Ministerstvo k protestům zemědělců k rychlovlakům: trať nezasahuje ani do ochranného vodního pásma Vrchlice
Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Plánovaná severní varianta vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Brnem vede pět kilometrů od vodního díla Vrchlice, nezasahuje tedy ani do
A bude i nějaké odškodnění od zemědělců za zničení 1/3 pitné spodní vody hnojením?
SŹ opět nekomunikuje, vyvolává konfrontaci a její pracovníci tvrdí nepravdu, viz historka starosty z Vysehorovic. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/proti-rychlovlakum-jsou-nejen-obce-trat-znici-nejlepsi-pudu-tvrdi-zemedelci-150872
Za pár let bude stejně zemědělská půda zničená díky intenzivnímu hospodaření a snahou za pmoci různých prostředků vycucat z půdy co nejvíc. Ročně se do ní sype tuny umělých hnojiv, velké lány ničí větrná a vodní eroze. Nikdo z těch „zemedělců“ to neřeší. To nejde do nekonečna. Až úrodnost klesne pod mez zajímavých zisků z výnosů, nynější „hospodáři“ ji vrátí drobným majitelům, kterým skutečně patří. Zajímavé je v tomto srovnání, jak ochotně tu velmi úrodnou půdu prodávají na výstavbu logistických parků a jiných hal většinou nadnárodních společností. Tady se ohánějí likvidací úrodné půdy, ale pak se v prospektu developera budujícího… Číst vice »
Jde jim jen o vyšroubování ceny za metr pole. Nic jiného bych v tom nehledal. Že by zemědělce zajímala ornice? Od kdy?
Tak já myslím, že jde hlavně o to, že tržní cena metru pole je pár korun a tohle je asi pro ty zemědělce jediná šance, jak na tom vytřískat víc.. tak to zkoušejí s řadou obdivuhodných, ale vyfabulovaných čísel.
Tak zkuste nějaké pole za pár korun koupit, vy chytráku.
No tak se zase léta budeme dohadovat ,kde bude řepka ,pak kde je motýl Emanuel co je chráněnej a VRT nebude ani za 50 let.To už nás dávno celá Evropa bude objíždět.Odkoupit pozemky ,odvézt ornici a stavět.Soběstační v zemědělství již dávno nejsme ,vše se jen dováží je to jen o tom jak vytřískat peníze,ale VRT opravdu potřebujeme Praha-Brno dnes při výluce za cca 3 hodiny je snad sranda.Tím neříkám ,že si máme zničit zemědělství ,ale přeci to nejde dělat jako na počátcích staveb drah ,kdy sedláci byli proti a tratě objížděly vesnice.
A oni tu ornici neodvezou někam kde bude fungovat zase jako ornice? Co s ní vlastně udělají?
A co udělají s tou vodou, že nevsákne do země? Podle mého názoru ta voda právě skrz železniční svršek tvořený velkými kameny mezi kterými je spousta skulin vteče do podloží.
Nene, do tělesa trati by se voda vsakovat neměla, protože pak by tam mohla něco vymlít a výsledkem by byly třeba takové Dalovice.
Ale mohla by se zasáknout hned vedle.
Ornici odvezou a prodají na rovnani trávníků, hřišť, ozeleneni dálničních náspů apod. Tam opravdu více vody nezadrží. Železniční trať žádnou vodu nezasakne, traťový spodek musí být odvodneny, takže je voda co nejrychleji odvadena z trati do vodoteci. A to nemluvě o tom, že je na trati zpravidla znečištěná ropnými produkty, oterovymi částicemi z brzd aj.
Jen bych chtěl podotknout, že ornice zničena nebude.
Přímo ve stavebním zákoně je stanoveno, že ornice se nesmí ničit.
Při zahájení stavby se provádí takzvaná skrývka ornice. Ornice je poté uložena na haldu (hromadu) nebo odvezena jinam pro další zpracování. Je zakázáno ji jakkoliv znehodnocovat nebo používat na jiné než zemědělské účely. Což pravda se ne vždy děje no.
Tedy ornice zničena nebude. Spíše jestli tam nebylo myšleno, že bude zábrana orná půda?
A dá se navezenou ornicí vytvořit někde orná půda? Co se s ní vlastně nakonec stane?
Ano, to se dělalo již v 70. letech před výstavbou D1/D2 na jižní Moravě.
Dokonce velice přísně, nutno přiznat, že komunisti v tomto byli hodně důslední.
A je to v tom zákoně přinejmenším 25 roků. Jenže většina lidí o tom nemá ani potuchy.
Radši jsem si to ověřil: č. 334/1992 Sb. § 8.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-334#cast4
Nakládání s ornicí je navíc součástí posudku EIA.
No dobře a kde najdeme další zemědělské pole? Ornici budeme mít na hromadě kde nebude k žádnému užitku. Tady jde o zemědělskou půdu o kterou nenávratně přicházíme.
Například ji můžete navézt na neúrodnou půdu po staré zbourané hale. Ten vepřín v Letech, který musel k zemi. Například. Že si něco nedokážete představit vy, neznamená, že to nejde.
Například u nás v okolí „rostou“ solární elektrárny…..
Zničena je zcela jistě, to, že se svrchních 30 cm shrne na hromadu a v lepším případě udělá se z ní trávník za LIDLem na věci nic nemění. Černozem má mocnost 90 cm i více, prerusi se zasakove štěrbiny po kořenech, zničí prameny.
Kde na Vysočině najdete černozem, prosím? Cokoliv, co se na těch polích dalo zničit, už bohužel zničila těžká technika, absence hluboké orby (čest výjimkám) a eroze.
Zemědělci problém zveličují.
A samozřejmě jim jde v prvé řadě o nárokové dotace, je to pro ně v podstatě bezpracná bezinovační průmyslová velkovýroba.
Snad už konečně EU změní pravidla a zohlední péči o krajinu, ostatně jen proto má smysl zemědělce podporovat.
Proti dálnici D3 nebo D35, které zaberou daleko víc půdy, ale takhle necukaji. Je to jen hra lobbystů.
Nějak vám to toho postoje zemědělců k dálnicím neštymuje D11 u HK, není-liž pravda.
Protože lidé jsou různí. Házet všechny do jednoho pytle je nesmysl. To bychom se taky mohli dovědět, že všichni pankáči jsou stavební inženýři. (Visací zámek vznikl na ČVUT)
se souvětím „Rychlost jednotlivých úseků bude různá, některé by měly být nastaveny až na 320 km/h“ mi začínají růst vrásky na čele. Víte co to znamená… pár kiláků aby takovou rychlost vlak nabral, dalo se vyfotit „rychlost 320km/h“ a dát to na sociální sítě a pak hurá propad na 70km/h mezi Světlou a Havlbrodem..
Je stanovena minimální rychlost 200km/h
jenom? na to že to má být novostavba VRT tak je to málo.. nevíte prosím jaký by to měl být úsek?
Na to, že SŽ chce stavět skoro řádově rychleji než ŘSD, tak dost podcenili komunikaci. Starostové tvrdí, že s nimi nejednali a oni klidně tvrdí. že s nimi jednali… Vypadá to, že asi mezi SŽ a ŘSD nebude valného rozdílu. Pak si bohužel půlka národa myslí, že za zdržení D11 může paní Havránková a ne arogance úřední moci.
Na stránkách SŽ je seznam všech jednání s obcemi není jich málo…
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/projednani
A co dálnice, silnice? Tam je také zábor půdy podstatně větší.
Pokud jim vadí ničení orné půdy, tak ať se spíš zabývají různými halami a satelitními městečka. Dopad ve srovnání s jednou dvoukolejnou tratí naprosto neporovnatelný.
Jo, satelitní městečka. A lidí mají bydlet kde?
Haly? Skladují se v nich brambory, jablka… Ne každý má vlastní sklep. V satelitním městečku by to šlo, ale v paneláku vlastní sklep? Se zásobou brambor na celou zimu ve vlastním sklepě v paneláku?
Jo, královské Vinohrady. Jedno z prvních satelitních městeček Prahy.
Kolega V.K. to myslel asi jinak. Firma si postaví halu, na skladování, na výrobu, to je jedno, prostě zabere půdu. Potom udělá krach a nová firma nejde do té samé haly. Ta zůstává opuštěná a kus od té původní se staví nová hala. Tak se postupně roztahuje naše civilizace na úkor přírody. Staví se stále nové a nové krabice. Taky s tím moc nesouhlasím, ale základní infrastruktura jako dálnice a nebo nové tratě pro vlaky? Problém je v tom, že pro krabice nadnárodních firem se to vždy nějak udělá, ale jak staví stát, tak to je najednou řečí….
Tak jak je možné, že spousta průmyslových hal, např. v Brně není volných a sídlí v nich různé firmy, které tam rozhodně nebyly v roce 1930? Jo, staví se nové. Protože v roce 1930 nebyla žádná hala pro výrobu ledniček, praček, podobně. A v roce 1830 nebyl žádný Baťa, nebyl „žádný Zlín“ a lidi chodili bosky. A tak dál. Víte, většina lidí si dokáže vymyslet, doslova vylhat důvody, aby mohli nadávat na svět. A hlavně extrapolovat z jediného extrému na celek. Chcete příkald? Nádává se, že každý motorkář se do 30 roků zabije. Umírá jich asi 40 ročně, to nám… Číst vice »
Až na to, že ty haly se mohly postavit na brownfieldech a ne na polích.
Baťa stavěl čtvrti nejen ve Zlíně v poněkud jiné době a věřte mi, že o něm něco málo vím.
Dokud to jde, tak ať se halami a satelitními městečkami zastavují opuštěné brownfieldy.
to je příliš logické a nic to nenese, polňačko
Jasně, proto se třeba nestaví na Smíchově nová zástavba. Protože to nic nenese. Di s tou závistní jinam.
Což se děje. Přestavba Žižkovského nádraží nebo Zbrojovky v Brně na byty. Hádám, že obojí jsou dostatečně známé projekty na to, aby to nebylo ignorováno z neznalosti.
To jako existuje bydlení buď v paneláku, nebo satelitním městečku a jinak nic? A do háje, ani v jednom nebydlím.
Jinak je to teda argument z řady „a oni zase bijou černochy“. To spíš ty biopaliva, ty zabírají místo pro pěstování potravin. Už jsem to jednou psal. Jako D1 z Prahy do Brna, jen 15 km široká.
Přesně tak – tohle, ani devastace ornice chemickým prasozemědělstvím s obřími a těžkými stroji jim nevadí.
Víte, zapadnout se dá i se 400 kg „těžkým“ strojem. Jak se propadne drn, tak je konec. Jsem zažil. Některé penumatiky jsou tak velké, že traktor na nic ve vodě plave. To právě proto, aby se nepropadal pod drn.
Je nesmysl hádat hmotnost stroje podle velikosti penumatik. A už vůbec ne tlak na půdu. Ten pomalý s úzkými pneumatikami, který vapadá strašně lehce dělá přesný opak.
Ornou půdu svým přístupem ničí zemědělci samotní. Agroholdingy i někteří soukromí zemědělci se nechtějí vzdát zažitých způsobů hospodaření z 50. let v podobě nekonečných lánů monokultur, meliorizací, bez jediného větrolamu, nebo polní cesty s ovocnou alejí. Jde jim spíše o dotace na veliké John Deery,. Bohužel…
Jojo, ono i účelem vystoupení „zemědělců“ bude snaha o získání nějakých výhod než starost o Matku Zemi…
Účelem zemědělstí je získat obživu, doslova a dopísmene sklidit víc než se zaselo. Od prvopočátku. Že Karel IV neměl práškovací letadlo, to nebylo z altruismu.
A hlavně si to stříkaj roundupem a bůh ví jakoukoliv další chemií
Pužívá se i chemicky připravený oxid vápenatý, bezvodý. Aneb pálené vápno. Jenže záleží na názvu. Jakmile se použije chemický a ne obecný tak je oheň an střeše. Suříková barva je naproti tomu vpořádku a bijci proti chemii by ji chtěli zpátky, aby mohli natírat plot.