Ministerstvo dopravy začalo řešit stavební povolení pro D11 na státní hranici
Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA
ŘSD už hledá zhotovitele pro 21 kilometrů dlouhý úsek.
ŘSD už hledá zhotovitele pro 21 kilometrů dlouhý úsek.
…přičemž pořádné železniční spojení s Polskem je stále v nedohlednu 🙁
Přesně tak vlak Praha – Wroclaw je hrůza , ale politici jezdí jen auty.
To je milé, že začalo řešit. Hlavně, ať ale vyřeší.
Dálnice pro 5 tisíc aut? To je fakt zločin. Ta by doprčic stačil nový 2pruh!
Ale dálnice jsou přece nejdůležitější investice v zemi, nehledě na frekventovanost. Čím jiným by se pak politici mohli chlubit, než kolik km dálnic se za jejich vlády postavilo.
Dálnice bude v kategorii D 21,5/110, tzn. čtyřpruh bez odstavných pruhů. Odstavné nebudou právě z důvodu nižších intenzit. Intenzity nebudou velké, ale ty nebudou ani na D3 u hranic. 5 tisíc aut berete odkud?
kde jste prosímvás přišel na 5 tisíc aut??? Ta dálnice by měla převzít mj. velkou část provozu co aktuálně jezdí přes Náchod.. Ano zřejmě to bude i po dokončení nejméně zatížený přeshraniční dálniční úsek z ČR, ale taky proto se staví v úspornějším profilu D21,5/110 bez odstavných pruhů jen s nouzovými zálivy… A rozhodně si to uspořádání 2+2 zaslouží.. To je ale obecně úděl přeshraničních úseků, že mají nejmenší intenzitu z celého tahu, to platí jak na D1, D2, D5 či D8
A také na D48
D48 nejde přes hranice, od exitu 70 jde o I/48
to je jen 5km detail, kterým se vyřešil bezplatný obchvat ČT. Až 500metrů před hranící má cesta jen 2 pruhy místo 4.
S3, D11, D35, I/73, D52 bude možná nejlepší spojení Berlín-Vídeň. Takže se dá předpokládat, že ta intenzita dost naroste.
Vámi navrhovaná trasa do Berlína bude po dokončení všech zmíněných novostaveb delší cca o 50km než přes Prahu a Drážďany… Nemluvě o tom že jižní část I/73 se nepodaří jen tak prosadit a aktuálně plánovaná stavba v letech 2030-34 je velmi nereálná, což je škoda… Takže bych nějaké dramatické přesuny na novou trasu v relaci od Berlína určitě nečekal, samozřejmě bude záležet jak bude vypadat za pár let pražský okruh… každopádně ale tam na D11 intenzity nebudou malé, se společnou stavbou D35 to spoustu aut nepochybně přitáhne…
Pokud vím, profil trasy, o které píšu, je pro nákladní dopravu výhodnější, než jet okolo Prahy. Tím by se mohlo těch 50 km navíc kompenzovat.
Tím profilem myslím stoupání a klesání.
Taky mě to už předtím napadlo, pravda že D8+D1 to máte Krušné hory, České stredohoří, Vysočina kde je těch stoupání hned několik, zato na té vaší vlastně jen Královské sedlo a z Trutnova na Dvůr… I/73 výhodně Boskovickou brazdou. Jako jo, ve velmi vzdálene budoucnosti až někdy bude I/73 🙂
I/73 by reálně mohla být v roce 2035, to zase není až tak vzdálená budoucnost.
Asi pořád vyhrají rychlovlaky přes Norimberk a Mnichov. Navíc tohle je už i rozumná vzdálenost pro letadlo pro ty kdo si váží svého času. Autem to budou jezdit tak leda kolenovrti co mají casu dost…
Obchvat Nachoda ale bude taky. takze 2 paralelni tahy….
Trasa přes Lubawku má nejvyšší bod v Královeckém sedle cca o 100 m níže, než trasa přes Náchod takže kamiony jí budou při kilometrické srovnatelnosti na trase do Wroclawi pravděpodobně upřednostňovat…
a kdo rika ze preshranicni musi byt 4pruhy?
Pokud bude Polsko ekonomicky růst podobným tempem jako v posledních 30 letech, tak tam někdy kolem roku 2040 bude vytížený i ten čtyřpruh. Ta země se pomalu, ale jistě stává novou fabrikou Evropy.