Ministerstvo dopravy představilo nové testovací otázky pro autoškoly

Vozidlo autoškoly. Foto: Autoškola HoráznýVozidlo autoškoly. Foto: Autoškola Horázný

Otázky reagují i na rostoucí zájem o jízdu aut s karavanem.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Řidičák je udělován na 10 let. Je to úředničina, ale dávalo by smysl takto omezit i řidičské oprávnění. U prvořidičů a důchodců zkrátit na 5 let.

Nevýhodou je hlavně nutnost více zkoušejících (asi 7x), a samozřejmě by se musela eliminovat korupce.

Filo

Není… oprávnění platí dokud ho někdo neodebere. Kartička platí omezeně a není to vždy 10 let. C se mění po 5 letech, počítám že D bude stejné.

Frantík

Říkám že průkaz je na 10 let, a právě proto si myslím, že i takto by se mělo restartovat řidičské oprávnění (takhle stačí dojít na úřad a pořá jezdit stejně)

panda

Stále platilo, platí a platit bude: šoféra nedělá řidičák, ale kilometry.

adamgolias

jsou kusy, kterým nepomůže kilometrů ani milion

Raslan

Taky jsem uvažoval že na B 96 Podle tohoto článku chcou udělat i testy.bylo jen jízdy. Komisaři spíš dělají kšeft někomu.

Filo

Tohle nechápu… dělal jsem B+E v listopadu. Rozdíl v ceně autoškoly byl asi 2000, ale víc jsem si zajezdil, abych to dostal aspoň trochu do ruky. A ty testy jsou jako nějaký problém? Vždyť celý ten testovací systém musí být postavený tak, aby jím dokázal projít i absolvent zvláštní školy a získat řidičák na hovnocuc… Věnoval jsem přípravě asi tak půlden (rozložený) a test naklikaný naostro za 5 minut i s kontroloou na plný počet. Nominální čas je na test půl hodiny. A nakonec, i když se najde takový dement, co dokáže ten test na poprvý neudělat, tak než skončí… Číst vice »

Honza

Takže se na kontrole výstupní kontrole nových řidičů nezmění takřka nic. Stále prověrka pasivních znalostí s náhodnou kontrolou vybraných praktických dovedností. Bez oboustranné kontroly studenta i zkoušejícího.
Je mi líto, ale dokud nebudeme skutečně prověřovat jak teorii, tak praxi, ruku v ruce s přísnějšími požadavky na složení a kvalitu výcviku, nic se na chování řidičů zásadně nezmění. Studenti ani autoškoly nemají žádnou motivaci tak činit. Jedna strana chce papíry, druhá vydělat, to jim těžko mít za zlé.

Snehulak

Hlavne by bylo fajn, kdyby si komisari a MD udelalo jasno v tom, ze vlastnit RP neni narokova polozka, ale melo by se k tomu i neco umet prakticky, ne jen teoreticky. Dost casto potkavam auta bez ridicu, ale s osobami s RP za volantem, coz byva nebetycny rozdil…

Libcha

Já zase na českých silnicích potkávám nejčastěji velmi zkušené řidiče, kteří zvládají vše bravurně, s jedinou výjimkou, a to je dodržení předepsané rychlosti po celou dobu jízdy. I když jedu o 10% víc než povoleno, bývám nejpomalejším autem na silnici.

Jiří Kocurek

Nic jako předepsaná rychlost v zákoně není. Je tam pouze (ne)přiměřená, nejvyší dovolená a bezdůvodně pomalá.

… a v zatáčce vyletěl, dodržoval totiž předepsanou rychlost i na sněhu…

Gajda

No, 99 na 90 znamená podle auta tak 94, to se pokud provoz a okolnosti dovolí standardně nejezdí. To ale za problém nepovažuju. Problémy a hlavně ty nebezpečný jsou jinde.

panda

Do vyhlášky by se měly dopsat další dva paragrafy:
1) nepřekážet
2) pokud jedeš v čele kolony, jedeš blbě

adamgolias

a ještě jeden: pokud nejsi schopen akceptovat schopnosti jiných řidičů nemáš za volantem co dělat

Kebab

Ani když ho ty jejich „schopnosti“ zjevně ohrožují?

Rene

Ministerstvo by primárně mělo řešit systémově totální mafii zkušebních komisařů. Chtěl jsem si rozšířit sk. B na B96 = jen udělat jízdy s přívěsem. 25 let aktivní praxe, pražák, 800tis km bez škrábnutí – pro zcela smyšlené „nedostatky“ mě vyhodili 5x. Zkušební komisaři běžně zkoušeným tykají, nové řidiče vědomě před jízdou zastrašují. Když jsem napsal stížnost na úřad, napsali mi že je vše v pořádku, když jsem si osobně stěžoval u řiditele zkušebních komisařů pro Prahu a ptal jsem se ho, co mám udělat s nahrávkou kde komisař přiznává, že vyzazují aby magistrát měl peníze za zkoušky, řekl mi že… Číst vice »

Jan T.

Jen to zveřejněte, nebo spíš doručte vedení města, aby si v tom udělalo pořádek.

Jan Sova

Pokud se na parkovišti jezdí s přívěsem na B96, nic vám nebrání nechat třetí osobu točit zvenčí průběh. Vevnitř by se toho moc odehrávat nemělo, jen pokyny, zajeďte mezi dva kužely apod.

Rene

Zkouška probíhá v běžném provoze, žádné parkoviště. A mimochodem, až do úspěšného složení NIKDO nechtěl vidět jestli přívěs umím připojit ani jak umím couvat..

projekt2501

Mě vyhodili 1x za to, že mi kolo přívěsu jednou najelo na obrubník v jedné utažené zatáčce, komisař nás totiž sadisticky vzal do městých vlásenek. Napodruhé už bezproblému, s jiným komisařem jsme jeli samou rovinu. Co jste udělal 5x za chybu?

Rene

Já měl autoškolu na Žižkově, takže jízda s přívěsem po žižkovských jednosměrkách, vjezd do stojící Koněvovy atd byl standard, ale to mi vůbec nevadilo. Jednou bylo důvodem to že jsem si při odbočení doleva z jednosměrky najel „málo doleva“ – při dotazu o kolik to mělo v úzké ulici být bylo řečeno že aspon o 10 nebo 20 cm víc doleva. Jindy jsem „nedal blinkr“ na místě, kde mě další 3 instruktoři potvrdili že nemusím atd. Je to už 2 roky a radši si to nechci ani znova moc vybavovat protože bych se znova nas..

Filo

Hele, předpisy hovoří jasně.. při odbočování vlevo se řadíš co nejvíc vlevo ve svém pruhu tak, aby pokud možno nepřekážel těm za tebou, co chtějí jet rovně nebo doprava. V jednosměrce to znamená zcela vlevo k okraji….

Rene

A jak si daný předpis vykládáte v případě T křižovatky, kdy lze odbočit pouze doleva, protože z prava je jednosměrná – tzn. nikoho za sebou neblokuju?

Leinad

Pro mě je zákaz odbočení doprava, ale nepřemýšlím jak pro ostatní. (Někdy tam třeba cyklista může)
Jinak jo, přeměřovat že to bylo o 10cm jinak než by jel učitel, je podle mě kravina – důležitý je, jestli se tam něco mělo vejít a nevešlo(auto, motorka, skůtr, kolo). Pokud se to komisaři nezdá, navést do podobné situace, kde ale napravo od správně stojícího lze projet.

Filo

Já myslím, že trošku kecáš… Si k tomu přistoupil jako namachrovanej pražák, stylem přijdu, objedu s tím vlekem blok a fertig a ono to nevyšlo co… Kdybys dělal BE a nechtěl se ulít z testů a šel na to trochu s pokorou, byl bys v pohodě… jak píšu výš, dělal jsem to nedávno a v klidu… a zrovna najetí doleva při odbočování vlevo v jednosměrce je prostě oblíbený a ne jen s vlekem… za to se kosí začátečníci na B… Tu zkoušku je holt potřeba trochu „přehánět“ v dodržování… já jsem taky pražák ale teď bydlím u JBC a zkoušku… Číst vice »

Rene

Ahh, čekal jsem kdy přijde podobný komentář že pražák.. a jistě, namachrovany… Ano, jak jinak.
Zkusme to tak – pražák před pražákem nepotřebuje machrovat protože jsou oba pražáci, stačí?

Z Vašeho příspěvku je patrné, že o machrování něco víte, cizím lidem tykáte, v klidu urážíte s tím že kecají, všichni pražáci jsou namachrovaný, víte také s jistotou, že jsem se chtěl ulít z testů a hlavně víte, „jak na to“.

Filo

Cit: “ jen udělat jízdy s přívěsem. 25 let aktivní praxe, pražák, 800tis km bez škrábnutí – pro zcela smyšlené „nedostatky“ mě vyhodili 5x. “ a „Jednou bylo důvodem to že jsem si při odbočení doleva z jednosměrky najel „málo doleva“ “ Takže mezi ty smyšlený nedostatky patřil mj. i jasný přestupek (i když se ho dopouští velmi často kde kdo…). Njn… hele, nechat se ve věku 40+ s touhle praxí vyhodit od praktický v autoškole celkem 5x to už chce výkon. Ale to je právě o tom „JEN udělat jízdy…. “ Ne.. je to prostě normální autoškola a normální… Číst vice »

P_V

By mě zajímalo, jaký smysl má najíždět vlevo v jednosměrce, kam se vedle sebe dvě auta nevejdou. Malá šířka většinou bývá hlavní důvod, proč je jednosměrka vyznačena. A kde se vejdou, tam už obvykle jsou vyznačené pruhy.

Frantík

Tak najet vlevo už jste měl být před odbočováním. Jestli kvůli vozíku apod. si musíte nadjet doprava, tak klidně, ale až těsně na začátku.

Filo

To je jedno… pravidlo je jasné…

Mimo to je častý případ ten, že je jednosměrka, ve které se parkuje a před křižovatkou je zákaz zastavení a tam je široká dost. Pokud je úzká skutečně na jedno auto a nic navíc, tak tam kvůli tomu nikoho nevyhodí.

Rene

§21 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb.: Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. .. „s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu“ Tak ještě jednou – zkouška probíhá na Žižkově, píšete že jste pražák takže jistě znáte místní poměry, odbočení z jednosměrky do jednosměrky, auta standardně parkující až na roh křižovatky, auto + návěs. Můžete mě prosím zkusit odhadnout, kde asi tak souprava skončí, pokud si najedu doleva (pokud si reálně řekneme že ze strany na stranu mam v té… Číst vice »

Leinad

Proč přehánět v dodržování? Na stopce to nemá s komisařem cuknout(to je neplynulá jízda), na stopce mám zastavit na místě odkud je vidět a rozhlédnout se při stání. (V reálu se zachovám jako na obyčejné přednosti)
Pořád blikat – blikám i když nejedu zkoušku.
Pouštět chodce, držet volant,… – ok to v reálu nedělám doslovně.