- Silnice •
- Automobily •
- Zprávy
Ministerstvo nepodpořilo snahu poslance ANO o odtahový monopol na dálnicích
Odtahová služba, ilustrační foto. By Jelson25 - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7458361
Změna u odtahů aut na dálnici není podle ministerstva nutná, brojí proti ní i pojišťovny
Jakékoliv nahrazování trhu monopolem je špatně.
Co tak za blokování komunikací dávat pokutu viníkovi nehody, odstupňovanou od délky blokování a důležitosti komunikace? Když zablokuju dálnici na 2 hodiny, měl bych nést následky, ne? S tím, že by se to standardně platilo z havarijního pojištění. A pojišťovny by byly samy motivovány vyslat na místo co nejrychleji odtahovku. Jakou, to je jejich věc..
Pokuta nebývá předmětem pojistného plnění a hlavně –> jak to může viník nehody ovlivnit? Notabene, když taky může být v nemocnici nebo i někde hůř?
Spíš z povinného ručení. Havarijní poj. mnoho osob sjednáno nemá. Taky kdo by to na ty staré vraždy (čti auta) sjednával, že.
Celé je to jen jedna velká zlodějina hnutí ANO. Kott a Feranec jsou spíš figurky, celé to řídí Faltýnek. ANO má za prosazení změny prý přislíben nějaký „dar“.
Je to jen lobbying nejmenovanych firem. Uz dnes se nekteri odtahari boji vyjet na „privatni“ usek dalnice, s timhle by byl monopol tech jedine „spravnych“ dokonaly. Pojistovny to pochopitelne nechteji, protoze by jim to vyrazne zvysovalo naklady na odtahy. A kecy o delsich cekackach jsou jen kourova clona.
Povím vám příběh. Dne 1.12.2017 v 17:12 v pátek jsem měl nehodu na D1 na 12 km (připojování D0 směr Brno). Jel jsem v nejlevějším pruhu rychlostí 130 km/h a na náhle vzniklou stojící kolonu jsem nestihl zareagovat a než najet do aut přede mnou, cca při rychlosti 100 km/h jsem vjel bočně do lanových svodidel. Nic se mi nestalo, auto stálo bokem v nejlevějším pruhu, nebylo moc vidět a mělo utržená obě levá kola (mimo jiné). Okamžitě volám 112, asistenční šipka asi někde čekala, protože byla za mnou asi za dvě minuty. Na 112 mi okamžitě říkají – volejte… Číst vice »
S pojišťovnama komunikace, to mě vždycky mrazí v zádech. A což teprv proplácení následků nehod, to mají kecy, že než to vyšetří správní orgán, přitom po 3 měsících mají zahájit vlastní šetření ze zákona.
Třeba já jsem proti takovým situacím pojištěn, ale je spousta lidí, kteří odmítají platit vyšší pojistné a raději si zavolají svůj levnější odtah. Myslím, že by se raději měli zaměřit na to, jak dlouho může být dopravní prostředek odstaven na dálnici a při nezajištění odtahu do určité doby, by potom zasáhla odtahová služba nasmlouvaná ŘSD.
Jediné když to bude provozovat ŘSD a finacovat z prodeje dálničních známek jako veřejnou službu.
RSD neprodava dalnicni znamky.
Ze zkušeností z výjezdů mohu potvrdit, že se mnohdy čeká více jak hodinu, rekord je snad asi pět hodin, než si dotyčný zajistí odtah sám. Po celou tu dobu pak musí to místo někdo zajišťovat a řídit dopravu a nebo vše jezdí po objízdných trasách, kde je opět nasazena spousta lidí. Umím si představit, že by toto mohli zajišťovat hasiči a to tak, že by vozidlo odtáhli na nějaké předem stanovené místo, odkud by si to mohly pojišťovny nebo kdokoliv řešit jak dlouho chce. Samozřejmně, pokud budou umět být na místě včas, nechť si to klidně odtáhnou přímo z místa.… Číst vice »
Problém je ovšem v tom, že chování těch „státních“ odtahovek je často až mafiánské, ceny předražené. Vyšel o tom nejeden článek, viz např. https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/odtah-jerex-dalnice-havarie.A200429_110919_eko-doprava_svob.
Proto je alespoň nějaké zachování možnosti výběru a konkurence nutné.
Pokud má být nějaká regulace, tak jsem za stanovení časového limitu (např. dvě hodiny), po které bude případně nařízen odtah správcem komunikace.
Nic z toho by nebylo třeba, pokud by si Ředitelství silnic a dálnic dokázalo, resp. mělo vůli ohlídat, smluvní ceny za jednotlivé odtahy. Potíž je v tom, že pokud je realizován odtah prostřednictvím pojišťovny, tak ze svých peněz musíte nakrmit nejen odtahovku, ale i Vaší pojišťovnu, zpravidla nějaký nadnárodní konglomerát. Vše ostatní jsou jen zástupné důvody.
Zato nově budete platit jen ŘSD. Možná o 5.000 CZK za něco, co bylo součástí havarijní pojistky. Přičemž pojistku budte plati tak jako tak, protože ŘSD neřeší silnice II třídy, tam vás neodtáhne.
Připojím zkušenost svou. Odtahové vozidlo dorazilo ve 100 % případů dříve než Policie ČR. Možná shoda náhod, ale opravdu si nemyslím, že je problém v odtahovkách.
ona je odtahovka a odtahovka – tyhle odtahovky, které mají agenty přímo na centrále policajtů (resp. dostávají hlášky) jsou strašní zmetci…. a normální člověk, který nechce být v průseru, je pošle do háje, a počká si na svou odtahovku.
odtahovka už je součástí každého lepšího pojištění, a smluvní odtahovky pojištoven jsou na místě také velmi často velice brzo – není důvod, aby tam někdo trčel pět hodin.
Jak to vypadá se Stadlery RS1?
Obávám se, že na odtah silničních vozidel jsou zcela nevhodné.
Pokud by to pro motoristy bylo zdarma, proč ne? Třeba v rámci současné ceny DZ..
Ale taková situace nenastane..
A kdo sluzby zdarma ve vysledku plati?
Všichni
Oni pojišťovny moc proti nebudou, záleží jak to bude provázané, jestli nasmlouvaná firma od státu to pak stejně nechá proplatit pojišťovnu, tak to ve výsledku stejně zaplatí motorista a pojišťovny si tím krásně obhájí další zdražení ručení.
co je to „zdarma“ ? nic takového neeixstuje.
Jen se ta cena objeví „někde jinde“.
Ještě by pak měl mít každý kraj odtahovku na krajské silnice. Aby nějaký Franta s tratorem nekazil kšefky krajským, tak bude muset přijet policajt, aby rozhodnul, v čí správě je daná komunikace. Řidič toto znát nemusí, žádný zákon mu takovou povinnost neukládá.
Kott, pro koktavé Pepa
😀😀😀
Ten opilec ?
To je jinej Kott. Tenhle je z (dceřinky) Agrofertu.
To byl Miroslav Kott.
A pokud se nepletu, tak aktuálně bručí i s manželkou.