…

MartinS.
Host
MartinS.

V úseku Kralovice – Plzeň jedou busy i častěji než jednou za hodinu. V úseku Kralovice – Rakovník jezdí autobus 5x denně. Taková frekvence stačí. Poptávka na celou trasu Rakovník – Plzeň není taková, aby opodstatnila přímé autobusy.

Svojsin
Host
Svojsin

Několik spojů na přímo by mohlo přilákat další lidi do veřejné dopravy.
Jinak je to pravda, poptávka Rakovník – Plzeň není velká, není tedy nutné , bavit se o vlaku, (tedy dopravním prostředku pro přepravu VELKÝCH MNOŽSTVÍ LIDÍ V JEDNOM ČASE).

Jackub
Host
Jackub

Tak, kde vlak jezdí /jezdil, se ho za žádnou cenu nechtějí vzdát, byť by trať vedla odnikud nikam. Tam, kde „hrozí“, že by se stavěla trať nová, vlak zase za žádnou cenu nechtějí. Legrační schizofrenie! 😁

J.L.
Host
J.L.

Schizofrenie to je, ale nikoliv legrační, nýbrž celospolečenská a typicky čecháčkovská.
Kdo by asi na té lokálce platil provoz?

J.L.
Host
J.L.

Děkuji za minus body. Ty totiž moji poznámku o „čecháčkovství“ potvrzují.

libertarianball
Host
libertarianball

Na 99% míst je trať v terénu poznat dobře, že jsou místy ukradený koleje je věc druhá

Partneři



CSCARGO
RSD