Ministerstvo dopravy začalo řešit stavební povolení pro D11 na státní hranici

Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiAStav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA

ŘSD už hledá zhotovitele pro 21 kilometrů dlouhý úsek.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honza.k

…přičemž pořádné železniční spojení s Polskem je stále v nedohlednu 🙁

Marcel Štancl

Přesně tak vlak Praha – Wroclaw je hrůza , ale politici jezdí jen auty.

Jarda

To je milé, že začalo řešit. Hlavně, ať ale vyřeší.

Jan Schmidt

Dálnice pro 5 tisíc aut? To je fakt zločin. Ta by doprčic stačil nový 2pruh!

Liquid

Ale dálnice jsou přece nejdůležitější investice v zemi, nehledě na frekventovanost. Čím jiným by se pak politici mohli chlubit, než kolik km dálnic se za jejich vlády postavilo.

Petr

Dálnice bude v kategorii D 21,5/110, tzn. čtyřpruh bez odstavných pruhů. Odstavné nebudou právě z důvodu nižších intenzit. Intenzity nebudou velké, ale ty nebudou ani na D3 u hranic. 5 tisíc aut berete odkud?

PetrN

kde jste prosímvás přišel na 5 tisíc aut??? Ta dálnice by měla převzít mj. velkou část provozu co aktuálně jezdí přes Náchod.. Ano zřejmě to bude i po dokončení nejméně zatížený přeshraniční dálniční úsek z ČR, ale taky proto se staví v úspornějším profilu D21,5/110 bez odstavných pruhů jen s nouzovými zálivy… A rozhodně si to uspořádání 2+2 zaslouží.. To je ale obecně úděl přeshraničních úseků, že mají nejmenší intenzitu z celého tahu, to platí jak na D1, D2, D5 či D8

PetrD

A také na D48

Radim

D48 nejde přes hranice, od exitu 70 jde o I/48

PetrD

to je jen 5km detail, kterým se vyřešil bezplatný obchvat ČT. Až 500metrů před hranící má cesta jen 2 pruhy místo 4.

Kov

S3, D11, D35, I/73, D52 bude možná nejlepší spojení Berlín-Vídeň. Takže se dá předpokládat, že ta intenzita dost naroste.

PetrN

Vámi navrhovaná trasa do Berlína bude po dokončení všech zmíněných novostaveb delší cca o 50km než přes Prahu a Drážďany… Nemluvě o tom že jižní část I/73 se nepodaří jen tak prosadit a aktuálně plánovaná stavba v letech 2030-34 je velmi nereálná, což je škoda… Takže bych nějaké dramatické přesuny na novou trasu v relaci od Berlína určitě nečekal, samozřejmě bude záležet jak bude vypadat za pár let pražský okruh… každopádně ale tam na D11 intenzity nebudou malé, se společnou stavbou D35 to spoustu aut nepochybně přitáhne…

Kov

Pokud vím, profil trasy, o které píšu, je pro nákladní dopravu výhodnější, než jet okolo Prahy. Tím by se mohlo těch 50 km navíc kompenzovat.

Kov

Tím profilem myslím stoupání a klesání.

PetrN

Taky mě to už předtím napadlo, pravda že D8+D1 to máte Krušné hory, České stredohoří, Vysočina kde je těch stoupání hned několik, zato na té vaší vlastně jen Královské sedlo a z Trutnova na Dvůr… I/73 výhodně Boskovickou brazdou. Jako jo, ve velmi vzdálene budoucnosti až někdy bude I/73 🙂

Kov

I/73 by reálně mohla být v roce 2035, to zase není až tak vzdálená budoucnost.

David

Asi pořád vyhrají rychlovlaky přes Norimberk a Mnichov. Navíc tohle je už i rozumná vzdálenost pro letadlo pro ty kdo si váží svého času. Autem to budou jezdit tak leda kolenovrti co mají casu dost…

Miro Novak

Obchvat Nachoda ale bude taky. takze 2 paralelni tahy….

Jan

Trasa přes Lubawku má nejvyšší bod v Královeckém sedle cca o 100 m níže, než trasa přes Náchod takže kamiony jí budou při kilometrické srovnatelnosti na trase do Wroclawi pravděpodobně upřednostňovat…

Miro Novak

a kdo rika ze preshranicni musi byt 4pruhy?

Marian Kechlibar

Pokud bude Polsko ekonomicky růst podobným tempem jako v posledních 30 letech, tak tam někdy kolem roku 2040 bude vytížený i ten čtyřpruh. Ta země se pomalu, ale jistě stává novou fabrikou Evropy.