Ministerstvo dopravy znovu rozdělí pět milionů na opravy historických drážních vozidel

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: MDČParní lokomotiva 354.195 Všudybylka z roku 1925. Pramen: MDČ

Z programu je každoročně podpořena obnova zhruba desítky kusů staré železniční techniky.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karensky

Ta částka je výsměch, navíc by mělo být čerpáno i z fondů ministerstva kultury, protože jde o historické památky.
Nicméně je otázka zda vůbec někdo bude opravovat do plně provozuschopného stavu s ohledem na aktuální ceny oprav. A to už vůbec nemluvím o cenách paliv, protože si raději ani neumím představit kolik dneska stojí roztopit historickou páru, udělat s ní jízdu 50km tam a 50Km zpět.
Vždy se kdykoliv rád jdu podívat na klaisckou mašinu v provozu, ale obávám se, že díky nejistotě financování to už fandové absolutně neutáhnou.. To už úplně vynechávám strášáka jménem ETCS

Kontrola z depa

Pod Ministerstvo kultury spadá NTM a pod Ministerstvo dopravy ČD a.s toto je dlouhodobý problém nostalgie u nás. Ministerstvo dopravy dá 5 milionů mezi desítky subjektů. Ministerstvo kultury respektive její NTM 1,5 milionu euro do jedné parní lokomotivy ( 464.102 ) tak kde je potom nějaký systém a spravedlivé přerozdělování financí? A jinak s tím co píšete souhlasím, aby se dnes zaplatila jízda nostalgického parní vlaku v čele s velkou parní lokomotivou musel by lístek stát od 800 do 1500 Kč na jednu osobu. Dle mého pohledu je doba nostalgických vlaků u konce. Jsem ročník 1974 a je mi to… Číst vice »

Jonáš Jiří

Oni ty nostalgické jízdy jsou nějak hežčí na lokálních tratích, tam snad ETCS hned nedosáhne.

Jiří Kocurek

To nebude stačit ani na provozní údržbu všech 854 a kde je řada 460, která to musí ještě letos odjezdit? Natož pak všecky MUV69 z roku 69, což je nosná pracovní řada mnoha tratí.

adviser

I když hloupá reakce, protože si neumíte vyložit pojem historické vozidlo (třeba případ 854), svědčí to o provozní kvalitě dříve vyráběných vozidel. Bez ní by se těžko udržela v provozu, ne vždy je to jen o absenci nové náhrady.

Martin

Není to hloupá reakce… Je to první, co mě také napadlo, že se bude investovat do šukafónů a spol… Nesvědčí to o žádné kvalitě dříve vyráběných vozidel, jak tvrdíte. Kvalita by měla být samozřejmostí. Svědčí to o tristním stavu české železnice, kde není rozeznat co je muzejní a co běžné vozidlo, dále, neschopnosti modernizace a neschopnosti nabídnout cestujícím (jak ajznboňáci říkají substrátu) aspoň nějaký komfort…. Smutné na tom je, že komfortněji a přívetivěji se pak tváří autobusy, i když autobus jako takový je oproti vlaku již z podstaty své konstrukce „hrachovina“ a nikdy nemůže nabídnout třeba tolik prostoru jako vlak.

Martin

Jj, jen mínusujte, ale pak nebrečte nad prazdnými vlaky, rušenými tratěmi a náhradami autobusem….

Ferda Vomáčka

To víte, zdejší šotouši neodpustí hanění 810, Béček a dalších šrotů.

Jiří Kocurek

Ironii znáte? Ale jako jo, soudruzi tehdy vyrobili kvalitní Catterpillar!

Ryk Mat

A tahle dotace se pak pro spřátelené úředníky stane pádným důvodem pro půlmiliardovou investici do instalace ETCS na všechny existující mobilní ekologické havárie včetně I. 103 Kladno.

veli.k

Již jsem to tu psal dříve, ale 5 milionů korun je opravdu kapka v moři. To nepokryje pořádnou opravu ani jedné lokomotivy. Zejména v dnešní době, kdy zdražilo meziročně takřka vše až o desítky procent. Škoda, že Ministerstvo dopravy částku alespoň nezdvojnásobilo (i tak by to bylo málo). Další věc, které se divím, je ta, že se do těchto grantů nehlásí České dráhy, jako asi největší provozovatel muzejních strojů u nás. Přitom k tomu říkají, že je pro ně nostalgie nákladem, ale nehlásí se o příspěvky?

Kontrola z depa

Bude i Ministerstvo Dopravy kontrolovat zda byla dotace řádně využita? Měl bych tu námět jeden námět na kontrolu a to vozidlo: 935.0136 …….

Profesor

Copak konkrétně je na tomto vozidle využito v rozporu …….?

Lojza

Cetl jste dotacni podminky? Vozidlo musi byt minimalne 2x rocne verejne vystaveno a je tam zavazek provozu. Nevim, ze by se tak od vyroby novostavby tenderu stalo. Kompletni dotacni podminky jsou na webu ministerstva.

asdf

Pro nás neznalé, co mu je?

adviser

To je věcí těch, kteří posuzovali technický stav tendru. A také, zda by se pro 475.101 našel jiný, který by bylo možné zachovat v původním stavu a s 475.101 použít. Jinak by zůstala statickým exponátem.

Kontrola z depa

https://www.propamatky.info/dokumenty/finance_1318_program.pdf

Jak psal přispěvatel níže v závazku dotace je, že vozidlo musí být vystavovatelné a v provozu. Z mého pohledu si myslím, že došlo k porušení dotačního titulu. Možná by stálo za zvážení než tady rýpat do komentářů dát tento podnět přímo na Ministerstvo Dopravy. Do dnešního dne nechápu, že někdo mohl žádat o několikamilionovou dotaci když řádně neprohlédl stav hnací lokomotivy 475.101, která již v době odstavení v roce 2017 ( před rozhodnutím o opravě tenderu ) měla prasklý blok válce.

Dotace by měli být rovné pro všechny subjekty.

Karl vB.

Tak mně napadá, že jistý pan „vtvt“ po přečtení této zprávy asi dostane osypky.