Ministerstvo dopravy začalo stavební řízení na dalších 12 kilometrů D6

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

ŘSD plánuje začít se stavbou za více než čtyři miliardy korun příští rok.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
autobusik2

Napínavý súboj v počte posunov termínu predkladania ponúk pokračuje:

Hořovičky – 35 posunov
Hořesedly – 33 posunov

Dalnice

Zaplat pambu za každý novy kilometr dalnice. Nic jako „zbytecna dalnice“ u nas neexistuje, zakladni komunikacni rastr mel byt hotov uz aspoň před 20 lety. At se stavi co je vypapirovane, není na co cekat. Kazda dalnice je totiž z hlediska bezpecnosti uplne jina liga nez smerove nerozdelene a urovnove krizene silnice.

Jan z Rokycan

Zahájení stavby 2023 je samozřejmě vtip, nebo vlhký sen. Vzhledem k tomu, že se přes léto teprve rozjely práce na PDPS, tak VZ bude zahájeno nejdřív někdy v dubnu a než dojde k podpisu, tak uplyne alespoň 9 měsíců. Takže reálně se začne stavět nejdřív se zahájením stavební sezony 2024.

Tomáš

Vidím to stejně s tím, že příští rok proběhne ZAV a snad se i dokončí výkupy.

Diesel

Šestka se docela rozjíždí, ale je to jen fajn. Dlouho se tam na to nesáhlo a provoz za ty léta rapidně vzrostl. Hlavně je dobře že bude alternativa k D5 a dobře dostupný Karlovarský kraj. Z konce Prahy slabá hodina do Varu.

David

Tomu kraji to pomůže, ale alternativa k D5 asi ne …z D6 se dost dobře do Německa dostat nedá. Coz je škoda, většina pendleru by to uvítala víc, než spojení na Prahu. Pro rozvoj regionu by byly lepší silnice/dálnice do Nemecka.

Tom

K D5 alternativa jak pro koho. já například jezdím do Mariánských Lázní z Prahy 6 a alternativa to rozhodně je.

Koro

Do ML po D6? Hmhm

Twix

Do takového Bečova nad Teplou to bylo lepší po D6 ještě když končila v Novém Strašecí. Rozdíl do ML mezi D5 a D6 budou často asi jednotky minut, podle toho odkud přesně kam se jede. Alternativa to tedy je.

ABC

A kudy, přes Bochov a Hlinky nebo Žlutice a Toužim? I když pořád to může být lepší než zajíždka přes Plzeň.

Tom

Bochov- Toužim, Teplá, Mariánské Lázně

BND30

Vypadá to divně, než si to člověk dá do plánování spojení. Máte pravdu.

Tom

Jasně, již nyní stačí drobné zdržení na D5 a od nás z Prahy 6 je to po D6 rychlejší už nyní. Až dodělají další kus D6, tak to bude možná rychlejší pořád. Uznávám, že trasa Bochov – Toužim – Teplá – Mar. Lázně je klikatá a méně pohodlná.

David

Nevzrostl nijak výrazně. V roce 2016 projelo tímto úsekem cca 8000 aut denně, o 4 roky později to bylo 9000 aut. To je nárůst o 12%, nic dramatického. Takto vzrostl provoz v ČR téměř na všech silnicích. (2010 to bylo 6000 aut, ale to třeba 1/38 mezi MB a ČL taky narostla z 6000 na 9000 a dálnici tam nikdo neplánuje). Ta dálnice se nestaví kvůli intenzitám provozu, ty jsou nižší než na kdejaké jiné silnici I. třídy, staví se aby zlepšila atraktivnost karlovarského kraje.

Twix

Ani já jsem tam dramatický nárůst nezpozoroval, spíš bych řekl že ta dálnice ho může vyvolat, podle toho kolik se tam „přelije“ kamionů z jiných tras. U toho zvýšení atraktivnosti Karlovarského kraje taky váhám, současná silnice mezi Petrohradem a Olšovými Vraty je víceméně rovná a dá se tam jet 100 km/h celou dobu, úprava na dálnici už moc času nezkrátí.

Hádej

Jupí jou, další dálnice kde není potřeba (stačí státní silnice, provoz tam není takový), ale vlakové spojení do Karlovarského kraje a dál do Německa stále na úrovni 19. století.

Pak ať se nikdo nediví, že lidi odtud utíkají, přestože je to region nejblíže Německu.

Otakar

Chápu, že tam nikdo nic neblokuje a snadno se staví. Na druhou stranu jel jsem tam před 14 dny a i ta silnice první třídy byla poloprázdná. Kdyby raději napli síly do posunutí okruhu nebo D35, udělají lépe. Neříkejte mi totiž, že kdyby celá organizace táhla za jeden provaz a plně se soustředila na okruh, že bude mít nějaké odvolání šanci. Místo toho ten řeší tamto, ten toto a v součtu se to tu a tam posouvá pomalu vpřed, ale ty největší bolesti (Praha, Přerov, kruháč u Globusu v Olomouci) jdou strašlivě pomalu.

Otakar

*D3 samozřejmě také, tam je ten provoz šílený.

Jan Schmidt

Protože cílem ŘSD a jejich dodavatelů je stavět ty nejmíň důležité první, protože ty potřebné se pak vyřvou. Sami to říkají.

looking4bucho

Tak pokud jedete 70km/h a nekoukate do zpetnych zrcatek, tak chapu ze se Vam to tam mohlo zdat poloprazdne. Jinak sem tam takovy stav za poslednich 10let kdy tam jezdim nevidel. Jinak RSD urcite neni bez chyby, ale za podstatnou cast zdrzeni D0 a D35 urcite nemuze nedostatek jejich personalu ktery by se tomu venoval.

Jan Schmidt

Nemáte pravdu

Pako

Za vše může zcela nefunkční schvalovací proces, který se už dávno zahltil a zadusil svými dalšími a dalšími nesmyslnými požadavky. Do 20 let staré projektové dokumentace nelze vpravit nic nového, co by stavbě pomohlo a zvýšilo její kvalitu, aby se nepošlapaly kruhy kolem EIA, ale tuny naprosto zbytečných lejster kolem broučků a kytiček musí na ŘSD přehazovat vidlemi od rána do večera. Projektování a příprava staveb už před mnoha lety přestala být o technickém a celospolečensky optimálním řešení, ale je jen o jakémsi polotovarovém kompromisním kočkopsu, co se snad nějak podaří za 20 let protlačit přes zcela neprostupnou legislativní džungli.

Otakar

Neříkám, že mají nedostatek personálu. Říkám, že kdyby se celá organizace do toho opřela, tak nevěřím, že by D0 kolem Prahy byl takový problém. Prostě připraví se to tak, aby nikdo nemohl peskovat.

Petr

Nic moc to nestojí a pomůže to rozvoji kraje.

Frantisek

Obvyklá mantra. Možná tak krajskému městu, k natažení dalšího přílivu aut z okolních tím vznikajících periferií. A nic moc to nestojí, no… Jen pár desítek miliard a nutnost další průběžné údržby a ostrahy, plus posilu zdravotnictví. Ach jo.

Jiří Kocurek

Už sis na IZS ověřil kolik výjezdů saniket je k autonehodám a kolik k jiným případům? Abys neušetřil 1 zraněného za cenu 50 mrtvých.

ABC

A ještě nastane indukcéééé a za chvíli jí bude potřeba rošiřovat na šet pruhů!

Frantisek

Jako by to dosud nikde nenastalo, že? 🙂 Indukce toho nejméně šetrného způsobu uspokojení silnějších přepravních proudů… Nu, zrovna zde bude možná chvíli trval i zaplnění těch čtyř. Kyselka může pro začátek přejít zpátky na kamiony, pro velký úspěch…

bkv

Proč by to dělala?

Jiří Kocurek

Protože jí to *stát* přikáže. On ještě nepochopil, že centrální plánování veškerých ekonomických aktivit již 33 let není.

Dalnice

„Mamo, u Lubence otevreli novou dalnici, budeme po ni jezdit cely vikend.“
„Tak jo tato, o tom jsem cely zivot snila.“

„Pane rediteli, u Petrohradu otevreli novou dalnici, neposleme tam aspon 20 kamionu?“
„Ne, poslate jich tam vsech 30, stejne nemame co kloudneho na praci…“

David

A ten vlak by regionu pomohl jako jak? Víc lidí by v diskuzích psalo, že by se tam jeli někdy o víkendu projet na kole?

Jan Schmidt

Souhlas. zcela zbytečná dálnice. V části už je nyní přeložená mimo obce. Chybí pár obchvatů a případně MÚK s I/27.

Josef22

Jako obvykle polovina diskutujích jela na D6 naposledy za krále klacka, a nevidí tam tedy ten provoz. Jasně, některé úseky jsou logicky výrazně slabší, dálnice se nikdy nestaví kvůli tomu, aby každý jel ze začátku až na konec druhé republiky. A naopak si myslím, že tyhle kecy typu „Tam dálnici není potřeba.“ brání jakémukoliv rozvoji lokalit a navíc je potřeba si uvědomit, že silnice se staví i do budoucna. Určitě je potřeba výhledově přemýšlet, že naopak provoz ještě rapidně bude růst. Přesně takto často přemýšlí ŘSD (nyní už méně), ale kdyby takto přemýšleli pár let zpátky, mohli jsme mít na… Číst vice »

Walker

Ona totiz ta polovina diskutujicich chce stavet dalnice jen tam, kde je ted nejhustsi provoz. Takze kdyz tam ted nic nejezdi, tak neni potreba dalnici stavet. Ale jakmile ten provoz zhoustne, tak presne tak polovina diskutujicich bude rvat, ze tam prece ta dalnice uz mela davno byt.

Nicmene to nemeni nic na faktu, ze jsou lokality, kde jsou o dost potrebnejsi dalnice. Ale jen at se stavi vsude, kde je to naplanovano. Oni jim jednou ty „jednoduche“ useky dojdou, tak pak uz budou muset tlacit na ty nejpalcivejsi.

Gejza

Jen aby až ty jednoduché úseky dojdou zbylo na ty potřebné dost peněz. EU už na to dávat nebude a stát bude mít svých problémů dost.

Gejza

Naopak. Stavět předimenzovanou dálniční síť je energeticky, ekonomicky i ekologicky kontraproduktivní. Do budoucna bychom potřebovali limitovat výkony silniční dopravy a ne jí dávat stimuly pro další rozvoj. I tak budeme mít velký problém s nahrazováním fosilních paliv, ufinancováním veškeré potřebné veřejné infrastruktury a zajištěním kvalitního životního prostředí v sídlech. Nezapomeňte také na to, že čím více se postaví zbytečných dálnic, tím méně se postaví potřebných obchvatů.

Josef22

Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Tím, že nepostavíte dálnici, doopravdy nebudete limitovat výkony silniční dopravy. Lidé budou autem jezdit vždycky, pokud nemají spojení, nebo je naopak příliš pomalé a nepravidelné. A nákladní doprava Vám taky nepřestane jezdit – tady spíš poptávka dost roste. A zrovna v případě D6 silniční doprava jen poroste, protože zde není žádná vhodná VHD, se kterou se dostanete bez přestupu dál než o pár obcí vedle. Na té D6 se dojíždí hlavně do Kladna nebo do KV. Nikde jinde moc práce není, taky je po cestě jen pár malých obcí… Čili vzdálenost u dojíždějících je zde… Číst vice »

Jiří Kocurek

Když oni někteří sní o tom, že 810 bude svážet konve s mlékem z vesnic do města a silnice budou rozorány a zaminovány, aby bylo méně zraněných.

Bram

Modernizace trati Rakovník – Bečov – Bochov a dostavba úseku Bochov – Karlovy Vary by to jistě zachránila. Ale jen ve vlhkých šotosnech.

ABC

A ještě Bezdružice – Teplá a pak už to bude úplný ráj na zemi. Kam se hrabe Ústí s VRT do Prahy za 30 min.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#potenciál

Jiří Kocurek

A ještě obnova z kadaňského Rozhoce a napojení přes Horní Lomnici na vlečku do Kysely. A zakázat naftu, aby autobusy nemohly a šukafon to zachránil.

Gejza

Tenhle směr má primárně řešit trať Nová Ves – Most (byť to bude za dlouho). Vámi zmíněnou trať bych klidně zrušil, protože je stejně zbytečná, jako ta dálnice 🙂

Jiří Kocurek

To by mě zajímalo, kdo ruší železnice s obratem 7000 lidí za den. Což je v průměru 200 lidí do vlaku á 30 minut od 6 hodin ráno do 8 večera.